آشنایی با معروف‌ترین مجموعه‌های NFT در پلتفرم ApeNFT - مجله رمزینکس

آشنایی با معروف‌ترین مجموعه‌های NFT در پلتفرم ApeNFT

آشنایی با معروف‌ترین مجموعه‌های NFT در پلتفرم ApeNFT
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

گران ترین NFT در پلتفرم ایپ ان اف تی یا همان ApeNFT بسته به آخرین قیمت معامله مشخص می‌شود. ایپ ان اف تی یک پلتفرم خرید و فروش NFT در شبکه‌های اتریوم و ترون است که انواع آثار هنری دیجیتال در آن عرضه می‌شود. تعیین قیمت NFT ها در این پلتفرم هم مانند پلتفرم‌های دیگر برعهده مالک است، اما قیمت نهایی با آنچه که توسط خریدار پرداخت می‌شود، مشخص خواهد شد.

آثار هنری متعددی از هنرمندان مشهور گرفته تا مجموعه‌های پرطرفدار NFT در پلتفرم ایپ ان اف تی عرضه می‌شوند. این آثار با قیمت‌هایی از چند دلار تا چند صد هزار دلار عرضه شده و به حراج گذاشته می‌شوند. خریداران می‌توانند با پرداخت ارز دیجیتال ترون این آثار دیجیتالی را بخرند.

بسیاری از NFTهایی که در پلتفرم ApeNFT خرید و فروش شده‌اند و قیمت بالایی داشته‌اند، امروز دیگر در لیست مجموعه‌های این پلتفرم نیستند. احتمالا خریداران، ان‌اف‌تی‌های خود را از بازار خارج کرده‌اند یا آن‌ها را به پلتفرم‌های دیگر مثل اوپن سی برده‌اند. در ادامه، با بعضی از داغ‌ترین مجموعه‌های موجود در ایپ ان اف تی آشنا می‌شوید.

دامنه‌های Web3 ترون

دامنه‌های غیر متمرکز از محصولات جالب توجه صنعت NFT بودند که به‌سرعت جای خود را در بین علاقه‌مندان به دنیای کریپتو و NFT باز کردند. این دامین‌ها تفاوت‌های قابل توجهی با دامین‌های سنتی مثل .com و موارد مشابه دارند. دامین‌های Web3 را در بعضی موارد می‌توان برای نمایش وب‌سایت استفاده کرد، اما اغلب برای ایجاد یک هویت در بلاکچین مثل اتصال به آدرس کیف پول استفاده می‌شوند.

دامنه‌های Web3 ترون

پلتفرم ایپ ان اف تی و ارز دیجیتال مرتبط با آن یعنی NFT ابتدا روی شبکه ترون راه‌اندازی شدند. اگرچه این پلتفرم اکنون در اتریوم و BSC هم پشتیبانی می‌شود، اما هنوز ارتباط اصلی خود را با ترون حفظ کرده است.

درنتیجه همین ارتباط نزدیک، دامین‌های Web3 که روی شبکه ترون ایجاد شده‌اند، بخش مهمی از مجموعه‌های NFT در ایپ ان اف تی هستند. این دامین‌ها با پسوندهای trx و tron و usdd ثبت می‌شوند و کالکشن آن‌ها، از مجموعه‌های پرطرفدار پلتفرم ApeNFT محسوب می‌شوند. از معروف‌ترین NFTهای این مجموعه می‌توان به دامین disney.trx اشاره کرد که در زمان نوشتن مقاله، فروشنده آن قیمت یک میلیون ترون را برای فروش ثبت کرده است.

مجموعه BAYCTron

مجموعه NFT میمون‌های کسل یا Bored Ape از معروف ترین مجموعه‌های ان‌اف‌تی در دنیای بلاکچین محسوب می‌شود. بنیاد ایپ ان اف تی با توسعه‌دهنده‌های این مجموعه همکاری نزدیکی برقرار کرد تا تعدادی از آثار دیجیتالی آن‌ها در پلتفرم ApeNFT هم عرضه شود. مانند نسخه‌های دیگر، میمون‌های خسته در ایپ ان اف تی و شبکه ترون هم معامله‌های قابل توجهی را تجربه کردند. برای آشنایی بیشتر با بنیاد ApeNft، این مطلب را بخوانید: هر آنچه باید درباره بنیاد ایپ ان اف تی ApeNFT بدانید

مجموعه BAYCTron

میمون‌های کسل یا خسته، مجموعه‌ای از آثار دیجیتالی هستند که به‌صورت تصادفی و با ترکیب ۱۷۰ ویژگی طراحی و ساخته شده‌اند. میمون‌های این مجموعه هیچ شباهتی به هم ندارند. در کالکشن ایپ ان اف تی، نسخه‌های جالبی از این میمون‌ها طراحی و مینت شده‌اند. از جالب‌ترین‌ نسخه‌ها می‌توان به میمون جاستین سان، جوکر و هارلی کویین اشاره کرد که خرید و فروش آن‌ها، طرفداران خاص خود را دارد.

قیمت معامله شده برای ان‌‌اف‌تی‌های مجموعه میمون‌های کسل در ایپ ان اف تی بسیار متنوع است. بعضی از میمون‌ها با قیمت چند صد میلیون ترون معامله شده‌اند و بعضی از آن‌ها هم اکنون با قیمت چند صد ترون قابل خریداری هستند.

پیشنهاد خواندنی: راهنمای جامع ساخت NFT

مجموعه Win NFT Hero

پلتفرم ایپ ان اف تی علاوه بر خرید و فروش NFT روی بازی‌های Web3 یا اصطلاحا گیم‌فای GameFi هم فعالیت‌های جدی دارد. این پلتفرم تلاش می‌کند تا با جذب بازی‌های این‌چنینی، بازار NFT را هرچه بیشتر داغ کند. یکی از بازی‌های ApeNFT با عنوان Win NFT Hero عرضه شد که طرفداران خاص خود را هم دارد.

مجموعه Win NFT Hero

بازی Win NFT Hero از نوع مبارزه نوبتی است که بازیکنان باید در آن با انتخاب و خرید و سپس شخصی‌سازی کردن کاراکترها، به مبارزه با یکدیگر بپردازند. مجموعه NFT این بازی در ایپ ان اف تی از مجموعه‌های معروف محسوب می‌شود. کاراکترها با طراحی‌های متنوع به‌صورت توکن‌های غیر مثلی در پلتفرم خرید و فروش می‌شوند. با خرید و فروش به این صورت، بازیکنان مالک واقعی و همیشگی کاراکتر هستند، مگر اینکه آن‌ها را در بازارچه به دیگران بفروشند. کاراکترهای Win NFT Hero با قیمت‌های متنوع از چند صد ترون تا چند میلیون ترون خرید و فروش شده و می‌شوند.

جمع‌بندی

پلتفرم ایپ ان اف تی تلاش می‌کند تا با عرضه آثار دیجیتالی به‌صورت NFT و ساختن کامیونیتی برای آن‌ها، جای خود را در بین بازارچه‌های NFT مستحکم کند. انواع مجموعه NFT که عموما روی شبکه ترون مینت شده‌اند، در این پلتفرم خرید و فروش می‌شوند. از دامنه‌های Web3 تا مجموعه‌های معروف مثل میمون‌های کسل، در ایپ ان اف تی خرید و فروش می‌شوند که برخی از آن‌ها تا چند میلیون ترون قیمت داشته‌اند.

آینده پلتفرم ایپ ان اف تی و ارز دیجیتال NFT وابستگی زیادی به عرضه مجموعه‌های معروف و پرطرفدار در این پلتفرم دارد. باوجود اینکه برخی از پرفروش‌ترین و گران‌ترین مجموعه‌ها، از لیست عرضه ApeNFT حذف شده‌اند، هنوز می‌توان امیدوار بود که بنیاد پشتیبان این پلتفرم و کامیونیتی ترون، بتواند محبوبیت و جذابیت آن را با پیدا کردن هنرمندان جدید و مینت کردن آثار آن‌ها، بیشتر کند.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید