بهترین شیوه استیک پندل چگونه است و چطور انجام می‌شود؟

استیک ارز پندل PENDLE چگونه انجام می‌شود؟

پندل به جای ماه با پس زمینه کوه و آسمان آبی
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳

سهام‌گذاری یا همان استیکینگ یکی از روش‌های نسبتا مطمئن برای کسب سود است. استیک پندل (PENDLE) به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد از این دارایی دیجیتال مطرح است و می‌توان از پلتفرم پندل استفاده‌های مفیدی کرد. در این مطلب با چگونگی فرایند استیک پندل آشنا می‌شوید و شیوه استیک ارز پندل را می‌شناسید.

فرآیند استیک پندل به چه صورت انجام می‌شود؟

توزیع توکن‌های پندل
تنها ۶ درصد توکن‌های پندل در اختیار تیم توسعه پندل است.

همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کنند، ارز دیجیتال پندل هم این الگوریتم را در ساختار خود به کار برده است. نحوه کلی انجام استیک تقریبا همان چیزی است که در اکوسیستم اتریوم رخ می‌دهد. یعنی کاربران با اشتراک‌گذاری توکن‌های بومی، پاداش دریافت می‌کنند.

نحوه استیک کردن پندل و تمام اتفاقاتی که در اکوسیستم رخ می‌دهد الگو گرفته شده از اکوسیستم‌های تلفیقی مانند ترالونا است. دارندگان پندل (PENDLE) با استیک کردن توکن‌های خود توکن‌های مکمل (vePENDLE) را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. هر چقدر کاربر توکن‌های بیشتری دریافت کند قدرت بیشتری در رای‌گیری خواهد داشت.

به طور کلی توزیع توکن‌های پندل در این اکوسیستم به شرح زیر است:

  1. در گردش (۶۵%)
  2. تامین وجه اکوسیستم (۱۹%)
  3. پاداش (۱۰%)
  4. تیم توسعه (۶%)

شیوه استیک ارز پندل چگونه است؟

استیک کردن پندل
با استفاده از پلتفرم پندل فایننس می‌توان توکن‌های پندل را استیک کرد.

پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که خدمات استیک ارز دیجیتال pendle را ارائه می‌کنند، اما آسان‌ترین راه استفاده از وبسایت رسمی (pendle.finance) همین پلتفرم است. از روش‌های مورد استفاده برای سهام‌گذاری در پندل، روش لانگ استیک (Long Stake) است. علاوه بر این پندل امکان را نیز فراهم کرده که برای بازدهی‌های کوتاه است و فرآیند انجام آن تفاوت زیادی با لانگ ندارد. به طور کلی برای استیک پندل مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک کیف پول سازگار با لانگ استیک را به پلتفرم مورد نظر متصل کنید. متامسک (MetaMask) یکی از گزینه‌های محبوب برای استیک پندل است.
  2. پس از اتصال کیف پول مقدار مورد نظر برای استیک را به پلتفرم پندل انتقال دهید.
  3. با در نظر گرفتن حداقل شرایط سهام‌گذاری، استخر Staking را انتخاب کنید. پندل طیف متنوعی از استخرهای Staking را ارائه می‌کند که هر کدام نسبت ریسک به پاداش خاص خود را دارند. روی این موضوع حساسیت به خرج دهید و استخری را انتخاب کنید که بیشترین انطباق را با اهداف شما داشته باشد.
  4. پس از انتخاب استخر Staking، جزئیات تراکنش را بررسی کرده و معامله سهام‌گذاری را تایید کنید. پس از تأیید تراکنش، مقدار لانگ استیک شما در استخر انتخابی مشارکت داده می‌شود و بر اساس مبلغ سپرده‌گذاری شده و عملکرد استخر، شروع به کسب پاداش خواهید کرد.

توجه کنید که برای استیک و ری استیک (Re-Stake) کردن دارایی خود می‌توانید از پلتفرم‌های Swell و Karak استفاده کنید. البته Swell دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده است.

با روش لانگ استیک در ارز پندل بیشتر آشنا شوید

برای تعریف مفهوم لانگ استیک می‌توان به اتریوم به عنوان بهترین مثال اشاره کرد. در اصل لانگ استیک به اصطلاح قفل کردن مقدار مشخصی اتر (ETH) در کیف پول به منظور حمایت از فعالیت‌های شبکه است. با انجام این کار، شرکت‌کنندگان به طور غیرمستقیم به ایمن‌سازی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها کمک می‌کنند. در ازای این مشارکت سهام‌گذاران با اتر پاداش می‌گیرند.

این روش مشابه همان چیزی است که از استیک کردن می‌شناسید، با این حال تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. از جمله دلایل تمایز پندل نسبت به خیلی از دارایی‌ها، استفاده از مزایا و تفاوت‌ها نسبت به روش‌های سنتی استیکینگ است. از جمله این مزیت‌ها نسبت به روش‌ها سنتی‌تر استیکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتکل‌های نوآورانه Pendle برای به حداکثر رساندن بازده برای سهامداران طراحی شده‌اند و پاداش‌های رقابتی را در مقایسه با سایر پلتفرم‌های سهام‌گذاری ارائه می‌کنند.
  • یکی از ویژگی‌های کلیدی پندل انعطاف‌پذیری آن است. سهامداران این آزادی را دارند که دارایی‌های استیک شده خود را معامله کنند و در عین حال با ارائه نقدینگی، پاداش دریافت کنند.
  • از آن جایی که پندل بر اساس اصول مالی غیرمتمرکز عمل می‌کند، تراکنش‌های غیرقابل اعتماد را تضمین می‌کند، نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برد و امنیت را برای شرکت‌کنندگان افزایش می‌دهد. با این کار عملا به نوعی تمرکززدایی می‌کند.

کاربر قادر است تا با لانگ استیک آزادی عمل بیشتری در معاملات داشته باشد و بتواند دارایی قفل شده خود را نیز تبادل کند.

استیک پندل چه مزیتی دارد؟

استیک کردن پندل در Pendle.finance مزیت‌های مختلفی را به همراه دارد. طراحان پروژه سود هر دو طرف (اکوسیستم و کاربر) را در سهام‌گذاری محاسبه کرده‌اند. به طور کلی فرآیند استیکینگ چنین مزیت‌هایی دارد:

  • فرصت کسب درآمد غیرفعال از طریق بازده درصدی جذاب سالانه (APY)
  • کمک به امنیت و عملکرد شبکه

با شرکت در سهام‌گذاری پندل، کاربران می‌توانند به سود ۲۰ درصدی دست یابند که عملا گزینه جذابی برای افزایش دارایی‌های دیجیتال است.

پیش از استیک کردن پندل به چه نکاتی باید توجه کنید؟

پندل روی نور
با استیک کردن طولانی‌تر پندل، کاربر قدرت بیشتری در تعیین سرنوشت اکوسیستم خواهد داشت.

پیش از استیک کردن پندل بهتر است به یک سری نکات امنیتی توجه کنید:

  • از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کیف‌پول‌های نرم‌افزاری ایمن با احراز هویت دو مرحله‌ای برای ذخیره ایمن دارایی‌های سهام خود استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پلتفرم‌های سهامداری که استفاده می‌کنید، تحت بازرسی‌های امنیتی منظم قرار می‌گیرند تا آسیب‌پذیری‌ها در قراردادهای هوشمندشان شناسایی و برطرف شود.
  • مراقب تلاش‌های فیشینگ باشید و فقط با پلتفرم‌های رسمی و قابل اعتماد تعامل داشته باشید تا از دسترسی غیرمجاز به دارایی‌های مشمول شما جلوگیری کنید.
  • دارایی‌های استیک شده خود را به طور منظم نظارت کنید تا هر گونه فعالیت غیرمعمول یا تراکنش‌های غیرمجاز را به سرعت شناسایی کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با استیک پندل و چگونگی انجام آن طی فرآیندی تعریف شده، آشنا شدید. به طور کلی برای داشتن بیشترین بازدهی در لانگ استیک بالا بردن اطلاعات در مورد این پلتفرم است تا به بهترین روش استیکینگ پندل رسید. گذشته از همه این موارد، پندل فرصت خوبی برای کسب درآمد غیرفعال فراهم کرده است و با توجه به نوآوری که به کار برده است، می‌تواند نظر هر کسی را نسبت به خود جلب کند.

سوالات متداول

پندل از چه بلاکچینی استفاده می‌کند؟

پندل فایننس پروتکلی است که با استفاده از استاندارد ERC-20 در شبکه بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند.

پندل در حال حاضر چه رتبه‌ای در بازار دارد؟

با توجه به داده‌های CoinMarketCap، هم اکنون پندل با قیمت ۵.۲۷ دلار معامله می‌شود و حجم بازار آن طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۶ میلیون دلار است. با توجه به این که ارزش بازار این دارایی دیجیتال چیزی در حدود ۸۱۵ میلیون دلار است، پندل در رتبه ۸۱ برترین رمزارزها از نظر ارزش بازار قرار دارد.

از کجا می‌توان پندل خریداری کرد؟

صرافی کراکن (Kraken) یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجبتال پندل است. یک حساب کاربری در کراکن ایجاد کنید و با اتصال کیف پول خود به این صرافی پندل خریداری کنید.
در صورتی که استفاده از صرافی‌های غیرایرانی برایتان همراه با چالش است، می‌توانید از صرافی‌های ایرانی برای خرید پندل استفاده کنید. صرافی ارز دیجیتال رمزینکس امکان خرید ارز دیجیتال پندل را برای کاربران خود فراهم کرده است.

منابع: CoinMarketCap | Medium

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید