یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت‌کوین، مایکل سیلور (Michael Saylor) است. او به عنوان یک کارآفرین، مدیر اجرایی، مخترع، نویسنده و بشردوست آمریکایی شناخته می‌شود و کسی است که بیش از ۷۱ بیت‌کوین خریداری کرده است. با این مقاله رمزینکس همراه باشید تا درمورد مایکل سیلور و زندگی‌نامه او بیشتر بدانیم.

زندگی‌نامه مایکل سیلور

سال ۱۹۶۵ بود که مایکل سیلور در یک خانواده نظامی در لینکلن، نبراسکا به دنیا آمد و دوران کودکی خود را در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی ایالات متحده در سراسر جهان گذراند. در سال‌های نوجوانی، خانواده او در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در نزدیکی دیتون، اوهایو مستقر شدند. او ابتدا در کلاس خود از دبیرستان فارغ التحصیل شد و مدتی هم به عنوان مدرس خدمت کرد.

مایکل سیلور با بورسیه کامل آموزش افسران رزرو نیروی هوایی در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) شرکت کرد. زمانی که در MIT بود، او عضو انجمن برادری Theta Delta Chi بود و مدرک دوگانه در هوانوردی، فضانوردی و همچنین علم، فناوری و جامعه گرفت. در اوقات فراغت در یک گروه راک گیتار می‌نواخت و پرواز با گلایدر را می‌آموخت. سیلور مجذوب کاربرد فناوری شبیه‌سازی رایانه‌ای در سیاست‌گذاری عمومی و استراتژی تجاری شد و در نهایت تز خود را با عنوان «مدل ریاضی یک دولت شهر ایتالیایی دوره رنسانس» نوشت. او در این بازه زمانی در دانشکده مدیریت اسلون MIT تحصیل می‌کرد.

در سال ۱۹۸۷، Michael Saylor با نمراتی خوب از MIT فارغ التحصیل شد. سیلور که قبلا آموزش افسر پرواز را با موفقیت در پایگاه نیروی هوایی لاکلند در سن آنتونیو تگزاس به پایان رسانده بود، به عنوان ستوان دوم در نیروی هوایی ایالات متحده مامور شد. او به نیروی هوایی Reserve پیوست و با تمرکز بر ساخت شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای حمایت از تصمیم‌گیری استراتژیک با شرکت‌هایی مانند DuPont ،Dow و Exxon همکاری کرد.

مایکل سیلور نشسته بر صندلی و پاهای خود را روی میز قرار داده است.
مایکل سیلور در اوقات فراغت خود در یک گروه راک، گیتار می‌نواخت.

دستاوردهای مایکل سیلور

جالب است بدانید مایکل سیلور در بیش از ۴۸ ثبت اختراع نقش داشته است. او علاوه بر اینکه به عنوان مخترع تجزیه و تحلیل رابطه‌ای شناخته می‌شود، کمپانی MicroStrategy را در زمینه‌های تجزیه و تحلیل وب، تجزیه و تحلیل توزیع شده، تجزیه و تحلیل موبایل، رایانش ابری، هویت موبایل و اینترنت اشیا هدایت کرد. او همچنین خالق و بنیانگذار شرکت Alarm (یکی از اولین شرکت‌های اتوماسیون و امنیت خانگی) و شرکت Angel (یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات پاسخ صوتی تعاملی مبتنی بر سرویس ابری) بود.

اگر بخواهیم از دیگر دستاوردهای این شخصیت بگوییم و به سوال مایکل سیلور کیست؟ پاسخ دهیم، باید به کتاب او اشاره کنیم. سیلور نویسنده کتاب «موج موبایل؛ چگونه‌هوش موبایل همه چیز را تغییر خواهد داد» است. کتاب این کارآفرین مهم توسط Perseus Books در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این کتاب تاثیر موبایل، سرویس ابری و شبکه‌های اجتماعی را بر توسعه سیاسی و اقتصادی جهان همراه با ظهور اپل، آمازون، فیس‌بوک و گوگل به‌عنوان رهبران فناوری فراملیتی پیش‌بینی می‌کند. کتاب موج موبایل همچنین در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال ظاهر شده است.

مایکل سیلور و بیت‌کوین

انقلابی‌ترین حرکت مایکل سیلور در سال ۲۰۲۰ رخ داد، زمانی که MicroStrategy با اعلام سرمایه‌گذاری قابل توجه در بیت‌کوین به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در آگوست ۲۰۲۰ خبرساز شد. این مسئله نقطه عطفی در دنیای بازارهای مالی بود؛ چون سیلور شرکت را با گنجاندن این ارز دیجیتال در خزانه خود به قلمروی ناشناخته هدایت کرد. پس از آن MicroStrategy به اولین شرکت سهامی عام تبدیل شد که بیت‌کوین را به عنوان بخشی از استراتژی تخصیص سرمایه خود خریداری کرد.

در آگوست ۲۰۲۰، MicroStrategy دارایی بیت‌کوین خود را در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) افشا کرد. در یک بیانیه مطبوعاتی در آن زمان، مایکل سیلور گفت:

سرمایه‌گذاری ما منعکس‌کننده این باور است که بیت‌کوین، به عنوان رایج‌ترین ارز دیجیتال در جهان، یک ذخیره قابل اعتماد از ارزش و یک دارایی سرمایه‌گذاری جذاب با پتانسیل قدردانی طولانی مدت بیشتر از نگهداری پول نقد است.

اعتقاد راسخ سیلور به بیت‌کوین به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش، MicroStrategy را برای به دست آوردن ذخایر قابل‌توجهی از BTC تشویق کرد. شرکت او از آن زمان به عنوان یک خریدار پرکار باقی مانده و تاکنون تنها یک بار در دسامبر ۲۰۲۲ تعداد زیادی بیت‌کوین به ارزش ۱۱ میلیون دلار در آن زمان فروخته است. طبق اطلاعات موجود، MicroStrategy تا ۱ نوامبر ۲۰۲۳ مالک ۱۵۸۴۰۰ بیت‌کوین است.

مایکل سیلور با چهره‌ای جدی و لباس مشکی
مایکل سیلور حامی جدی بیت‌کوین است و به آن باور دارد.

سهام بیت‌کوین مایکل سیلور و شرکت MicroStrategy

گزارش‌های مختلف و پست‌های رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که مایکل سیلور سهام قابل‌توجهی در بیت‌کوین دارد و باورهای شخصی او را با تلاش‌های حرفه‌ای‌اش هماهنگ می‌کند. در اکتبر ۲۰۲۰، او فاش کرد که شخصا ۱۷۷۳۲ بیت‌کوین را به قیمت ۱۷۵ میلیون دلار خریداری کرده است. ذخایر بیت‌کوین موجود در شرکت MicroStrategy توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده و نشان‌دهنده تغییر در نحوه درک و استفاده شرکت‌ها از دارایی‌های خزانه به شمار می‌آید.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اولین صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) بودند. در این میان، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین و تعهد پایدار و استراتژی سرمایه‌گذاری قوی MicroStrategy، در صورت تایید یک یا چند برنامه، این ارز دیحیتال را در موقعیت مطمئنی قرار می‌دهد. مایکل سیلور بارها از بیت‌کوین حمایت مستقیمی داشته و درمورد آن می‌گوید:

بیت‌کوین، اگر صد برابر طلا نباشد، یک میلیون بار بهتر از طلا است و چیزی نزدیک به آن وجود ندارد.

خدمات بشر دوستانه مایکل و بنیاد سیلور

در سال ۱۹۹۹، مایکل سیلور بنیاد Saylor را تاسیس کرد که به واسطه آن میلیون‌ها دلار به اهداف بشردوستانه از جمله سلامت کودکان، کمک به پناهندگان، آموزش، حفاظت از محیط زیست و حمایت از هنر اهدا شده است. این بنیاد همچنین آکادمی Saylor را اداره می‌کند که تحصیلات دانشگاهی رایگان و دوره‌های توسعه حرفه‌ای مداوم را به دانشجویان در سراسر جهان ارائه می‌دهد. Saylor تا به امروز به بیش از ۱.۸ میلیون دانش آموز خدمات آموزشی رایگان ارائه کرده است.

جمع‌بندی

در این مقاله به سوال مایکل سیلور کیست؟ پاسخ دادیم و زندگی این شخصیت تاثیرگذار را از جهت‌های مختلفی بررسی کردیم. Michael Saylor قطعا یکی از افراد مهم و مثال‌زدنی در دنیای کریپتو به حساب می‌آید که خدمات بشردوستانه بسیاری هم در کارنامه‌ی خود دارد. برای خواندن مطالب خواندنی بیشتر و همچنین آگاهی از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

مایکل سیلور به چه دلیل معروف است؟

مایکل سیلور، رئیس اجرایی MicroStrategy شرکت اطلاعات تجاری عمومی و دارای ۲۱۴۲۴۶ بیت‌کوین سهام است.

آیا مایکل سیلور در مک دونالد کار کرده است؟

سیلور با تیم خود در MicroStrategy با هدف ساخت راه حل‌های نرم افزاری برای مک‌ دونالد کار کرده است.

منابع: michael | cointelegraph