معرفی ربات ترید پایونکس (Pionex) و انواع آن (۶ + ۱۰ ربات)

ربات ترید پایونکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نماد پایونکس در کنار یک ربات که نشان از ربات ترید پایونکس دارد
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

هر چه جلوتر می‌رویم، تعداد روش‌های کسب سود از بازار کریپتوکارنسی نه تنها بیشتر می‌شود، بلکه خلاقیت و نوآوری در این روش‌ها نیز بیشتر ظهور می‌کند. از همین‌رو، یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های ترید و کسب سود از بازار رمزارزها، ربات ترید پایونکس است. این ربات متعلق به صرافی ارز دیجیتال پایونکس بوده و کاربران زیادی از آن استفاده و سودآوری می‌کنند. به همین منظور در این مقاله از رمزیتکس به بررسی و معرفی ربات ترید پایونکس و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم.

pionex ربات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نماد پایونکس در صفحه‌ای نارنجی رنگ
صرافی پایونکس بیش از ۱۶ ربات معامله‌گر دارد.

پایونکس یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۹ وارد حوزه رمزارزها شد. مانند تمام صرافی‌های دیگر، پایونکس نیز امکانات زیادی را برای کاربران جهت کسب سود از بازار کریپتوکارنسی فراهم کرده است. اما مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین قابلیت این صرافی، بهره‌مندی از ۱۶ ربات تریدر مختلف است که معامله‌گران می‌توانند به راحتی استراتژی‌های خود را روی این ربات‌ها پیاده‌سازی کرده و از بازار به سود برسند.

نکته جالب در رابطه با ربات ترید پایونکس، کارمزد بسیار پایین و ۰.۰۵ درصدی آن است. در حال حاضر، صرافی پایونکس برخلاف سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، تنها ۳۷۹ کوین و توکن ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. اما از طرفی دیگر، حدود ۱۰۰ هزار کاربر فعال داشته که بیش از ۵ میلیارد دلار حجم معاملات آن‌ها در ماه است. 

صرافی پایونکس هم از طریق یک پلتفرم تحت وب و هم از طریق برنامه موبایل در دسترس است و امنیت بالایی دارد. این صرافی ارز دیجیتال توسط گواهینامه‌هایی معتبر از سنگاپور و ایالات متحده آمریکا دریافت کرده و شرکت بزرگ BitUniverse و Banyan Capital در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین صرافی پایونکس در بیش از ۱۰۰ کشور مختلف در دسترس کاربران قرار دارد.

اما ربات ترید پایونکس، نقطه عطف این صرافی بزرگ و کاربردی است. از آنجایی که ترید به روش سنتی نیازمند صرف زمان و انرژی زیاد برای بررسی و تحلیل بازار و پیاده‌سازی استراتژی معاملاتی است، بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی از pionex ربات به منظور ساده‌سازی معاملات خود و کسب سود بیشتر از بازار استفاده می‌کنند. حال با تمام این تفاسیر، کدام یک از این ۱۶ ربات ترید پایونکس بهتر از سایرین است؟ هر کدام از ربات‌های معامله‌گر چه ویژگی‌هایی دارند؟

کاربرد ۱۶ ربات ترید پایونکس چیست و چه مزایایی دارند؟

لوگو تراست ولت داخال لوگو پایونکس به معنی سازگاری این دو باهم
پایونکس از بالغ بر ۳۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، صرافی ارز دیجیتال پایونکس بیش از ۱۶ ربات معامله‌گر دارد که هر کدام از آن‌ها به منظور تحقق یافتن هدفی عرضه شده‌اند. حال در ادامه به بررسی معروف‌ترین این ربات‌های معامله‌گر پرداخته‌ایم.

۱- Grid Trading Bot

معروف‌ترین و پرکاربردترین ربات معامله‌گر صرافی پایونکس، Grid Trading Bot است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بتوانند از تغییرات قیمت در محدوده‌ای که خودشان تعیین کرده‌اند، به سود برسند. در واقع این pionex ربات، محدوده قیمت را به قسمت‌هایی مساوی تقسیم کرده و سفارشات خرید و فروش را در هر قسمت جایگذاری می‌کند. از این ربات می‌توانید برای معامله در هم بازارهای با ثبات و هم بازارهایی با نوسان بالا استفاده کنید و به سود برسید.

۲- DCA Bot

روش معامله این ربات، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین راهکارهایی است که برای معامله در بازارهای مالی وجود دارد. در این روش معاملاتی، ربات در قیمتی که شما برای آن تعیین کرده‌اید، مقدار زیادی از کوین مورد نظر شما را خریداری کرده و در قیمتی که بیشترین سود را دارد، تمام آن را به‌فروش می‌رساند و بدین شکل، بیشترین سود ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳- Rebalancing Bot

در این ربات ترید پایونکس، کاربران می‌توانند با ایجاد نوعی شاخص با توجه به استراتژی معاملاتی خود، سرمایه‌ای که وارد این حوزه کرده‌اند را میان چندین ارز دیجیتال (که از قبل انتخاب شده) تقسیم کنند. در اینجا تازه، کار ربات آغاز می‌شود. با توجه به شرایط بازار، ربات این سرمایه را میان آن دسته از رمزارزهایی که سودآوری بیشترین خواهند داشت، تقسیم می‌کند و به این شکل با سبد متنوعی از کوین‌ها، بیشترین سود را بدست می‌آورد.

۴- Arbitrage Bot

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال که معرف حضور همه است! این ربات از اختلاف قیمتی یک دارایی در ۲ صرافی مختلف کسب سود می‌کند. به صورت کلی، این ربات در صرافی اول یک ارز دیجیتال را که قیمت پایین‌تری نسبت به صرافی‌های دیگر دارد خریداری کرده و در صرافی دوم با قیمتی بالاتر به‌فروش می‌رساند. 

۵- Leveraged Grid Bot

ربات لورج یا همان اهرم، از یک روش بسیار سنتی اما کاربردی برای سودآوری استفاده می‌کند. همانطور که از نامش مشخص است، این ربات ترید پایونکس با استفاده از اهرم، سرمایه کاربران را چند برابر کرده و تعداد بیشتری معامله خرید و فروش را در بازار فعال می‌کند. به این شکل، میزان سودآوری کاربران نیز افزایش پیدا می‌کند. از این ربات می‌توانید در بازارهایی که نوسان بالایی دارند استفاده کنید.

۶- Smart Trade Bot

با استفاده از این ربات می‌توانید برای یک معامله شرایط مختلفی را در نظر بگیرید. این ربات امکان قراردادن حد ضرر، حد سود و تریل استاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد. ریز جزئیاتی که می‌توانید برای معاملات خود در بازار تعیین کنید توسط این ربات بیشتر است. 

سایر ربات‌هایی که در صرافی پایونکس در دسترس هستند را در زیر به صورت یک لیست آورده‌ایم.

  1. Leveraged Reverse Grid Bot
  2. Margin Grid Bot
  3. Infinity Grid Bot
  4. TWAP Bot
  5. Trailing sell Bot
  6. Spot Futures Arbitrage Bot
  7. Reverse Grid Bot
  8. Trailing Buy Bot
  9. Bitcoin and Ethereum Moon Bot
  10. Signal Bot

مهم‌ترین ویژگی‌های ربات ترید پایونکس چیست؟

حال که با بهترین ربات‌های معامله‌گر صرافی پایونکس آشنا شدید، نوبت به بیان ویژگی‌های مهم این صرافی و ربات‌هایش می‌رسد که موجب محوبیت آن‌ها شده است.

  • رابط کاربری ساده: صرافی ارز دیجیتال پایونکس ربات‌هایی را طراحی کرده که به راحتی برای تازه‌کاران نیز قابل استفاده هستند و هیچ پیچیدگی خاصی ندارند. 
  • امنیت: این صرافی ارز دیجیتال امنیت بالایی را برای کاربران خود در نظر گرفته است؛ از احراز هویت چند مرحله‌ای گرفته تا استفاده از فضاهای ذخیره‌سازی سرد، همه از تدابیر امنیتی پایونکس است.
  • تنوع ارزهای دیجیتال: در ربات ترید پایونکس به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال جهت ترید و کسب سود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید معاملات سودده متنوعی را داشته باشید.
  • برنامه موبایل: به منظور دسترسی ساده کاربران به ربات ترید پایونکس، این صرافی ارز دیجیتال یک برنامه موبایل با ویژگی‌های خارق‌العاده و کاربری ساده در نظر گرفته است.

جمع‌بندی

یکی از ساده‌ترین روش‌های معامله انواع ارز دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین و دیگر رمز‌ارزها استفاده از ربات معامله‌گر است، روشی که طی آن با مشخص کردن جزئیاتی از پیش تعیین شده، معاملات سودمندی توسط ربات انجام خواهد شد. ربات ترید پایونکس نیز یکی از همین ربات‌ها است که بیش از ۱۶ مدل مختلف دارد و کاربران می‌توانند با توجه به استراتژی خود، یکی از آن‌‎ها را انتخاب کنند.

سوالات متداول

آیا پایونکس، ربات ترید رایگان است؟

برای استفاده از ربات ترید پایونکس نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید اما برای اینکه بتوانید معاملاتی داشته باشید، باید مبلغی را به عنوان سرمایه واریز کنید.

آیا پایونکس، ربات ترید اتوماتیک است؟

بله. ربات‌های معامله‌گر پایونکس تا حدودی اتوماتیک هستند اما نیاز است که استراتژی معاملاتی خود را از قبل برای ربات تعیین کنید.

منابع: geek4ai | coinwire

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید