در سال ۲۰۲۳، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت کدام‌ها هستند؟ آیا شما نیز تصمیم به ورود به دنیای رمز ارزها دارید؟ اولین قدم مهم، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری است. اما چگونه می‌توانیم بهترین ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟ 

در این مقاله، بهترین گزینه‌های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده‌ایم و همچنین روش‌های شناسایی پروژه‌های رمزارزی آینده‌دار و شاخص‌های مهم ارزیابی سلامت پروژه‌ها را با هم مرور کرده‌ایم. 

فاکتورهای انتخاب رمزارزهای مناسب سرمایه‌‌‌گذاری 

پیش از این که به معرفی بهترین رمزارزهای مناسب سرمایه‌‌گذاری در سال ۲۰۲۳ بپردازیم، بهتر است از فاکتورهای مهم برای انتخاب رمزارزهای مناسب سرمایه‌گذاری صحبت کنیم.

در واقع بهتر است توضیح دهیم چگونه باید بهترین و مناسب‌ترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری بلندمدت را انتخاب کرد و چه شاخص‌هایی را باید برای آن در نظر گرفت.

اولین شاخص برای انتخاب: حجم بازار (Market Cap) 

مارکت کپ یا حجم بازار یعنی قیمت آن رمز ارز در میزان کل در گردش آن رمز ارز؛ به بیان دیگر مارکت کپ حجم کل بازار یک رمز ارز را نشان می‌دهد و هر چقدر بیشتر و به اصطلاح «عمیق‌تر» باشد، ارزش آن رمز ارز بیشتر است. 

حجم بازار یا مارکت کپ بیت کوین 

شاخص اعتماد و اعتبار رمز ارز: حجم معامله (Trading Volume) 

حجم معاملات یک رمزارز نشانگر میزان اعتماد همگانی، به آن رمزارز است و باعث دلگرمی سرمایه‌گذاران در زمان انتخاب آن رمزارز می‌شود. 

برای نمونه، بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۲، حجم معاملاتی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار را ثبت کرده است (برای مقایسه میزان GDP آمریکا در همان سال ۲.۵ تریلیون دلار بوده‌است)

حجم معامله رمز ارز بیت‌کوین 

شاخص سرمایه‌گذاری: نقدینگی موجود (Liquidity) 

میزان نقدینگی در واقع تابعی از شاخص «حجم معامله» است که در واقع از ترکیب حجم معامله و تغییرات قیمتی ساخته می‌شود. به این صورت که معمولا حجم بالای معامله با تغییرات کم‌قیمتی حاکی از نقدینگی بالای رمزارزهاست.

البته استثناهایی هم وجود دارند، اما این شاخص عمدتا یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای «سرمایه‌گذاران» قلمداد می‌شود.  توجه به شاخص نقدینگی بسیار مهم است: این شاخص محل‌هایی را نشان می‌دهد که باید سرمایه خود را از بازار خارج و رمزارزتان را بفروشید. اگر نقدینگی بسیار پایین باشد، به عنوان مثال کمتر از ۱۰ برابر سرمایه‌گذاری شما، فروش دارایی‌تان به قیمت بازار فعلی امکان‌پذیر نخواهد بود. اگر هدف شما از سرمایه‌گذاری هولد بلندمدت ارزهای دیجیتال است، توجه داشته‌ باشید که همیشه در رمز ارزهایی سرمایه‌گذاری کنید که میزان نقدینگی آن‌ها «کم» باشد. 

شاخص میزان نقدینگی رمزارز USDC 

شاخص ادراک دنیای واقعی: سپیدنامه رمزارز یا توکن (Use Case and Real World adoption)

هر رمزارزی (به شکل توکن یا کوین) برای حل یک مشکل، مسئله یا آسان‌تر کردن راهکاری ایجاد و ارزش‌گذاری شده‌است. این موارد عمدتا در سپیدنامه رمزارز (White Paper) آن مطرح می‌شود.  قبل از تصمیم به خرید بهتر است یک بار سپیدنامه یا وایت‌پیپر آن رمزارز را مطالعه کنید تا مطمئن شوید آن رمزارز واقعا برای منظور درستی انتخاب شده‌است و راهکار پیشنهادی آن هم‌چنان ارزشمند و قابل اعتماد است. 

شاخص سنجش بدی سرمایه‌گذاری: اقتصاد توکن (Tokenomics) 

یکی از مهم‌ترین سؤال‌ها برای انتخاب خرید رمزارز مناسب، اقتصاد توکن است.

این توکن چگونه کار می‌کند؟ مکانیزم عملکردی آن چگونه است و چگونه به پول تبدیل می‌شود؟ با پرسیدن سؤالات زیر از خود، قبل از خرید توکن، به سادگی می‌توانید یک «سرمایه‌گذاری بد و ضعیف» را تشخیص دهید؛ حتی اگر تیم و محصول و بازار رمزارز خوب باشند:

  1. این توکن چه نیازی را برطرف می‌کند؟ یا من چرا به خرید آن نیاز دارم؟ 
  2. اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، آیا همچنان برای این توکن تقاضا وجود خواهد داشت یا با اتمام پروژه ارزش خود را از دست خواهد داد؟
  3. آیا این پروژه در آینده هم توکن‌های جدیدی تولید خواهد کرد؟ 
  4. آیا سازندگان توکن، آن را کامل درون شبکه قفل کرده‌اند یا امکان بازگشایی آن برایشان در هر لحظه امکان‌پذیر است؟ (در صورتی که این توکن را در قیمت بسیار پایین خریده باشند، به سادگی ممکن است در زمان افزایش قیمت آن را فروخته و باعث پدیده راگ‌ پول (Rug pull) شوند. 
  5. آیا توکن‌های این پروژه قابلیت سوزانده‌شدن (برای حفظ ارزش) را دارند؟ و اگر این قابلیت را دارند، دقیقا چه اتفاقی باعث این پدیده (کاهش عرضه) می‌شود؟
راگ پول یا سقوط ناگهانی قیمت رمزارز PAID / USDT

شاخص سنجش توانایی و پتانسیل رمزارز: تیم توسعه‌دهنده (Development Team) 

در این مورد توانایی‌های فنی تیم توسعه‌دهنده رمزارز جزو بنیادی‌ترین شاخص‌ها برای تصمیم‌‌گیری است.

از خود بپرسید:

  1. چقدر این تیم توسعه‌دهنده رمزارز را می‌شناسم؟ آیا خوشنام و مورد اعتماد همگانی هستند؟
  2. توانایی‌های آن‌ها در چه سطحی است؟ آیا می‌توانند به تعهدات زمانی و پروژه‌ای خودشان پایبند بمانند؟
  3. آیا واقعا زمان‌شان را صرف توسعه پروژه می‌کنند؟ 

شاخص اعتماد جمعی: جامعه رمزارزی (Community) 

باید در نظر بگیریم که معمولا رمزارزهای خوب از «حمایت جمعی» خوبی هم برخوردارند. برای سنجش جامعه حامی یک رمزارز بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا حامیان این رمزارز و طرفدارانش واقعی هستند یا صرفا چند اکانت خالی و بدون فعالیت و ناشناس و مشکوک در شبکه‌های اجتماعی (به خصوص توئیتر و دیسکورد) هستند؟
  • آیا واقعا همه این افراد به پروژه و رمزارزش علاقه‌مند هستند یا صرفا برای پول درآوردن از سرمایه دیگران اینجا جمع شده‌اند؟

مهم‌ترین شاخص ارزیابی: امنیت و شفافیت (Security and Transparency) 

در دنیای رمزارزها به تکرار شاهد این بوده‌ایم که عدم اجرای صحیح این دو شاخص یعنی امنیت پایین و ضعیف (حمله ۵۱ درصدی به اتریوم) و عدم شفافیت کافی (بیشتر پروژه‌های اسکم در دنیای رمزارزها) از جمله مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که می‌توانند در عرض چند ثانیه، سرنوشت یک رمزارز را عوض کنند و آینده آن را زیر سوال ببرند. 

بنابراین در انتخاب هر رمزارزی برای سرمایه‌گذاری به این سوال‌ های بسیار مهم پاسخ دهید:

  • چه کسی اصلی‌ترین و مهم‌ترین دسترسی به کدهای پروژه را دارد؟ 
  • بدترین سناریویی که می‌تواند رخ دهد چیست؟
  • آیا نقطه مرکزی شکست (Single Point of Failure) در پروژه می‌بینید؟ مثلا کل پروژه و اطلاعات حیاتی و دسترسی‌های بسیار مهم آن «صرفا» دست یک نفر باشد. 
  • آیا اطلاعاتی که فکر می‌کنید باید شفاف و در دسترس‌تان باشد، همچنان ناشناخته و مخفی است؟ (مثلا بنیان‌گذاران، جامعه یا سپیدنامه)

شاخص گذشته چراغ راه آینده: عملکرد (Performance) 

اساسا عملکرد گذشته یک رمزارز شاخصی برای ارزیابی عملکرد آینده آن رمزارز است. هر چند تجربه نشان می‌دهد رمزارزهایی که در گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، هیچ تضمینی برای عملکرد عالی‌شان در آینده نمی‌توان متصور شد. 

اما به هر صورت بهتر است در هر پروژه‌ای میزان حجم بازار، حجم معامله و نقدینگی را برای سنجش عملکرد آن رمزارز در نظر بگیرید. به خصوص در زمان‌هایی که بازار خرسی است، امن‌تر است که سراغ سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزهایی بروید که عملکرد گذشته خوبی از خودشان بر جای گذاشته‌اند و کمتر ریسک دا‌شته‌‌اند. 

اکنون که شاخص‌های انتخاب رمزارزها را با هم آموختیم، به سراغ پیشنهادهای رمزینکس برای سرمایه‌گذاری می‌رویم. 

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در ۲۰۲۳ کدام است؟

در ادامه برای آشنایی با ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ و یافتن پاسخی به پرسش «ارز دیجیتال چی بخریم» با ما همراه باشید.

  1. بیت‌کوین
  2. اتریوم
  3. BNB
  4. کاردانو (ADA)
  5. پولکادات 
  6. سولانا
  7. ماتیک پولی‌گان
  8. آواکس
  9. تورچین
  10. دوج‌کوین

کدام ارز برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خوب است؟ 

بیت‌کوین بهترین ارز دیجیتال 

شاخص‌های انتخاب 

  • حجم بازار: بسیار بالا (کمتر نوسانی، اما سود بیشتر کمتر)
  • حجم معاملات: بسیار بالا
  • نقدینگی: بسیار بالا
  • مورد پذیرش: عالی (واضح، گسترده و بازار بزرگ)
  • اقتصاد توکن : متوسط (تورم قابل توجه و تامین محدود)
  • تیم توسعه: عالی (بزرگ و اثبات‌شده)
  • پشتیبانی از جامعه: عالی (جامعه عظیم)
  • امنیت و شفافیت: بهترین در دسته‌ی خود
  • عملکرد: عالی

برای کسانی که به دنبال بهترین ارز برای هولد به عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ هستند، خرید بیت‌کوین ممکن است انتخابی ارزشمند باشد. بدون شک، بیت‌کوین در صدر ارزهای دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ قرار دارد. این رمزارز به عنوان «پادشاه رمزارزها» و «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود و از زمان معرفی‌اش، جایگاه محبوبیت بی‌نظیری در بازار دیجیتال ایجاد کرده است. 

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در آینده نزدیک نیز جایگاه بیت‌کوین به عنوان بهترین کوین برای سرمایه‌گذاری حفظ خواهد شد، و این سال ممکن است به عنوان بهترین سال برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین شناخته شود.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین طبق جدول زیر به پیش خواهد رفت:

پیش‌بینی قیمت دیجیتال کوین پرایس به صورت مثبت (گاهاً به طرز مشکوکی مثبت) صورت می‌پذیرد. این پلتفرم پیش‌بینی قیمت‌های زیر را برای چند سال آینده بیت‌کوین ارائه داده است. در زیر، حداکثر قیمت مورد انتظار بیت‌کوین برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ آورده شده است.

  • قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲: ۶۰,۳۴۵ دلار
  • قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳: ۶۸,۴۷۸ دلار
  • قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴: ۵۰,۷۸۶ دلار
  • قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵: ۴۸,۰۱۹ دلار

بیشتر بدانید: پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین دیجیتال کوین پرایس در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵

اتریوم میزبان پروژه‌های جسورانه و نوآورانه 

شاخص‌های انتخاب

  • حجم بازار: بسیار بالا (کم نوسان، اما سود کمتر)
  • حجم معاملات: بسیار بالا
  • نقدینگی: بسیار بالا
  • مورد پذیرش: عالی (واضح، گسترده و بازار بزرگ)
  • اقتصاد توکن: عالی (کاهش تورمی و تامین محدود پس از ادغام با اتریوم)
  • تیم توسعه: عالی (بزرگ و اثبات‌شده)
  • پشتیبانی از جامعه: عالی (جامعه عظیم)
  • امنیت و شفافیت: عالی (هر چند بلاک چینی امن و شفاف است، اما قراردادهای هوش مصنوعی مشکوک آن می‌توانند برای کاربران عادی خطرناک باشد)
  • عملکرد: عالی

پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳

به‌روزرسانی قیمت ETH به USD در زمان واقعی نشان‌دهنده قیمت فعلی خرید اتریوم به مبلغ ۱۰۸۲/۰۵ دلار آمریکا است. آخرین پیش‌بینی ما نسبت به قیمت اتریوم نشان‌دهنده افزایش ۵/۶۴ درصدی و رسیدن به ۱۹۲۲/۶۷  دلار تا تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳ است. 

شاخص‌های فنی ما نشانگر حس بازار ۸۷ درصد گاوی (Bullish) نسبت به اتریوم هستند، در حالی که شاخص ترس و طمع نمره ۶۸(طمع) را نمایش می‌دهد. در ۳۰ روز گذشته، اتریوم ۱۷ روز از ۳۰ روز (۵۷ درصد) روزهای سبز داشته و نوسان قیمت آن ۴/۹۳ درصد بوده است.

جدول کوین پرایس پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ 

‫براساس تحلیل تکنیکال قیمت‌های اتریوم در سال ۲۰۲۳، کمترین قیمت اتریوم ۱٬۶۰۲٫۹۶ دلار خواهد بود و بیشترین سطحی که قیمت ETH می‌تواند به آن برسد، ۱٬۸۱۷٫۴۳ دلار است. قیمت معامله میانگین پیش‌بینی‌شده حدود ۲٬۰۳۱٫۸۹ دلار است.

باینس کوین به پشتوانه بزرگ‌ترین صرافی دیجیتال دنیا 

شاخص‌های انتخاب 

  • حجم بازار: بالا
  •  حجم معاملات: بالا
  •  نقدینگی: بالا
  •  مورد پذیرش: عالی (پایگاه کاربری بزرگ و به طور مداوم موارد استفاده جدید توسط بایننس معرفی می‌شود) 
  • اقتصاد توکن: متوسط (مکانیزم سوزاندن برای کاهش عرضه عالی است، اما عرضه اولیه هنوز مقدار زیادی از عرضه کل را در دستان بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران اولیه جمع می‌کند، که می‌توانند تاثیر عظیمی بر بازار داشته باشند) 
  • تیم توسعه: عالی 
  • پشتیبانی جامعه: عالی 
  • امنیت و شفافیت: بد (متاسفانه زنجیره هوشمند بایننس، زنجیره بایننس و خود بایننس به عنوان یک صرافی توسط گروه کوچکی از نهادهای قدرتمند کنترل می‌شوند، که یک ریسک امنیتی قطعی ایجاد می‌کنند) 
  • عملکرد: عالی

پیش‌بینی قیمت باینس کوین در سال ۲۰۲۳

به‌روزرسانی قیمت BNB به USD در زمان واقعی نشان‌دهنده قیمت فعلی سکه بایننس به مبلغ ۲۲/۵ دلار آمریکا است. بر اساس پیش‌بینی قیمت سکه بایننس ما، قرار است قیمت BNB با کاهش ۱/۸۳ درصدی و به میزان پایین‌تری تا تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۳افت کند. 

تحلیل ما از شاخص‌های فنی نشان‌دهنده احساس بازار کنونی این است که احساس بازار کنونی نیوترال گریز ۳۹ درصدی است، با امتیاز شاخص ترس و طمع ۶۸ (طمع). در ۳۰ روز گذشته، سکه بایننس ۱۷روز از ۳۰ روز (۵۷ درصد) روزهای سبز داشته و نوسان قیمت آن ۳/۰۸ درصد بوده است.

بر اساس تحلیل تکنیکال از قیمت‌های پیش‌بینی‌شده BNB در سال ۲۰۲۳ُ کمترین قیمت BNB مبلغ ۲۱۳/۸۸ دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت BNB می‌تواند به آن برسد، ۴۰۹/۳۸ دلار است. قیمت معامله میانگین پیش‌بینی‌شده حدود ۶۰۴/۸۷ دلار است.

جدول کوین پرایس پیش‌بینی قیمت BNB در سال ۲۰۲۳

بهترین ارزهای دیجیتال ارزان‌قیمت برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

کاردانو بلاک‌چین قراردادهای هوشمند آینده 

شاخص‌های انتخاب 

  • ‫جم بازار: بالا‬ ‫
  • حجم معاملات: متوسط‬
  •  نقدینگی: متوسط‬
  • پذیرش: عالی (واضح، گسترده و بازار بزرگ)‬ ‫
  • اقتصاد توکن: معمولی (مکانیزم سوزاندن برای کاهش عرضه عالی است، اما فروش اولیه هنوز مقدار زیادی از کل عرضه را در دست بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران اولیه متمرکز کرده است که می‌توانند تاثیر عظیمی بر بازار داشته باشند)
  • ‬ تیم توسعه: عالی‬ 
  • ‫پشتیبانی جامعه: عالی‬ 
  • ‫امنیت و شفافیت: عالی (هز چند کاردانو بلاک چین امن و شفافی است، قراردادهای هوش مصنوعی مشکوک می‌توانند برای کاربران عادی خطرناک باشند.)
  • عملکرد: عالی

پیش‌بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ 

به‌ روزرسانی قیمت ADA به USD در زمان واقعی نشان‌دهنده قیمت فعلی کاردانو به مبلغ ۰/۲۹ دلار آمریکا است. براساس پیش‌بینی قیمت کاردانو ما، قرار است قیمت ADA با کاهش ۰/۸۵ درصدی کاهش یابد و تا تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۲۳ به حداقل ممکن برسد. تحلیل ما از شاخص‌های فنی نشان‌دهنده احساس بازار کنونی نوترش Bearish به میزان ۶۱ درصدی است.

با امتیاز شاخص ترس و طمع ۶۶ (طمع). در ۳۰ روز گذشته، کاردانو ۱۶ روز از ۳۰ روز (۵۳ درصد) روزهای سبز داشته و نوسان قیمت آن ۶/۳۰ درصد بوده است.

پولکادات رابط بلاکچین‌های مختلف 

شاخص‌های انتخاب

  • حجم بازار: بالا
  • حجم معاملات: متوسط
  • نقدینگی: متوسط 
  • مورد پذیرش: متوسط (بازار هدف واضح اما هنوز در مراحل اولیه پذیرش)
  • اقتصاد توکن: قابل قبول (نیاز به قفل کردن DOT برای حراجی‌های پاراچین به شدت موجب کاهش عرضه در گردش شده است اما در عین حال یک عامل ریسک‌پذیر است اگر در آینده آزادسازی‌های بزرگی رخ دهد) 
  • تیم توسعه: عالی
  •  پشتیبانی جامعه: متوسط 
  • امنیت و شفافیت: عالی (در حالی که بلاک‌چین امن و شفاف است، قراردادهای هوش مصنوعی خطرناک می‌توانند برای کاربران عادی خطرناک باشند)
  •  کارایی: عالی

پیش‌بینی قیمت پولکادات در سال ۲۰۲۳

به‌روزرسانی قیمت زنده DOT به USD نشان‌دهنده قیمت فعلی Polkadot به مبلغ ۴/۴ دلار آمریکا است. پیش‌بینی اخیر ما نسبت به قیمت پولکادات نشان‌دهنده افزایش ۹/۳۶ درصدی ارزش آن و رسیدن به ۴/۷۹ دلار تا ۲ نوامبر ۲۰۲۳ است. 

شاخص‌های فنی ما نشان‌دهنده احساس بازار ۴۸ درصدی گاوبازی (Bullish) در مورد Polkadot است، در حالی که شاخص ترس و طمع نمره ۶۶ (طمع) را نمایش می‌دهد. در طول ۳۰روز گذشته، Polkadot ۱۴ روز از ۳۰روز (۴۷ درصد) روزهای سبز داشته و نوسان قیمت ۵/۵۱ درصدی داشته است.

بر اساس تحلیل فنی قیمت‌های پیش‌بینی‌شده Polkadot در سال ۲۰۲۳ُ حداقل هزینه Polkadot به مبلغ ۳/۸۹ دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت DOT می‌تواند به آن برسد، ۴/۵۳ دلار است. قیمت معامله متوسط انتظار می‌رود در حدود ۵/۱۷ دلار باشد.

سولانا برای تجربه تراکنش‌های بسیار سریع در شبکه‌های بلاکچینی

شاخص‌های انتخاب

  • حجم بازار: بالا
  • ارزش معاملات: بالا
  • نقدینگی: بالا
  • مورد پذیرش: عالی (سرعت بالای Solana آن را بهترین راه‌حل برای بسیاری از کاربردها کرده است که منجر به پذیرش قوی در یک دوره بسیار کوتاه زمان شده است) 
  • اقتصاد توکن: متوسط (با نرخ تورم اولیه ۸٪  که به ۱/۵٪  کاهش می‌یابد، اقتصاد توکن مطلوب نیست، اما خیلی بد هم نیست) 
  • تیم توسعه: متوسط (هنوز باید دیده شود که آیا مشکلات بزرگ الگوریتم توافق منحصر به فرد Solana در آینده قابل حل خواهد بود یا نه) 
  • پشتیبانی جامعه: عالی
  • امنیت و شفافیت: بد (به دلیل هزینه منابع بالا برای اجرای یک نود Solana، کنترل شبکه در دست تعداد کمی از فعالان قرار دارد، که قدرت زیادی بر آن دارند، همانطور که در توقف‌های زنجیره‌ای گذشته دیده شده است) 
  • کارایی: عالی

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۳

به‌روزرسانی قیمت زنده SOL به USD نشان‌دهنده قیمت فعلی Solana به مبلغ ۳۸/۱ دلار آمریکا است. بر اساس پیش‌بینی قیمت Solana ما، انتظار می‌رود که قیمت SOL با کاهش ۴ درصدی تا ۲ نوامبر ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد برسد. 

شاخص‌های فنی ما نشان‌دهنده احساس بازار ۸۱ درصدی گاوی(Bullish) در مورد Solana است، در حالی که شاخص ترس و طمع نمره ۶۶ (طمع) را نمایش می‌دهد. در طول ۳۰ روز گذشته،  ۱۷روز از ۳۰ روز (۵۷ درصد) روزهای سبز داشته و نوسان قیمت ۱۵/۸۸ درصدی داشته است.

بر اساس تحلیل تکنیکال قیمت‌های پیش‌بینی‌شده سولانا در سال ۲۰۲۳ حداقل قیمت Solana مبلغ ۲۱/۳۶  دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت SOL می‌تواند به آن برسد، ۳۲/۵۱ دلار است. قیمت معامله متوسط انتظار می‌رود در حدود ۴۳/۶۶ دلار باشد.

پولیگان ماتیک راهکار لایه دوم اتریوم برای مقیاس‌پذیری پروژه‌های Daap

شاخص‌های انتخاب

  • حجم بازار: بالا
  • حجم معاملات: بالا
  • نقدینگی: بالا
  • مورد پذیرش: عالی (با مورد استفاده ساده ارائه یک جایگزین ارزان‌تر برای اتریوم، پلیگان شاهد پذیرش بزرگی است)
  • اقتصاد توکن: عالی (بخشی از هزینه توکن سوزانده می‌شود، موجب ایجاد یک دارایی ناتوان‌ساز می‌شود)
  • تیم توسعه: عالی
  • پشتیبانی جامعه: عالی
  • امنیت و شفافیت: عالی (بیش از ۱۰۰ نود مستقل)
  • کارایی: عالی

پیش‌بینی قیمت پالیگان ماتیک برای ۲۰۲۳

بر اساس تحلیل تکنیکال قیمت‌های پیش‌بینی‌شده Polygon در سال ۲۰۲۳ حداقل قیمت Polygon به مبلغ ۰/۷۹  دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت MATIC می‌تواند به آن برسد، ۰/۸۷ دلار است. قیمت معامله متوسط انتظار می‌رود در حدود ۰/۸۲ دلار باشد.

آواکس مقیاس‌پذیری ساختارهای غیرمتمرکز

شاخص‌های انتخاب

  • حجم بازار: بالا
  • حجم معاملات: متوسط
  • نقدینگی: متوسط
  • مورد پذیرش: متوسط (رویکرد زیرشبکه‌ای Avalanche کاربردهای عالی دارد، به ویژه در بازی‌ها، اما تا به حال نیاز به پذیرش گسترده دارد)
  • اقتصاد توکن: عالی (بخشی از هزینه توکن سوزانده می‌شود، موجب ایجاد یک دارایی ناتوان‌ساز می‌شود)
  • تیم توسعه: عالی
  • پشتیبانی جامعه: متوسط
  • امنیت و شفافیت: عالی (بیش از ۱۰۰ نود مستقل)
  • کارایی: عالی

پیش‌بینی قیمت آواکس برای سال ۲۰۲۳

بر اساس تحلیل فنی قیمت‌های پیش‌بینی‌شده Avalanche در سال ۲۰۲۳ حداقل قیمت Avalanche به مبلغ ۱۰/۴۳  دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت AVAX می‌تواند به آن برسد، ۱۰/۱۷ دلار است. قیمت معامله متوسط انتظار می‌رود در حدود ۹/۹۱ دلار باشد.

تورچین و تحول وب ۳.۰ 

شاخص‌های انتخاب 

  • حجم بازار: متوسط
  • حجم معاملات: متوسط
  • نقدینگی: متوسط
  • مورد پذیرش: متوسط (مبادلات زنجیره‌ای متمرکز فوق‌العاده‌ای هستند و به شدت مورد نیاز هستند، اما تا به حال Thorchain تنها میزان کمی پذیرش داشته است)
  • اقتصاد توکن: عالی (اعتبارسنج‌ها ملزم به سپرده‌گذاری RUNE هستند و هر استخر نقدینگی نیاز به یک مقدار متقارن RUNE دارد که در آن قفل شده است، موجب تقاضای بالای توکن با افزایش پذیرش می‌شود)
  • تیم توسعه: عالی
  • پشتیبانی جامعه: متوسط
  • امنیت و شفافیت: عالی (Thorchain به دنبال راه‌حل برای تعداد زیادی از حملات به پل‌ها است که در گذشته دیده‌ایم، زمانی که می‌خواهیم دارایی‌ها را بین زنجیره‌های بلوکی مختلف مبادله کنیم)
  • کارایی: متوسط

پیش‌بینی قیمت تورچین برای ۲۰۲۳

سرمایه‌گذاری در رمزارز RUNE سودآور است. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز THORChain به ۱/۴ دلار خواهد رسید. علاوه بر این، قیمت دارایی در یک سناریوی گاو نر رشد خواهد کرد، به طوری که سکه RUNE می‌تواند به نقطه قیمتی ۵ دلار برسد.

دوج کوین تنها میم‌کوین با ارزش 

شاخص های انتخاب

  • حجم بازار: بالا
  • حجم معاملات: بالا
  • نقدینگی: بالا
  • مورد پذیرش: بد (به عنوان یک میم کوین به نام، تا به حال هیچ کاربرد واقعی برای DOGE وجود ندارد، اگرچه برخی حدس می‌زنند که در آینده Elon Musk آن را به عنوان یک استاندارد پرداخت معرفی خواهد کرد)
  • اقتصاد توکن: بد (بدون محدودیت در حداکثر مقدار توکن و تورم مداوم)
  • تیم توسعه: بد (مدت‌ها پیش از پروژه کنار گذاشته‌اند)
  • پشتیبانی جامعه: عالی
  • امنیت و شفافیت: متوسط (مشابه بیت‌کوین اما با تعداد ماینرهای کمتر و در نتیجه امنیت کاهش یافته)
  • کارایی: عالی (بسیار نوسان‌پذیر و تحت تاثیر قوی اقدامات Elon Musk)

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین برای ۲۰۲۳

بر اساس تحلیل فنی قیمت‌های پیش‌بینی شده دوج‌کوین در سال ۲۰۲۳ کمترین قیمت دوج‌کوین ۰/۰۵۶۸ دلار خواهد بود. بیشترین سطحی که قیمت DOGE می‌تواند به آن برسد، ۰/۰۶۴۷ دلار است. قیمت معاملاتی متوسط حدود ۰/۰۷۰۹  دلار پیش‌بینی می‌شود.

حرف آخر

با توجه به آن‌چه در این مقاله گفته‌شد، ارزهای دیجیتال خوب برای سرمایه گذاری ارزهایی هستند که حجم بازار بالا و نقدینگی کمی دارند، مورد پذیرش اکثریت جامعه رمزارزی هستند و مسئله یا مشکلی را در دنیای واقعی پاسخ می‎‌دهند. 

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت‌نام و احراز هویت می‌توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا به خرید ارز دیجیتال بپردازید.

همچینین با مراجعه به وب سایت صرافی رمزینکس و هم با دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن رمزینکس در گوشی‌های هوشمند خود به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید. برای رصد قیمت لحظه‌ای انواع ارزهای دیجیتال به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و مقررات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در رمزینکس می‌توانید به صفحه سوالات متداول درباره رمزینکس مراجعه کنید.