انتشار ۶۰ میلیون دلار تتر روی بلاکچین تون (TON)

تتر در کنار دیگر ارزهای دیجیتال
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت تتر، پیشرو در حوزه‌ی استیبل‌کوین‌ها، از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پشتیبانی از بلاکچین تون (TON) و انتشار ۶۰ میلیون دلار توکن USDT روی این شبکه خبر داد. این اقدام که از ۳۱ فروردین آغاز شده است، تون را به یازدهمین بلاکچین بزرگ برای تتر از مجموع ۱۶ بلاکچین تبدیل می‌کند.

همکاری با بنیاد تون که در کنفرانس رمزارز Token2049 دبی اعلام شد، امکان ضرب توکن USDT و همچنین استیبل‌کوین XAUT با پشتوانه طلا را روی شبکه TON فراهم کرده است. تیم شبکه تون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این همکاری به انجام تراکنش‌های برون‌مرزی به صورت آنی، رایگان و با سهولت ارسال پیامک برای ۹۰۰ میلیون کاربر تلگرام منجر خواهد شد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، با اشاره به انتشار اولیه‌ی ۳۵ میلیون دلاری USDT روی تون، از شروع قدرتمند این همکاری خبر داد. بر اساس گزارش شفافیت تتر، تا تاریخ ۲ اردیبهشت، عرضه مجاز USDT روی TON به ۶۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

این همکاری امکان انتقال وجه رایگان و آنی بین کاربران پلتفرم تلگرام را فراهم می‌کند. شرکت تلگرام اعلام کرده است:

«برای انجام تراکنش، تنها کافی است یک پیام مستقیم (DM) ارسال کنید و نیازی به آدرس بلاکچین و یا دانلود اپلیکیشن جدید نیست.»

علاوه بر این، تتر در زمان راه‌اندازی، با قابلیت خرید مستقیم USDT با اکثر ارزهای فیات دنیا روی تون همراه خواهد بود. این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قابلیت برداشت ارزهای فیات پشتیبانی‌شده به صورت مستقیم به حساب‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری است تا امکان خروج از شبکه برای کاربران تسهیل شود.

با وجود این موفقیت، بخش اعظم از ۱۱۰.۸ میلیارد دلار کل عرضه در گردش تتر، همچنان در شبکه‌ی ترون با ۵۷.۸ میلیارد دلار قرار دارد. اتریوم با ۵۱ میلیارد دلار USDT در گردش، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. اما با حرکت تتر به سمت بلاکچین‌های دیگر برای کاهش کارمزدهای بالای شبکه‌ی اتریوم، این رقم رو به کاهش است.

سولانا با ۱.۹ میلیارد دلار USDT در گردش، سومین شبکه‌ی بزرگ پشتیبانی‌کننده‌ی تتر است. این استیبل‌کوین همچنین روی شبکه‌های دیگری نظیر آوالانچ، اومنی، کاسموس، تزوس، نیر، ایاس و سلو نیز عرضه شده است.

تتر با سهم ۶۹ درصدی از کل ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها (حدود ۱۵۹.۵ میلیارد دلار)، همچنان رهبر این بخش به شمار می‌رود. نزدیک‌ترین رقیب تتر، شرکت سیرکل، با استیبل‌کوین USD Coin، سهم ۲۱ درصدی از بازار را در اختیار دارد. در حال حاضر، ۳۳.۷ میلیارد دلار USD Coin در گردش است.

قیمت تون‌کوین (TON) با اعلام این خبر، شاهد افزایش ۲۲ درصدی بود اما به سرعت به سطوح قبلی بازگشت. در زمان نگارش این متن، قیمت این ارز دیجیتال با ۱.۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، روی ۶.۱۵ دلار معامله می‌شود.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید