قیمت LAND در سندباکس (Sandbox) چطور تعیین می‌شود؟

قیمت LAND در سندباکس (Sandbox) چطور تعیین می‌شود؟
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

توکن‌های زمین دیجیتال یا همان LAND در متاورس سندباکس نشان‌دهنده زمین‌هایی هستند که برای ساخت بازی یا تجربه‌های مشابه در این متاورس کاربرد دارند. این توکن‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند. کاربران می‌توانند با پرداخت ارز دیجیتال SAND در مارکت‌پلیس سندباکس، این زمین‌های دیجیتالی را بخرند و از آن‌ها درآمد کسب کنند.

قیمت LAND در متاورس Sandbox به خاطر محبوبیت این دنیای دیجیتالی و همچنین نوسان‌های ارز SAND در بعضی بخش‌های نقشه به چند صد هزار دلار و حتی بیشتر رسیده است. شرکت‌های بزرگ هم در این نقشه زمین دیجیتالی دارند و بسیاری از آن‌ها با ساختن تجربه‌های دیجیتال، برندسازی خود را به دنیای متاورس هم برده‌اند. در این مطلب، با عوامل مختلف تاثیرگذار روی قیمت LAND آشنا می‌شوید.

کمیاب شدن LAND

دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سنتی مثل طلا و املاک، در بلندمدت همیشه روند صعودی را در قیمت تجربه می‌کنند. نکته مهم و تاثیرگذار در قیمت این دارایی‌ها، کمیاب شدن آن‌ها است. همین خصوصیت، یکی از عوامل تاثیرگذار بر بیت کوین هم هست. بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی هم با تکیه بر همین عامل، عرضه دارایی‌ها و توکن‌های خود را محدود کرده‌اند.

تعداد توکن‌های LAND یا همان زمین‌های دیجیتالی در Sandbox محدود است. در مجموع، ۱۶۶٬۴۶۴ توکن LAND در این بازی عرضه می‌شود. درواقع نقشه بازی هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود و تعداد توکن‌ها محدود خواهد بود. به همین دلیل با افزایش خرید زمین‌ها توسط دیگر کاربران، زمین‌های در دسترس برای خرید کم می‌شود. در نهایت، زمین‌ها در متاورس سندباکس هم مثل املاک و مستغلات با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شوند.

قیمت LAND در سندباکس

محتوا و تجربه‌های جذاب

زمین‌های LAND ابعاد ۹۶ در ۹۶ متر دارند و در نتیجه برای تولید انواع محتوا و طراحی انواع تجربه و بازی، پتانسیل‌های خوبی دارند. ارتفاع در دسترس کاربر برای طراحی هم ۱۲۸ متر است. محتوا و بازی‌هایی که روی یک LAND در سندباکس طراحی می‌شوند، تاثیر زیادی روی قیمت آن دارند.

انواع تجربه‌ها از مراکز اجتماعی، گالری، کلوپ تا حتی نمایش مد و بازی را می‌توان در LAND پیاده‌سازی کرد. همان‌طور که در املاک سنتی، نوع ساختمان و کاربرد آن روی قیمت زمین و مجموعه مستغلات تاثیر دارد، در متاورس سندباکس هم هرچه تجربه و محتوای جذاب‌تری در LAND باشد، قیمت آن بیشتر خواهد شد.

اگر طراحان و توسعه‌دهنده‌ها بتوانند از المان‌های کمیاب در طراحی LAND خود استفاده کنند، قیمت آن بیشتر هم می‌شود. درنتیجه همیشه رقابت برای خرید و در اختیار داشتن انواع ASSET کمیاب رقابت وجود دارد. دارایی‌هایی که می‌توانید با پرداخت ارز سند (SAND) آن‌ها را از مارکت‌پلیس سندباکس بخرید.

محله و محیط اطراف

قیمت LAND بسته به محله و محیط اطراف آن هم تعیین می‌شود. این خصوصیت هم مثل زمین‌ها و املاک سنتی است. ساخت و ساز باکیفیت و حضور برندهای مشهور، یک محله را ارزشمند می‌کند که قیمت زمین را در آن افزایش می‌دهد.

تیم سندباکس با بیش از ۴۰۰ برند معروف همکاری دارد که تجربه‌ها و انواع محتوای جذاب را در Sandbox عرضه می‌کنند. قیمت LAND در محله‌هایی که در اطراف این برندهای مشهور قرار دارند، بیشتر از محله‌های دیگر است. 

برندها و اینفلوئنسرهای معروف از فرصت متاورس سندباکس استفاده می‌کنند تا در دنیای دیجیتالی هم ارتباط نزدیک‌تری با کاربران و طرفداران داشته باشند. به همین دلیل آن‌ها فعالیتی جدی در سندباکس دارند. درنتیجه تقاضا برای خرید LAND در نزدیکی زمین‌های بزرگ این برندها بیشتر است. نکته اینکه زمین‌های بزرگ با وصل کردن چند LAND و ساختن ESTATE ایجاد می‌شوند.

خرید LAND چه مزیت‌هایی دارد؟

بازی‌های بلاکچینی و متاورس‌ها تلاش می‌کنند تا تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای کاربران و شهروندان دنیای دیجیتال ارائه کنند. آن‌ها با شبیه‌سازی المان‌های واقعی، می‌خواهند کاربران بیشتری را با دنیای بلاکچین و فرصت‌های آن آشنا کنند.

زمین‌های دیجیتالی در متاورس‌هایی مثل Sandbox، نمونه‌‌هایی از تجربه‌های نزدیک به واقعیت هستند. تیم متاورس سندباکس تلاش می‌کند با افزایش کاربرد و مزیت‌های LAND برای کاربران، بازار خرید و فروش این توکن‌ها را رونق دهد. بازاری که در نهایت به محبوبیت بیشتر متاورس و افزایش قیمت ارز دیجیتال SAND منجر می‌شود.

خرید LAND در سندباکس برای مالکان مزیت‌های متنوعی دارد. آن‌ها می‌توانند در زمین‌های خود تجربه‌ها و انواع محتوای دیجیتال را بسازند و تبلیغ کنند. از همین تجربه‌ها مثل بازی‌های پولی می‌توان درآمد کسب کرد. همچنین زمین هم با افزایش محتوا و بهبود تجربه‌ها و بازی‌ها، گران‌تر می‌شود. برای ساخت بازی و تولید محتوا و ایجاد تجربه‌های دیجیتال می‌توانید با ابزار VoxEdit مدل‌های سه‌بعدی بسازید و در LAND وارد کنید. برای آشنایی بیشتر با VoxEdit این مطلب را بخوانید: معرفی ابزار VoxEdit در Sandbox؛ ابزار طراحی و ساخت NFT در متاورس

مالکان LAND در سندباکس می‌توانند پاداش هم دریافت کنند. این پاداش‌ها بسته به تعداد توکن‌های LAND در اختیار کاربر و زمان خرید، تعیین می‌شود. همچنین در ایردراپ‌های مختلف هم مقداری توکن SAND یا جایزه‌های دیگر به مالکان داده می‌شود.

کاربرانی که LAND می‌خرند، امتیازهای بیشتری هم برای استیک کردن SAND و دریافت سود دارند. آن‌ها همچنین شانس دریافت GEM و CATALYST دارند. این توکن‌ها برای ساخت مدل‌های کمیاب‌تر و ارزشمندتر در سندباکس استفاده می‌شوند.

در مجموع، دارندگان LAND اعضای ویژه متاورس Sandbox هستند. آن‌ها به توسعه بیشتر این متاورس و جذب کاربران جدید کمک زیادی می‌کنند. به همین دلیل سندباکس هم مزیت‌های جدید را همیشه برای آن‌ها توسعه می‌دهد.

جمع‌بندی

قیمت LAND در متاورس سندباکس تحت تاثیر عوامل مختلفی مشخص می‌شود. این زمین‌های دیجیتالی شبیه به زمین‌ها و املاک سنتی، تحت تاثیر کمیاب شدن، محله و محیط و همچنین محتوا و امکانات، تعیین قیمت می‌شوند. خرید LAND برای کاربران و علاقه‌مندان به دنیای متاورس مزیت‌هایی دارد. مثلا آن‌ها می‌توانند در این زمین‌ها با عرضه بازی‌های پولی، درآمد کسب کنند. 

برای خرید LAND به خرید ارز دیجیتال SAND و نگهداری در کیف پول متصل به سندباکس نیاز دارید. خرید و فروش ارز دیجیتال سند به خاطر همین مزیت‌ها و کاربردهایی که در متاورس محبوب سندباکس دارد، کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید