قیمت آوالانچ چه موقع به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟ - مجله رمزینکس

قیمت آوالانچ چه موقع به ۱۰۰ دلار می‌رسد؟

نمودار قیمتی ارز و علامت توکن آوالانچ به رنگ زرد
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش قیمت آوالانچ (AVAX) به ۳۵.۷۷ دلار، مجدداً گمانه‌زنی‌ها در مورد دستیابی این توکن به قیمت ۱۰۰ دلار را تقویت کرده است. این جهش اخیر، نشان‌دهنده‌ی افزایش ۴.۳۰ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته است.

با وجود این، قیمت آوالانچ همچنان فاصله‌ی قابل توجهی با سقف قیمتی ۶۱.۹۰ دلاری که در ماه مارس به آن دست یافته بود، دارد.

با این حال، برخی از شاخص‌های کلیدی حاکی از ادامه‌ی روند صعودی این توکن هستند. اولین مورد، نرخ تامین مالی است که توسط AMBCrypto مورد بررسی قرار گرفته است.

نرخ تامین مالی، هزینه‌ی نگهداری از یک موقعیت باز در بازار مشتقات است. نرخ تامین مالی مثبت نشان می‌دهد که معامله‌گران لانگ برای باز نگه داشتن موقعیت‌های خود به معامله‌گران شورت، هزینه پرداخت می‌کنند.

در شرایط فعلی، تمایلات غالب در بازار، حاکی از سناریوی صعودی (Bullish) برای آوالانچ است. با این حال، نرخ تامین مالی منفی نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از معامله‌گران با پیش‌بینی نزولی (Bearish) وارد معاملات شورت شده و وجهی را به معامله‌گران لانگ پرداخت می‌کنند.

در زمان نگارش این متن، نرخ تامین مالی کل در صرافی‌ها، -۰.۰۱ درصد است. نرخ تامین مالی منفی در عین حال که قیمت AVAX در حال افزایش است، نشان می‌دهد معامله‌گران شورت با جدیت بیشتری وارد معامله شده‌اند.

با این حال، ریسک‌پذیری آن‌ها با پاداش همراه نبوده است. علاوه بر این، افزایش قیمت نشان می‌دهد که خریداران نقدی (Spot Buyers) نیز با جدیت بیشتری وارد بازار شده‌اند و این می‌تواند برای AVAX یک سیگنال صعودی باشد.

اگر این روند ادامه پیدا کند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است در کوتاه مدت از سطح ۴۰ دلار عبور کند. همچنین، بر اساس نمودار روزانه، می‌توان به افزایش شاخص جریان نقدینگی (MFI) اشاره کرد.

MFI نشان می‌دهد که آیا سرمایه در حال ورود به یک ارز دیجیتال است یا خیر. اگر MFI به افزایش خود ادامه دهد و معامله‌گران نقدینگی خود را خارج نکنند، قیمت آوالانچ ممکن است همچنان افزایش یابد.

دستیابی به ۱۰۰ دلار: هدفی محتمل اما نه در کوتاه‌مدت

تحلیلگران AMBCrypto علاوه بر موارد فوق، به وجود یک سطح حمایتی در ۳۲.۷۷ دلار اشاره کرده‌اند که نشان می‌دهد خریداران موفق به ایجاد یک کف قیمتی شده‌اند و از آن دفاع می‌کنند.

در چشم‌انداز کلی‌تر، شاهد تلاقی خط میانگین متحرک ۵۰ روزه (EMA 50) با خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (EMA 200) هستیم که با عنوان «تقاطع طلایی» شناخته می‌شود. این الگو، نشانگر چشم‌انداز صعودی میان‌مدت تا بلندمدت برای آوالانچ است. با توجه به این روند، قیمت توکن ممکن است در میان‌مدت به سطح مقاومتی ۶۰ دلار نزدیک شود.

چارت روزانه ارز دیجیتال آوالانچ AVAX
نمودار روزانه ارز دیجیتال آوالانچ

در بلندمدت، خریداران آولانچ ممکن است تلاش کنند تا قیمت را به سطوح سه رقمی برسانند. با این حال، تحقق این هدف طی چند ماه آینده محتمل به نظر نمی‌رسد و دستیابی به آن در چند هفته‌ی آتی امکان‌پذیر نیست.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. Mohammad Albaloosh
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۱:۴۸

    دوستان عزیز شما رو به خدا رسیدگی کنی من ۵۶۵۶۸۹۰۰ پنج میل نات کوین داشتم موقعه که اخرین روز نات کوین بود که وقت تمام شد بعدش لیست مال من گمشدن چطوری میتوانم پیدایشون کنم