آیا ۷ دلاری شدن تون کوین نشانه آلت سیزن است؟ - مجله رمزینکس

افزایش تعداد دارندگان تون کوین: آیا نشانه‌ای از تغییر در احساسات بازار است؟

شبکه‌ی بلاکچین و لوگوی تون کوین در وسط تصویر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال تون کوین (TON) شاهد دور جدیدی از افزایش‌ها است؛ این بار، افزایش تنها محدود به قیمت یا ارزش بازار نمی‌شود. بر اساس یافته‌های AMBCrypto، تعداد کل آدرس‌هایی که TON در اختیار دارند در تمامی گروه‌های سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که تعداد دارندگان با موجودی ۰.۰۱ تا ۱ واحد TON در سبد دارایی خود، جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. این روند برای دارندگان کلان (Whale) که مالک ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ توکن هستند نیز صادق است.

مشاهده‌ی چنین رشد چشمگیری برای هر پروژه‌ای نادر است و برای تون کوین خبر مثبتی به شمار می‌رود. این افزایش نشان می‌دهد که تعداد مشارکت‌کنندگان بیشتری به پتانسیل رشد قیمت تون کوین اعتقاد دارند.

حمایت همه‌جانبه از تون کوین

سه روز پیش، AMBCrypto گزارش داد که نهنگ‌ها به شبکه‌ی تون‌کوین روی آورده‌اند. اما نکته‌ی جالب توجه این است که سرمایه‌گذاران خرده‌فروش نیز به دنبال پناه بردن به این ارز دیجیتال بوده‌اند.

به نظر می‌رسد TON قصد پاداش دادن به این وفاداری را دارد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر واحد TON حدود ۶.۵۵ دلار آمریکا است که نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجه ۵.۰۱ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

در نتیجه، کل عرضه‌ی سودآور تون کوین جهش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر، ۷۹.۰۴ درصد از TON در سود قرار دارد. چند هفته پیش، تقریباً ۱۰۰ درصد از دارندگان تون کوین سودآور بودند.

فشار فروش اخیر که توکن با آن مواجه شد، یکی از دلایل کاهش این نسبت بود. اما با توجه به روند صعودی اخیر، TON ممکن است در حال بازگشت به قیمت ۷.۶۵ دلار آمریکا باشد.

با این حال، با ادامه‌ی گمانه‌زنی‌ها در مورد فصل آلت‌کوین‌ها (Altcoin Season)، این احتمال وجود دارد که تون کوین به سطوح قیمتی بالاتری دست پیدا کند.

آلت‌کوین سیزن به دوره‌ای گفته می‌شود که در آن، ارزهای دیجیتال غیر از بیت‌کوین (BTC)، جهش قیمتی قابل توجهی را نسبت به بیت‌کوین تجربه می‌کنند.

آیا قیمت تون کوین به ۱۵ دلار خواهد رسید؟

در چنین سناریویی، دست‌کم ۷۵ درصد از ۵۰ آلت‌کوین برتر بازار باید عملکردی بهتر از «شاه بیت‌کوین» داشته باشند. در این صورت، بازگشت TON به قیمت ۷ دلار می‌تواند تنها گام نخست باشد و قیمت این ارز دیجیتال به سمت ارقام دو رقمی حرکت کند.

علاوه بر معیار ذکر شده، AMBCrypto حجم قراردادهای باز TON را نیز مورد بررسی قرار داد. حجم قراردادهای باز، ارزش کل قراردادهای باز در بازار است.

کاهش حجم قراردادهای باز نشان‌دهنده‌ی بستن تعداد زیادی از پوزیشن‌های باز توسط معامله‌گران است. این امر باعث خروج پول از بازار شده و می‌تواند برای ارز دیجیتال موردنظر، کاهشی تلقی شود.

در مورد تون‌کوین، داده‌های کوین‌گلس حاکی از افزایش ۱۱.۷ درصدی حجم قراردادهای باز در ۲۴ ساعت گذشته است. این افزایش نشان می‌دهد که پول جدید وارد بازار شده است و می‌تواند برای این توکن صعودی به شمار رود.

در صورتی که این شاخص همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد، قیمت TON می‌تواند از بالاترین سطح تاریخی خود فراتر رفته و افزایش احتمالی به ۱۵ دلار در میان‌مدت امکان‌پذیر باشد.

با این حال، دارندگان این توکن باید با هوشمندی عمل کنند. اگر حجم قراردادهای باز بیش از حد بالا برود، می‌تواند نشانه‌ی تغییر قریب‌الوقوع روند بازار باشد و فروش دارایی در آن نقطه می‌تواند تصمیم مناسبی تلقی شود.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر