از زمانی که شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama)، بنیان‌گذار اکوسیستم شیبا اینو (Shiba Inu)، در ماه دسامبر درباره شیباریوم (Shibarium) اشاراتی داشت، این پروژه در سرتیتر خبرها قرار گرفت. شیب (SHIB)، توکن بومی این اکوسیستم، در یک ماه گذشته ۲۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

در حال حاضر، توکن شیبا اینو زیر ذره‌بین نهنگ‌ها قرار دارد که باعث شده در لیست پنج توکن برتر آن‌ها جای بگیرد. طبق داده‌های ردیاب نهنگِ وال‌استَتس (WhaleStats)، میانگین مقدار هولد نهنگ‌ها ۱۷۸ میلیارد SHIB است. هم‌اکنون در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)، قیمت هر توکن از این رمزارز، ۰/۰۰۰۰۱۰۴۷ دلار است. با توجه به این قیمت، هر نهنگ بیش از ۱/۸ میلیون دلار شیبا اینو دارد.

برای عرضه عمومی شیباریوم، تاریخ قطعی وجود ندارد، اما گفته می‌شود که نسخه بتای این آپگرید (ارتقا) در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس آخرین پست وبلاگ شیبا‌سوآپ (ShibaSwap)، راه‌اندازی نسخه بتا به جامعه ایده می‌دهد که مفاهیم مختلف پشت این ارتقا چگونه کار می‌کنند.

این برای SHIB چه معنایی دارد؟

توکن SHIB در حال حاضر با قیمت ۰/۰۰۰۰۱۰۴۷ دلار معامله می‌شود و در تلاش است تا بالای سطح حمایت ۰/۰۰۰۰۱۰۳۸ دلار تثبیت شود. ممکن است در کوتاه‌مدت و میان‌مدت با اصلاح قویتری مواجه شود و این اتفاق به‌ویژه از آنجایی که خرس‌ها به‌دنبال آزمایش مجدد سطح حمایت فعلی هستند، احتمال رخ‌ دادنش بالاست. البته اگر بتواند به حفظ مومنتوم فعلی خود ادامه دهد، ممکن است مقاومت ۰/۰۰۰۰۱۱۹۲ دلاری را هم مجدداً تست کند.

منبع: bitcoinist.com