استیک ارز چین لینک در ۴ مرحله + بررسی نکات مهم و کلیدی

استیک ارز چین لینک چگونه انجام می‌شود؟ نکاتی که باید بدانید

استیک ارز چین لینک
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

با استفاده از استیک ارز چین لینک افراد قادر هستند پاداش بگیرند و از طریق ارز لینک خود، از امنیت و عملکرد شبکه حمایت کنند. با راهنمای رمزینکس همراه باشید تا در درمورد نحوه استیک ارز دیجیتال لینک بیشتر بدانید و با یکی از راه‌های درآمدزایی از طریق ارز دیجیتال آشنا شوید.

استیک ارز چین لینک؛ معرفی چین لینک

قبل از آن که به شیوه استیک رمز ارز لینک بپردازیم، بهتر است درمورد چین لینک بیشتر بدانیم. یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌های اوراکل، چین لینک (Chainlink) است که توسط طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازی، و زنجیره تامین استفاده می‌شود. چین لینک به عنوان شبکه غیرمتمرکز اوراکل وظیفه دارد تا داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند ارائه دهد. به عبارتی دیگر، این شبکه از سیستمی از گره‌ها برای ارائه داده‌های دنیای واقعی به قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. گره‌های زنجیره‌ای توسط افراد یا مشاغلی که در ارز لینک (LINK) سهام دارند، اداره می‌شوند.

چین لینک زیرساختی اساسی برای اقتصاد قراردادهای هوشمند به شمار می‌رود که از حدود هزار شبکه اوراکل پشتیبانی می‌کند (در مجموع ده‌ها میلیارد دلار را در صدها پروژه تضمین می‌کند). با توجه به اینکه چین لینک به طور مداوم روی بلاک‌چین‌های بیشتر ادغام می‌شود و از دسته‌های جدیدی از خدمات اوراکل پشتیبانی می‌کند، مهم است که امنیت آن افزایش پیدا کند؛ با این هدف که امنیت آن با مقدار فزاینده ارزش در برنامه‌های مبتنی بر چین لینک مطابقت داشته باشد.

لوگوی استیک ارز چین لینک
یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اوراکل، چین لینک است.

مقدمه‌ای بر استیک ارز دیجیتال لینک

به طور کلی استیکیگ (Staking) فرآیند قفل کردن مقدار معینی از ارز دیجیتال برای مشارکت در امنیت و عملکرد یک شبکه بلاک‌چین است. نحوه استیک ارز دیجیتال لینک به این صورت است که اپراتورهای گره، پاداش استیک داده‌های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهند. وقتی یک کاربر ارز دیجیتال لینک را به اشتراک می‌گذارد، مشارکت خود را در شبکه چین لینک متعهد می‌کند. در نتیجه اپراتورهای گره‌ای که LINK بیشتری در اختیار دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن برای ارائه داده به قراردادهای هوشمند دارند. همچنین جوایز استیک ارز چین لینک بسته به میزان LINK استیک شده و عملکرد شبکه، می‌تواند متفاوت باشد.

مفهوم استیکینگ از محدوده شبکه‌های بلاک‌چین سنتی فراتر رفته و راه خود را به حوزه مالی غیرمتمرکز پیدا کرده است. سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز شامل قفل کردن ارزهای رمزنگاری شده برای مشارکت در استخرهای نقدینگی است که بودجه لازم را برای عملکرد پروتکل‌های مختلف دیفای فراهم می‌کند. سهام‌داران غیرمتمرکز در ازای استیکینگ دارایی‌های خود، جوایزی را در قالب توکن بومی پروتکل یا سایر ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنند.

بررسی مزیت‌های استیک ارز چین لینک

همانطور که گفته شد، استیک ارز چین لینک به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری جذاب برای کسانی که به دنبال مشارکت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز و کمک به امنیت و رشد شبکه چین لینک هستند، پدیدار شده است. چندین دلیل قانع کننده باعث می‌شود که استیک ارز چین لینک توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. در ادامه به این دلیل‌ها می‌پردازیم.

۱. پاداش‌های بی‌دردسر برای پشتیبانی شبکه

استیک ارز چین لینک یک رویکرد نسبتا ساده برای کسب پاداش ارائه می‌دهد و در عین حال فعالانه از زیرساخت شبکه پشتیبانی می‌کند. برخلاف سایر روش‌های سرمایه‌گذاری که ممکن است به دانش فنی پیشرفته یا استراتژی‌های معاملاتی فعال نیاز داشته باشند، استیک ارز چین لینک را می‌توان به راحتی توسط افراد دارای تخصص فنی مختلف درک و اجرا کرد.

۲. سرمایه‌گذاری بلند مدت با بازده قابل پیش‌بینی

سرمایه‌گذاری با چین لینک یک فرصت سرمایه‌گذاری بلندمدت را ارائه می‌دهد و جریانی قابل پیش‌بینی از پاداش را فراهم می‌کند. این ثبات و پیش‌بینی پذیری استیک ارز چین لینک با نوسانات بازارهای سرمایه‌گذاری سنتی در تضاد است. همین مسئله، این فرصت را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریزی که به دنبال بازده ثابت هستند، تبدیل می‌کند.

۳. پتانسیل درآمد غیرفعال قابل توجه

پتانسیل ایجاد درآمد غیرفعال قابل توجه، یک نیروی محرکه کلیدی در میزان محبوبیت استیک ارز چین لینک است. این درآمد با ارز بومی لینک پرداخت می‌شود.

۴. هم‌سویی با رشد مالی غیرمتمرکز

چین لینک نقشی اساسی در رشد و گسترش برنامه‌های دیفای ایفا می‌کند. با ارائه داده‌های امن و قابل اعتماد اوراکل، چین لینک ادغام داده‌ها را در قراردادهای هوشمند تسهیل کرده و طیف گسترده‌ای از پروتکل‌های دیفای را تامین می‌کند. استیک ارز چین لینک سرمایه‌گذاران را با رشد این بخش هماهنگ کرده و آن‌ها را در معرض پتانسیل بالای فضای غیرمتمرکز قرار می‌دهد.

۵. کمک به یک شبکه امن و غیر متمرکز

استیک ارز چین لینک به طور مستقیم به امنیت و عدم تمرکز شبکه کمک می‌کند. با قفل کردن توکن‌های لینک، سهام‌داران سهم کلی شبکه را افزایش داده، آن را در برابر حملات مخرب انعطاف‌پذیرتر کرده و از یکپارچگی داده‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. شیوه استیک رمز ارز لینک به این صورت است که اعتماد و اطمینان را در میان کاربران شبکه تقویت کرده و اکوسیستم چین لینک رشد پیدا می‌کند.

۶. تنوع سبدهای سرمایه‌گذاری

در مسیر استیک ارز چین لینک فرصت ارزشمندی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی سرمایه‌گذاری داده می‌شود و ریسک کلی را کاهش می‌دهد. با تخصیص بخشی از دارایی‌های خود به سهام، سرمایه‌گذاران می‌توانند در رشد فضای بلاک‌چین شرکت کنند و در عین حال خطرات مرتبط با بازارهای سرمایه‌گذاری سنتی را کاهش دهند.

۷. حمایت از نوآوری و توسعه اکوسیستم

پاداش‌ها منابع لازم را برای ادامه نوآوری و توسعه شبکه اوراکل خود در اختیار چین لینک قرار می‌دهند. با حمایت از رشد اکوسیستم و شیوه استیک رمز ارز لینک، سهام‌داران به پیشرفت فناوری بلاک‌چین و گسترش کاربردهای آن در صنایع مختلف کمک می‌کنند.

تعدادی از کوین‌های لینک
استیک ارز لینک گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری در اکوسیستم غیرمتمرکز است.

نحوه استیک ارز دیجیتال لینک چگونه است؟

هنگامی که تمام پیش نیازها و معیارهای واجد شرایط بودن برای استیک ارز چین لینک را برآورده کردید، باید در مورد روش‌های مختلف برای استیک کردن اطلاعات کسب کنید. با سپردن توکن‌های لینک خود به پلتفرم امن و قابل اعتمادی که انتخاب کرده‌اید، به یک شرکت‌کننده فعال در شبکه غیرمتمرکز تبدیل می‌شوید، به پایداری آن کمک می‌کنید و از طریق پاداش‌هایی که می‌گیرید، درآمد غیرفعال کسب می‌کنید. در ادامه قدم به قدم نحوه استیک ارز دیجیتال لینک را توضیح خواهیم داد.

مرحله ۱: در یک پلتفرم استیکینگ ثبت نام کنید

در مسیر نحوه استیک ارز دیجیتال لینک اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پلتفرم مناسب را برای استیک انتخاب کنید. پس از آن برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت نام کرده و پروفایل خود را ثبت کنید. فرآیند ثبت نام معمولا ساده و سرراست است. شما باید برخی از اطلاعات اولیه مانند نام، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را ارائه دهید.

مرحله ۲: توکن‌های LINK را واریز کنید

پس از آن که ثبت نام خود را به اتمام رساندید، برای استیک ارز چین لینک باید توکن‌های لینک خود را به پلتفرم انتقال دهید. این فرآیند ساده، شامل پیوند کیف پول دیجیتال شما به پلتفرم می‌شود. پس از واریز شدن ارز دیجیتال لینک به پلتفرم، توکن‌ها به‌طور ایمن نگهداری شده و مدتی بعد برای فرآیند استیکینگ استفاده می‌شوند.

مرحله ۳: تنظیمات استیکینگ را مشخص کنید

در شیوه استیک رمز ارز لینک هنگامی که با موفقیت ثبت نام کردید و توکن‌های لینک خود را انتقال دادید، باید تنظیمات استیکینگ خود را پیکربندی کنید. این یک گام مهم در فرآیند استیکینگ است؛ چون به شما امکان می‌دهد مشارکت خود را شخصی‌سازی کنید و پاداش‌‌ها را به حداکثر برسانید.

اولین اولویتی که باید تنظیم کنید، مقدار توکن لینکی است که می‌خواهید در آن استیکینگ انجام دهید. این میزان، سهم شما را در امنیت شبکه و پاداش‌های مربوطه تعیین می‌کند. به طور کلی، هر چه مقدار استیک ارز چین لینک بیشتر باشد، سهم شما بیشتر شده و پاداشی که می‌گیرید افزایش پیدا می‌کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید قرار دادن مقدار بیشتری توکن LINK به این معنی است که دارایی‌های شما برای مدت طولانی‌تری قفل می‌شوند.

دومین اولویتی که باید تعیین کنید، دوره استیکینگ است. این دوره، مدت زمانی است که توکن‌های شما قفل می‌شوند و معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ روز است. هر چه مدت زمان استیک ارز چین لینک طولانی‌تر باشد، پاداش شما بیشتر خواهد بود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که در طول دوره نمی‌توانید به توکن‌های خود دسترسی داشته باشید.

چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام پیکربندی و تنظیمات استیک ارز چین لینک خود در نظر بگیرید:

  • اهداف سرمایه‌گذاری: اگر به دنبال به حداکثر رساندن جوایز خود هستید، باید مقدار زیادی ارز دیجیتال لینک را برای مدت طولانی استیک کنید. با این حال، اگر می‌خواهید در هر زمانی که اراده کردید به توکن‌های خود دسترسی داشته باشید، باید مقدار LINK کمتری را برای مدت زمان کوتاه‌تری در پلتفرم قرار دهید.
  • تحمل ریسک: هرچه مقدار بیشتری LINK را برای مدت زمان طولانی‌تر در استیک قرار دهید، ریسک بیشتری دارد؛ چون نمی‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری به توکن‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر فرد ریسک‌گریزی هستید، باید برای استیک ارز چین لینک مقدار کم‌تری توکن را در مدت زمان کوتاه‌تری درنظر بگیرید.
  • شرایط فعلی بازار: در نحوه استیک ارز دیجیتال لینک جوایز استیک ارائه شده توسط پلتفرم‌ها می‌تواند بسته به شرایط بازار در نوسان باشد. مهم است که در مورد پلتفرم‌های مختلف تحقیق کرده و پاداش‌های آن‌ها را قبل از تصمیم‌گیری، مقایسه کنید.

مرحله ۴: استیک ارز چین لینک را شروع کنید

مرحله پایانی شیوه استیک رمز ارز لینک این است که تصمیمات خود را تایید کنید تا فرآیند استیک ارز چین لینک آغاز شود.

لوگو و نام چین لینک
با بیشتر شدن تعداد توکن‌های استیک‌شده، میزان پاداش افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

با گسترش هرچه بیشتر دنیای ارز دیجیتال و بلاک‌چین، افراد بیشتری به سمت این فضا جذب شده و در تلاش برای ایجاد درآمد غیر فعال قدم برمی‌دارند. همان‌طور که در مقاله شیوه استیک رمز ارز لینک خواندید، یکی از این روش‌ها استیک ارز چین لینک است. با رمزینکس و دیگر مطالب دنیای ارز دیجیتال همراه باشید تا در جریان انواع راه‌های کسب درآمد غیرفعال و آخرین قیمت ارزهای دیجیتال قرار بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان استیک ارز چین لینک از طریق کیف پول لجر وجود دارد؟

بله. با اتصال کیف پول لجر خود به پلتفرم استیک می‌توانید استیک ارز چین لینک را شروع کنید.

آیا چین لینک روی اتریوم قرار دارد؟

از آنجایی که توکن LINK چین لینک روی پلتفرم اتریوم ساخته شده، این ارز دیجیتال با پروتکل‌های اتریوم سازگار است.

منبع: tradingstrategyguides

درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید