صرافی غیر متمرکز WOOFi Swap چیست؟ + اطلاعات تکمیلی

معرفی WOOFi Swap: تبدیل نقدینگی CeFi به DeFi

پوستر woofi swap
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

صرافی غیر متمرکز WOOFi Swap برای ارائه بهترین قیمت ممکن و کاهش ضرر معامله‌گران در زنجیره Binance، شبکه نقدینگی و تکنیک‌های مارکت میکری نهادی خود را به کار می‌گیرد. شبکه WOO نسخه اولیه WOOFi Swap را به تازگی معرفی کرده است. WOOFi Swap یک صرافی غیرمتمرکز جدید است که در بلاکچین اختصاصی بایننس فعالیت می‌کند. WOOFi Swap یک الگوریتم نوآورانه برای ایجاد بازار زنجیره‌ای به نام Synthetic Proactive Marketing sPMM دارد. این الگوریتم برای مارکت میکر متخصص طراحی شده است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا نقدینگی را به طور موثرتری در زنجیره عرضه کنند.

WOOFi Swap و DeFi 2.0

WOOFi Swap بخشی از DeFi 2.0 و نوع جدیدی از بازار غیرمتمرکز است. در گذشته، صرافی‌های غیرمتمرکز مجبور بودند به معامله گران که ارائه‌دهندگان نقدینگی آن‌ها بودند، کارمزد و پاداش زیادی بپردازند. WOOFi Swap با استفاده از استراتژی‌های تامین مالی متمرکز، برای مدیریت نقدینگی و کاهش خطر ضرر برای این ارائه‌دهندگان، این روش را تغییر داده است. این کار منجر به هزینه کمتر برای کاربران نیز می‌شود. علاوه بر این، رابط کاربری WOOFi Swap امکاناتی برای کاربرانی که اقدام به خرید ارز دیجیتال WOO می‌کنند، دارد، به عنوان مثال به کاربران اجازه می‌دهد تا قیمت‌های پلتفرم‌های مختلف را مستقیما در پلتفرم خود ببینند و مقایسه کنند، و همچنین نشان می‌دهد که در اجرای معاملات چقدر خوب عمل کرده‌اند.

تفاوت cex و dex در woofi swap
تفاوت اصلی بین CEX و DEX در WOOFi Swap در تمرکززدایی، نگهداری وجوه، کنترل کاربر، نقدینگی و حساسیت به خطرات امنیتی و مداخلات نظارتی نهفته است.

در عصر جدید DeFi 2.0، یکی از ویژگی‌های کلیدی استفاده از راه‌حل‌های چند زنجیره‌ای یا multi-chain است. یعنی شما در شبکه‌های مختلف بلاک چین حضور داشته و فعالیت کنید. WOOFi Swap نیز در چندین شبکه در دسترس است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی، تجربه‌های معاملاتی ثابتی در شبکه‌های مختلف داشته باشند. 

هدف WOOFi Swap ارائه معاملات قابل اعتماد در هر شبکه‌ای است که در آن WOO استفاده می‌شود، در حالی که همچنین تضمین می‌کند که کاربرانی با خطر زیان دائمی مواجه نمی‌شوند.

ساخت اولین نسخه در BSC

فعالیت WOOFi Swap در ابتدا در زنجیره هوشمند بایننس Binance Smart Chain با هدف جذب تعداد زیادی دارایی، کاربر و فعالیت‌های تجاری آغاز شد. BSC نیز به دلیل مزایای فنی آن مانند تراکنش‌های سریع، هزینه‌های پایین، و توانایی مدیریت بسیاری از کاربران و تراکنش‌ها انتخاب شده است که آن را برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و معامله‌گران مناسب می‌سازد. 

در اوایل سال ۲۰۲۱، WOOFi نسخه اولیه خود را در BSC با همکاری DODO که یک پلتفرم معاملاتی، آزمایش کرد. این آزمایش کاملاً موفقیت آمیز بود، به این صورت که تقریباً ۳.۷ میلیارد دلار در معاملات مشاهده شد. این موفقیت نشان داد که WOOFi Swap می‌تواند با سرمایه کمتری نیز به صورت کارآمدی عمل کند و به شبکه WOO کمک کرد تا یکی از با ارزش‌ترین برنامه‌ سازها در BSC شود.

بازارساز یا market maker حرفه‌ای

WOOFi Swap شامل یک ویژگی جدید به نام synthetic proactive market-making یا sPMM بوده که یک روش خاص است که مانند دفترچه سفارش از امور مالی متمرکز که در مبادلات غیرمتمرکز نیز استفاده می‌شود. WOOFi Swap از یک داده‌های منحصر به فردی استفاده می‌کند که اطلاعات بازار را از دفتر سفارش شبکه WOO به طور منظم به زنجیره بلوکی می‌آورد.

آزمایش‌ها نشان داده است که sPMM در استفاده از سرمایه در مقایسه با سایر صرافی‌های غیرمتمرکز در بلاکچین Binance کارآمدتر عمل کرده است. این کارایی به این معنی است که WOOFi می‌تواند کارمزدهای کمتری را برای مبادله ارزهای دیجیتال مختلف از کاربران بگیرد، کارمزد او برای همه انواع معاملات تنها ۰.۱٪ است.

هنگامی که WOOFi Swap شروع به کار کند، Kronos Research اولین market maker آن خواهد بود که از شبکه WOO به عنوان منبع اصلی نقدینگی خود استفاده می‌کند. کرونوس ریسرچ یک شرکت بازرگانی است که به استراتژی‌های تجارت با فرکانس بالا، مارکت میکری، arbitrage و استراتژی‌های CTA معروف است و حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در معاملات روزانه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان سهم دارد. این مارکت میکر از استراتژی‌های پیشرفته برای جلوگیری از ضررهای دائمی استفاده می‌کند، به این معنی که می‌تواند موقعیت‌های بازار خود را همیشه متعادل نگه دارد.

Kronos Research همچنین از زمانی که در فضای DeFi شروع به کار کرد، به‌عنوان برترین مارکت میکر در dYdX که یک پلت‌فرم معاملاتی غیرمتمرکز است، نامی دست و پا کرده است. این شرکت از نظر قابلیت اطمینان و کیفیت نقدینگی که ارائه می‌کنند، بهتر از سایر مارکت میکرها عمل کرده‌ است.

قراردادهای هوشمند برای WOOFi Swap در اواخر اکتبر تنظیم شد و در مرحله آزمایش اولیه (آلفا) برای ماه اول هستند. در ابتدا، WOOFi Swap با مقدار کمی نقدینگی شروع می شود، به این معنی که برای معاملات کوچکتر مناسب تر خواهد بود. اهداف اصلی در این مرحله بهبود نحوه تعامل کاربران با پلتفرم و اطمینان از اجرای روان آن است. این تیم عملکرد خود را به دقت رصد کرده و به تدریج نقدینگی را افزایش داده و منابع معاملاتی بیشتری را ادغام خواهد کرد.

کارمزدها در woofi swap
در WOOFi Swap، یک بازارساز مشارکت‌کننده‌ای است که نقدینگی جفت‌های معاملاتی روی پلتفرم را با واریز ارزش مساوی از دو دارایی در یک استخر نقدینگی فراهم می‌کند.

پس از این دوره آزمایشی، با گسترش WOOFi به شبکه‌ها و دارایی‌های بلاک چین، ممکن است برنامه‌هایی برای اضافه کردن راه‌های غیرمتمرکزتر برای تامین نقدینگی وجود داشته باشد. در درازمدت، WOOFi Swap با هدف ارائه ویژگی‌های بیشتری مانند تجزیه و تحلیل دقیق، پشتیبانی از طیف گسترده‌تری از بلاک چین‌ها و دارایی‌ها، استفاده پیشرفته‌تر از توکن‌های WOO، و فرصت‌هایی برای کاربران برای کسب بازدهی در شبکه WOO است. هدف نهایی این است که WOOFi، همراه با WOO X، به یک پلتفرم جامع برای نقدینگی در سراسر شبکه های مالی متمرکز و غیرمتمرکز تبدیل شود.

امنیت قراردادهای هوشمند

برای امنیت بیشتر، قراردادهای هوشمند WOO توسط CertiK، یک شرکت امنیتی پیشرو بررسی شده است و بررسی دیگری در حال انجام است و نتایج به زودی به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین، شبکه WOO یک برنامه Alpha Bug Bounty را راه‌اندازی کرده است که تا ۵۰۰۰۰ دلار USDT را برای هر کسی که مسائل امنیتی را پیدا کرده و گزارش می‌کند، پرداخت می‌کند.

قراردادهای هوشمند برای WOOFi Swap در اواخر اکتبر تنظیم شد و در مرحله آزمایش اولیه (آلفا) برای ماه اول هستند. در ابتدا، WOOFi Swap با مقدار کمی نقدینگی شروع کرد، به این معنی که برای معاملات کوچک‌تر مناسب‌تر بود. اهداف اصلی در این مرحله بهبود نحوه تعامل کاربران با پلتفرم و اطمینان از اجرای روان آن است. این تیم عملکرد خود را به دقت رصد کرده و به تدریج نقدینگی را افزایش داده و منابع معاملاتی بیشتری را ادغام خواهد می‌کند.

پس از این دوره آزمایشی، با گسترش WOOFi به شبکه‌ها و دارایی‌های بلاک چین، ممکن است برنامه‌هایی برای اضافه کردن راه‌های غیرمتمرکزتر برای تامین نقدینگی وجود داشته باشد. در درازمدت، WOOFi Swap با هدف ارائه ویژگی‌های بیشتری مانند تجزیه و تحلیل دقیق، پشتیبانی از طیف گسترده‌تری از بلاک چین‌ها و دارایی‌ها، استفاده پیشرفته‌تر از توکن‌های WOO، و فرصت‌هایی برای کاربران برای کسب بازدهی در شبکه WOO است. هدف نهایی این است که WOOFi، همراه با WOO X، به یک پلتفرم جامع برای نقدینگی در سراسر شبکه‌های مالی متمرکز و غیرمتمرکز تبدیل شوند.

جمع‌بندی

WOOFi Swap یک صرافی اتوماتیک و غیرمتمرکز برای تبادل ارزهای دیجیتال است که بر پایه بلاک‌چین Ethereum کار می‌کند. از مزایای آن می‌توان به مواردی مانند غیرمتمرکز بودن،‌ هزینه کم، تسهیل تبادلات و امنیت اشاره کرد.

سوالات رایج

آیا WOOFi Swap امن است؟

بله، با استفاده از قراردادهای هوشمند و تکنولوژی بلاک‌چین، WOOFi Swap امنیت بالایی را برای تبادل ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. اما همواره توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر صرافی یا پلتفرم دیجیتال، کاربران بررسی کنند که آیا آن صرافی امن و معتبر است یا خیر.

چگونه می‌توان از WOOFi Swap استفاده کرد؟

برای استفاده از WOOFi Swap، کاربران معمولاً نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارند که ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری می‌کنند. سپس می‌توانند به صورت مستقیم از طریق وبسایت یا رابط کاربری صرافی، ارزهای دیجیتال خود را با ارزهای دیگر مبادله کنند.

منبع: medium.com

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید