ولت کیف پول ارز دیجیتال چیست و چرا به این اندازه مهم است؟ بی شک این پرسش برای بسیاری از افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال پیش آمده است. کیف پول ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله از رمزینکس به معرفی بهترین انواع کیف پول یا ولت ارز دیجیتال پرداخته شده است که بعد از خرید ارز دیجیتال، در این کیف پول های رمزارزهایی مانند بیت کوین، دلار تتر، ریپل، اتریوم و همه دیگر ارزهای دیجیتال را ذخیره خواهید کرد.

ولت یا کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به طور خلاصه، کیف پول ابزاری برای برقراری تعامل با شبکه بلاک‌چین است. انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان در سه گروه نرم افزاری، سخت افزاری، و کاغذی دسته‌بندی کرد. همچنین کیف‌های پول را بر اساس سازوکارهایشان به دو گروه داغ یا سرد تقسیم کرد.

بیشتر تأمین‌کنندگان کیف پول ارزهای دیجیتال در بستر نرم افزار فعالیت می‌کنند و این باعث سهولت استفاده از کیف‌های نرم‌افزاری در مقایسه با کیف‌های سخت افزاری شده است.

اگرچه استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری معمولاً امن‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاران است. در سوی دیگر، کیف پول‌های کاغذی شامل یک «کیف پول» چاپ شده بر روی تکه‌ای کاغذ است که استفاده از آن غیر ایمن و منسوخ است. در ویدیوی زیر مفهوم کیف پول ارزهای دیجیتال توضیح داده شده است.

چگونگی عملکرد کیف پول ارز دیجیتال

برخلاف باور عمومی، کیف پول‌ ارز دیجیتال بر خلاف اسمشان محلی برای ذخیره رمز ارزها نیستند. در واقع این کیف‌ها ابزارهای لازم برای تبادل با بلاک‌چین را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

به عبارت دیگر، این کیف‌ها می‌توانند اطلاعات لازم برای ارسال و دریافت رمز ارزها از طریق تراکنش‌های بلاک‌چین را تولید می‌کنند. بخشی از این اطلاعات تولید شده یک یا چند جفت کلید عمومی و خصوصی است.

کیف‌های پول شامل یک آدرس نیز هستند که یک شناسه حرفی – عددی است و بر اساس کلیدهای عمومی و خصوصی تولید می‌شود. این آدرس در واقع یک «موقعیت» مشخص در بلاک‌چین است که می‌توان کوین‌ها را به آن فرستاد.

این یعنی شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن آدرستان با دیگران از آنها پول دریافت کنید، اما نباید هرگز کلید خصوصی‌تان را در اختیار دیگران بگذارید.

فارغ از این‌که از چه کیف پولی استفاده می‌کنید، کلید خصوصی اجازه دسترسی به رمز ارزهای شما را فراهم می‌کند. پس حتی اگر مشکلی برای کامپیوتر یا گوشی هوشمندتان پیش بیاید شما می‌توانید با داشتن کلید خصوصی متناظر (عبارت بازیابی) و از طریق دستگاهی دیگر به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کنید. بد نیست بدانید که کوین‌ها هرگز از شبکه بلاک‌چین خارج نمی‌شوند، بلکه تنها از آدرسی به آدرس دیگر منتقل می‌شوند.

کلید خصوصی و کلید عمومی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید رمز ارزها ماهیت فیزیکی ندارند. تمام رمز ارزها و تراکنش‌های انجام شده بر روی آنها به صورت مدارک دیجیتال بوده که در شبکه بلاک‌چین ثبت می‌شود.

به همین دلیل برای تأیید کردن وجود رمز ارزها در شبکه بلاک‌چین به نوعی گذرواژه نیاز است. در بلاک‌چین این نقش را کلیدهای عمومی و خصوصی ایفا می‌کنند.

هر کیف پول یک آدرس دارد که می‌توان آن را به شماره بین‌المللی حساب بانکی تشبیه کرد. وقتی این اطلاعات آدرس را به مخاطبتان بدهید آنها می‌توانند بدون نیاز به هر اطلاعات دیگری برای شما پول بفرستند.

برای دسترسی به سپرده‌های یک حساب یا ارسال پول به یک حساب دیگر به کلیدهای عمومی و خصوصی نیاز است. بدون داشتن کلیدهای عمومی و خصوصی نمی‌توان هیچ تراکنشی انجام داد. در واقع شبکه بلاک‌چین اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

کلیدهای عمومی و خصوصی توسط استانداردهای رمزگذاری ویژه‌ای به هم متصل می‌شوند. با داشتن کلید خصوصی می‌توان به اطلاعات کلید عمومی دسترسی پیدا کرد، در حالی‌که نمی‌توان تنها با داشتن کلید عمومی به اطلاعات کلید خصوصی دسترسی داشت.

در دنیای رمز ارزها کلید خصوصی را می‌توان مهم‌ترین گذرواژه یک حساب دانست. اگر کسی غیر از صاحب حساب به این داده‌ها دسترسی پیدا کند ممکن است تمام سپرده‌های آن حساب از دست رفته و امکان بازگردانی آن غیرممکن خواهد بود. در نتیجه محافظت از کلید خصوصی و جلوگیری از دسترسی دیگران به آن اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

کیف پول نظارتی (Custodial) چیست؟

کیف پول‌های «نظارتی» که سرویس ذخیره‌سازی ارائه می‌کنند کلید خصوصی حساب مختص خود را نگهداری می‌کنند و این به این معنی است که سرمایه موجود در یک حساب توسط یک نرم‌افزار شخص ثالث کنترل می‌شود.

بانک‌ها نیز در زمانی که شما از پولتان استفاده نمی‌کنید از آن به صورت کامل نگهداری می‌کنند. این پول همیشه به خود شما که صاحب حساب هستید تعلق دارد اما در صورت عدم استفاده تحت نظارت بانک است.

بدیهی است که این سرویس مزایا و معایب مشخصی دارد.

از مزایای این سرویس این است که شما می‌توانید حتی در صورت عدم دسترسی به کلید خصوصی یا حسابتان به سادگی و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به سرمایه‌تان دسترسی پیدا کنید. البته یکی از مشکلات احتمالی یافتن شخص یا سازمانی است که بتوانید به آن اعتماد کنید.

از معایب این سرویس این است که همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم «کنترل پول» به افراد یا موسسات سپرده می‌شود. به علاوه اگر ارائه‌کننده این سرویس هک شود باید قید موجودی حسابتان را بزنید.

همچنین اگر از پول شما در کارهای مجرمانه استفاده شود سرمایه‌تان توقیف می‌شود و کیف پول ارز دیجیتالی که مسئول حفظ پولتان است نمی‌تواند هیچ کاری برای آزادسازی آن انجام دهد.

انواع مهم کیف پول‌های نظارتی ارز دیجیتال

۱. صرافی‌های رمز ارزها

صرافی‌های فعال در معامله رمز ارزها می‌توانند به مشتریان خود سرویس کیف پول ارز دیجیتال نیز ارائه کنند؛ بنابراین ما می‌توانیم به سادگی به کیف پولمان دسترسی پیدا کنیم و تراکنش‌های مورد نظرمان را به سرعت انجام دهیم.

اما نباید فراموش کنیم که کلید خصوصی‌مان در پایگاه داده بازار سهام قرار می‌گیرد و این باعث ایجاد احساس ناامنی برای کاربران می‌شود.

۲. کیف پول‌های آنلاین

کیف پول‌های آنلاین دارای فناوری ذخیره‌سازی ابری محبوبیت بیشتری دارند زیرا می‌توانید از طریق هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به کیف پولتان دسترسی داشته باشید.

استفاده از این کیف پول‌ها و فرایند نصب آنها بسیار ساده است. اما کلید خصوصی‌تان نیز در سیستم قرار می‌گیرد. همچنین ریسک حمله و دزدی نیز پولتان را تهدید می‌کند.

برای کاهش این خطرات باید به شخص ثالث ارائه‌دهنده سرویس اطمینان کامل داشته باشید. اگرچه در شرایط فعلی اعتماد مطلق به هر شخص یا مؤسسه‌ای تقریباً غیرممکن است پس باید ریسک‌های این کار را بپذیرید.

ولت یا کیف پول غیر نظارتی ارز دیجیتال چیست؟

بر خلاف آنچه در مثال‌های قبلی گفتیم، در کیف پول‌های «غیر نظارتی» کنترل پول در دست خود کاربر است. همچنین تمام اطلاعات کلید عمومی و خصوصی و آدرس کیف پول دیجیتال توسط کاربر نگهداری می‌شود؛ بنابراین در این کیف پول امکان بیشتری برای مقابله با حملات سایبری و تهدید هکرها وجود دارد.

اگرچه امنیت این کیف‌ها در مقایسه با کیف‌های نظارتی بیشتر است اما کاربر در صورت گم کردن کلیدها نمی‌تواند به حسابش دسترسی پیدا کند. در نتیجه کاربر قبل از استفاده از این کیف‌ها باید اطلاعات فنی مربوط به آنها را بررسی کند.

نمونه‌های کیف پول غیر نظارتی

۱. کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال

این نوع از کیف پول را می‌توانید مستقیماً از اینترنت دانلود کرده و استفاده کنید. همچنین نصب و راه‌اندازی آن نیز بسیار ساده است. این کیف پول تنها بر روی کامپیوتری که عملیات نصب بر روی آن انجام شده است کار می‌کند. در صورت استفاده روزمره از کامپیوتر باید از امنیت و اتصال به اینترنت آن اطمینان حاصل کنید.

ویروس‌ها یا نرم‌افزارهای جاسوسی که عملکرد کامپیوتر را مختل می‌کنند ممکن است باعث به خطر افتادن اطلاعات کیف پول شوند. همچنین ممکن است در نتیجه خرابی قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر دسترسی به کیف پول از بین برود.

۲. کیف پول تحت وب رمزارزها

به کیف‌پول‌هایی گفته می‌شود که از طریق مرورگرهای اینترنت کار می‌کنند. در این کیف‌ها، در کنار کاربردی بودن، برای انجام تراکنش نوشتن کلید خصوصی الزامی است. در غیر این صورت تراکنش انجام نمی‌شود.

۳. کیف پول چند امضایی

کیف پول‌های چند امضایی به انواعی از کیف پول‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود که برای انجام تراکنش به ورودی چندین کاربر نیاز دارد.

کیف پول‌هایی که بر پایه فناوری چند امضایی کار می‌کنند را می‌توان به یک حساب بانکی مشترک تشبیه کرد که در آن برای انجام تراکنش تمام کاربران باید پین خود را وارد کنند. کیف پول‌های چند امضایی برای استفاده خانواده‌ها و کسب و کارها مناسب است.

۴. کیف پول چند ارزی

در برخی از کیف‌ها امکان ذخیره تنها یک نوع رمز ارز وجود دارد، اما در بعضی دیگر می‌توان چندین نوع رمز ارز را در یک محل ذخیره کرد. کیف پول‌هایی برای تمام رمز ارزها!

مثلاً در کیف‌پولی مانند اگزودوس می‌توان چندین رمز ارز مانند بیت‌کوین، اتریوم (Ether)، ایاس (EOS)، دَش (Dash) و… را ذخیره کرد.

همچنین، در بعضی از کیف پول‌های ارز دیجیتال امکال تبادل کردن «رمز ارزها الف» با «رمز ارزها ب» وجود دارد. مثلاً اگر بخواهید بیت‌کوین را با اتریوم تبادل کنید می‌توانید این کار را کیف پول‌های مشخصی که این قابلیت را دارند انجام دهید. این عمل از طریق همکاری با یک طرف ثالث به نام شِیپ‌شیفت (ShapeShift) انجام می‌شود.

اگر کیف پول چندارزی‌تان نمی‌تواند رمز ارزهای داخل خود را به یکدیگر تبدیل کند برای انجام این کار باید چند مرحله آنلاین را طی کنید. در نتیجه قبل از شروع به کار فراموش نکنید که قابلیت همکاری شیپ‌شیفت با کیف پول داغتان را بررسی کنید.

کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال چیست؟

در میان انواع کیف پول ارز دیجیتال که وجود دارد، کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری از محبوبیت بیشتری برخوردارند. اولی به دلیل بالا بودن سطح امنیت و دومی به دلیل در دسترس بودن آن است. با استفاده از کیف پول نرم افزاری و از طریق اینترنت می‌توانید به حسابتان دسترسی داشته باشید و نقل و انتقالات لازم را انجام دهید.

پنج نوع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های رمز ارزها را می‌توان در پنج نوع مختلف دسته‌بندی کرد که هر کدام دارای سطوح امنیتی متفاوتی برای محافظت از کلیدهای خصوصی کاربر هستند. کیف پول‌های آنلاین (تحت وب)، موبایل، دسکتاپ، سخت افزاری، و کاغذی این پنج نوع کیف پول هستند.

حالا که به صورت مختصر با عبارات مربوط به کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شدید وقت آن رسیده است که به پنج نوع مختلف این کیف پول‌ها، مزایا، و معایب آنها نگاه کنیم.

کیف پول ارز یجیتال آنلاین (تحت وب) چیست؟

در خصوص اینکه کیف پول تحت وب چیست باید گفت که کیف پول‌های آنلاین معمولاً کیف پول‌هایی هستند که می‌توانید از طریق مرورگر اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنید.

در برخی موارد مردم به تمام کیف پول‌های داغ کیف پول آنلاین می‌گویند، اما این نام‌گذاری زمانی گمراه کننده می‌شود که ما در مورد پلت‌فرم‌هایی، مانند کیف پول موبایل یا دسکتاپ، صحبت می‌کنیم که کیف پولتان بر روی آنها قرار گرفته‌اند.

با وجود اینکه این نوع کیف پول یکی از رایج‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال است، استفاده از آن توصیه نمی‌شود چرا که کاربر تقریباً هیچ کنترلی برای تأمین امنیت کیف پولش ندارد. اگر از من می‌شنوید تمام رمزارزهای‌تان را داخل این کیف پول‌ها نگذارید.

اگر با مفهوم هانی‌پات (honeypot) آشنا نیستید بد نیست بدانید که کیف پول‌های آنلاین جذابیت خارق‌العاده‌ای برای هکرها دارند و این افراد همیشه در تلاش برای هک کردن آنها هستند. به شما هشدار می‌دهم که این تهدید کاملاً جدی است.

مزایا کیف پول تحت وب

  • سریع‌ترین روش برای انجام تراکنش (بدون تأخیر بین موقعیت اپلیکیشن و سرور)
  • مناسب برای نگهداری مقادیر کم رمز ارزها
  • قابلیت مدیریت کردن چندین رمز ارز، انتقال مبلغ بین آنها، یا اتصال مستقیم به یک صرافی در بعضی از این کیف‌ها
  • امکان استفاده از شبکه تور (TOR) برای داشتن حریم خصوصی بیشتر

معایب کیف پول تحت وب

  • احتمال تهدید فیشینگ، بدافزارها، هک شدن داخلی، حملات توزیع شده (DDOS)، تمهیدات امنیتی قدیمی
  • «خارج از دسترس بودن» کیف پول و ذخیره اطلاعات کوین نزد یک شخص ثالث
  • قرار گرفتن کامپیوتر در معرض بدافزارها، کی‌لاگرها (keyloggers)، و ویروس‌ها. هرگز از اینترنت کافی‌نت استفاده نکنید، هیچ‌وقت بر روی اینترنت ویدیوهای پورن نگاه نکنید، نرم‌افزارتان را همیشه آپدیت کنید، بر روی کامپیوترتان نرم‌افزارهای امنیتی اویرا یا آیی وی جی و مالوربیتس را نصب کنید.

بهترین ولت یا کیف پول ارز دیجیتال تحت وب

  • صرافی‌هایی مانند بیترکس یا کوادریگا سی ایکس (QuadrigaCX)
  • کیف پول‌های آنلاین کوین پی اِچ (ph)
  • کیف پول آنلاینگرین آدرس (GreenAddress)

کیف پول موبایل رمز ارزها چیست؟

شاید بتوان گفت این نوع کیف پول ارز دیجیتال محبوب‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال است چرا که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. معمولاً امنیت این نوع کیف پول به دلیل در دسترس بودن رمز ۱۲ کاراکتری خوب است.

با این وجود خطر هک برای این نوع کیف پول همچنان وجود دارد چرا که برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل شد.

شما می‌توانید با داشتن کیف پول‌های موبایل هر کجا که باشید از طریق دستگاه موبایل‌تان به رمزارزهایتان دسترسی پیدا کنید. این کیف‌ها در مقایسه با کیف‌های کاملاً مبتنی بر اینترنت قابلیت‌های متنوع‌تری ارائه می‌کنند، اما در کنار این مزایا ریسک‌های امنیتی بیشتری نیز دارند.

مزایا کیف پول موبایل

  • استفاده آسان‌تر و کاربردی‌تر در مقایسه با سایر انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال، مناسب برای پذیرفتن یا فرستادن آنی پرداخت‌ها
  • قابلیت‌های فراتر از کیف پول‌های سخت افزاری و آنلاین مثل اسکن کردن کد کیوآر (QR)
  • امکان استفاده از شبکه تور (TOR) برای داشتن حریم خصوصی بیشتر

معایب کیف پول موبایل

  • نداشتن امنیت موبایل – اگر گوشی همراه‌تان به صورت نادرست روت شده باشد یا مورد حمله خرابکارانه قرار بگیرد هیچ ابزاری، حتی اپلیکشن‌های رمزگذاری کیف پول، نمی‌تواند ارز دیجیتال‌تان را نجات دهد.
  • گوشی همراه همیشه در معرض بدافزارها، کی‌لاگرها، و ویروس‌ها قرار دارد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای موبایل

  • کیف پول‌های جکس (Jaxx)
  • برید والت (BreadWallet)
  • مای‌سیلیوم (Mycelium)
  • کوپِی (CoPay)

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ چیست؟

به نظر می‌رسد کیف پول رمز ارز دسکتاپ تا حدودی ایمن‌تر از کیف پول‌های آنلاین (تحت وب) و موبایل باشد، اگرچه این مسئله به تعهد شما به امنیت آنلاین بستگی دارد.

در مواردی که شما از لپ‌تاپی قدیمی‌تر استفاده می‌کنید که کاملاً آفلاین بوده و سیستم آن کاملاً پاک است می‌توان گفت که یک روش ذخیره‌سازی سرد بسیار مؤثر در اختیار دارید. اما بیشتر افراد از لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌کنند که مانند گوشی‌های موبایل در دسترس اطرافیان است و این باعث کاهش امنیت این نوع کیف پول می‌شود.

مزایای کیف پول دسکتاپ

  • استفاده بسیار ساده
  • روش ذخیره‌سازی سرد عالی در صورت عدم اتصال به اینترنت
  • عدم ذخیره کلیدهای خصوصی بر روی سرورهای شخص ثالث
  • امکان استفاده از شبکه تور (TOR) برای داشتن حریم خصوصی بیشتر

معایب کیف پول دسکتاپ

  • مشکلات امنیتی و حریم خصوصی در صورت اتصال به اینترنت
  • تعمیرکاران کامپیوتر! اگر به تعمیرکاران غیرمطمئن اعتماد کنید ممکن است کوین‌هایتان را از دست بدهید.
  • اگر بک‌آپ گیری را فراموش کنید و کامپیوترتان خراب شوید کارتان تمام است.
  • قرار داشتن کامپیوتر در معرض بدافزارها، کی‌لاگرها، و ویروس‌ها
  • درخواست بعضی از اجازه‌های خصوصی (تاییدیه امنیتی) بسیار عجیب توسط برخی از کیف پول‌ها

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای دسکتاپ

  • مولتی بیت
  • آرموری
  • بیت کوین کور

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های سخت افزاری در مقایسه با کیف پول‌های تحت وب و دسکتاپ کمتر کاربرپسند هستند، اما کار کردن با آنها در مقایسه با کیف پول‌های کاغذی آسان‌تر است و (در بیشتر مواقع) از کیف پول‌های داغ امنیت بیشتری دارند.

بعضی از کیف پول‌های سخت افزاری به باتری نیاز دارند و بعضی دیگر نه. برخی از آنها دارای صفحه نمایش هستند و شما مجبور نخواهید بود برای تهیه بک‌آپ از کلیدهای خصوصی‌تان از کامپیوترهای فاقد امنیت استفاده کنید، اما برخی صفحه نمایش ندارند.

بعضی از این کیف پول‌ها هارد فورک‌ها را بهتر از کیف‌های دیگر مدیریت می‌کنند. کیف پول ترزور در زمان فورک بیت‌کوین کش یک مشکل کوتاه مدت داشت، اما کیف پول لجر نانو در این مدت هیچ مشکلی نداشت.

هر مسئله‌ای در زمان هارد فورک ممکن است باعث بروز احساسات شدید شود. همچنین این کیف پول‌ها به سرعت به فروش می‌روند، پس اگر یکی از آنها را گیر آوردید حتماً خریداری کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری قابلیت ذخیره کردن مقادیر زیادی رمز ارز را دارند. همچنین لازم نیست آنها را با خود به این طرف و آن طرف ببرید و کنترل بیشتری بر آنها دارید.

مزایای کیف پول سخت افزاری

  • در صورت داشتن صفحه نمایشگر، امن‌ترین روش برای ذخیره بلندمدت رمز ارزها
  • در بیشتر زمینه‌ها امنیت بیشتر در مقایسه با تمام کیف پول‌های دیگر

معایب کیف پول سخت افزاری

  • استفاده دشوار برای تعدادی از تازه‌کارها، اما ضروری برای مقادیر زیاد رمز ارزها
  • تمام شدن سریع در فروشگاه‌ها؛ آمازون بهترین فروشگاه برای خرید

بهترین ولت یا کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

  • ترزور
  • کیپ کِی

طرفداران محصولات مختلف دلایل قابل قبولی برای انتخاب محصول‌شان اعلام می‌کنند اما شما شخصاً در مورد کیف پول‌های سخت افزاری تحقیق کنید و نظرات کاربران را مطالعه کنید).

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

قبل از کیف پول‌های سخت افزاری عملاً از کیف پول‌های کاغذی برای ذخیره‌سازی سرد رمز ارزها استفاده می‌شد. در کنار کیف پول‌های کاغذی مفهوم دیگری به نام کیف پول‌های کاغذی امن هم وجود دارد.

مزایای کیف پول کاغذی

  • یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها در برابر حمله هکرها
  • عدم ذخیره‌سازی بر روی کامپیوتر
  • عدم ذخیره کلیدهای خصوصی بر روی سرورهای شخص ثالث

معایب کیف پول کاغذی

  • حمل دشوارتر رمز ارزها
  • نیاز به شناخت فنی بیشتر

چگونه امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را حفظ کنیم؟

امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال بزرگ‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشت. وظیفه آن به طور کم بر عهده خود شما است. انواع و اقسام روش کلاهبرداری این روزها به منظور دست بردن به کیف پول‌های شما به کار گرفته می‌شوند.

برای اینکه با روش‌های افزایش امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال آشنا شوید حتماً به مقاله «جلوگیری از هک شدن کیف پول و اقدامات پیشگیرانه» مراجعه کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین بدون شک محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین نوع رمز ارز در حال حاضر است. از این رو انتخاب یک کیف پول بیت کوین ایمن بسیار مهم است. انواع کیف پول که در بالا با آن‌ها آشنا شدید می‌توانند بهترین گزینه باشند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال ریپل

انواع مختلفی از کیف پول های ارزهای دیجیتالی  مختلف مانند کیف پول های دسک تاپ، موبایل، نرم افزاری و سخت افزار وجود دارد که کاربران متناسب با نیازها و ویژگی هایی که در نظر دارند، یکی از آنها را انتخاب می کنند.

بهترین کیف پول بایننس کوین

بایننس کوین یک ارز دیجیتالی است که توسط صرافی ارز دیجیتالی بایننس ایجاد و عرضه شده است. هدف این صرافی از ارائه این ارز دیجیتال پرداخت هزینه‌های کارمزد این صرافی بود.

هزینه‌های کارمزد شامل هزینه‌های مبادلاتی، کارمزد صرافی و لیست هزینه‌ها است.

جهت خرید بایننس کوین و کسب اطلاعات بیشتر درباره این ارز دیجیتال وارد لینک شوید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر

این ارز روی بلاکچین لایت کوین توسعه داده شده و مبلغ آن دقیقاً برابر یک دلار آمریکا است. قیمت این ارز دیجیتالی معمولاً ثابت است و بیشتر برای نقل و انتقال، خرید یا ذخیره پول استفاده می‌شود. نگهداری از این ارز نیز به یار مهم است.

پرسش های متداول کیف پول ارز دیجیتال

قیمت کیف پول ارز دیجیتال چقدر است؟

قیمت کیف پول ارز دیجیتال بستگی به نوع آن دارد. بسیاری از کیف پول های نرم افزاری و تحت وب رایگان هستند. کیف پول های سخت افزاری که بالاترین امنیت ممکن را دارند دارای قیمت های مختلفی هستند. کیف پول سخت افزاری لجر در ایران با قیمت های حول و حوش ۲ میلیون تومان فروخته می شود.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال به زان ساده ابزاری برای نگهداری ایمن دارایی ارز دیجیتال شما است. حال این کیف می تواند نرم افزار یا سخت افزار و یا حتی کاغذی باشد.

بهترین کیف پول ایرانی ارز دیجیتال کدام است؟

به غیر از یکی دو شرکت که یکی از آن ها محصولات شرکت لجر را وارد می کند، شرکت دیگری در این حوزه فعالیت نمی کند. کیف پول ایرانی ارز دیجیتال بیشتر شامل کیف پول هایی می شود که توسط خود صرافی ها ارائه شده است.

کیف پول ارز دیجیتال را از کجا دانلود کنیم؟

بسته به نوع کیف پول ارز دیجیتال، روش های مختلفی برای دانلود آن وجود دارد. برای دانلود کیف پول های آندرویدی باید به گوگل پلی یا سایت کیف پول مراجعه کنید. کیف پول های نرم افزاری هم با جستجو در اینترنت یا مراجعه به سایت آن قابل دانلود و نصب هستند.

سخن آخر

در این مقاله از صرافی معتبر ارز دیجیتال رمزینکس ابتدا به مفهوم کیف پول ارز دیجیتال چیست پرداختیم و سپس به معرفی بهترین انواع کیف پول‌های سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی برای انواع رمز ارزها از جمله بیت کوین، ریپل و تتر و سایر رمز ارزها پرداختیم.

برای نگارش این مقاله از سایت‌های مونوس، کوینسوترا و بایننس آکادمی استفاده شده است.

شما از چه کیف پولی استفاده می‌کنید؟ آیا از آن راضی هستید؟