پیش‌بینی قیمت هفتگی میم‌کوین په په (PEPE) - مجله رمزینکس

پیش‌بینی قیمت هفتگی په په (PEPE): تحلیل عوامل کلیدی مؤثر بر این میم‌کوین

مرد در حالی که قهوه در دست دارد در موبایل و لپ‌تاپ مشغول تحلیل روند قیمت‌هاست.
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت توکن په په پس از تجربه رشدی ۱۵.۷۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با کاهش ۲ درصدی روبرو شد. در حالی که سایر میم‌کوین‌ها نیز شاهد جهش‌های قیمتی بوده‌اند، وبسایت AMBCrypto دلایل خاصی را برای منحصر به فرد بودن افزایش قیمت PEPE شناسایی کرده است.

همبستگی قیمت با فعالیت شبکه

بر اساس داده‌های درون‌بلاکچینی، تعداد آدرس‌های فعال ۲۴ ساعته‌ی په په از ۲۶۶۹ در تاریخ اول مه به ۴۴۷۰ در زمان نگارش این تحلیل افزایش یافته است. آدرس‌های فعال، نشانگر تعداد کاربران متمایزی است که در شبکه تراکنش انجام می‌دهند. این معیار در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، همواره با قیمت همبستگی ندارد.

با این حال، بررسی وضعیت په په نشان می‌دهد که قیمت با فعالیت شبکه همبستگی بالایی دارد. در صورت ادامه‌ی روند صعودی این معیار، قیمت PEPE نیز پتانسیل افزایش را داراست. برعکس، کاهش در آدرس‌های فعال ممکن است حرکت صعودی این توکن را کند سازد.

جهش تسلط اجتماعی در پی افزایش قیمت

یکی دیگر از نکات قابل توجه، افزایش قابل ملاحظه‌ی تسلط اجتماعی در واکنش به رشد قیمت په په است. تسلط اجتماعی، میزان بحث و گفتگو درباره‌ی یک پروژه را در مقایسه با سایر پروژه‌های حاضر در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار نشان می‌دهد.

بنابراین، افزایش این معیار نشان‌دهنده‌ی جلب توجه ویژه‌ی بازار به این میم‌کوین نسبت به سایرین است. با این وجود، تسلط اجتماعی بسیار بالا الزاماً به معنای ایده‌آل بودن برای قیمت نیست.

احتمال افزایش تا ۰.۰۰۰۰۱ دلار

به عنوان مثال، هنگامی که تسلط اجتماعی در تاریخ ۱۴ اسفند به ۲.۲۱ درصد رسید، توکن په په روند صعودی خود را معکوس کرد. وضعیت مشابهی در تاریخ اول فروردین نیز رخ داد، زمانی که این معیار نشان می‌داد که قیمت PEPE بیش از حد ارزش‌گذاری شده است.

با در نظر گرفتن این موارد، و با توجه به اینکه در حال حاضر تسلط اجتماعی در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد، این احتمال وجود دارد که قیمت توکن په په قبل از هر گونه اصلاح قیمتی، به سطح ۰.۰۰۰۰۱ دلار برسد.

تحلیلگران AMBCrypto همچنین بر این نکته تأکید کرده‌اند که حجم جستجو برای PEPE در حال حاضر به اوج‌های قبلی خود نزدیک نیست، که نشان می‌دهد جستجو برای این توکن در فضای وب افزایش قابل ملاحظه نیافته است.

با استناد به داده‌های تاریخی، این موضوع می‌تواند به معنای وجود فرصتی برای خرید قبل از رسیدن PEPE به قله‌ی قیمتی محلی باشد.

کاهش عرضه در گردش به سود PEPE

از سوی دیگر، حجم عرضه در گردش یک روزه از ۱۱.۵۰ تریلیون به ۳.۹۷ تریلیون کاهش یافته است. از نظر تأثیر بر قیمت، کاهش عرضه در گردش می‌تواند به PEPE کمک کند تا حرکت صعودی خود را حفظ کند.

این امر به این دلیل است که عرضه در گردش کمتر، فضای کمتری برای فشار فروش فراهم می‌کند. با این حال، این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که روند خرید افزایش یابد.

کاهش عرضه راکد: نویدبخش رالی جدید

یکی دیگر از معیارهای مورد بررسی، عرضه راکد بود. در زمان نگارش این تحلیل، عرضه راکد ۹۰ روزه به ۵۹.۵۴ میلیارد کاهش یافته است.

این کاهش نشان می‌دهد که دارندگان قدیمی‌تر توکن په په، از انتقال دارایی‌های خود خودداری کرده‌اند. بنابراین، به نظر می‌رسد تمایل چندانی برای فروش در میان آن‌ها وجود ندارد. در صورت تداوم این وضعیت، می‌توان انتظار رالی جدیدی از PEPE را داشت.

این بار، این توکن حتی می‌تواند به سمت ثبت یک سقف قیمتی جدید حرکت کند.

منبع: AMBCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید