تهدید بزرگ برای XRP Ledger و ریپل - مجله رمزینکس

تردید در مورد استقلال XRP Ledger: آیا ریپل تهدیدی برای ساخته‌ی خود است؟

آیا عملکرد تیم ریپل و قابلیت‌های XAHAU و هوک‌ها تهدیدی برای XRP به حساب می‌آید؟
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت XRP Ledger و ریپل با ظهور گمانه‌زنی‌هایی در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال مبنی بر تهدید بالقوه‌ی ریپل برای استقلال XRP Ledger، پیچیده‌تر شده است. XRP Ledger به واسطه‌ی سرعت، امنیت و کارمزد تراکنش پایین خود از بدو معرفی، به شهرت قابل توجهی دست یافته است.

ریپل، تهدیدی بالقوه برای XRP Ledger؟

یک کاربر با شناسه Onledger در توییتر ادعا کرده است که «بزرگترین تهدید برای XRP Ledger همان تیمی است که همگان از آن ستایش می‌کنند (ریپل)» و در حال حاضر به دنبال وارد کردن صدمات بیشتر از طریق پنهان کردن فروش XRP خود با استفاده از زنجیره‌ی جانبی ماشین مجازی اتریوم (EVM) است.

Onledger همچنین مدعی است که «هیچ توضیح منطقی دیگری» برای عجله‌ی این شرکت پرداخت برای استفاده از هوک‌ها وجود ندارد مگر اینکه «قابلیت‌های XAHAU و هوک‌ها تهدیدی برای ریپل به شمار می‌روند». با وجود اینکه هوک‌ها امکان قرارداد هوشمند را برای XRPL فراهم می‌کنند، ذکر این نکته ضروری است که ریپل تا کنون در این زمینه با احتیاط عمل کرده است.

Onledger در این خصوص اظهار داشته است:

این موضوع را مدت‌هاست که مطرح می‌کنم. تیمی که همگان به آن احترام می‌گذارند، یعنی ریپل، بزرگترین تهدید بالقوه‌ی XRP Ledger است. آن‌ها ممکن است از EVM برای اعمال نفوذ بیشتر بر این بستر استفاده کنند. دلیلی برای تغییر ناگهانی رویکرد ریپل به سمت استفاده از هوک‌ها وجود ندارد، مگر اینکه XAHAU و هوک‌ها تهدیدی برای آن‌ها باشند.

Onledger معتقد است که تنها دلیل تمایل ریپل به راه‌اندازی یک زنجیره‌ی جانبی EVM، استفاده از هوک‌ها است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این شرکت پرداخت در حال پذیرش زنجیره‌ی جانبی EVM است تا «XRP خود را بسته‌بندی و به صورت ناشناس به فروش برساند». با این حال، چنین اقدامی با استفاده از «قابلیت قرارداد هوشمند بومی» امکان‌پذیر نبوده است. سکوت فعلی ریپل در مورد زنجیره‌ی جانبی EVM و عدم تمایل اشخاص برای «اجرای سرورهای شاهد» این زنجیره، بر ابهامات موجود می‌افزاید.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری (CTO) ریپل، با رد ادعاهای Onledger بیان کرده است که اگر واقعاً قصد پنهان کردن فروش‌های XRP خود را داشته باشند، شرکت مالی نیازی به اتخاذ چنین اقدامات پیچیده‌ای نخواهد داشت. شوارتز خاطر نشان کرد:

«ریپل می‌تواند به اندازه‌ی دلخواه توکن در صرافی‌های ارز دیجیتال با نظارت‌های کمتری نسبت به فروش آن‌ها روی بلاک‌چین‌ها به فروش برساند.»

آیا صرافی‌ها ناشناس بودن را تأمین می‌کنند؟

Onledger با اشاره به بیانیه‌ی قبلی مدیر ارشد فناوری در مورد فروش‌های مرتبط با سرویس نقدینگی برون زنجیره‌ای (ODL) با یک رابطه‌ی آمریکایی، اظهارات شوارتز را مبنی بر اینکه «صرافی‌های ارز دیجیتال ناشناس بودن را برای ریپل فراهم نمی‌کنند» را رد می‌کند.

لازم به ذکر است که در جولای ۲۰۲۳، زمانی که دادگاهی در ایالات متحده به نفع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رأی داد و اعلام کرد که XRP یک اوراق بهادار است، نگرانی‌هایی در مورد فروش‌های مرتبط با ODL مطرح شد.

Onledger بر این باور است که ریپل از EVM برای ناشناس کردن عملیات خود استفاده می‌کند. با این حال، شوارتز بار دیگر پاسخ داد و گفت: «هیچ کس دیگری جز صرافی‌ها نمی‌داند ما چه کسانی هستیم.»

منبع: bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید