۴ ویژگی مهم پلتفرم استاتوس (Status)+ بررسی آینده ارز SNT

پلتفرم استاتوس (Status) اولین سیستم‌عامل موبایل اتریوم با کاربردهای نوآورانه

طراحی پلتفرم استاتوس روی موبایل
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلتفرم استاتوس، اولین اپلیکیشن موبایلی معروف به «WeChat for Ethereum»، دسترسی به فناوری بلاکچین و پرداخت‌های رمزنگاری را راحت کرده است. پروژه Status درحال‌حاضر روی نوآوری‌هایی کار می‌کند که درنهایت اکوسیستمی پررونق برای توسعه‌دهندگان Web ۳.۰ ایجاد خواهد کرد. در این مقاله از رمزینکس، ۴ کاربرد مهم پلتفرم استاتوس و آینده SNT، ارز دیجیتال بومی اپلیکیشن موبایل Status را بررسی خواهیم کرد.

۴ کاربرد مهم پلتفرم استاتوس چیست؟

برترین کاربردهای پلتفرم استاتوس (Status) را می‌توان در ۴ مورد زیر خلاصه کرد:

۱. آدرس ENS؛ مهم‌ترین مورد استفاده از SNT

آدرس‌های هگزادسیمال خیلی وقت است مانع بزرگی برای پرداخت‌های رمزنگاری شده محسوب می‌شود. هر بار که قصد انتقال ارز دیجیتالی را دارید، همیشه نیاز است چندین بار آدرسی مانند «0x4cbe58c50480…»را بررسی کنید که اشتباهی در کپی و پیست کردن رخ ندهد.  مهم‌ترین مورد استفاده از پلتفرم استاتوس توانایی ایجاد یک آدرس سرویس نام اتر (ENS) در «stateofus.eth» است.

با خرید ارز دیجیتال SNT و قفل کردن مقداری از آن در قرارداد هوشمند، به راحتی می‌توانید یک آدرس هگزادسیمال را به نام کاربری تبدیل کنید تا به‌راحتی قادر به خواندن و حفظ کردن آن باشید. با ثبت‌نام از طریق برنامه تلفن همراه Status، می‌توانید یک آدرس ENS را برای مدت یک سال نگه دارید. پس از آن، می‌توانید SNT خود را پس بگیرید یا نام را برای یک سال دیگر تمدید کنید. دقیقا چیزی شبیه به فرایند خرید و ثبت دامنه وب سایت است.

علاوه‌براین، آدرس کوتاه‌شده حتی در برنامه‌هایی به جز  پلتفرم استاتوس نیز قابل تشخیص است. یعنی به عنوان مثال، اگر «future.stateofus.eth» را در کیف پول MetaMask تایپ کنید، به‌طور خودکار آدرس طولانی هگزادسیمال را تولید خواهد کرد.

طراحی لوگو SNT
پلتفرم استاتوس این امکان را به کاربران می‌دهد تا آدرس هگزادسیمال را به نام کاربری خود تبدیل کنند.

۲. مرورگرهای نوآورانه DApp؛ دومین کاربرد پلتفرم استاتوس

در دنیای امروز، تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) در دسترس است. حتی وب‌سایت‌هایی وجود دارد که فهرست کاملی از DApp را برای هر بلاکچین ارائه می‌دهند. با این حال، بسیاری از این سایت‌ها قابلیت جستجوی هدفمند و گزینشی مرورگر DApp Status را ندارند. حتی گاهی این DApp ممکن است کار نکند.

مرورگر DApp Status قابلیت‌های جستجوی هدفمند و گزینشی را در مرورگر داخلی خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فهرستی از صرافی‌ها، بازارهای مالی، بازی‌ها و سایر دسته‌های DApp را در آن پیدا کنید. علاوه‌براین، پس از بازدید از یک وب‌سایت DApp آن وب‌سایت در صفحه اصلی برنامه Status تلفن همراه شما ظاهر می‌شود. همچنین این امکان را دارید پیوندهای DApp را در تب خانه خود نگه دارید یا حذف کنید؛ درنتیجه می‌توانید یک بوک‌مارک قابل تنظیم برای وب ۳.۰ ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بلاک چین ARPA؛ سرمایه‌گذاری روی آرپا چین چه مزیت‌هایی دارد؟

SNT Voting DApp .۳: پلتفرم مشارکتی برای تصمیم‌گیری

SNT Voting DApp، یک ابزار قدرتمند و کاربرپسند است که در مرورگر DApp یافت می‌شود و به شما امکان می‌دهد به‌راحتی در روند تصمیم‌گیری‌های مختلف شرکت کنید. با استفاده از این DApp، می‌توانید با نگه داشتن SNT در کیف پول خود و امضای یک تراکنش، به آسانی در نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌ها شرکت کنید. برای شرکت در رای‌گیری‌ها، نیازی به پرداخت یا قفل کردن SNT نیست. تنها هزینه‌ای که خواهید پرداخت، هزینه ناچیزی Gas Fee بوده که با اتر پرداخت می‌شود.

۴. پیام‌رسان فوری قدرتمند؛ قابلیت کاربردی پلتفرم استاتوس

پلتفرم Status، علاوه بر ویژگی‌های شگفت‌انگیز خود در زمینه‌ ارزهای دیجیتال و وب ۳ یک پلتفرم پیام‌رسان فوری قدرتمند نیز هست. این پلتفرم با قابلیت‌های متنوع خود، به کاربران امکان برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و افراد هم‌فکر را در سراسر جهان می‌دهد.

چت‌های عمومی مربوط به پروژه Status خود در زبان‌های مختلف مانند انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، اسپانیایی و فارسی در دسترس هستند. در حالی که سایر پلتفرم‌های سوشال (مانند تلگرام و WeChat ) اغلب بر پروفایل‌های عمومی تمرکز دارند، Status نام کاربری‌ خودکار ایجاد می‌کند و به کاربران اجازه آپلود عکس پروفایل نمی‌دهد. این یعنی امکان تعامل با حفظ حریم خصوصی و به‌صورت ناشناس خواهید داشت. همچنین امکان مشاهده نظرات قبلی در چت‌های عمومی هنگام پیوستن شما به گروه، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم در مورد بلاک چین هارمونی

آینده درخشان SNT: کاربردهای نوین و زیرساخت‌های قدرتمند

از مهم‌ترین ویژگی‌های SNT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار استیکر: خرید و فروش استیکرهایی که می‌توانید در گروه‌های چت فوری Status ارسال کنید.
  • بازار نوتیفیکیشن‌های غیرمتمرکز: قفل کردن SNT برای فعال کردن قابلیت دریافت نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن موبایل Status.
  • شبکه صرافی‌های Status: یافتن کاربران Status نزدیک برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال با استفاده از مکان‌یابی جغرافیایی.
  • زیرساخت Embark: یک چارچوب سریع، ساده و قدرتمند برای کمک به توسعه‌دهندگان در توسعه و راه‌اندازی dApps.
  • زیرساخت Incubate: یک برنامه حمایتی برای پروژه‌های Web3، از جمله راه‌حل‌های مقیاس‌بندی و پروتکل‌های لایه پایه تا dApps کاربر نهایی.
  • زیرساخت Nimbus: یک پروژه تحقیقاتی برای Ethereum 2.0 که هدف آن بهبود مقیاس‌پذیری بلاکچین اتریوم است.
  • زیرساخت Keycard: یک کیف پول سخت‌افزاری برای SNT، ETH و توکن‌های ERC20.

بیشتر بخوانید: با انواع بلاکچین از نظر فناوری آشنا شوید! بهترین بلاکچین کدام است؟

طراحی قابلیت‌های استاتوس نتورک
کاربرد اصلی SNT توکن بومی شبکه Status، در حال حاضر، ثبت دامنه‌های ENS است. به زودی شاهد استفاده از SNT به عنوان روش پرداخت اصلی برای بسیاری از ویژگی‌های درون‌برنامه‌ای خواهیم بود.

جمع‌بندی

در این مقاله،کاربرد پلتفرم استاتوس و آینده  رمزارز SNT را بررسی کردیم. باتوجه به روند پیشرفت این شبکه، می‌توان گفت آینده درخشانی در انتظار توکن SNT است. این توکن هم‌اکنون در برخی از صرافی های غیرمتمرکز لیست شده است. SNT به‌زودی به عنوان یک روش پرداخت اصلی برای طیف وسیعی از خدمات و محصولات در شبکه Status مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارزش خود را در میان کاربران افزایش خواهد داد.

سوالات رایج

کاربردهای توکن SNT چیست؟

توکن SNT در اکوسیستم Status برای پرداخت هزینه‌های مختلف مانند کارمزد تراکنش، شارژ حساب‌های کاربری، دسترسی به امکانات و خدمات اضافی و ایجاد ارتباطات مبتنی بر بلاکچین استفاده می‌شود.

خرید ارز دیجیتال SNT مناسب چه کسانی است؟

کاربرانی که از اپلیکیشن Status استفاده می‌کنند و می‌خواهند ارتباطات خود را بر روی بلاکچین برقرار کنند، می‌توانند از توکن SNT بهره‌مند شوند. همچنین، توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند در اکوسیستم Status به کار بپردازند نیز از این توکن استفاده می‌کنند.

منبع: medium

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید