احساسات منفی بازار؛ فرصتی برای خرید بیت کوین - مجله رمزینکس

احساسات منفی بازار ممکن است پتانسیل صعودی برای قیمت بیت کوین (BTC) و سولانا (SOL) داشته باشد.

بیت کوین و اتریوم در قابی با فیلتر درخشان قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۳

با وجود افزایش اخیر قیمت بیت کوین و سولانا، همچنان شاهد احساسات منفی در بین سرمایه‌گذاران نسبت به این ارزهای دیجیتال هستیم. شاخص «وزن‌دهی احساسات» این موضوع را تایید می‌کند.

  • تعادل احساسات: این معیار با بررسی داده‌های شبکه‌های اجتماعی، میزان خوش‌بینی یا بدبینی معامله‌گران ارز دیجیتال را نسبت به یک دارایی خاص سنجش می‌کند.
  • حجم اجتماعی: این معیار نشان‌دهنده تعداد کل بحث‌ها و تبادلات صورت‌گرفته در شبکه‌های اجتماعی پیرامون یک ارز دیجیتال خاص است.

شاخص «وزن‌دهی احساسات» با مقایسه «تعادل احساسات» با «حجم اجتماعی» محاسبه می‌شود. بدین ترتیب، تنها زمانی شاهد افزایش یا کاهش قابل توجه در این شاخص خواهیم بود که حجم قابل ملاحظه‌ای از مباحث پیرامون آن دارایی وجود داشته باشد و در عین حال، اکثریت قریب به اتفاق این مباحث بیانگر احساسات منفی یا مثبت باشند.

در حالی که هر دو ارز دیجیتال بیت کوین و سولانا علیرغم رشد قیمتی با احساسات منفی مواجه هستند، اتریوم شاهد افزایش قابل توجه در شاخص «وزن‌دهی احساسات» بوده است که نشان‌دهنده خوش‌بینی گسترده در بین فعالین شبکه‌های اجتماعی است. این خوش‌بینی عمدتا ناشی از اخبار مثبت پیرامون احتمال تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) مبتنی بر اتریوم (ETH) است.

تحلیل تاریخی احساسات بازار و تاثیر آن بر بیت کوین

بررسی داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که غالبیت احساسات مثبت در بازار، معمولا نشانه‌ای از روند نزولی آتی قیمت است، چرا که قیمت ارزهای دیجیتال تمایل دارد برخلاف انتظارات عموم حرکت کند. برعکس، احساسات منفی معمولا با پتانسیل صعودی قیمت همراه است، زیرا ترس و نگرانی سرمایه‌گذاران می‌تواند پیش‌ درآمدی بر افزایش قیمت باشد.

با در نظر گرفتن این بستر تاریخی، می‌توان نتیجه گرفت که احساسات منفی فعلی در مورد بیت کوین و سولانا، حاکی از آمادگی این ارزهای دیجیتال برای افزایش‌های بیشتر است. در مقابل، اتریوم با توجه به سطح بالای احساسات مثبت، در صورت تداوم این خوش‌بینی افراطی، ممکن است با فشار نزولی مواجه شود.

عملکرد قیمتی SOL

سولانا طی هفته گذشته با ثبت افزایش بیش از ۱۹ درصد، یکی از ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر بر اساس ارزش بازار بوده است. در حال حاضر، قیمت سولانا در حدود ۱۷۸ دلار معامله می‌شود.

نتیجه‌گیری

احساسات منفی فعلی حاکم بر بازار نسبت به بیت کوین و سولانا، که با شاخص «وزن‌دهی احساسات» اندازه‌گیری می‌شود، می‌تواند نویدبخش افزایش‌های آتی قیمت این ارزهای دیجیتال باشد. در عین حال، سطح بالای احساسات مثبت نسبت به اتریوم، حاکی از احتمال گرم‌ شدن بیش از حد این بازار و ریسک اصلاح قیمتی است. سرمایه‌گذاران در هنگام اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری، باید این روندهای احساسی را مد نظر قرار دهند، چرا که الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که احساسات غالب بازار می‌تواند به عنوان یک شاخص «مخالف» عمل کند.

منبع: bitcoinist

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید