هر آنچه باید درباره بنیاد ایپ ان اف تی ApeNFT بدانید - مجله رمزینکس

هر آنچه باید درباره بنیاد ایپ ان اف تی ApeNFT بدانید

هر آنچه باید درباره بنیاد ایپ ان اف تی ApeNFT بدانید
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بنیاد ایپ ان اف تی یا همان ApeNFT Foundation بنیاد پشتیبان پروژه ApeNFT است که توسعه اولیه و مدیریت این پلتفرم را برعهده دارد. این بنیاد در همکاری با پروژه‌های بلاکچینی مختلف و پشتیبانی کامیونیتی فعال خود، توسعه پروژه ایپ ان اف تی را پیش می‌برد که هدف اصلی آن، افزایش محبوبیت صنعت NFT و معامله آثار هنری با مالکیت دیجیتال است.

بنیاد ایپ ان اف تی همکاری نزدیکی با کامیونیتی ترون و بیت تورنت دارد و از سرویس‌های این دو کامیونیتی استفاده می‌کند. همچنین ارتباط بنیاد با جاستین سان، بنیان‌گذار ترون هم در بسیاری از اخبار و اطلاعات دیده می‌شود.

ارتباط هنرمندان با دنیای NFT

پروژه ApeNFT با این هدف متولد شد که آثار هنری مطرح جهانی چه آثار فیزیکی و چه آثار دیجیتالی، با تبدیل شدن به توکن‌های غیر مثلی وارد یک بازار جدید بشوند. بنیاد ApeNFT این پلتفرم را راه‌اندازی کرد تا NFTهای مشهور از آثار فیزیکی محبوب در آن عرضه شود و همچنین بازار بزرگی برای خرید و فروش انواع دیگر NFT از صنایع متاورس و گیم‌فای هم ایجاد شود.

همچنین حمایت از هنرمندان آثار دیجیتال هم از اهداف ApeNFT و بنیاد مرتبط با آن محسوب می‌شود. هنرمندانی که آثار خود را فقط به‌صورت دیجیتال عرضه می‌کنند، برای درآمدزایی بیشتر، عرضه NFT را به‌عنوان یک راهکار در نظر می‌گیرند که ApeNFT برای حمایت از آن‌ها هم برنامه‌های متعددی را با مدیریت ApeNFT Foundation پیش می‌برد.

توکن‌های غیر مثلی یا NFT در سال‌های اولیه پیشرفت بلاکچین بیشتر برای ثبت مالکیت دارایی‌های دیجیتال، مثلا دارایی‌های بازی‌های دیجیتال شناخته می‌شدند. به مرور زمان، هنرمندها هم وارد این صنعت شدند و آثار دیجیتالی خود را برای حمایت و درآمدزایی به‌صورت NFT ثبت کردند. پیش‌بینی می‌شود تا یک دهه آینده، بیش از نیمی از هنرمندان، آثار خود را به‌صورت NFT ثبت کنند.

ثبت کردن آثار هنری به‌صورت NFT می‌تواند شامل ثبت یا همان مینت مالکین یک اثر هنری باشد. مثلا شما با داشتن NFT یک نقاشی از پابلو پیکاسو، به نوعی مالکیت آن را روی بلاکچین به نام خود ثبت کرده‌اید که به هیچ وجه قابل تغییر یا تقسیم شدن نیست. ApeNFT با تمرکز روی همین مالکیت‌ها، مجموعه‌داران را هم به سمت خود جذب می‌کند تا هرچه بیشتر، خرید و فروش NFT به دنیای هنر متصل شود. برای آشنایی بیشتر با مجموعه‌ها این مطلب را بخوانید: آشنایی با معروف‌ترین مجموعه‌های NFT در پلتفرم ApeNFT

ماموریت بنیاد ApeNFT چیست؟

بنیاد ایپ ان اف تی با راه‌اندازی پلتفرمی به همین نام و پشتیبانی از هنرمندان و توسعه‌دهنده‌ها، تلاش می‌کند تا فاصله بین دنیای هنر و بلاکچین را تا حد ممکن از بین ببرد. این فاصله به خاطر دلایل متعدد از عدم آشنایی هنرمندان و مجموعه دارها با دنیای بلاکچین تا عدم اعتماد سرمایه‌گذارها، همیشه وجود داشته است. بنیاد ایپ ان اف تی با مشارکت هرچه بیشتر و همکاری با حراجی‌ها و پشتیبانی از هنرمندان، سعی می‌کند تا این موانع را از بین ببرد.

خرید و فروش آثار هنری معروف همیشه از دور شبیه یک قابلیت خاص بود که فقط بخش کوچکی از جامعه امکان آن را داشتند. یکی از اهداف پلتفرم ApeNFT این است که این قابلیت تا حد ممکن دموکراتیزه شود و افراد از هرجای جهان بتوانند به خرید و فروش آثار هنری به‌صورت NFT بپردازند.

بنیاد ApeNFT

حفاظت از آثار هنری ApeNFT

بنیاد ApeNFT در سال ۲۰۲۱ توسط استیو زی (Steve Z) از فعالان قدیمی دنیای کریپتو و بازارهای مالی، در سنگاپور شروع به کار کرد. از بین بردن فاصله هنر فیزیکی و دنیای NFT به‌عنوان ماموریت اصلی بنیاد معرفی شد و به همین دلیل، حفاظت از آثار هنری یکی از مأموریت‌های مهم ایپ ان اف تی شد.

در حال حاضر NFTهای متعددی از هنرمندان معروفی همچون پابلو پیکاسو و اندی وارهول در پلتفرم ApeNFT عرضه شده‌اند. حفاظت از نسخه فیزیکی این آثار برعهده بنیاد ApeNFT است. این بنیاد با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آسیایی متخصص در حفاظت از آثار هنری، همکاری می‌کند.

گروه Helu-Trans که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده است، از پیشروترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حفاظت از آثار هنری محسوب می‌شود. این شرکت برای حفاظت از آثار فیزیکی هنرمندان، با ایپ ان اف تی همکاری می‌کند. بسیاری از مجموعه داران و حراجی‌های بزرگ و معتبر آسیایی، برای حفاظت از دارایی‌های ارزشمند هنری خود به هلو ترنس اعتماد می‌کنند.

دفتر مرکزی این شرکت در سنگاپور قرار دارد، اما دفاتری در در هنگ کنگ، شانگهای، پکن، و یوگیاکارتا هم فعالیت می‌کنند. در حال حاضر، این شرکت بیش از ۳۰۰ هزار فوت مربع فضای ذخیره‌سازی آثار هنری در سراسر منطقه دارد که بیشترین فضاهای امنیتی آن هم در هنگ کنگ قرار دارند. این فضاها از جدیدترین سیستم‌های حفاظت و امنیتی از نظارت ۲۴ ساعته دوربین‌های مداربسته تا سیستم تخصصی کنترل دما و رطوبت هوا و موارد این‌چنینی، بهره می‌برند.

بنیاد ApeNFT همچنین برای افزایش اعتبار فعالیت‌‌های خود، با حراجی‌های معتبر و بزرگ متعددی همچون Sothbey و Christie هم وارد همکاری شده است تا اعتبار پلتفرم ApeNFT را هرچه بیشتر به هنرمندان و سرمایه‌گذاران نشان دهد.

همین تلاش‌های بنیاد ApeNFT و خصوصا بازاریابی و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای درباره همکاری‌ها باعث شد که ارز دیجیتال NFT به‌عنوان ارز اصلی پلتفرم ApeNFT به‌عنوان یک گزینه با آینده مناسب در ذهن مخاطبان حک شود. درنتیجه خرید ایپ ان اف تی (NFT) برای علاقه‌مندان به دنیای NFT یا حتی مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به هنر، جذاب شد. با خرید ارز NFT، دارندگان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم بنیاد و شکل دادن به مسیر حرکت آن همکاری کنند.

جمع‌بندی

بنیاد ApeNFT با راه‌اندازی پلتفرم ایپ ان اف تی تلاش دارد تا فاصله بین هنر در دنیای واقعی و بلاکچین را به حداقل برساند. این بنیاد در همکاری با شرکت‌ها و هنرمندان بزرگ تلاش می‌کند تا صنعت NFT را به یک صنعت قابل اعتماد برای عرضه آثار هنری تبدیل کند. پشتیبانی این بنیاد از پلتفرم ApeNFT تاحدی باعث می‌شود که امید به پیشرفت ارز دیجیتال NFT در آینده بیشتر شود.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید