رمزارز Worldcoin تحت تاثیر دعوای ماسک و آلتمن - مجله رمزینکس

آیا Worldcoin توان مقابله با دعوای حقوقی ایلان ماسک علیه OpenAI را دارد؟

دعوای قضایی ماسک و آلتمن به کجا رسید؟
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

در تاریخ ۱۱ اسفند، پس از گزارش‌هایی در مورد یک دعوای حقوقی احتمالی که پلتفرم مرتبطی را درگیر می‌کرد، Worldcoin (WLD) با افت مواجه شد. مسیر دارایی در پاسخ به این رویداد اخیر چگونه بوده است و روند فعلی آن کدام است؟

Worldcoin تحت تأثیر شکایت علیه OpenAI قرار می گیرد

طبق گزارش اخیر رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل X (که پیشتر توییتر بود)، علیه OpenAI و مدیرعامل آن، سام آلتمن، شکایتی حقوقی تنظیم کرده است.

بررسی بازه زمانی روزانه در ۹ اسفند، روزی که شکایت ماسک ثبت شد، کاهش بیش از ۷ درصدی ارزش را نشان داد.

نمودار هفتگی WLD/USDT
نمودار هفتگی WLD/USDT

با وجود این کاهش‌ها، Worldcoin توانسته است روند صعودی خود را حفظ کند. تجزیه و تحلیل شاخص قدرت نسبی (RSI) آن در زمان نگارش این متن، مقدار نزدیک به ۷۵ را نشان می‌دهد.

این شکایت که در ۹ اسفند ثبت شد، ادعا می‌کند که پلتفرم هوش مصنوعی از ماموریت اولیه خود برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای سود، منحرف شده است.

ماسک ادعای نقض قرارداد را مطرح کرده و ادعا می‌کند که آلتمن و بنیانگذار مشترک، گرگ بروکمن، در ابتدا به او پیشنهاد تأسیس یک شرکت غیرانتفاعی با کد منبع باز را داده بودند. با این حال، تمرکز فعلی این استارتاپ بر روی کسب سود است.

ماسک در این اقدام حقوقی به دنبال حکمی از دادگاه است که OpenAI را ملزم به در دسترس قرار دادن تحقیقات و فناوری خود برای عموم مردم کند. علاوه بر این، این شکایت با هدف جلوگیری از استفاده استارتاپ از دارایی‌های خود برای منافع مالی تنظیم شده است.

لازم به ذکر است که سام آلتمن یکی از بنیانگذاران Worldcoin بوده و همچنان عضو هیئت مدیره آن است، به همین دلیل است که WLD تحت تأثیر جزئی قرار گرفته است.

ارتباط Worldcoin با حماسه OpenAI

در حالی که OpenAI خود دارای ارز دیجیتال نیست، همانطور که اشاره شد، سام آلتمن یکی از بنیانگذاران Worldcoin (WLD) است. در نتیجه، WLD به نمادی از علاقه و توسعه مجدد مشاهده شده در OpenAI تبدیل شده است، به ویژه پس از آخرین انتشار از این پلتفرم افزایش توجه منجر به رشد قابل توجه قیمت WLD شد و آن را به یکی از قابل توجه‌ترین رمزارزها در هفته‌های گذشته تبدیل کرد.

بررسی روند Worldcoin

بررسی Worldcoin در یک بازه زمانی روزانه نشان داد که در تاریخ ۱۱ اسفند با ۸.۱۳ درصد افزایش، جلسه معاملاتی را به پایان رساند. با این حال، نگاهی دقیق تر به بازه زمانی کوچکتر، نوساناتی را در طول جلسه نشان داد. نمودار نشان داد که WLD در مقطعی در بازه زمانی شش ساعته قبل از بهبود، حدود ۶.۷ درصد کاهش یافت.

منبع: AMBCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید