دعوای یونی‌سواپ و جامعه‌ی کریپتو با بورس آمریکا - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

اقدام یونی‌سواپ علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: رهبران حوزه کریپتو خواهان شفافیت در قوانین هستند

یونیکورن کاغذی قهوه‌ای رنگ
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

به دنبال صدور اخطاریه ولز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که نشان‌دهنده احتمال اقدام اجرایی علیه صرافی غیرمتمرکز (DEX) پیشرو، یونی‌سواپ، است، جامعه ارزهای دیجیتال برای حمایت از این صرافی بسیج شده است. این اقدام، تنش‌های نظارتی در بخش رو به ‌رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi) را تشدید کرده است.

شخصیت‌های برجسته‌ای همچون برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس و کاترین هان، مدیرعامل هان ونچرز، علناً از یونی‌سواپ حمایت کرده و رویکرد SEC را مورد انتقاد قرار داده‌اند. آرمسترانگ بر اهمیت وحدت در بخش کریپتو، به ویژه در جریان انتخابات آبان آینده، تأکید کرد و از یونی‌سواپ از طریق «همراه با کریپتو بایستید» (Stand With Crypto)، سازمانی که خواستار قوانین شفاف برای ارزهای دیجیتال است، حمایت کرد. در همین حال، هان از رویکرد متفکرانه یونی‌سواپ در قبال قوانین اوراق بهادار تمجید کرد و نسبت به تاکتیک‌های «قانون‌گذاری از طریق اعمال زور» SEC هشدار داد. او معتقد است که این رویه‌ها می‌توانند باعث خفگی نوآوری و عدالت در این صنعت شوند.

در تاریخ ۲۲ فروردین، ساعت ۱۸:۲۲ به وقت هماهنگ جهانی، هایدن آدامز، بنیانگذار یونی‌سواپ، به طور علنی دریافت اخطاریه ولز از SEC را اعلام کرد، اما تعهد خود را برای دفاع از مشروعیت این پلتفرم تکرار نمود. او SEC را متهم کرد که به طور ناعادلانه پروژه‌های تثبیت‌شده DeFi را هدف قرار می‌دهد و بازیگران متقلب را نادیده می‌گیرد. آدامز با ابراز اطمینان از قانونی بودن خدمات یونی‌سواپ و قدرت فناوری بلاک‌چین برای بهبود زندگی مردم، سخن گفت.

در واکنش به اقدام SEC، قیمت توکن بومی یونی‌سواپ (UNI) با کاهش قابل توجهی مواجه شد و از ۱۱.۲۰ دلار به ۹.۱۰ دلار سقوط کرد که نشان دهنده افت حدوداً ۱۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. با وجود این افت، داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که یونی‌سواپ همچنان ارزش کل قفل‌شده (TVL) قابل توجهی به میزان ۶.۲۳ میلیارد دلار را حفظ کرده است که بیش از نیمی از آن مربوط به یونی‌سواپ نسخه ۳ می‌باشد. علاوه بر این، یونی‌سواپ همچنان با مجموع ۱۶.۷۷ میلیارد دلار در هفت روز گذشته، به عنوان پروتکل DEX با بالاترین TVL و حجم معاملات باقی مانده است.

اقدام اجرایی احتمالی SEC علیه یونی‌سواپ، پیامدهای قابل توجهی برای آینده امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در ایالات متحده دارد. صرف نظر از نتیجه، صنعت کریپتو همچنان در تلاش برای دستیابی به شفافیت در قوانین و نوآوری غیرمتمرکز استوار است.

منبع: BeInCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ