اتریوم به ۳.۶ هزار دلار رسید، بیت کوین درجا زد - مجله رمزینکس

اتریوم به ۳.۶ هزار دلار رسید، بیت کوین درجا زد

ارز دیجیتال اتریوم و نمودار افزایشی سبز رنگ
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت اتریوم (ETH) در معاملات اولیه روز جاری در شرق آسیا افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، در حالی که بیت کوین (BTC) نسبتاً باثبات باقی ماند.

بر اساس داده‌های شاخص‌های کوین‌دسک، قیمت اتریوم به ۳۶۰۰ دلار رسید، در حالی که بیت کوین در محدوده ۷۱ هزار دلار نوسان محدودی داشت.

شاخص CoinDesk 20 که نقدشوندگی ۲۰ دارایی دیجیتال برتر جهان را اندازه‌گیری می‌کند، با افزایش ۳.۵ درصدی به بالای ۲۶۰۰ واحد رسید. همچنین، طبق گزارش کوین گکو، توکن‌های پروتکل‌های استیکینگ مایع غیرمتمرکز مانند لیدو دائو و راکت پول اتریوم به ترتیب با افزایش ۱۰ و ۸ درصدی، عملکرد مثبتی را به ثبت رساندند.

عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین ممکن است ناشی از علاقه مداوم بازار به پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) اِتنا باشد. ارزش کل قفل‌شده (TVL) اِتنا پس از عبور از مرز ۲ میلیارد دلار در تاریخ ۱۸ فروردین، در روزهای اخیر از ۲.۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.

کوین‌دسک گزارش داد که استیبل‌کوین مصنوعی USDe متعلق به اِتنا اخیراً بیت کوین را به عنوان وثیقه پذیرفته است.

با این حال، به نظر می‌رسد این افزایش صرفاً بر اساس تقاضای توکن صورت گرفته باشد و ارتباطی با تصویب قریب‌الوقوع صندوق قابل معامله در بورس (ETF) آتی اتر ندارد.

شرط‌بندان در پلتفرم پالی‌مارکت تنها ۱۶ درصد احتمال برای تایید ETF آتی اتر در ایالات متحده تا پایان خرداد و ۴۵ درصد احتمال برای تایید آن تا پایان ماه تیر قائل هستند.

همانطور که کوین‌مارکت‌کپیتال مستقر در سنگاپور در یادداشتی تحلیلی اعلام کرد، برخی از معامله‌گران با کاهش نسبت اتر به بیت کوین زیر سطح حمایتی کلیدی در هفته گذشته، انتظار رهبری بیت کوین را داشتند. با این حال، افزایش چشمگیر اتریوم منجر به تعدیل سریع در موقعیت‌یابی بازار شده است و نرخ تامین دائمی یا هزینه نگهداری موقعیت‌های لانگ/شورت به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نوسانات صعودی همچنین منجر به پوشش قابل توجه پوزیشن‌های شورت در قراردادهای اختیار خرید اتریوم با سررسید نزدیک شده است.

تحلیلگران QCP در این یادداشت نوشتند:

«ما در انتهای هفته گذشته احتمال افزایش قیمت را پیش‌بینی کردیم و انتظار داشتیم این حرکت توسط بیت کوین هدایت شود. اشتباه ما در انتخاب رهبر این حرکت بود، زیرا این جهش به طور کامل توسط اتریوم هدایت شد.»

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید