هشدار صرافی FTX در خصوص پیشنهادات مجاز برای خرید دارایی‌ها - مجله رمزینکس

هشدار صرافی FTX در خصوص پیشنهادات مجاز برای خرید دارایی‌ها

صرافی ورشکسته FTX در خصوص خرید دارایی‌هایش هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

صرافی FTX که در پروسه‌ی ورشکستگی قرار دارد، در حالی که برای تسویه حساب با طلبکاران تحت تأثیر فروپاشی سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود، اقدام به هشدار دادن به عموم در خصوص تنها مدیر سرمایه‌گذاری مجاز خود نموده است.

در بیانیه‌ای رسمی که در تاریخ ۱۱ اسفند در وبسایتش منتشر شد، صرافی FTX اعلام کرد که فروش دارایی‌های دیجیتال توسط بدهکاران FTX، که به موجب حکم دادگاه ورشکستگی الزامی شده است، منحصراً توسط Galaxy Asset Management، به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری مجاز، مدیریت می‌شود. FTX خاطرنشان کرد: «برخی اشخاص ثالث غیرمجاز در تلاش هستند تا به نمایندگی از بدهکاران FTX، پیشنهادات خرید را از خریداران دریافت کنند.»

علاوه بر این، FTX تصریح نمود که در صورت فروش دارایی‌های دیجیتال قفل‌شده توسط بدهکاران FTX، شرایط و ضوابط حاکم بر جدول زمانی برای بازگشایی قفل این دارایی‌ها همچنان معتبر باقی خواهد ماند. این صرافی ورشکسته در ماه‌های اخیر به طور فعال بر روی بازسازی و بازپرداخت بدهی‌های خود به طلبکاران متمرکز بوده است. FTX موفق به بازیابی مجموعاً ۷ میلیارد دلار دارایی شده است که برای بازپرداخت به مشتریان سابق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در جلسه دادگاه ورشکستگی منطقه دلاور در تاریخ ۳ اسفند، مجوز فروش سهام FTX به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی (AI) Anthropic صادر گردید.

این مجوز پس از ارائه درخواست رسمی توسط FTX برای فروش سهام ۷.۸۴ درصدی خود در Anthropic به دست آمد. FTX برای اولین بار در اردیبهشت ۱۴۰۱، ماه‌ها قبل از سقوط و اعلام ورشکستگی طبق فصل ۱۱ در آبان همان سال، حدود ۵۳۰ میلیون دلار در این استارت‌آپ هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده بود.

در بهمن ۱۴۰۲، بدهکاران FTX پیشنهاد جبران مطالبات بر اساس قیمت دارایی‌های رمزنگاری در زمان ورشکستگی را ارائه دادند.

طلبکاران FTX در مقابل، بازپرداخت «به‌صورت همان دارایی» را برای نگهداری دارایی‌های رمزنگاری پیشنهاد کردند. با این حال، قاضی جان دورسی در حکمی در تاریخ ۱۱ بهمن با طرف بدهکاران موافقت کرد و گفت که قانون در این مورد «کاملاً روشن» است.

هیئت منصفه در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۲، سم بنکمن-فراید، مدیرعامل سابق FTX را در دادگاه کیفری خود به هفت مورد اتهام از جمله کلاهبرداری با حواله، توطئه برای کلاهبرداری با حواله، کلاهبرداری در اوراق بهادار، توطئه برای کلاهبرداری در کالاها و توطئه برای پولشویی، مجرم شناخت. انتظار می‌رود حکم او در ۹ فروردین ۱۴۰۳ صادر شود، جایی که وی با حداکثر مجازات ۱۱۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید