روند صعودی بیت‌کوین با رسیدن به کف قیمت شروع شد - مجله رمزینکس

روند صعودی بیت‌کوین با رسیدن به کف قیمت شروع شد

بیت‌کوین در کتار دیگر ارزهای دیجیتال مشهور مانند اتریوم و سولانا
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیلگران برجسته حوزه ارزهای دیجیتال، از احتمال پایان روند نزولی قیمت بیت‌کوین و آغاز یک دوره رشد تدریجی در ماه‌های آتی خبر می‌دهند.

آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی BitMEX، در تحلیل اخیر خود که در تاریخ ۱۴ ازدیبهشت منتشر شد، اظهار داشت: «تحرکات قیمتی اخیر بیت‌کوین (BTC) مطابق با پیش‌بینی‌های من رقم خورده است.»

وی پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین که اوایل هفته جاری تا محدوده ۵۸,۶۰۰ دلار سقوط کرده بود، پس از عبور از مرز ۶۰,۰۰۰ دلار، تا ماه آگوست در یک بازه قیمتی بین ۶۰,۰۰۰ تا ۷۰,۰۰۰ دلار نوسان داشته باشد.

هیز همچنین بر این باور است که ریزش ۱۲ درصدی بیت‌کوین در این هفته، یک «پاکسازی ضروری بازار» به شمار می‌رود.

به گفته‌ی وی، عوامل اصلی این اصلاح قیمتی عبارتند از: فصل مالیات در ایالات متحده، نگرانی از تصمیمات آتی فدرال رزرو، رویداد «فروش خبر» نصف شدن بیت‌کوین و کند شدن رشد دارایی تحت مدیریت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین نقدی.

این اصلاح ۲۳ درصدی، چهارمین افت مشابه طی ۱۲ ماه گذشته بوده است.

با این حال، تحلیلگران انتظار دارند بازارهای ارزهای دیجیتال پس از فروش‌های اخیر، تحت تأثیر افزایش نقدینگی دلار ناشی از کاهش تدریجی تسهیل کمی (QT) فدرال رزرو و انتشار اوراق قرضه توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده، شاهد روند صعودی تدریجی باشند.

کاهش تدریجی برنامه تسهیل کمی، عملاً به معنای تزریق نقدینگی بیشتر به بازار توسط بانک مرکزی است که به صورت تئوری می‌تواند وارد دارایی‌های پرریسک‌تر مانند ارزهای دیجیتال شده و فشار خرید ایجاد کند.

آقای هیز این اقدام را «چاپ پنهانی پول» می‌داند که برای دارایی‌های پرریسک مثبت تلقی می‌شود.

وی در این باره اظهار داشت: «آیا اعلامیه‌های اخیر سیاست‌های فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری اشکال پنهانی از چاپ پول هستند؟ بله.»

آقای هیز پیش‌بینی می‌کند:

«افزوده شدن تدریجی میلیاردها دلار نقدینگی در هر ماه، از این پس مانع از حرکت منفی قیمت‌ها خواهد شد. قیمت‌ها به کف خود می‌رسند، سپس نوساناتی را تجربه می‌کنند و در نهایت، روند صعودی تدریجی را آغاز می‌کنند.»

دیگر کارشناسان این حوزه نیز با پیش‌بینی روند خنثی بازار برای چند ماه آینده موافق هستند.

دکتر جف راس، بنیان‌گذار و مدیرعامل Vailshire Capital Management، علیرغم نگرانی‌های اخیر، در ۱۳ اردیبهشت گفت: «ما همچنان به روند صعودی باثبات بیت‌کوین امیدواریم.»

وی «چرخش لفظی» فدرال رزرو را گذار رسمی از «شرایط نقدینگی بد به نه چندان بد» می‌داند.

دکتر راس پیش از نتیجه‌گیری مبنی بر اینکه هفته‌های آینده فرصتی برای انباشت است، گفت:

«تحلیلگرانی که پایان بازار صعودی بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کنند، ممکن است با فهمیدن این موضوع که بازار صعودی واقعی هنوز حتی آغاز نشده است، مأیوس شوند.»

همچنین، کارگزاری نهادی ارزهای دیجیتال MatrixPort در یادداشتی که با کوین‌تلگراف به اشتراک گذاشته است، چشم‌انداز خود را تکرار کرده است. بر اساس این یادداشت، بیت‌کوین بر اساس نمونه‌های تاریخی، پس از نصف شدن، به مدت چهار تا پنج ماه به صورت نوسانی و خنثی حرکت می‌کند.

با وجود پیش‌بینی‌های صعودی، لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت‌کوین با ۴.۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، همچنان ۱۹ درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد خود در اواسط مارس معامله می‌شود.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید