خروج سرمایه از گری اسکیل به پایین‌ترین سطح رسید - مجله رمزینکس

خروج سرمایه از صندوق گری اسکیل به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید

بیت‌کوین در نور بنفش و صورتی
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

صندوق ترازنامه بیت کوین گری اسکیل (GBTC) شاهد خروج سرمایه در سطحی بی سابقه بوده است. خروج سرمایه در تاریخ ۲۲ فروردین به ۱۷.۵ میلیون دلار رسید که تقریبا ۹۰ درصد کاهش را نسبت به روز قبل نشان می‌دهد. این رویداد همزمان با جهش مجدد قیمت بیت کوین پس از نوسانات ناشی از انتشار داده‌های جدید تورم ایالات متحده رخ داده است.

بر اساس داده‌های Farside، خروج سرمایه از GBTC در مقایسه با ۱۵۴.۹ میلیون دلار خروج ثبت شده در ۲۱ فروردین، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین نیز طی ۲۴ ساعت گذشته روندی صعودی را تجربه کرده و در حال حاضر به ۷۰,۵۵۷.۵۶ دلار رسیده است. این افزایش قیمت پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا برای ماه مارس که نرخ تورم را ۳.۵ درصد سالانه نشان داد، صورت گرفته است. انتشار این داده‌ها نگرانی‌هایی را در خصوص به تعویق افتادن بیشتر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به وجود آورد و به طور موقت موجب افت قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح محلی خود در حدود ۶۷،۴۸۲ دلار شد.

برخی از تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال ابراز امیدواری کرده‌اند که این کاهش قابل توجه در خروج سرمایه از گری اسکیل، نشانه‌ای از کند شدن روند خروج سرمایه باشد. این روند از زمان تبدیل GBTC به یک «بنیاد قابل معامله در بورس» (ETF) بیت کوین در ژانویه، بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار خروج سرمایه را به دنبال داشته است.

توماس فهرر، مدیرعامل پورتال نقد و بررسی حوزه کریپتو، آپولو، امروز در پستی خطاب به دنبال کنندگان خود عنوان کرد: «آیا فروش گری اسکیل به پایان رسیده است؟»

فهرر همچنین اشاره کرد که خروج سرمایه ۲۲ فروردین تقریباً معادل ۲۵۰ بیت کوین است، که تقریباً ۹۵ درصد کاهش نسبت به ابتدای هفته را نشان می‌دهد. تنها چند روز پیش، در تاریخ ۲۰ فروردین، گری اسکیل شاهد خروج سرمایه‌ای معادل ۴،۲۸۸ بیت کوین به ارزش کل ۳۳۳ میلیون دلار بود.

پایین‌ترین میزان خروج سرمایه پیش از این در تاریخ ۷ اسفند با رقم ۲۲.۴ میلیون دلار ثبت شده بود. میانگین خروج روزانه از گری اسکیل در چهار ماه گذشته، ۲۵۷.۸ میلیون دلار است.

در همین حال، صندوق‌های رقیب GBTC از جمله فیدلیتی وایز اوریجین بیت کوین (FBTC)، iShares Bitcoin Trust (IBIT)، Bitwise Bitcoin ETF (BITB) و ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) به ترتیب شاهد ورود ۷۶.۳ میلیون دلار، ۳۳.۳ میلیون دلار، ۲۴.۳ میلیون دلار و ۷.۳ میلیون دلار سرمایه بوده‌اند.

لازم به ذکر است که جنسیس، شرکت وام‌دهی در حوزه کریپتو که اعلام ورشکستگی کرده است، برای خریداری ۳۲،۰۴۱ بیت کوین، تقریباً ۳۶ میلیون سهم GBTC را به فروش رسانده است.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید