قیمت شیبا اینو افزایش قابل توجهی خواهد داشت - مجله رمزینکس

قیمت شیبا با وجود نواسانات اخیر افزایش قابل توجهی خواهد داشت

تحلیل‌های تکنیکال و سیگنال‌های بازار حاکی از روند افزایشی قیمت شیبا اینو هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) پس از ثبت رکوردهای قیمتی جدید در ماه اسفند، روند صعودی خود را به طور کامل حفظ نکرده است. با این حال، علیرغم اصلاحات قیمتی اخیر، همچنان دلایلی برای خوش‌بینی محتاطانه نسبت به چشم‌انداز آتی این میم کوین وجود دارد.

تداوم انباشت سرمایه توسط نهنگ‌های شیبا

قیمت شیبا اینو در اوایل اسفند با اصلاح بیش از ۳۰ درصدی مواجه شد. با وجود این افت قیمتی، نهنگ‌های بازار کریپتو همچنان به روند انباشت شیبا ادامه دادند. بر اساس داده‌ها، طی یک ماه، این دسته از سرمایه‌گذاران کلان بر حجم دارایی‌های خود افزوده و بیش از ۱۱ تریلیون توکن شیبا به ارزش تقریبی ۳۳۷ میلیون دلار خریداری کرده‌اند.

با توجه به ماهیت این توکن و وابستگی نسبی آن به رفتار نهنگ‌ها، می‌توان گفت که اقدامات اخیر بازیگران اصلی بازار بر روند آتی شیبا تأثیرگذار خواهد بود.

تعهد و کشش سرمایه‌گذاران خرد به شیبا

علاوه بر حمایت نهنگ‌ها، شیبا اینو توجه سرمایه‌گذاران خرد را نیز به خود جلب کرده است. با بررسی آدرس‌های فعال در شبکه بر اساس سودآوری می‌توان دریافت که بخش قابل توجهی از مشارکت‌کنندگان در این اکوسیستم همچنان نسبت به شیبا خوش‌بین هستند.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد از آدرس‌های فعال متعلق به سرمایه‌گذارانی است که در انتظار کسب سود یا متحمل شدن زیان هستند. این آمار حاکی از آن است که فروش گسترده در میان دارندگان شیبا در کوتاه‌مدت محتمل به نظر نمی‌رسد. تمایل به نگهداری توکن علیرغم نوسانات اخیر، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت در آینده باشد.

تحلیل تکنیکال و سیگنال‌های صعودی

از جنبه‌ی تحلیل تکنیکال، قیمت شیبا پس از افزایش بیش از ۲۸ درصد، موفق به عبور مجدد از سطح حمایتی کلیدی ۰.۰۰۰۰۳۰۰۰ دلار شده است. با در نظر گرفتن عوامل بنیادی و رفتار نهنگ‌ها، تحلیلگران تکنیکال انتظار دارند که قیمت از این سطح حمایتی جهش یابد و روند صعودی در پیش بگیرد.

شاخص MACD (میانگین متحرک همگرایی واگرایی) نیز که به عنوان ابزاری برای تشخیص روندهای قیمتی کاربرد دارد، در آستانه‌ی ارسال سیگنال صعودی (کراس) قرار گرفته است. این سیگنال می‌تواند حاکی از آمادگی شیبا برای صعود در نمودار قیمت و لمس مجدد بالاترین سطح قیمتی سال جاری یعنی ۰.۰۰۰۰۳۵۹۹ دلار باشد. عبور از این مقاومت می‌تواند نویدبخش ثبت رکوردهای قیمتی جدید برای شیبا در سال پیش رو تلقی شود.

با وجود چشم‌انداز صعودی، لازم به ذکر است که از دست رفتن سطح حمایتی ۰.۰۰۰۰۳۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به سقوط قیمت به ۰.۰۰۰۰۲۸۵۵ دلار شود. در صورت بروز چنین سناریویی، اعتبار فرضیه‌ی صعودی زیر سوال رفته و شاهد کاهش بیشتر قیمت تا ۰.۰۰۰۰۲۵۰۰ دلار خواهیم بود.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید