جهش مجدد میم‌کوین‌ها و لیکوئید شدن موقعیت‌های کوتاه - مجله رمزینکس

جهش مجدد میم‌کوین‌ها: افزایش قابل توجه تقاضای قراردادهای آتی و لیکوئید شدن گسترده موقعیت‌های کوتاه

ارزش میم‌کوین‌ها باز هم افزایش یافت. موقعیت‌های کوتاه فروش متضرر شدند.
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال در روز شنبه شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای قراردادهای آتی مرتبط با میم‌کوین‌ها بود. این امر منجر به لیکوئید شدن گسترده موقعیت‌های کوتاه‌ (شرط‌بندی علیه) در این توکن‌ها و ضرر بیش از ۵۰ میلیون دلاری برای معامله‌گران شد.

بر اساس داده‌های Coinglass، در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۵۰ میلیون دلار از موقعیت‌های کوتاه‌فروش بر روی دوج‌کوین، شیبا اینو، په په، فلوکی و بونک لیکوئید شده است. این رویداد به افزایش قیمت این توکن‌ها کمک قابل توجهی کرد.

لیکوئید شدن زمانی رخ می‌دهد که یک صرافی به دلیل عدم توانایی معامله‌گر در تامین الزامات مارجین، موقعیت اهرم‌دار او را به طور اجباری می‌بندد. این امر می‌تواند به دنبال کاهش ارزش دارایی و افزایش ریسک ضرر برای معامله‌گر اتفاق بیفتد.

په په (PEPE)، توکن میم با مضمون قورباغه روی اتریوم، با افزایش چشمگیر ۱۰۰ درصدی، رکورد جدیدی در قیمت‌گذاری ثبت کرد. WIF، توکن با مضمون سگ روی سولانا که در نوامبر گذشته منتشر شد، نیز با رشد ۸۰ درصدی، به یکی از اولین توکن‌های میم برجسته‌ای تبدیل شد که از سطح قیمتی ۱ دلار عبور کرد.

هفته گذشته، تقاضا برای میم‌کوین‌ها به عنوان ابزارهای جانشین برای شرط‌بندی روی رشد بلاک‌چین‌های میزبان آن‌ها افزایش یافت. دوج‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، پیپه (PEPE) و فلوکی (FLOKI) مبتنی بر اتریوم، اکثر حجم معاملات میم را در آن شبکه به خود اختصاص دادند، در حالی که بونک (BONK) و دوج‌ویکی‌فایت (WIF) به عنوان نماینده‌ی اکوسیستم سولانا عمل کردند.

روند صعودی در بازار میم‌کوین‌ها با ثبت رکورد ۱ میلیارد دلاری در موقعیت‌های باز شده‌ی قراردادهای آتی دوج‌کوین در روز پنجشنبه همراه بود. تقریباً ۷۰ درصد از معامله‌گران در این بازار، موقعیت‌های لانگ (خرید) اختیار کرده بودند که نشان‌دهنده‌ی خوش‌بینی آن‌ها نسبت به ادامه‌ی رشد این توکن است. قیمت دوج‌کوین از زمان انتشار گزارش اولیه‌ی CoinDesk در مورد حجم‌های اوج، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

داده‌های Coinglass همچنین حاکی از افزایش قابل توجه میزان باز بودن موقعیت‌ها (Open Interest) در PEPE، SHIB، BONK و FLOKI به ۱.۵ میلیارد دلار در چند روز گذشته است. این افزایش نشان‌دهنده‌ی ورود سرمایه‌های جدید به بازار آتی میم‌کوین‌ها است.

در همین حال، شاخص CoinDesk 20 که معیاری برای بزرگترین و نقدشونده‌ترین ارزهای دیجیتال است، تقریباً ۵ درصد جهش کرد.

با وجود افزایش اخیر، میم‌کوین‌ها عموماً فاقد ارزش ذاتی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، محبوبیت آن‌ها در میان معامله‌گران به سرعت در حال افزایش است.

برخی از بازیگران صنعت بلاک‌چین، مانند بنیاد آوالانچ، با درک ارزش فرهنگی و تبلیغاتی میم‌کوین‌ها، اقدام به سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها بر روی شبکه‌ی خود کرده‌اند.

کارشناسان بازار معتقدند که میم‌کوین‌ها می‌توانند راهی پرسود، هرچند پر ریسک، برای کسب سود از رشد اکوسیستم بلاک‌چین‌های میزبان آن‌ها باشند.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید