بررسی کامل پروژه دیفای گروپس (قابل اعتماد یا شیادی)

بررسی کامل پروژه دیفای گروپس (قابل اعتماد یا شیادی)

دیفای گروپس
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

با محبوبیت ارزهای دیجیتال و به دنبال آن افزایش حجم پولی که در این بازار معامله می‌شود، به مرور زمان شاهد ظهور فناوری‌های جدیدی در این بازار بودیم؛ یکی از این فناوری‌ها، دیفای (DEFI) یا امور مالی غیرمتمرکز بود. یکی از این پروژه‌ها، دیفای گروپس است که امروزه بسیاری از افراد در ایران، سوالات زیادی درباره سرمایه‌گذاری و معتبر بودن آن دارند. 

دیفای توانست تغییرات بزرگی را در بیشتر فعالیت‌های مالی مانند دریافت وام، انتقال پول و …. ایجاد کند و به همین دلیل، پروژه‌های دیفای در بازار کریپتو مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و به مرور، تعداد آن‌ها افزایش یافت. به همین دلیل، در این مقاله از رمزینکس قصد داریم تا به بررسی کامل پروژه دیفای گروپس از جهات مختلف بپردازیم.

دیفای گروپس چیست؟

دیفای گروپس (DeFiGroups) یک پلتفرم سرمایه‌گذاری و یک پروژه دیفای است که در سال ۲۰۱۳، با عنوان Defa group Finance کار خود را با تاسیس یک دفتر در سوئیس آغاز کرد؛ اما فعالیت اصلی آن از سال ۲۰۱۸ شروع شد. 

دیفای گروپس در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا به‌طور مستقیم وارد بازار کریپتو شود و با کمک فناوری هوش مصنوعی، فرایندهایی را برای تحلیل و خرید و فروش ساده‌تر، در جهت افزایش سود در بازارهای مالی را ایجاد کند؛ اما در اینجا یک نکته توجه افراد را به خود جلب می‌کند و آن، توجه بیش از حدِ افراد ایرانی به این پروژه است! 

به عبارت دیگر، با اینکه دیفای گروپس یک پروژه جهانی است؛ اما بیشتر سرمایه خود را از افراد ایرانی دریافت کرده و این موضوع شک افراد را به کلاهبرداری بودنِ این پروژه برانگیخته است. مشابه این اتفاق برای صرافی کوینکس نیز افتاده بود و حرف بسیاری از متخصصین این بود که صرافی کوینکس به دلیل عدم تحریم افراد ایرانی و استقبال بیشِ از حدِ ایرانی‌ها از آن مشکوک است؛ اما تا به الان که هیچ اتفاقی مشکوک و دردسرسازی برای این صرافی رخ نداده است. 

همین حالا با خرید دوج‌کوین شروع کن!

جزئیات وایت پیپر و نحوه کار دیفای گروپس 

به‌طور کلی وایت پیپرِ هر پروژه ارز دیجیتال، شامل یک سند چند صفحه‌ای است که جزئیاتی را از نحوه کار آن پروژه ارائه می دهد و در حقیقت یکی از اصلی‌ترین راه‌های اعتبارسنجی یک پروژه این است که در وایت پیپر خود، جزئیات دقیقی از نحوه فعالیت و سیستمِ خود داشته باشد و تنها به مفاهیم کلی اشاره نکند؛ اما این نکته‌ای است که در وایت پیپر پروژه دیفای گروپس آن را مشاهده نمی‌کنیم. 

در وایت پیپر پروژه دیفای گروپس خبری از جزئیات دقیق درباره نحوه کار و فناوری‌های مورد استفاده پروژه موجود نیست و صرفا می‌توانیم شاهد توضیحاتی کلی در رابطه با حوزه دیفای در این وایت پیپر باشیم؛ همین موضوع اولین هشدار برای ریسک بالای سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

نحوه کسب درآمد از دیفای گروپس 

یکی دیگر از راه‌های اعتبارسنجی یک پروژه در بازار قیمت ارز دیجیتال، بررسی شیوه‌های کسب درآمد از آن پروژه است. به‌طور کلی، شما دو راه اصلی  برای کسب درآمد از پلتفرم دیفای گروپس در اختیار دارید. 

  • اولین راه قرار دادنِ سپرده در این پلتفرم و دریافت سود ماهانه است. 
  • اما راه دومی که کمی این پروژه را برای سرمایه‌گذاری مشکوک می‌کند، کسب درآمد از طریق معرفی دوستان به پلتفرم است. 

به عبارت دیگر، هنگام ثبت‌نام کاربر در پلتفرم دیفای گروپس، یک کد معرف در اختیار آن قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانند سایر دوستان خود را به پلتفرم دعوت کرده و به ازای هر دعوت موفق، پاداش دریافت کنند.

البته بسیاری از افراد معتقد هستند که این روش کسب درآمد از پلتفرم، روشی برد – برد است که تعداد زیادی از صرافی‌‌های معتبر بین‌المللی مانند بایننس هم از آن استفاده می‌کنند؛ اما اینکه روش معرفی دوستان به پلتفرم، یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از دیفای گروپس است، کمی این پروژه را شبهه برانگیز است. 

پیشنهاد خواندنی: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آیا دیفای گروپس یک پروژه کلاهبرداری است؟

در این مقاله از رمزینکس با بررسی جزئیات پروژه دیفای گروپس همراه شما بودیم. سوال اصلی که تمامی افراد در رابطه با پروژه دیفای گروپس دارند این است که آیا این پروژه کلاهبرداری است و سرمایه‌گذاری در دیفای گروپس ریسک دارد؟

اگر بخواهیم این موضوع را با توجه به فاکتورهای اصلی یک پروژه ارز دیجیتال معتبر بررسی کنیم، می‌توانیم پروژه دیفای گروپس را یک پروژه با اعتبار پایین یا حتی نامعتبر بدانیم. از طرف دیگر در سال‌های اخیر شاهد موفقیت بسیاری از پروژه‌ها بوده‌ایم که ویژگی‌های یک پروژه ارز دیجیتال موفق را نداشتند. 

اما در جمع‌بندی می‌توان گفت اعتبار پروژه دیفای گروپس تا حد زیادی پایین است و سرمایه‌گذاری روی آن ریسک زیادی را برای شما به همراه دارد. 

به هر حال، اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک پروژه دیفای را دارید، شاید نتوان دیفای گروپس را یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست؛ اما اگر خیلی علاقه به سرمایه‌گذاری روی این پروژه دارید، بهتر است تا درصد کمی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به آن اختصاص دهید و روی سرمایه خود ریسک نکنید.

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید