بازگشت استیبل‌کوین USDC به بازار ارز دیجیتال - مجله رمزینکس

بازگشت استیبل‌کوین USDC به بازار ارز دیجیتال

افزایش عرضه استیبل کوین USDC نشان از بازگشت این کوین به بازار کریپتو دارد.
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

در یک نگاه:

  • عرضه USDC از ابتدای دسامبر بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.
  • افزایش نقدینگی نشان دهنده ورود سرمایه جدید پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در آمریکا است.
  • حضور این استیبل‌کوین در بازارهای غیرآمریکایی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش تحقیقاتی که توسط کوین‌بیس (COIN) در روز دوشنبه منتشر شد، استیبل‌کوین USDC، دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان از نظر ارزش کل بازار (Market Cap)، در حال بازگشت است. نقدینگی این ارز دیجیتال در سراسر جهان در حال افزایش است و استفاده از آن به سرعت در خارج از ایالات متحده در حال رشد است که منجر به افزایش قابل توجه عرضه آن در ماه‌های اخیر شده است.

تحلیلگران دیوید دوانگ و لی لیو در این گزارشی از نشریه کوین‌بیس (Coinbase) نوشتند: “از اول دی ۱۴۰۲، عرضه USDC با ۱۴.۳ درصد یا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است و ارزش کل بازار آن را به ۲۸ میلیارد دلار رسانده است، در حالی که در همین دوره، عرضه USDT (رقیب USDC از شرکت تتر) تنها ۸.۷ درصد رشد داشته است. USDT با ارزش کل بازار ۹۸ میلیارد دلار، همچنان بزرگترین استیبل‌کوین مبتنی بر دلار است.”

نویسندگان گزارش تاکید کردند که افزایش نقدینگی USDC نشان دهنده “افزایش کلی تقاضای خرد و بنگاهی (Institutional) پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده است. این اتفاق باعث ورود سرمایه جدید و رونق جدیدی در چرخه بازار ارزهای دیجیتال شده است.” استیبل‌کوین نوعی ارز دیجیتال است که معمولاً به دلار آمریکا وابسته است، اگرچه ممکن است به سایر ارزها و دارایی‌هایی مانند طلا نیز وابسته باشد.

علاوه بر این، گزارش مذکور با اشاره به این که سهم USDC از فعالیت‌های نقطه‌ای و مشتقات پنج برابر شده است، هرچند همچنان تنها ۴ درصد از کل حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز (CEX) در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد، بیان می‌کند که USDC در حال تثبیت حضور گسترده‌تری در بازارهای غیرآمریکایی است. همچنین گزارش می‌افزاید که علاوه بر تاثیر راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، آغاز فعالیت صرافی بین‌المللی کوین‌بیس و از سرگیری معاملات جفت‌های USDC در صرافی رقیب بایننس در اواخر سال گذشته نیز به افزایش نقدینگی USDC کمک کرده است.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید