والت یا کیف پول دسکتاپ برای ویندوز از بهترین گزینه ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. از آنجا که کیف پول های دیجیتالی طبق قانون هیچ کشوری ثبت نشده اند، بنابراین مهم است که با احتیاط کیف پول ارز دیجیتالی را برای معاملات انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین کیف پول دسکتاپ برای ویندوز و مک در سال ۲۰۲۱ باید با در نظر گرفتن نکات مهم از جمله امنیت، رابط کاربری و تعداد رمزارز پشتیبانی شده بهترین گزینه را انتخاب کنید. حال با صرافی ارز دیجیتال رمزینکس همراه باشید.

بهترین والت یا کیف پول دسکتاپ‌‌

در ادامه به معرفی و بررسی مزایا و معایب بهترین کیف پول دسکتاپ ویندوز و مک خواهیم پرداخت.

لجر لایو (Ledger Live)

مزایا:

  • فوق‌العاده ایمن
  • ایمن در برابر آسیب‌ها و صدمات فیزیکی
  • پشتیبانی از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال مختلف

معایب:

  • نسبتاً گران است.

بدون شک کیف پول‌های لجر یکی از محبوب‌ترین کیف پول ها یا والت های ارز دیجیتال در بازار هستند؛ البته ناگفته نماند که لجر بیشتر در عرصه ایجاد و ساخت کیف پول‌های سخت‌افزاری و سرد فعالیت می‌کند بنابراین چرا در فهرست بهترین کیف پول‌های دسکتاپ قرار گرفته است؟

در واقع این امر به رابط کاربری کیف پول‌های لجر، لجر لایو مربوط می‌شود. درست است که لجر بیشتر در زمینه کیف پول‌های سخت‌افزاری فعالیت می‌کند اما به دلیل رابط کاربری فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

رابط کاربری این کیف پول بسیاری زیبا و کاربرپسند است. کاربر به دلخواه می‌تواند تم و رنگ کیف پول را تغییر داده و بین حالت روشن و تاریک یکی را انتخاب کند. در کل همه موارد در رابط کاربری این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا راحتی و آسایش کاربر را به خوبی برآورده کنند.

علاوه بر این، کاربر همچنین می‌تواند حساب‌ها و مانده خود را از صفحه اصلی مشاهده نموده و نمودار‌ها و تغییرات را تجزیه و تحلیل و حتی معاملات را ردیابی کنید.

امنیت بالا چیزی است که لجر به تمامی کاربران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. به دلیل اینکه رابط کاربری مورد نظر به دو کیف پول سخت‌افزاری متصل است که شرکت با استفاده از آن‌ها معاملات را انجام می‌دهد، این کیف پول را نیز می‌توان یک کیف پول سرد در نظر گرفت که همچنین از امنیت بالای کیف پول‌های سرد برخوردار خواهید شد.

کیف پول‌های سرد (cold wallets) امن‌ترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ارز‌های دیجیتال هستند. با توجه به اینکه کیف پول‌های لجر نیز از کیف پول‌های برجسته و ایمن سرد است، می‌فهمیم که این کیف پول از ایمن‌ترین کیف پول‌های موجود است.

کیف پول‌های لجر محکم و با دوام هستند و از کاربر درخواست پین یا عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای می‌کنند. با این حال کیف لجر لایو یک کیف پول دسکتاپ است و با کیف پول‌های سخت‌افزاری کمی فرق دارند. با این حال لجر لایو نیز همان پین یا عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای را از کاربر درخواست می‌کند.

لجر لایو به طور مداوم مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌عامل‌ها و سایر به روز رسانی‌ها را دریافت می‌کند. این به روز رسانی‌ها شامل مواردی از ویژگی‌های به روز شده امنیتی، امکاناتی اضافی و جدید و همچنین بهبود کیفیت کیف پول می‌شود.

اگر می‌خواهید از امکانات کیف پول لجر لایو بهره‌مند شوید لازم است که علاوه بر نصب و اجرای نرم‌افزار، یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری این شرکت، لجر نانو اس (Ledger Nano S) را نیز خریداری کنید که قیمت آن حدود ۵۹ دلار است.

ترزور (Trezor) از بهترین کیف پول های دسکتاپ

ترزور یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در ساخت و ارائه کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار است. ترزور نیز همانند لجر توانسته کیف پولی دسکتاپی را منتشر کند که در دسته ایمن‌ترین و قابل‌اعتمادترین کیف پول‌ها قرار می‌گیرد. می‌توان گفت ترزور این موفقیت خود را مدیون رابط کاربری و امکانات منحصربه‌فردی است که ارائه داده است.

برای استفاده از نسخه دسکتاپ کیف پول ترزور باید حتما نسخه سخت افزاری آن را خریداری کنید.

برخلاف بسیاری از کیف پول‌های دسکتاپ موجود رابط کاربری ترزور بسیار ساده است. این کیف پول تمام دارایی‌های شما را به خوبی حفظ می‌کند و به شما گزینه‌هایی مربوط به ارسال، دریافت، فروش، خرید و … را ارائه می‌دهد تا به راحتی هر کاری که می‌خواهید را در خود کیف پول انجام دهید.

سادگی رابط کاربری به عنوان یک نرم‌افزار بیشتر برای افرادی مهم است که به تازگی وارد صنعت ارز‌های دیجیتال شده و مبتدی هستند و همچنین به دنبال مدیریت سکه‌های زیادی نیستند، مطرح است. رابط کاربری ترزور با ارائه فهرستی طولانی از ویژگی‌های اضافی و برخی گزینه‌های پیچیده کاربر را گیج نمی‌کند و کاربر با کوچک‌ترین تجربه و دانش به خوبی می‌تواند این کیف پول را مدیریت کند.

شرکت سازنده کیف پول ترزور، ساتوشی لبر (SatoshiLabs) است که یکی از برجسته‌ترین شرکت‌ها در تولید محصولات ایمنی موجود در بازار است.

کیف پول‌های ترزور به طور مداوم با آخرین ویژگی‌های امنیتی و سیستم‌عامل‌های جدید، به روز می‌شوند. این کیف پول هر چند وقت یک بار از کاربر درخواست می‌کند که پین و عبارت بازیابی را تغییر دهد، این ویژگی موجود در کیف پول ترزور به دلیل جلوگیری از دسترسی کی‌لاگر‌ها (Keylogger) و برخی دیگر از برنامه‌های مخرب به وجوه و دارایی شما است.

اگر کیف پول ترزور برای خواسته‌ها و نیاز‌های شما کیف پول مناسبی به نظر می‌رسد و تصمیم دارید از آن استفاده کنید، دو محصول مجزا برای انتخاب خواهید داشت. یکی ترزور وان (Trezor One) با قیمت ۵۹ دلار و دیگری ترزور مدل تی (Trezor Model T) نسخه جدید و بهبود یافته مدل‌های قدیمی با قیمت ۱۶۰ دلار است.

مزایای کیف پول دسکتاپ ترزور

  • امنیت فوق‌العاده
  • یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های رمز ارز است.
  • امکان سرمایه‌گذاری در رمز ارز‌های زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • سیستم‌عامل به طور مداوم به روز رسانی می‌شود.

معایب کیف پول دسکتاپ ترزور

  • گران قیمت
  • مدتی پیش دسترسی به آن غیرمجاز بود.

اکسودوس (Exodus)؛ شاید بهترین کیف پول دسکتاپ

کیف پول اکسودوس نیز یکی دیگر از بهترین کیف پول ها یا والت های دسکتاپ ارز‌های دیجیتال است. این کیف پول در میان سرمایه‌گذاران و کاربران بسیار محبوب است و جزو قابل‌اعتمادترین هاست.

این کیف پول مخصوص دسکتاپ دارای چندین ویژگی منحصر به فرد و مجزا است که برای افرادی که به دنبال ذخیره دارایی در بستری امن هستند بسیار جالب به نظر می‌رسد.

اکسودوس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از رمز ارز‌های مختلف و برجسته را روی آن ذخیره کنند. علاوه بر رمز ارز‌های برجسته و موفق که طرفداران زیادی دارند می‌توانید رمز ارز‌های نسبتاً جدید و منحصر به فرد که هنوز شناخته شده نیستند را نیز در کیف پول اکسودوس ذخیره کنید.

این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند پرتفوی خود را متنوع کنند و در رمز ارز‌ها و توکن‌های تازه و کمتر شناخته شده سرمایه‌گذاری کنند، موقعیت منحصربه‌فردی فراهم می‌کند. اکسودوس به کاربر این امکان را می‌دهد که در ارز‌های دیجیتالی مختلف سرمایه‌گذاری کنند و همه آن‌ها را در یک بستر واحد نگه دارند.

ویژگی دیگری که اکسودوس را به یکی از بهترین کیف پول‌های رمز ارز دسکتاپ تبدیل کرده است این است که امکان تبادلات داخلی در آن تعبیه شده است. در واقع شما می‌توانید توکن‌ها و سکه‌های خود را به راحتی از طریق کیف پول اکسودوس خریدارِی کرده یا بفروشید و اصلاً لازم نیست برای انجام معاملات وجوه خود را به برخی صرافی‌ها منتقل کنید.

این ویژگی منحصر به فرد کیف پول اکسودوس باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و همچنین راهی راحت و ساده برای انجام معاملات ارز‌های دیجیتال است.

از نظر امنیتی اکسودوس مشکلاتی دارد. این کیف پول امنیت نسبتاً مناسبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگرچه کیف پول‌های دسکتاپ به دلیل اینکه کلید‌های خصوصی شما را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنند ایراداتی دارند اما در مقابل در صورتی که اتفاقی برای کامپیوتر شما بیافتد به راحتی می‌توانید وجوه خود را از طریق پشتیبان گیری داخلی بازیابی کنید.

کیف پول اکسودوس همچنین دارای یک عبارت بازیابی است که در صورتی که کاربر دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهد یا مثلاً گذرواژه را فراموش کند با این ویژگی قادر خواهد بود وجه خود را بازیابی کند.

با این حال طبق گفته‌های برخی کاربران، اکسودوس فاقد برخی ویژگی‌ها و امکانات امنیتی است. به عنوان مثال این کیف پول فاقد گزینه احراز هویت دو عاملی است. احراز هویت دو عاملی به یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ امنیت و هویت شخصی کاربران و دارایی تبدیل شده است اما متأسفانه به هر دلیل این کیف پول از این ویژگی برخوردار نیست.

در مجموع و با در نظر گرفتن همه معایب و مزایای کیف پول اکسودوس خواهیم دید که این کیف پول یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است که در حفظ امنیت سرمایه کاربران نقش مهمی ایفا می‌کند.

مزایای اکسودوس (Exodus)

  • استفاده آسان
  • امکانات پشتیبانی از مشتری و مصرف کننده را دارد.
  • این کیف پول چند ارزی است.
  • امکان تبادل داخلی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

معایب اکسودوس (Exodus)

  • دارای برخی مشکلات امنیتی است.
  • هزینه انجام معاملات ممکن است خیلی زیاد باشد.

دانلود کیف پول دسکتاپ اکسودوس (Exodus)

برای دانلود کیف پول دسکتاپ اکسودوس (Exodus) از لینک های زیر دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

الکتروم (Electrum)؛ یک کیف پول دسکتاپ ساده

کیف پول الکتروم یکی از بهترین کیف پول های دسکتاپ مخصوص بیت کوین در جهان است. این کیف پول یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین است که بسیاری از کاربران از مدت‌ها قبل با آن آشنایی دارند و می توانند بعد از خرید بیت کوین، ارز خود را در آن نگهداری کنند.

ماندگاری و مقاومت این کیف پول به خوبی نشان می‌دهد که الکتروم تا چه اندازه قابل‌اعتماد و ایمن است. کیف پول‌های زیادی تا کنون ساخته و وارد بازار شده‌اند، به امید اینکه بتوانند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند اما در نهایت هنوز هم موفق نشده‌اند. با این حال، الکتروم توانسته از همه آن‌ها پیشی بگیرد و مطمئناً به خوبی می‌تواند قابلیت و امنیت خود را به کاربران ثابت کند.

البته این تنها چیزی نیست که الکتروم را به یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ موجود در بازار تبدیل کرده است.

استفاده از کیف پول الکتروم برای تمامی کاربران بسیار ساده و راحت است. اگرچه این کیف پول برخی ویژگی‌های پیشرفته و توسعه یافته سایر کیف پول‌های دسکتاپ را ندارد اما به کاربر اجازه می‌دهد تمام موارد لازم و ضروری را به راحتی به انجام برساند و در عین حال با خیالی راحت سکه‌های خود را در بستری ایمن و قابل‌اعتماد نگه دارد.

بهترین و مهم‌ترین کاربردی که باید هر کیف پول به مشتریانش ارائه دهد، امنیت است و خوشبختانه الکتروم تاکنون توانسته ایمن بودن خود را به خوبی ثابت کرده است.

یکی از دلایلی که امنیت کیف پول الکتروم را تا حد قابل توجهی افزایش داده است این است که این کیف پول کلید‌های خصوصی و اطلاعات کاربر را بر روی هیچ سروری ذخیره نمی‌کند و کنترل و مدیریت کلید‌های خصوصی بر عهده خود کاربر است.

این کیف پول متن‌باز است و هر کسی می‌تواند کد کیف پول، تمامی ویژگی‌های امنیتی و … آن را بررسی کند.

استفاده و نصب این کیف پول رایگان است و به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از احراز هویت دو عاملی امنیت کیف پول خود را چندین برابر افزایش داده و همچنین از رمز‌های عبور و سایر اقدامات امنیتی استفاده کنند. الکتروم قطعاً یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ بیت کوین در بازار است.

مزایای الکتروم (Electrum)

  • یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است.
  • استفاده از آن بسیار آسان است.
  • یک کیف پول نرم‌افزاری است.
  • اطلاعات شخصی کاربران و سرمایه آن‌ها را در هیچ سروری ذخیره نمی‌کند.
  • متن‌باز است.
  • از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند.

معایب الکتروم (Electrum)

  • دارای مشکلات امنیتی است.
  • تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

دانلود کیف پول الکتروم (Electrum)

برای دانلود آخرین نسخه کیف پول الکتروم متناسب با دستگاهی که دارید میتوانید به صفحه دانلود رسمی سایت مراجعه یا برای راحتی بیشتر از طریق لینک هیا زیر اقدام به دانلود کنید.

مای‌سیلوم (MyCelium)

مزایا:

  • قابل‌اعتماد و ایمن است.
  • متن‌باز است.
  • سریعاً به سرور متصل می‌شود و سرعت بالایی دارد.
  • امکان داشتن حساب‌های مختلف.

معایب:

  • نسخه دسکتاپ ندارد.
  • ممکن است استفاده و اجرای آن کمی دشوار باشد.

همانند بسیاری از کیف پول‌های دسکتاپ موجود در این لیست، مای‌سیلوم نیز یکی دیگر از کیف پول‌های ایمن برای ذخیره دارایی دیجیتالی است؛ البته مای‌سیلوم نیز مانند الکتروم تنها از یک ارز دیجیتال خاص، یعنی بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول هم مزایا و معایب خاص خود را دارد. شما تنها می‌توانید برای ذخیره بیت کوین از آن استفاده کنید و اگر چندین رمز ارز دیگر دارید یا می‌خواهید در رمز ارز دیگری نیز سرمایه‌گذاری کنید باید به دنبال یک کیف پول جایگزین دیگر بگردید. با این حال، مای‌سیلوم امنیت بالایی را به سرمایه‌گذار برای ذخیره بیت کوین‌ها ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که مای‌سیلوم یک کیف پول دسکتاپ نیست، بلکه تنها در دستگاه‌های اندروید و آی او اس (iOS) قابل استفاده است. با این حال چرا این کیف پول در لیست بهترین کیف پول‌های دسکتاپ قرار دارد؟

دلیل اینکه مای‌سیلوم در میان کیف پول‌های مخصوص دسکتاپ قرار گرفته است این است که این کیف پول از ادغام کیف پول‌های لجر و ترزور که سخت‌افزاری هستند، پشتیبانی می‌کند.

به عبارت دیگر کیف پول مای‌سیلوم با کیف پول‌های سخت‌افزاری پیشرو در بازار، یعنی لجر و ترزور کاملاً سازگار است. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود کیف پول مای‌سیلوم خود را به دستگاه‌های سخت‌افزاری فوق متصل کرده و امنیت بیت کوین‌های خود را چندین برابر کنید.

جدای از رابط کاربری کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول مای‌سیلوم، یک کیف پول پشتیبان و بسیار قابل‌اعتماد برای بیت کوین است.

اگر به هر دلیلی علاقه چندانی به اتصال کیف پول به سایر دستگاه‌ها ندارید یا نمی‌خواهید هزینه اضافی برای خرید کیف پول سخت‌افزاری صرف کنید، خبر خوبی برای شما داریم. این کیف پول به تنهایی بسیاری از ویژگی‌های امنیتی عالی را ارائه می‌دهد. مای‌سیلوم همه داده‌های شما، از جمله داده‌های شخصی و همچنین اطلاعات مربوط به کیف پول را رمزگذاری می‌کند که هم از اشخاص ثالث و هم از خود شرکت مخفی می‌شود.

شما می‌توانید از ویژگی‌های احراز هویت دو عاملی و رمز‌های عبور برای افزایش امنیت کیف پول خود استفاده کنید، می‌توانید روش‌های مختلف پرداخت و کیف پول‌های سخت‌افزاری فوق را در حساب مای‌سیلوم خود ادغام کنید و حتی از کیف پول خود برای انجام معاملات بیت کوین استفاده کنید. تمام این قابلیت‌های خارق‌العاده در یک برنامه موبایل نهفته است.

گواردا (Guarda)

کیف پول گوارادا یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ موجود در بازار برای کاربران بیت کوین است. این کیف پول کلید‌های خصوصی کاربران را روی دسکتاپ ذخیره کرده و به کاربران اجازه کنترل و مدیریت کامل دارایی‌های خود را می‌دهد.

گوارادا برای سیستم‌عامل‌های مکینتاش (macOS)، ویندوز و لینوکس (Linux) موجود است. علاوه بر این از بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال مختلف و بیش از ۴۰ سکه پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول امکان مبادله داخلی را در خود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین خود را با سکه‌های دیگر عوض کنند. همچنین می‌توانید بیت کوین و بسیاری از رمز ارز‌های دیگر را در داخل این کیف پول ارسال و دریافت کنید. گوارادا از توکن‌های بیت کوین کش (BCH)، اتریوم، زی‌کش (Zcash) و ERC20 پشتیبانی می‌کند.

گوارادا همچنین دارای یک ویژگی است که با استفاده از آن کاربر می‌تواند بیت کوین‌های خود را از کیف پول دیگری به گوارادا منتقل کند. این ویژگی برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند دارایی خود را به کیف پول دیگری منتقل کنند اما به دلیل دشواری‌های مربوط به انتقال کلید‌های خصوصی از یک کیف پول به کیف پول دیگر تا کنون این کار را انجام نداده‌اند.

نصب و اجرای این کیف پول رایگان است و بیشتر برای کاربران با تجربه مناسب است و برای مبتدی‌ها ممکن است کمی گیج کننده باشد.

چه به دنبال کیف پول جدیدی برای ذخیره بیت کوین باشید و چه اینکه به دنبال بستری برای سرمایه‌گذاری و تجارت هم‌زمان بگردید، بهتر است این کیف پول را بررسی کنید.

جکس لیبرتی (Jaxx Liberty)

کیف پول جکس هم یکی دیگر از کیف پول‌های دسکتاپ بیت کوین است. این کیف پول چند ارزی است و علاوه بر بیت کوین از بسیاری از آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند.

جکس یک کیف پول اچ دی است که شما با استفاده از عبارت سید و پین که کیف پول امکان تعیین آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید از دارایی‌های خود به خوبی محافظت کنید. همچنین دارای امکانات تبادل داخلی به صورت صرافی شیپ شیفت (ShapeShift) است.

در حال حاضر، این کیف پول از بیش از ۴۰ سکه و توکن با کلید‌های خصوصی پشتیبانی می‌کند و امکان ارسال و دریافت سکه‌ها در خود کیف پول وجود دارد.

کیف پول جکس اکنون در حال به روز رسانی رابط کاربری خود است که هنوز در مرحله بتا قرار دارد؛ بنابراین تا زمانی که آماده شود می‌توانید از نسخه‌های قدیمی این کیف پول استفاده کنید.

کیف پول جکس لیبرتی برای همه کاربران مناسب بوده و استفاده آن راحت است و از همه سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

کوپی (Copay)

کیف پول کوپی هم یکی دیگر از کیف پول‌های معروف بیت است که توسط شرکت بیت پی (BitPay) توسعه و راه‌اندازی شده است. کوپی یک کیف پول اچ دی مولتی سیگ (multisig) است که برای نوآوری بلاک چین‌های بیت کوین متن‌باز است.

نسخه مخصوص موبایل آن نیز گزینه خوبی برای افرادی که می‌خواهند کیف پولی در موبایل خود داشته باشند است و رابط کاربری آن مانند نسخه دسکتاپ بسیار زیبا و کاربرپسند است.

یکی از مزایای این کیف پول این است که به سرور‌های آزمایشی متصل می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید چیزی را بدون صرف هزینه اضافی امتحان کنید، می‌توانید از این کیف پول استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌هایی که به دلیل مولتی سیگ بودن در این کیف پول وجود دارد این است که ۲ یا ۳ مجوز برای انجام معاملات بیت کوین ارائه می‌دهد. کیف پول رایگان کوپی برای همه کاربران مبتدی و با تجربه مناسب بوده و از تمام سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

کوینومی (Coinomi)

کوینومی یکی دیگر از بهترین کیف پول های چند ارزی فوق‌العاده است که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. طبیعتاً این کیف پول نیز نباید در این لیست قرار بگیرد چرا که یک کیف پول موبایل است. دلیل اینکه این کیف پول مخصوص موبایل در این لیست قرار گرفته است این است که تیم توسعه دهنده کوینومی قرار است به زودی نسخه دسکتاپ این کیف پول را نیز ایجاد کنند تا کاربران بتوانند در کامپیوتر خود نیز آن‌ها نصب و اجرا کنند.

احتمالاً بسیاری از ویژگی‌هایی که در نسخه موبایل قرار دارد مانند عبارت سید، پین، امکان مبادله داخلی، هزینه‌های شخصی و … در نسخه دسکتاپ نیز قرار خواهد گرفت.

این کیف پول تیم پشتیبانی قوی دارد که به طور مداوم قابلیت‌ها و امکانات جدید به کیف پول خود اضافه می‌کنند، از این رو انتظار می‌رود که نسخه دسکتاپ هم به اندازه نسخه موبایل قوی و ایمن باشد.

نسخه دسکتاپ کوینومی از همه سیستم‌عامل‌های مکینتاش، ویندوز و لونیکس پشتیبانی خواهد کرد.

بیت کوین کور (Bitcoin Core)

مزایا:

  • نیاز به اجرای فول نود (full node) دارید.
  • سازگار با اغلب کیف پول‌های سخت‌افزاری.
  • توسط برخی از بهترین توسعه‌دهندگان در صنعت رمز ارز توسعه یافته است.
  • با کیف پول‌های لجر، ترزور، کیپ کی (Keepkey)، بیت باکس (Bitbox) و کولد کارد (Coldcard) سازگار است.

معایب:

  • از هیچ ارز دیجیتالی به غیر از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.
  • ویژگی‌ها و امکانات محدودی دارد.

بیت کوین کور یک کیف پول فول نود بیت کوین است که می‌توان کل بلاک چین بیت کوین را در آن بارگیری کرد. این کیف پول یکی از بهترین‌ها برای حفظ هویت شخصی کاربران است. راه‌اندازی آن روی کامپیوتر ممکن است کمی بیشتر از سایر کیف پول‌ها طول بکشد و همچنین برای استفاده از آن به اتصال به اینترنت ایمن و فضای پهنای باند و همچنین هارد دیسک احتیاج دارید.

کیف پول بیت کوین کور از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

واسابی (Wasabi)

مزایا:

  • متن‌باز
  • پشتیبانی کامل از سگویت (Segwit)
  • دارای قابلیت‌های کوین جوین
  • اتصال به فول نود
  • با کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، ترزور و کولد کارد سازگار است.

معایب:

  • واسابی کیف پولی پیشرفته با امکانات و قابلیت‌های فراوان است که استفاده از آن برای افراد مبتدی سخت است.

کیف پول واسابی یک کیف پول دسکتاپ و همچنین موبایل ایمن است که تمرکز زیادی روی حفظ حریم شخصی کاربر از طریق استفاده از ویژگی‌های پیشرفته کوین جوین (coinjoin) دارند.

این کیف پول هم مانند اغلب کیف پول‌های مخصوص دسکتاپ از انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

بیت استریم گرین (Blockstream Green)

مزایا:

  • راه‌اندازی و نصب آن خیلی راحت است.
  • برآورد هزینه عالی
  • احراز هویت دو عاملی
  • از چند زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

معایب:

  • برخی از امکانات این کیف پول برای کاربران مبتدی گیج کننده است.
  • استفاده و فعال کردن احراز هویت دو عاملی برای برخی دشوار است.
  • در حال حاضر تنها نسخه اندروید با کیف پول‌های سخت‌افزاری کار می‌کند.

بیت استریم گرین یکی از منحصر به فردترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های دسکتاپ موجود در بازار است. این کیف پول از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند؛ بنابراین در صورتی که کاربر رمز عبور خود را گم کند با استفاده از احراز هویت دو عاملی به راحتی می‌تواند سکه‌های خود را بازیابی کند. علاوه بر این راه‌اندازی این کیف پول بسیار ساده است و هنگام ثبت نام تنها ارائه آدرس ایمیل کافی است.

کیف پول بیت استریم گرین از تمامی سیستم‌عامل‌های مکینتاش، لینوکس، آی او اس، اندروید و اف دروید (F-droid) پشتیبانی می‌کند.

آرموری (Armory)

مزایا:

  • یکی از قدیمی‌ترین و مورد اعتمادترین کیف پول‌های بیت کوین است.
  • تنظیمات و امکانات پیشرفته
  • برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام ندارید.
  • متن‌باز است.
  • با کیف پول‌های لجر و ترزور سازگار است.

معایب:

  • رابط کاربری آن زیبا و کاربرپسند نیست.
  • قابلیت‌های پیشرفته آن برای کاربران مبتدی دشوار است.

آرموری یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است و از تمام سیستم‌عامل‌های دسکتاپ از جمله ویندوز، مکینتاش، اوبونتو (Ubuntu) و رزبری پای (Rasberry Pi) پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول برای کاربران با تجربه مناسب است و برای کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود. با این حال ویژگی‌های پیشرفته و امکانات امنیتی آن را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین تبدیل کرده است.

مزایای کیف پول‌های دسکتاپ

راحتی بیشتر

با داشتن کیف پول‌های دیجیتال نیازی به ذخیره کلید‌های خصوصی روی کاغذ یا هر چیزی که بتواند کلید را نگه دارد، ندارید و لازم نیست آن‌ها را در چند جای مختلف برای ایمنی بیشتر ذخیره کنید. کیف پول‌های دیجیتالی همیشه در دسترس شما قرار دارند و به راحتی مدیریت می‌شوند و استفاده از آن‌ها آسان است.

صرفه‌جویی در زمان

با استفاده از این کیف پول‌ها پرداخت‌ها در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند و این‌گونه سرعت انجام معاملات افزایش می‌یابد. علاوه بر این هنگام خرید آنلاین نیز، نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و شناسایی ندارید و در نتیجه موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود چرا که همه این موارد از قبل در برنامه تائید شده است.

پیگیری بهتر هزینه‌ها

اطلاعات مربوط به تمام معاملات انجام شده در داخل برنامه ذخیره می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد بعد از هفته‌ها یا حتی ماه‌ها، به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند. اگر خرج نکردن بودجه و ذخیره آن برای شما دشوار است، می‌توانید محدودیت‌هایی را برای دسته خاصی از هزینه‌ها تعیین کنید که مانع هدر رفتن مبالغ زیادی می‌شود.

امنیت پیشرفته

تمام داده‌ها و اطلاعات شما در این برنامه‌ها رمزگذاری شده و هرگز برای افراد یا سازمان‌های شخص ثالث ارسال نمی‌شوند؛ بنابراین بازار‌های آنلاین که از آن‌ها خرید می‌کنید هرگز از جزئیات پرداخت شما مطلع نخواهند شد. علاوه بر این معاملات باید توسط شما تائید شوند و کیف پول نیز توسط سیستم امنیتی اثر انگشت یا گذرواژه محافظت می‌شود. به همین دلیل اگر کیف پول شما گم شود و کسی آن را پیدا کند، قادر به برداشت وجوه و ارز‌های شما نخواهد بود.

پاداش‌های ویژه

برخی از پلتفرم‌های ارز‌های دیجیتال، پاداش‌های اضافی و پیشنهادات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا کاربران بیشتری را جذب کنند. با استفاده از این پلتفرم‌ها کاربران نه تنها فرصت پرداخت سریع و ساده خرید‌های خود را دارند بلکه پاداش‌های قابل توجهی هم دریافت خواهند کرد.

هزینه‌های پایین‌تر

این مزیت عمدتاً به برخی شرکت‌ها که بیشتر به فروشگاه شباهت دارند، مربوط می‌شود که افرادی را برای فروش محصولات به مشتریان استخدام می‌کنند.

معایب کیف پول‌های دسکتاپ

صرف وقت و هزینه زیاد

برای اینکه کاربران بتوانند معاملات خود را با سرعت انجام دهند، شرکت‌ها باید سخت‌افزار یا نرم‌افزار‌های ویژه و پیشرفته‌ای را برای این کار ایجاد کنند. آن دسته از شرکت‌هایی که می‌خواهند هر روز امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به محصولات خود اضافه کنند، باید مهندسین نرم‌افزار با تجربه را پیدا و وقت و هزینه زیادی صرف توسعه محصولات خود کنند.

صرافی

به دلایل مختلفی، برخی صرافی‌ها از کیف پول‌های دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند. استفاده از کیف پول‌های دیجیتال توسط مصرف کنندگان و مشاغل نیز به محبوبیت آن‌ها بستگی دارد.

وابستگی به یک دستگاه

این کیف پول‌ها به کامپیوتر یا موبایل شما متکی هستند و بدون آن‌ها کار نمی‌کنند که ممکن است در مواقعی که شارژ موبایل تمام می‌شود مشکلاتی را برای کاربر ایجاد کند.

امنیت

کیف پول‌های دیجیتال مزایای بسیاری داشته و از ایمنی بالایی برخوردارند. با این وجود این کیف پول‌ها نیز نقطه‌ضعف‌هایی دارند و به طور کامل ایمن نیستند. به دلیل اینکه امنیت این کیف پول‌ها توسط دستگاه‌ها کنترل و مدیریت می‌شوند و در نتیجه ممکن است کیف پول و دارایی شما را در معرض خطر قرار دهند.

نحوه ایمن‌سازی کیف پول‌های دسکتاپ

  • کلید‌های خصوصی خود را به صورت آفلاین نگه دارید.
  • به اینترنتی ایمن متصل شوید.
  • از نرم‌افزار‌های ویروس‌کش خوب و به روز استفاده کنید.
  • به سایت‌ها و تبلیغات مشکوک متصل نشوید.
  • کلید‌های خصوصی خود را در جایی امن نگه دارید و آن‌ها را به کسی نشان ندهید.
  • برای معاملات روزانه از کیف پول جداگانه‌ای استفاده کنید.
  • از احراز هویت دو عاملی برای افزایش امنیت کیف پول خود استفاده کنید.
  • رمز عبوری قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید.
  • از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.