معرفی ابزار VoxEdit در Sandbox؛ ابزار طراحی و ساخت NFT در متاورس - مجله رمزینکس

معرفی ابزار VoxEdit در Sandbox؛ ابزار طراحی و ساخت NFT در متاورس

معرفی ابزار VoxEdit در Sandbox؛ ابزار طراحی و ساخت NFT در متاورس
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

نرم‌افزار VoxEdit در متاورس سند باکس یک سرویس برای طراحی و تولید المان‌های دیجیتال است. طراحان و توسعه‌دهنده‌های بازی و همه کاربران عادی می‌توانند از این نرم‌افزار برای ساخت انواع المان‌ها استفاده کنند که در دنیای سندباکس استفاده می‌شود. این المان‌ها را می‌توان در متاورس Sandbox برای ساخت بازی یا تجربه‌های دیگر استفاده کرد. همچنین مدل‌های ساخته شده در VoxEdit را می‌توانید به‌صورت NFT بفروشید و ارز SAND دریافت کنید.

آشنایی با متاورس سندباکس

سندباکس یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که روی شبکه اتریوم کار می‌کند. متاورس سندباکس (Sandbox) قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تجربه‌ای جذاب و شبیه به بازی ماینکرفت را به‌صورت غیر متمرکز داشته باشند. در این متاورس می‌توانید زمین بخرید و بفروشید، بازی طراحی کنید و با طراحی المان‌های گرافیکی از آن‌ها درآمد کسب کنید.

ارز دیجیتال SAND به‌عنوان توکن اصلی متاورس Sandbox شناخته می‌شود. این ارز برای خرید و فروش انواع دارایی در سندباکس شامل زمین و مدل‌های گرافیکی یا همان LAND و ASSET استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید با داشتن ارز SAND در رای‌گیری‌ها برای تصمیم‌گیری درباره مسیر توسعه متاورس نقش داشته باشید. ارز SAND امکان استیک کردن و کسب درآمد را هم به کاربران می‌دهد.

نرم‌افزار VoxEdit چیست؟

تیم سندباکس برای جذب طراحان و توسعه‌دهنده‌ها به متاورس خود، ابزاری را توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توان مدل‌های گرافیکی را برای این دنیای دیجیتال طراحی کرد. مدل‌های گرافیکی ظاهری شبیه به کاراکترها و المان‌های بازی Minecraft دارند. ظاهر آن‌ها به گونه‌ای است که شباهت زیادی به مدل‌های ساخته شده با لگو پیدا می‌کنند.

کاربران برای طراحی و ساخت این مدل‌ها می‌توانند از نرم‌افزار VoxEdit استفاده کنند. این نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی، از استاندارد طراحی و ساخت کاراکتر بر مبنای Voxel استفاده می‌کند که یک اصطلاح برای شناخت مدل‌های کامپیوتری است. نرم‌افزار VoxEdit به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و می‌توانید برای انواع پروژه شخصی، دانشجویی و کاری از آن استفاده کنید.

نرم‌افزارهای مشابه دیگری هم وجود دارند که بر مبنای مدلینگ Voxel کار می‌کنند، اما امکانات متعدد VoxEdit در سندباکس آن را به گزینه بهتری تبدیل می‌کند. مثلا کاربران در این نرم‌افزار می‌توانند ریگ‌های متعددی را به مدل خود اضافه کرده و آن را انیمیت کنند.

پیشنهاد خواندنی: راهنمای جامع ساخت NFT

بخش‌های مختلف VoxEdit

نرم‌افزار VoxEdit سندباکس قابلیت‌های متنوع را در بخش‌های گوناگون به کاربران می‌دهد. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید:

مدل‌ساز Modeler

در این بخش می‌توانید مدل‌های تکی ووکسل بسازید. این مدل‌های تکی را می‌توانید به هم وصل کنید تا المان‌های بزرگ‌تر و مدل‌های کامل ساخته شوند. سپس با ریگ‌بندی مدل‌ها می‌توان آن‌ها را انیمیت کرد.

برای کار در بخش Modeler می‌توانید یک مدل را از صفر و در محیط خالی بسازید. همچنین می‌توانید فایل‌های Vox را به صفحه وارد کرده و روی آن‌ها کار کنید.

مدل‌ساز Modeler در VoxEdit

انیماتور Animator

در این بخش می‌توانید مدل‌های مختلف سه‌بعدی را وارد کرده و با ریگ‌بندی، آن‌ها را انیمیت کنید.

انیمیشن‌های متعددی برای وصل کردن به مدل در انیماتور در دسترس قرار دارد. همچنین می‌توانید انیمیشن دلخواه خود را در آن طراحی کنید. برای خروجی گرفتن هم فقط محدود به متاورس سندباکس نیستید و می‌توانید از مدل خود برای ارسال به نرم‌افزار Game Editor سندباکس، نرم‌افزار Blender، نرم‌افزار MagicVoxel و سرویس‌های مشابه خروجی بگیرید.

ادیتور بلوک Block Editor

این سرویس به شما امکان می‌دهد که بافت‌های مختلف را برای استفاده در المان‌های سه‌بعدی طراحی کنید. در متاورس سندباکس، مدل‌ها و المان‌های گرافیکی با بافت‌های متنوعی طراحی می‌شوند که به جذاب‌تر شدن دنیای دیجیتالی و ارزشمندتر شدن NFT هم کمک می‌کند.

بلوک‌ها در سندباکس، مکعب‌هایی هستند که برای ساخت مدل‌ها استفاده می‌شوند. روی هر وجه مکعب ۳۲ واحد Voxel قرار دارد که طرح و بافت کلی آن را شکل می‌دهند.

مدل‌های آماده Templates

برای طراحی مدل‌های سه‌بعدی، بازی‌ها و انیمیشن‌ها در VoxEdit، مدل‌های آماده‌ای وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، مسیر طراحی تاحدی سریع‌تر می‌شود. این تمپلت‌ها در بخش انیمیاتور هم به‌صورت اسکلت متحرک مدل نمایش داده می‌شوند. با استفاده از تمپلت انیمیشن می‌توانید مدل خود را خیلی سریع‌تر متحرک کرده و در بازی‌ها وارد کنید.

اخبار News

نرم‌افزار VoxEdit برای اطلاع‌رسانی درباره اخبار و به‌روزرسانی‌های جدید در پلتفرم و همچنین نسخه‌های جدید نرم‌افزار، بخشی اختصاصی دارد. از همین بخش می‌توان به مارکت‌پلیس سندباکس هم وارد شد. در مارکت‌پلیس، انواع مدل‌ها و دارایی‌های دیجیتالی که کاربران طراحی کرده و ساخته‌اند، به‌صورت NFT برای خرید و فروش عرضه می‌شود. برای خرید NFT از مارکت‌پلیس به خرید ارز دیجیتال سند (SAND) و انتقال به کیف پول متصل به سندباکس نیاز دارید.

مسابقه‌های VoxEdit

مسابقه‌های ووکس‌ادیت (VoxEdit Contests) مسابقه‌هایی هستند که به‌صورت منظم در کامیونیتی سندباکس برگزار می‌شوند. کاربران با هر سطح توانایی و استعداد هنری می‌توانند در این مسابقه‌ها شرکت کنند. 

تیم داوری، همان تیم سندباکس هستند. البته برای برخی از مسابقه‌ها، تیم‌های تخصصی‌تر وارد همکاری می‌شوند. برنده‌های مسابقه طراحی VoxEdit، جوایز خود را به‌صورت NFT یا ارز دیجیتال SAND دریافت می‌کنند.

جمع‌بندی

نرم‌افزار VoxEdit برای طراحان و علاقه‌مندان به مدل‌سازی سه‌بعدی یک سرویس جذاب محسوب می‌شود. این نرم‌افزار امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند مدل‌های سه‌بعدی را برای وارد کردن به دنیای Sandbox یا حتی خروجی گرفتن برای پروژه‌های شخصی استفاده کنند. مدل‌های سه‌بعدی را می‌توان در زمین‌های دیجیتال بازی وارد کرد که در مجموع می‌تواند روی قیمت LAND در سندباکس تاثیر بگذارد.

استفاده از نرم‌افزار VoxEdit یکی از قابلیت‌هایی است که متاورس Sandbox را برای کابران و علاقه‌مندان به دنیای دیجیتالی جذاب‌تر می‌کند. نکته مهم اینکه سندباکس برای تشویق کاربران برای استفاده از این نرم‌افزار، مسابقه‌ها و رویدادهایی را هم برگزار می‌کند که به برنده‌های آن‌ها، انواع NFT و ارز دیجیتال SAND پرداخت می‌شود.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید