چگونه از تراست ولت پول در بیاوریم؟

چگونه با تراست ولت پولدار شویم؟

کسب درآمد از تراست ولت
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

این روزها همه به دنبال پیدا کردن راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال هستند تا شاید در کنار شغل اصلی خود، از دنیای کریپتو هم پول به‌دست بیاورند. تراست ولت (Trust Wallet) که یکی از کیف پول‌های مهم و قابل اعتماد بلاک‌چین به حساب می‌آید، راه‌های مختلفی را برای کسب درآمد پیشنهاد می‌کند. همه می‌توانند نسبت به نیاز و تجربه خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کرده و ارز دیجیتال به‌دست بیاورند. در این مقاله با رمزینکس همراه باشید تا به بررسی این که چگونه از تراست ولت پول دربیاوریم، بپردازیم.

راه کسب درآمد از تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل و دسکتاپ است که به کاربران اجازه می‌دهد طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال را به‌طور امن ذخیره، مدیریت و معامله کنند. کیف پول تراست ولت علاوه بر ارائه یک روش راحت و ایمن برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال مردم سراسر دنیا، تعدادی ویژگی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به کاربران در کسب درآمد کمک کند.

کیف پول تراست ولت که بیش از ۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان به آن اعتماد دارند، چیزی بیش از یک کیف پول رمزنگاری ساده برای استفاده شمرده می‌شود و دروازه‌ای به دنیای وب۳ است. ارزش‌های اصلی این کیف پول یعنی آزادی مالی، امنیت قوی و طراحی کاربرپسند باعث شده تا این ابزار بستر مناسبی برای کسب درآمد و نگهداری دارایی‌های دیجیتال باشد. کاربران این کیف پول می‌توانند از روش‌هایی مانند ترید ارز دیجیتال، استیک، ایردراپ، وام دهی دیفای و دیگر قابلیت‌ها به کسب درآمد بپردازند.

تصویر یک دست رباتی که یک گوشی را در دست دارد در کنار برند تراست ولت
تراست ولت بیش از ۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان جهان دارد.

استیک ارز دیجیتال از طریق تراست ولت

بسیاری از شبکه‌های ارزهای دیجیتال روی مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) کار می‌کنند. با قرار دادن ارز دیجیتال خود در یکی از این شبکه‌ها، اعتبارسنجی انجام می‌شود و به ازای هر بلوک تراکنش‌هایی که با موفقیت تایید شده‌اند، اعتباردهنده پاداشی دریافت می‌کند. همه این‌ها کاملا خودکار هستند و نیازی به نظارت دستی ندارند.

به عبارت ساده‌تر، استیک ارز دیجیتال بسیار شبیه به سپرده‌های ثابت است؛ جایی که شما مقدار مشخصی از وجوه را سپرده‌گذاری می‌کنید و در مقابل آن سود به‌دست می‌آورید. تنها تفاوت این است که منافع یا پاداش‌هایی که در استیکینگ دریافت می‌کنید به طور قابل توجهی بالاتر از هر وسیله سنتی دیگری است. خوشبختانه تراست ولت از استیکینگ درون‌برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. به این معنی که لازم نیست به دنبال پلتفرم‌های جداگانه برای به اشتراک گذاشتن ارز دیجیتال خود باشید و این کار را به صورت مستقیم از طریق تراست ولت می‌توانید انجام دهید.

برخی از پروژه‌های DeFi و ارزهای دیجیتال، هر چند وقت یک بار استخرهایی را ارائه می‌دهند که می‌توانید دارایی‌های خود را با سایر کاربران قفل کنید تا شانس خود را برای کسب پاداش افزایش دهید. Trust Wallet دسترسی به استخرهای مختلف را فراهم می‌کند؛ جایی که می‌توانید دارایی‌های خود را به اشتراک بگذارید و در ازای آن بیت‌کوین یا توکن‌های دیگر کسب کنید.

چند سکه اتریوم در کنار برند تراست ولت با پس زمینه آبی رنگ
با استفاده از تراست ولت می‌توانید در استیک ارزهای دیجیتال شرکت کنید.

تراست ولت و دریافت ایردراپ

ایردراپ‌ راهی برای پروژه‌های بلاک‌چین برای توزیع توکن‌های رایگان بین دارندگان کیف پول است. کیف پول تراست ولت اغلب از انواع ایردراپ‌ها پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی با نگه داشتن یک ارز دیجیتال خاص در کیف پول خود، توکن‌های رایگان از جمله توکن‌های مبتنی بر بیت‌کوین را دریافت کنید. به طور کلی ایردراپ‌های کریپتو راهی عالی و ساده برای کسب درآمد از طریق تراست ولت هستند.

کریپتو ایردراپ‌ها رویدادهای ویژه‌ای هستند که توسط پروژه‌های جدید و نوظهور برای به دست آوردن محبوبیت در بین علاقه‌مندان به کریپتو برگزار می‌شوند. معمولا ایردراپ‌ها در یک دوره زمانی تعیین شده سازماندهی می‌شوند و پس از پایان رویداد ایردراپ، کاربران می‌توانند توکن‌های رایگان دریافت کرده و آن توکن‌ها را در کیف پول تراست ولت خود نگهداری کنند.

وام‌دهی دیفای با تراست ولت

وام دهی دیفای یا وام مالی غیرمتمرکز، کاملا شبیه به خدمات سنتی وام ارائه شده توسط بانک‌ها است؛ با این تفاوت که توسط برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) ارائه می‌شود. پلتفرم‌های وام دهی دیفای به افراد کمک می‌کند وام بگیرند و پول قرض دهند. این فرآیند به دارندگان ارزهای دیجیتال که دارایی خود را وام داده‌اند، اجازه می‌دهد درآمد قابل‌توجهی کسب کنند.

فرآیند پشت پلتفرم‌های وام دهی و وام‌گیری دیفای بسیار ساده است. می‌توانید دارایی‌های رمزنگاری خود را در یک استخر وام در یک پلتفرم دیفای سپرده گذاری کنید. این استخرها مانند خزانه‌های دیجیتال عمل می‌کنند و دارایی‌های شما را به صورت ایمن ذخیره می‌کنند. قراردادهای هوشمند و کدهای خوداجرایی روی بلاک‌چین، به طور خودکار وجوه شما را با وام گیرندگان نیازمند تطبیق می‌دهند.

تراست ولت به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در دنیای بی حد و مرز دیفای شرکت کنند؛ جایی که می‌توانید در برنامه‌های غیرمتمرکز وام دهید، وام بگیرید یا نقدینگی ارائه دهید. با وام دادن ارزهای دیجیتال خود، می‌توانید سود کسب کنید و در برخی موارد، می‌توانید مقداری بیت‌کوین را به عنوان پاداش برای شرکت در استخرهای نقدینگی به دست آورید.

تصویر چند دایره آبی رنگ با نماد انسان، چرخ‌دنده و مغز
کاربران می‌توانند از طریق کیف پول تراست ولت در فضای دیفای درآمد داشته باشند.

تراست ولت و فارم بازده

فارم یا کشاورزی بازده که به آن Yield Farming می‌گویند، روش دیگری برای کسب درآمد با تراست ولت است. فارم بازده شامل وام دادن ارز دیجیتال به یک استخر نقدینگی است که برای تسهیل معاملات در یک DEX استفاده می‌شود. در ازای آن، شما سود سرمایه‌گذاری خود را در قالب ارزهای دیجیتال بیشتر به دست می آورید. خوشبختانه تراست ولت دسترسی به بسیاری از پروتکل‌های مختلف فارم، مانند Autofarm و Venus را ارائه می‌دهد. اگرچه فارم بازده را می‌توان به راحتی با سهامداری اشتباه گرفت، تفاوت عمده این است که در کشاورزی بازده، مردم دارایی‌های رمزنگاری خود را برای تامین نقدینگی به استخر متعهد می‌کنند. در سرمایه‌گذاری، هدف اصلی از تعهد دارایی‌های کاربران، کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها خواهد بود.

توجه داشته باشید که درآمد از طریق فارم بازده با استیکینگ تفاوت دارد. در فارم بازده، یک بازده درصدی سالانه پویا (APY) ارائه می‌شود که با هر مجموعه نقدینگی، بسته به معیارهای بازار از جمله نقدینگی موجود، گزینه‌های آربیتراژ و نوسان کلی متفاوت است. از سوی دیگر، استیکینگ یک APY ثابت ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند بازده‌های آینده را محاسبه کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

تصویر یک مزرعه و یک کیسه حاوی ارز دیجیتال در دست یک نفر
Yield Farming روش دیگری برای کسب درآمد با تراست ولت است.

ترید ارز دیجیتال از طریق تراست ولت

علاوه‌بر موارد دیگری که برای کسب درآمد از طریق تراست ولت مناسب هستند، این کیف پول همچنین یک صرافی غیرمتمرکز داخلی (DEX) به نام PancakeSwap ارائه می‌دهد. این صرافی غیرمتمرکز، به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را بدون انجام یک صرافی متمرکز معامله کنند. ترید و انجام معاملات در PancakeSwap می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و همچنین دسترسی به جفت‌های تجاری منحصر به فرد را فراهم می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد با معامله در PancakeSwap با خرید کم و فروش بالا یا با تامین نقدینگی برای به دست آوردن سهمی از کارمزد معاملات، درآمد کسب شود.

ترید کریپتو یک فرآیند کلیدی در حوزه ارزهای دیجیتال است که در آن یک نوع ارز دیجیتال با دیگری مبادله می‌شود. این تبادل می‌تواند مستقیما بین دو طرف یا از طریق پلتفرم‌های تخصصی انجام شود. با توجه به انواع ارزهای رمزنگاری شده که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند، مبادلات رمزنگاری برای پیمایش در این اکوسیستم متنوع ضروری است.

تسهیل کننده این مبادلات‌، صرافی‌های متمرکز (CEX)، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و خدمات کیف پول پیشرفته‌ای مانند تراست ولت هستند. خدمات کیف پولی مثل تراست ولت، با ادغام این پلتفرم‌ها و شرکای قابل اعتماد نقش مهمی ایفا کرده و فرآیند مبادله را برای کاربران ساده می‌کنند. تراست ولت در این مسیر درآمدزایی، یک رابط یکپارچه برای دسترسی به هر دو CEX و DEX فراهم می‌کند و طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای نیازهای تجاری به کاربران ارائه می‌دهد. در مسیر ترید ارز دیجیتال، مهم است که درمورد جزئیات این مسیر آگاهی کامل داشته باشید و پس از کسب دانش کافی، اقدام به ترید کنید.

تصویر یک گوشی موبایل در دست یک نفر که نمودارهای ارز دیجیتال را نشان می‌دهد
در ترید، یک ارز دیجیتال با دیگری مبادله می‌شود.

کسب درآمد از طریق بازی‌های متصل به تراست ولت

در سال‌های اخیر، ترکیب ارزهای دیجیتال و بازی‌ها باعث ایجاد بازی‌های کریپتو شده است. با ترکیب اصول فناوری بلاک‌چین با دنیای وسیع بازی‌های ویدیویی، بازی‌های کریپتو در نحوه درک ما از اقتصادهای مجازی، مالکیت و تعامل در اکوسیستم‌های بازی، تاثیرگذار بوده است. این بازی‌ها اغلب از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد، بازی‌های کریپتو دارای توکن‌های مخصوص بازی برای پاداش دادن به بازیکنان هستند. در این مسیر، تراست ولت نقش خود را به خوبی بازی کرده و توانسته به بازی‌های مختلفی متصل شود.

کسانی که کیف پول تراست ولت دارند، می‌توانند به صورت مستقیم به تجربه بازی‌های متصل به تراست بپردازند و دارایی‌هایی که از بازی بدست می‌آورند، در کیف پول خود ذخیره کنند. در دنیای بازی‌های بلاک چین، NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که گیمرها می‌توانند آن‌ها را بخرند، در بازی از آن استفاده کنند و به سایر گیمرها و کلکسیونرها بفروشند. این دارایی‌ها عموما به صورت محدود تولید می‌شوند و این محدودیت، به ارزش آن‌ها می افزاید. دارندگان می‌توانند از آن‌ها در اکوسیستم‌های بازی بلاک‌چین استفاده کرده و آن‌ها را مبادله کنند یا بفروشند و از طریق تجربه بازی‌، درآمد کسب کنند.

تصویر یک دسته بازی در بین سکه‌های مختلف
دارایی‌های بدست آمده در بازی‌ها، قابل ترید و فروش هستند.

کسب درآمد با NFT و تراست ولت

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که به طور فزاینده‌ای در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند. NFTها می‌توانند هر چیزی، از هنر دیجیتال گرفته تا انواع کلکسیون‌ها، باشند و قادر هستند در بازارهای مختلف خرید و فروش شوند. تراست ولت به کاربرانش امکان می‌دهد NFT‌های خود را ذخیره و مدیریت کنند و همچنین دسترسی به بازارهای NFT مختلفی را آسان می‌کند. کسب درآمد از طریق NFT به تنهایی چندین راه و روش مختلف دارد که در ادامه به هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  • ایجاد و فروش NFT: اگر یک هنرمند، نوازنده، عکاس یا نقاش حرفه‌ای هستید، می‌توانید NFT‌های خود را بسازید و آن‌ها را بفروشید. این یک راه عالی برای کسب درآمد از کار شما و دستیابی به مخاطبان جهانی است. برای ایجاد یک NFT، باید آن را بر روی یک پلتفرم بلاک‌چین قرار دهید. هنگامی که NFT شما ساخته شد، می‌توانید آن را برای فروش در بازار NFT فهرست کنید.
  • تجارت NFT: شما همچنین می‌توانید از طریق تجارت و ترید NFT درآمد کسب کنید. این موضوع شامل خرید NFT با قیمت پایین و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر است. برای موفقیت در معاملات NFT، باید درک خوبی از بازار داشته باشید و بتوانید NFTهای کم ارزش را شناسایی کنید.
  • سرمایه‌گذاری در پروژه‌های NFT: راه دیگر برای کسب درآمد از NFT به واسطه تراست ولت، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های NFT است. این قابلیت شامل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های NFT در مراحل اولیه است که پتانسیل رشد در ارزش را دارند. برای موفقیت در سرمایه‌گذاری NFT، باید تحقیقات زیادی انجام دهید و پروژه‌هایی که تیم‌ و جوامع قوی دارند، شناسایی کنید.
  • بازی‌های NFT: بازی‌های NFT برای کسب درآمد این امکان را می‌دهند که تنها با انجام بازی‌، NFT و ارز دیجیتال کسب کنید. این بازی‌ها به طور چشمگیری محبوبیت پیدا کرده‌اند و هر روز هم به تعداد کاربران آن‌ها اضافه می‌شود؛ چون راهی برای کسب درآمد در حین تفریح ارائه می‌دهند. معمولا برای انجام یک بازی NFT، باید یک شخصیت یا آیتم NFT خریداری کنید. هنگامی که یک NFT خریداری کردید، می‌توانید بازی را شروع کرده و پاداش دریافت کنید.
  • کسب حق امتیاز: اگر هنرمند یا خالق NFT هستید، می‌توانید برای هر فروش اثر خود حق امتیاز کسب کنید. این یک راه عالی برای ایجاد درآمد غیرفعال از NFT شما است. برای کسب حق امتیاز، باید کد حق امتیازی را در قرارداد هوشمند NFT خود وارد کنید.
تصویر یک توکن روی یک مدار الکتریکی طلایی
توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT خود را می‌توانید در تراست ولت نگهداری کنید.

جمع‌بندی

تراست ولت یک کیف پول رمزنگاری قدرتمند و کاربرپسند به حساب می‌آید که طیف وسیعی از ویژگی‌ها و اقدامات امنیتی قوی را به کاربران خود از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. Trust Wallet با پشتیبانی چند زنجیره‌‌ای، ادغام یکپارچه DApp و رویکرد متمرکز بر کاربر، راه حلی یکپارچه برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال تمامی افراد ارائه می‌دهد.

در مطلبی که خواندید به طور خاص به سراغ راه‌های کسب درآمد از طریق تراست ولت رفتیم و گزینه‌های موجود را بررسی کردیم. این که کدام راه و روش را برای درآمدزایی انتخاب کنید، به دانش و توانایی شما برمی‌گردد. توصیه می‌شود قبل از انجام هرکدام از روش‌ها، حتما به خوبی درمورد آن تحقیق کرده و آگاهی کافی کسب کنید. همچنین، برای خواندن مطالب بیشتر و باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال، همراه رمزینکس باشید.

سوالات متداول

تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول رمزنگاری امن به شمار می‌آید که در پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل قابل دسترسی است.

آیا استفاده از کیف پول تراست ولت امن است؟

بله، تراست ولت یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتال به حساب می‌آید.

منابع: binance | medium | trustwallet

درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید