آیا قیمت بیت‌کوین به ۶۰۰۰۰ دلار خواهد رسید - مجله رمزینکس

خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین سطح در ۸ ماه گذشته رسید – آیا قیمت BTC به ۶۰۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

نمودار قیمتی بیت‌کوین با خطوط سبز رنگ که خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها و امید به افزایش قیمت آن را نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۶ اسفند ۱۴۰۲

بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۵۱۶۶۰ دلار معامله می‌شود و همچنان در محدوده قیمت ۵۲۰۰۰ دلار در هفته گذشته قرار دارد. با وجود حرکت افقی قیمت، داده‌های درون-زنجیره‌ای هفته گذشته همچنان نشان از خوش‌بینی سرمایه‌گذاران دارد. داده‌های پلتفرم معتبر تجزیه و تحلیل درون-زنجیره‌ای IntoTheBlock نشان می‌دهد که بیش از ۵۴۰ میلیون دلار بیت‌کوین طی هفته گذشته از صرافی‌های متمرکز خارج شده است که بالاترین خروج خالص طی هشت ماه گذشته به شمار می‌رود.

چنین خروجی‌های بزرگ و انتقال بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ به ذخیره‌سازی خصوصی نشان‌دهنده‌ی انتظار برای یک نوسان عمده قیمت است. با نزدیک شدن به پایان ماه فوریه، دارندگان بیت‌کوین همچنان انتظار افزایش قیمت را دارند.

بیت‌کوین شاهد بالاترین خروج هفتگی از صرافی‌ها در ۸ ماه گذشته است

بیت‌کوین اخیراً روند صعودی داشته است و در حال حاضر در بازه زمانی ۳۰ روزه ۲۹ درصد افزایش یافته است. اگرچه در حال حاضر روند صعودی متوقف شده است، اما این ارز دیجیتال با توجه به معیارهای مختلف درون-زنجیره‌ای که به روند صعودی اشاره دارند، نشانه‌ای از پایان دادن به این روند در آینده نزدیک نشان نمی‌دهد. یکی از این معیارها، خروج خالص قابل توجه بیت‌کوین از صرافی‌ها است.

به‌طور قابل توجهی، معیار صرافی IntoTheBlock نشان می‌دهد که خروج خالص هفتگی بیت‌کوین از صرافی‌ها از زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین به صورت نقطه‌ای در ژانویه در حال افزایش بوده است. این هفته، خروج خالص به ۵۴۰ میلیون دلار رسید که بالاترین مقدار از خرداد ۱۴۰۲ است.

هنگامی که بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج می‌شود، معمولاً نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دنبال نگهداری آن برای بلندمدت هستند. این امر همچنین مقدار بیت‌کوین موجود برای فروش در صرافی‌ها را کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت شود.

معیارهای سایر پلتفرم‌های معتبر تجزیه و تحلیل

معیارهای سایر پلتفرم‌های معتبر تجزیه و تحلیل، از خوش‌بینی IntoTheBlock پشتیبانی می‌کنند. طبق نمودار گلس‌نود که توسط علی مارتینز، تحلیلگر ارز دیجیتال، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، تجمع حول قیمت ۵۱۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ دلار همچنان فوق‌العاده قوی بوده است.

تحقیقات اخیر توسط Santiment الگوی انباشت را در میان سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین نشان داد. تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین که بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارند، ۱۴۷ کیف پول افزایش یافته است که از ابتدای فوریه ۷.۴ درصد افزایش داشته است. بدیهی است، انباشت را می‌توان به سرمایه‌گذارانی مرتبط کرد که بیت‌کوین بیشتری از صرافی‌ها خریداری کرده و آن‌ها را خارج می‌کنند که منجر به افزایش خروج از صرافی‌های متمرکز می‌شود.

آیا بیت‌کوین به ۶۰۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

در حالی که خروج به تنهایی تضمینی برای افزایش قیمت نیست، عوامل فعلی بازار نشان می‌دهد که بیت‌کوین قبل از نصف شدن بعدی در فروردین به ۶۰۰۰۰ دلار می‌رسد. بخش عمده‌ای از افزایش قیمت بیت‌کوین حول و حوش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین متمرکز است که باعث افزایش علاقه نهادی به بازار ارز دیجیتال می‌شود. این صندوق‌ها موجی از سرمایه جدید را به بازار بیت‌کوین سرازیر کرده‌اند و آن را از سطوح قیمتی کلیدی مختلف عبور داده‌اند.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید