ایجاد پلتفرم تأمین مالی وب ۳ در منطقه خلیج بزرگ - مجله رمزینکس

پیشنهاد ایجاد پلتفرم تأمین مالی وب ۳ در منطقه خلیج بزرگ با هدف تبدیل هنگ‌کنگ به قطب منطقه‌ای ارزهای دیجیتال

منطقه‌ی خلیج بزرگ در حال شروع پروژه‌ی جدید وب ۳ با هدف ارتقا هنگ‌کنگ
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

یک عضو هنگ‌کنگیِ کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین (CPPCC) در راستای تلاش‌های هنگ‌کنگ برای تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای ارزهای دیجیتال، پیشنهاد تأسیس پلتفرمی برای تأمین مالی وب ۳ در سراسر منطقه خلیج بزرگ جنوب شرقی را ارائه کرده است.

آقای جانی انگ، عضو کمیته ملی CPPCC، عالی‌ترین نهاد مشاوره سیاسی چین، طی گزارشی از نشریه‌ی محلی «ون وی پو» پیشنهاد کرده است که مقامات امکان ایجاد پلتفرمی را برای تأمین مالی صنعت بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال در سراسر منطقه خلیج بزرگ، با اتصال هنگ‌کنگ، ماکائو و گوانگ‌دونگ، بررسی کنند.

آقای انگ تأکید داشته است که پلتفرم‌های مجاز معاملات دارایی دیجیتال در هنگ‌کنگ می‌توانند نقش مهمی در تأمین مالی پروژه‌ها ایفا کنند.

ارائه این پیشنهاد همزمان با گردهمایی سالانه‌ی «دو نشست» در پکن، رویدادی که نخبگان سیاسی و رهبران صنایع مختلف چین را گرد هم می‌آورد، صورت پذیرفته است. این رویداد نشان‌دهنده‌ی اهمیت فزاینده‌ی مباحث مرتبط با فناوری‌های مالی پیشرفته در سطح ملی چین است.

با وجود تداوم ممنوعیت تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ رویکردی حمایتی در قبال این حوزه در پیش گرفته است. در خرداد ۱۴۰۲، هنگ‌کنگ به‌طور رسمی مجوزدهیِ پلتفرم‌های معاملات دارایی مجازی را آغاز کرد و به صرافی‌های دارای مجوز اجازه داد خدمات معاملات خرده‌فروشی را ارائه دهند. تاکنون دو پلتفرم HashKey و OSL موفق به اخذ مجوز از هنگ‌کنگ شده‌اند.

لازم به ذکر است که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد با تدوین اسناد راهبردی، مسیر توسعه‌ی وب ۳ را روشن کند و از توسعه‌ی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) حمایت کند. این وزارتخانه همچنین از راه‌اندازی برنامه‌های آزمایشی مرتبط با هویت دیجیتال توزیع‌شده برای بررسی احراز هویت و مدیریت هویت دیجیتال در وب ۳ خبر داده است.

تحرکات اخیر هنگ‌کنگ و رویکرد حمایتی ضمنی چین نسبت به جنبه‌های خاصی از وب ۳، نشان‌دهنده‌ی پتانسیل چشمگیر منطقه خلیج بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز نوآوری و توسعه‌ی این فناوری در سطح جهانی است.

منبع: The Block

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید