جواب تتر به اتهامات درباره اعتبار مالی شرکت - مجله رمزینکس

جواب تتر به اتهامات درباره اعتبار مالی شرکت

سکه‌ی تتر جایگزین سر مردی که مورد حمله قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پائولو آردوینو، مدیرعامل شرکت تتر، در پاسخ به ابهامات و سوالات مطرح شده از سوی تحلیلگران دویچه بانک درباره اعتبار مالی شرکت Tether و ثبات استیبل‌کوین تتر (USDT)، مواضع این نهاد مالی آلمانی را به چالش کشید.

آقای آردوینو در پستی که بر روی حساب کاربری خود منتشر کرده است، با اشاره به سابقه‌ی دویچه بانک در پرداخت جرائم و متحمل شدن تحریم‌های متعدد، صلاحیت این بانک برای نقد و بررسی سایر بازیگران عرصه ارزهای دیجیتال را زیر سوال برد. ایشان همچنین به گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF) اشاره کردند که در آن، دویچه بانک به عنوان ریسک‌پذیرترین بانک جهان معرفی شده است.

آردوینو در این رابطه اظهار داشت:

سابقه‌ی دویچه بانک در زمینه‌ی پرداخت جرائم و مجازات‌های کلان، تردیدهایی جدی را در مورد جایگاه این نهاد برای انتقاد از دیگران در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

در بخش کامنت‌های این پست، کاربران به پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد دلار جریمه توسط دویچه بانک از سال ۲۰۰۰ به بعد، به دلیل نقض ۹۹ مورد از قوانین و مقررات اشاره کرده‌اند. بر این اساس، به نظر کاربران، دویچه بانک فاقد صلاحیت لازم برای انتقاد از دیگر شرکت‌ها در حوزه‌هایی نظیر ریسک‌پذیری، ساختار محصولات و یا چارچوب‌های نظارتی است.

پیش‌تر، گروهی از کارشناسان دویچه بانک نتایج تحقیقات خود در رابطه با بازار استیبل‌کوین‌ها را منتشر کرده بودند. تحلیلگران این بانک ضمن اشاره به نقاط ضعف این کلاس دارایی، عدم شفافیت تتر به عنوان ناشر استیبل‌کوین USDT را مورد انتقاد قرار داده بودند.

علاوه بر این، تحلیلگران دویچه بانک با تاکید بر سلطه فعلی تتر بر بازار استیبل‌کوین‌ها، نسبت به پیامدهای جدی‌تر فروپاشی احتمالی USDT در مقایسه با سایر استیبل‌کوین‌ها هشدار داده بودند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت DefiLlama، در حال حاضر ارزش کل بازار استیبل‌کوین‌ها از مرز ۱۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. USDT با در اختیار داشتن بیش از ۶۹ درصد از این بازار، همچنان رهبر بلامنازع این حوزه به شمار می‌رود.

با این حال، با توجه به مقررات جدیدی که در ایالات متحده در حال تدوین است، کارشناسان نسبت به احتمال کاهش سلطه تتر بر بازار استیبل‌کوین‌ها هشدار داده‌اند.

منبع: crypto.news

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید