صرافی FTX بخش اروپایی خود را ۳۳ میلیون دلار فروخت - مجله رمزینکس

صرافی ورشکسته FTX اختلاف بر سر بخش اروپایی را حل و فصل و آن را به بنیان‌گذاران واگذار کرد

جلسات حقوقی صرافی FTX نشان از نزدیک شدن به پایان این اتفاقات دارد.
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۵ اسفند ۱۴۰۲

صرافی رمزارز FTX پس از توافق با بنیان‌گذاران سابق خود، مالکیت بخش اروپایی خود را مجدداً به آنها تفویض کرد. این توافق به جنجال‌های حقوقی پیرامون این دارایی در ماه‌های اخیر پایان می‌دهد.

بر اساس گزارش ۲۴ فوریه‌ی رویترز، صرافی FTX با فروش FTX اروپا به قیمت ۳۲.۷ میلیون دلار به بنیان‌گذاران سابق آن، یعنی Digital Assets AG (DAAG)، موافقت کرده است. این توافق نشان‌دهنده‌ی مشکلات FTX در یافتن خریداران دیگر و احتمالاً تلاش آن‌ها برای حل و فصل سریع این مسئله جهت تمرکز بر پرونده‌ی پیچیده‌ی ورشکستگی خود است.

پیش از توافق، FTX تلاش کرده بود وجوه صرف شده برای خرید اولیه‌ی DAAG در سال ۱۳۹۹ با مبلغ ۳۲۳ میلیون دلار را پس بگیرد. این صرافی ادعا کرده بود که خرید مذکور با وجوه مشتریان تأمین شده و قیمت پرداخت شده نیز «پرداختی بیش از حد» بوده است.

بنیان‌گذاران DAAG، پاتریک گروین و رابین متزکه، قاطعانه این ادعاها را رد کردند و با شکایت متقابل، درخواست ۲۵۶.۶ میلیون دلار غرامت از FTX داشتند. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این اختلاف در نهایت در ۲ اسفند حل و فصل شده است.

FTX اروپا بخشی از پرونده‌ی ورشکستگی فصل ۱۱ FTX در ایالات متحده در آبان ۱۴۰۱ بود. پس از اعلام ورشکستگی، تعدادی از صرافی‌های رمزارز به دنبال خریداری این بخش و تصاحب بخشی از سهم بازار منطقه‌ای آن بودند. صرافی آمریکایی کوین‌بیس به طور خاص در دو نوبت (آبان ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۲) برای خرید FTX اروپا تلاش کرده بود. همچنین علاقه‌ی شرکت‌های رمزارز Trek Labs و Crypto.com نیز گزارش شده بود.

با این حال، FTX اروپا تنها هشت ماه در منطقه فعالیت کرد. در اسفند ۱۴۰۱، این نهاد برای اولین بار پس از اعلام ورشکستگی، وب‌سایتی را برای تسهیل درخواست برداشت وجوه‌ی مشتریان اروپایی راه‌اندازی کرد.

FTX هم‌اکنون در مراحل پایانی فرآیند ورشکستگی خود قرار دارد و قصد دارد به طور کامل میلیاردها دلار به مشتریانش بازپرداخت کند. به عنوان بخشی از تلاش‌های این صرافی برای بازگرداندن وجوه به طلبکاران، آنها در ۳ اسفند مجوز فروش بیش از ۱ میلیارد دلار سهام در شرکت هوش مصنوعی Anthropic را دریافت کردند.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید