صفر تا صد ساخت کیف پول کاغذی ریپل

ساخت کیف پول کاغذی ریپل

تصویر انیمیشنی کیف پول ریپل با تم آبی
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

ریپل در چند سال اخیر توانسته تا جایگاه خوبی در بازار کریپتو به دست بیاورد و امروزه افراد زیادی این ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری با روش‌های مختلفی نگهداری می‌کنند. یکی از روش‌های نگهداری از ریپل با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت یا هر هدف دیگریف ساخت کیف پول کاغذی ریپل است. 

در این مقاله از رمزینکس، مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید. 

مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل 

کیف پول کاغذی نوعی کیف پول ارز دیجیتال غیر آنلاین است که در آن، به جای اینکه کلید خصوصی کیف پول شما در یک نرم‌افزار ثبت شود، روی یک کاغذ که باید آن را پرینت بگیرید، ذخیره می‌شود به همین ترتیب، شما می‌توانید با اسکن کردن یا وارد کردن آن کلید خصوصی در تلفن همراه خود، به ارزهای دیجیتال خود مانند ریپل بدون نیاز به اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشید. تصویر زیر، نمونه‌ای از یک کیف پول کاغذی ارز دیجیتال است. 

ایجاد ولت کاغذی ریپل روش‌های مختلفی دارد و اگر مراحل را به ترتیب طی کنید، این کار در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد. در این بخش مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل با استفاده از xrppaperwallet و bithomp را بررسی خواهیم کرد. 

مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل با bithomp

با استفاده از سایت bithomp، کاربران می‌توانند تا در عرض چند ثانیه، کیف پول کاغذی ریپل خود را ساخته و آن را پرینت بگیرند. در بخش زیر، مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل از طریق سایت bithomp بیان شده است: 

  • مرحله اول: ابتدا به آدرس https://bithomp.com/paperwallet مراجعه کنید و سپس، مطابق تصویر زیر، ریپل‌های خود را به آدرس یا بارکدی که این سایت به شما داده است، واریز کنید: 
تصویر سایت bithomp برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل
ریپل خود را به آدرسی که سایت به شما می‌دهد واریز کرده و سپس آن را ذخیره کنید.
  • مرحله دوم: پس از واریز، روی گزینه «print» کلیک کنید تا بتوانید فایل تصویری آدرسی که به آن ریپل واریز کردید را دانلود و سپس چاپ کنید. یادتان باشد که این فایلی که پرینت می‌گیرید، تمام هویت کیف پول شما را تشکیل می‌شود و بهتر است برای افزایش امنیت کیف پول کاغذی ریپل خود، بیش از یک نسخه از آن پرینت گرفته و نگهداری کنید. 
  • مرحله سوم: در این قدم، کیف پول کاغذی ریپل شما در سایت bithomp با موفقیت ساخته شده است و برای اینکه هر وقت خواستید، بتوانید موجودی کیف پول خود را مشاهده کرده و آن را برداشت کنید، می‌توانید طبق تصویر زیر به آدرس /bithomp.com مراجعه کرده و سپس آدرس که از آن پرینت گرفته بودید را در بخش «XRPL Explorer» وارد کنید. 

مراحل ساخت کیف پول کاغذی ریپل با xrppaperwallet

سایت xrppaperwallet نیز دقیقا مشابه  bithomp است. تنها با این تفاوت که برای استفاده از کیف پول کاغذی که با این سایت می‌سازید، باید حذاقل ۲۰ توکن ریپل داشته و به ازای هر تراکنش، ۵ ریپل را به عنوان کارمزد بپردازید. در بخش‌های بعدی، مراحل ایجاد کیف پول کاغذی ریپل با استفاده از سایت xrppaperwallet بیان شده‌اند: 

  • مرحله اول: وارد آدرس https://www.xrppaperwallet.com/ شوید و سپس مانند تصویر زیر روی «generate a paper wallet» کلیک کنید. 
تصویر صفحه اصلی سایت xrppaperwallet
روی گزینه generate a paper wallet برای ساخت کیف پول کاغذی ریپل کلیک کنید.
  • مرحله دوم: در این بخش، مطابق تصویر زیر، آدرسی برای شما به نمایش در می‌آید که همان آدرس واریز ریپل به کیف پول کاغذی شماست و نیاز است تا میزان ریپل مورد نظر خود را به این آدرس واریز کنید. 
  • مرحله سوم: پس از واریز، روی دکمه «print front» در بخش زیرینِ همان آدرس کلیک کرده، فایل را در جایی ذخیره کنید و از آن پرینت بگیرید تا بتوانید با استفاده از آن آدرس به کیف پول کاغذی ریپل خود دسترسی داشته باشید. 
تصویری از ساخت کیف پول کاغذی ریپل در سایت xrppaperwallet
ریپل‌های خود را به آدرس داده شده واریز کنید و سپس آن را ذخیره و پرینت بگیرید.
  • مرحله چهارم: در این قسمت، کیف پول کاغذی ریپل شما با موفقیت ساخته شده است و می‌توانید برای بررسی موجودی و کنترل آن، آدرسی که دارید را در پلتفرم‌ها و برنامه‌های مربوط به ریپل مانند toastwallet.com یا bithomp قرار دهید. 

جمع‌بندی 

در این مطلب از رمزینکس، با آموزش ساخت کیف پول کاغذی ریپل همراه شما بودیم. اگر قصد خرید ریپل برای نگهداری و سرمایه‌گذاری روی آن را دارید، می‌توانید به راحتی و با ثبت نام در رمزینکس، قیمت ریپل را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرده و سپس هر میزان ریپل که خواستید را در کسری از ثانیه خریداری کنید.  

سوالات متداول 

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی، نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که در آن، کلید خصوصی کیف پول روی یک کاغذ و به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شود. 

آیا کیف پول کاغذی ریپل امن است؟

به دلیل اینکه کلید خصوصی در کیف پول کاغذی ریپل بدون اتصال به اینترنت نگهداری می‌شود، این نوع کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است. 

منبع: coinbureau

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید