در یک نگاه:

  • میم کوین جدید صرافی Bitget، مُئیو (MOEW) در ۲۴ ساعت گذشته، دو برابر حجم معاملات Brett (BRETT)، که بزرگترین میم کوین در شبکه‌ی Base است، را به ثبت رسانده است.
  • تنها چند ساعت پس از عرضه، ۱۱،۷۰۰ کیف پول مجزا، ارز دیجیتال MOEW را نگهداری می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال بیت‌گت (Bitget) با انتشار توکن مُئیو (MOEW) بر بستر شبکه‌ی Base، به جمع عرضه‌کنندگان میم کوین پیوسته است. این توکن تنها چند ساعت پس از عرضه، با رشدی قابل توجه، به ارزش کل بازار ۳۱ میلیون دلار دست یافته است.

ارز دیجیتال MOEW با نماد اختصاری مذکور، در حال حاضر با قیمتی در حدود ۰.۰۰۲۸ دلار و حجم معاملاتی ۳۴ میلیون دلار معامله می‌شود. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، هم‌اکنون ۱۱،۷۰۰ کیف پول مجزا این توکن را نگهداری می‌کنند.

Bitget در پستی که بر روی پلتفرم اجتماعی X منتشر کرده است، ضمن اشاره به ماهیت غیرجدی این اقدام، بیان داشته که هدف از انتشار MOEW، بررسی تأثیرگذاری پدیده‌ی میم بر بازار ارزهای دیجیتال است.

شبکه‌ی Base با هدف رقابت با سولانا، به عنوان بلاک‌چین پیشرو در زمینه‌ی میم‌کوین‌ها، در حال تبدیل شدن به پلتفرمی مهم برای معامله‌ی این نوع دارایی‌هاست. سولانا تاکنون در دوره‌ی صعودی اخیر بازار ارزهای دیجیتال، نقش اصلی را در میزبانی میم‌کوین‌ها ایفا کرده است.

بزرگ‌ترین میم‌کوین شبکه‌ی Base، توکن Brett (BRETT) است که بر اساس شخصیتی از کمیک استریپ «باشگاه پسران» اثر Matt Furie ساخته شده است. ارزش Brett طی هفته‌ی گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته است. با این حال، حجم معاملات MOEW در ۲۴ ساعت گذشته، دو برابر کل حجم معاملات Brett در این مدت بوده است.

ذاتاً، میم‌کوین‌ها به دلیل فقدان ارزش یا کاربرد مشخص، دارایی‌هایی با نوسانات بالا محسوب می‌شوند. در سال گذشته، شاهد بودیم که برخی میم‌کوین‌ها مانند WIF به ارزش بازاری بالغ بر ۱ میلیارد دلار دست یافتند؛ در حالی که بسیاری دیگر، قربانی پدیده «خروج ناگهانی توسعه‌دهندگان» (Rug Pull) شده و ارزش خود را به طور کامل از دست دادند.

منبع: CoinDesk