جابه‌جایی ۵۸ میلیون دلار توکن‌ آربیتروم - مجله رمزینکس

جابه‌جایی ۵۸ میلیون دلاری توکن‌های ARB توسط نهنگ‌ها به صرافی‌ها پس از آزادسازی توکن

در پی آزادسازی توکن‌های آربیتروم، نهنگ‌های ارز دیجیتال دارایی‌ها را به صرافی انتقال دادند و باعث افت ارزش این توکن شدند.
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

نگهدارندگان عمده‌ی توکن آربیتروم (ARB) پس از رویداد قابل توجه آزادسازی توکن‌های قفل‌شده در تاریخ ۲۶ اسفند، اقدام به انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به صرافی‌های ارز دیجیتال کرده‌اند.

شرکت تحلیل بلاکچینی Lookonchain در تاریخ ۲۸ اسفند گزارش داد که دست‌کم ۱۱ نهنگ، دارایی‌های خود را پس از آزادسازی توکن‌ها به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند. در مجموع، این جابه‌جایی‌ها شامل ۳۴ میلیون توکن به ارزش تقریبی ۵۸ میلیون دلار در زمان نگارش این گزارش می‌شود.

این رویداد پس از آزادسازی گسترده توکن توسط پروژه‌ی لایه ۲ آربیتروم رخ داده است. در تاریخ ۲۶ اسفند، آربیتروم ۱.۱ میلیارد توکن ARB (به ارزش تقریبی ۲.۳۲ میلیارد دلار) را آزاد کرد. طبق اطلاعات وبسایت ردیاب توکن‌های قفل‌شده، Token Unlocks، این آزادسازی شامل ۶۷۳.۵ میلیون توکن برای مشاوران و اعضای تیم آربیتروم و همچنین ۴۳۸.۲۵ میلیون توکن برای سرمایه‌گذاران آن بوده است.

این پروژه یک «آزادسازی ناگهانی» (Cliff Unlock) را اجرا کرد، به این معنی که کل توکن‌های قفل‌شده به یکباره آزاد شدند. این رویداد منجر به پیش‌بینی‌هایی در خصوص ایجاد موقعیت‌های فروش کوتاه (Short) در برابر این توکن توسط بسیاری از دارندگان شد. حتی برخی از اعضای جامعه نیز در رسانه‌های اجتماعی، فروش توکن‌های ARB خود را اعلام کردند.

با این حال، برخی امیدوار بودند که قیمت توکن ARB برخلاف این پیش‌بینی‌ها، روند افزایشی را مشابه با سایر دوره‌‌های آزادسازی توکن‌های قفل‌شده تجربه کند؛ دوره‌ای که در آن قیمت توکن‌ها به جای کاهش، افزایش یافته بود. متاسفانه، این الگو برای ARB تکرار نشد.

قیمت توکن ARB در هفته‌ی منتهی به آزادسازی توکن‌ها، روندی کاهشی داشته است. این توکن در ۲۳ اسفند به بالاترین رقم خود یعنی ۲.۲۲ دلار رسید و در ۲۶ اسفند، روز آزادسازی، به ۱.۸۴ دلار سقوط کرد.

ارزش این توکن در ۲۷ اسفند حتی بیشتر کاهش یافت و با ثبت رقم ۱.۶۴ دلار، پایین‌ترین قیمت خود را در یک هفته‌ی گذشته تجربه کرد. در حال حاضر، قیمت توکن ARB در حدود ۱.۷۰ دلار است که تقریباً ۲۹ درصد پایین‌تر از بالاترین رقم ثبت‌شده‌ی آن یعنی ۲.۳۹ دلار است، رقمی که در ۲۲ دی به آن دست یافته بود.

در حالی که توکن‌های آزاد شده تاکنون باعث کاهش ۲۳.۴۲ درصدی قیمت شده‌اند، به نظر نمی‌رسد که به زودی شاهد بهبودی برای دارندگان این توکن باشیم. بر اساس داده‌های Token Unlocks، قرار است آربیتروم در تاریخ ۲۸ فروردین، ۹۲.۶۵ میلیون توکن دیگر را آزاد کند.

این توکن‌ها با قیمت فعلی بازار، ارزشی معادل ۱۵۷ میلیون دلار دارند و به یکباره برای تیم آربیتروم، مشاوران و سرمایه‌گذاران آن آزاد خواهند شد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید