اینسکریپشن سولانا (Solana Inscriptions) چیست؟ + بررسی مزایا

تحول شگفت‌انگیز در دنیای NFT‌ با اینسکریپشن سولانا

چند لوگو سوالانا داخل طراحی حباب
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

آیا آماده هستید تا در سفر فناوری ارزهای دیجیتال، با تحول هیجان‌انگیز NFT‌ها همراه شوید؟ مقصد ما اینسکریپشن‌ سولانا (Solana Inscriptions) است. یک تکنولوژی جدید در حال انفجار که پتانسیل تغییر همه چیز را در بازار NFT‌ها دارد. تصور کنید یک NFT نه فقط یک تصویر زیبا، بلکه تاریخچه کاملی از همه اتفاقاتی که برایش افتاده نیز در خود جای داده است. این دقیقا چیزی است که اینسکریپشن‌های سولانا به ارمغان می‌آورد. در این مقاله از رمزینکس، راجع به مزایا و آینده این فناوری انقلابی صحبت خواهیم کرد.

منظور از اینسکریپشن سولانا چیست؟

بلاک چین مانند یک صندوق قفل‌شده و غیرقابل نفوذ بوده و کلید آن، یک NFT منحصر به فرد است. اسناد و مدارکی هم که در این صندوقچه نگه می‌دارید، حکم Solana Inscriptions را دارند. اینسکریپشن‌ سولانا این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را به‌طور مستقیم روی خود بلاک‌چین Solana ثبت کنید. این اطلاعات ممکن است یک تصویر، فایل صوتی یا یک قرارداد هوشمند پیچیده باشد. اما نکته جالب اینجاست که اطلاعات به‌صورت یک NFT درمی‌آیند. یعنی یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد که مالکیت آن قابل اثبات و انتقال است. قابلیتی که حاصل وجود استانداردی به نام SPL20 در توکن سولانا است.

بیشتر بخوانید: حاکمیت در بلاکچین چیست و چرا برای ارزهای دیجیتال مهم است؟

لوگوی اینسکریپشن سولانا
Solana یک شبکه بلاک‌چین متمرکز و مقیاس‌پذیر است که به منظور اجرای برنامه‌های قرارداد هوشمند و اجرای تراکنش‌های رمزنگاری شده ایجاد شده است.

مزایای Solana Inscriptions چیست؟

همانطور که پیش از بوجودآمدن یک الماس سنگ خامی وجود دارد، اینسکریپشن‌های SPL20 نیز قبل از تبدیل شدن به آثار هنری دائمی، شبیه به فضاهای رزرو شده روی بلاک‌چین هستند. با خرید ارز دیجیتال SOL جای پای محکمی روی شبکه سولانا پیدا می‌کنید. برخلاف بیت‌کوین، قابلیت ارتقای سولانا، امکانات بی‌نظیری برای NFTها به ارمغان می‌آورد. مانند NFTهای بازی که ویژگی‌های خود را عوض می‌کنند. این تکنولوژی جدید چندین مزیت فوق‌العاده دارد:

  • مالکیت ایمن و قابل اثبات: اطلاعات شما روی بلاک‌چین Solana، امن‌ترین شبکه بلاک‌چین جهان، ذخیره می‌شوند. درنتیجه نیازی نیست نگرانی از بابت کپی شدن یا سرقت آن‌ها داشته باشید.
  • شفافیت: هر تغییری که روی اطلاعات صورت گیرد، به‌صورت دائمی روی بلاک‌چین ثبت می‌شود و برای همیشه قابل مشاهده است.
  • قابلیت عرضه و انتقال: شما می‌توانید مالکیت اطلاعات را به‌راحتی به شخص دیگری منتقل کنید.
  • امکانات خلاقانه: از NFT‌های تعاملی گرفته تا بازار NFTهای غیرمتمرکز، Solana Inscriptions پتانسیل ایجاد برنامه‌های کاربردی جدید بی‌شماری را دارد.

بیشتر بخوانید: با انواع بلاکچین از نظر فناوری آشنا شوید! بهترین بلاکچین کدام است؟

۲ نوآوری ویژه توسط LibrePlex؛ توسعه‌دهنده سولانا

پروژه LibrePlex با همکاری جمعی از متخصصان به‌عنوان قهرمانان واقعی دنیای بلاک چین سولانا پا به میدان گذاشتند و با دو اختراع، زیربنای سولانا را محکم کردند:

Fair Launch .۱

دیگر خبری از قرعه‌کشی‌های الکی و دسترسی‌های انحصاری نیست. Fair Launch یک ابزار رایگان است که اجازه می‌دهد هرکسی به‌صورت شفاف و عادلانه توکن‌های خود را روی بلاکچین سولانا بسازد. از ویژگی‌های مهم این قابلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم رزرو نماد: کپی ممنوع!

با این سیستم بی‌نظیر، توکن شما هویت مستقل خودش را پیدا می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را با توکن‌های دیگر اشتباه بگیرد. مثل یک امضا که فقط برای شماست!

اعتبارسنجی خودکار: عبور از خط پایان با سرعت نور!

توکن‌های SPL20 شما به محض ساخته شدن، به‌صورت خودکار اعتبارسنجی می‌شوند. یعنی دیگر خبری از معطلی و نگرانی نیست. هر که زودتر توکن بسازد، برنده است!

بیشتر بخوانید: حمله ۵۱ درصدی چیست؟ شرح حال بلای جان بلاکچین

لوگوی اینسکریپشن سولانا طراحی فناورانه
سولانا بر اساس یک پروتکل اختصاصی به نام Proof of History (PoH) کار می‌کند که باعث بهبود کارایی و سرعت شبکه می‌شود.

تولید لیست هش: یک کلیک تا ورود به بازار!

برنامه Fair Launch لیست هش را برای شما آماده می‌کند تا یکپارچه‌سازی و معامله توکن‌هایتان در بازار ارزهای دیجیتال و NFT‌ها مثل آب خوردن باشد!

Two-Way Bridge .۲

 این پل جادویی، دیوار بین دنیای مختلف توکن‌ها را برداشته است. اکنون می‌توانید توکن‌هایتان را بین شبکه‌های مختلف بلاکچین، از جمله اتریوم و سولانا، به‌راحتی جا‌به‌جا کنید. ویژگی این نوآوری شامل:

نقدینگی راحت

با این قابلیت، شما به‌عنوان دارنده NFTهای سولانا (SPL20) می‌‌توانید علاوه‌بر تبدیل آن‌ به توکن‌های معمولی، توکن را هم به NFT تبدیل کنید! این یعنی دسترسی به طیف وسیع‌تری از بازارها و نقدینگی بیشتر! این انعطاف بی‌نظیر به شما قدرت می‌دهد تا باتوجه به شرایط بازار و نیازهای خود، دارایی‌هایتان را تغییر شکل دهید.

تقسیم‌بندی توکن‌ها برای همه

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این قابلیت، امکان تقسیم توکن‌های SPL20 به بخش‌های کوچک‌تر است. یعنی دیگر لازم نیست کل پس‌اندازتان را برای خرید یک توکن خرج کنید. شما می‌توانید مقدار کمی از توکن‌های گران‌قیمت را بخرید و در سود آن‌ها سهیم شوید.

بیشتر بخوانید: سالیدیتی چیست؟ با محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی بلاکچین آشنا شوید.

استقبال فوری و شور و شعف بازار از سولانا

مجموع ۱.۱ میلیون اینسکریپشن نشانه‌ تعامل پرشور بازار با این ارز محبوب است. این جهش فعالیت را می‌توان به پایداری توکن و هماهنگی بین NFTها و پلتفرم‌های DeFi از طریق Two-Way Bridge نسبت داد. از جمله عوامل موثر بر واکنش مثبت بازار شامل:

موفقیت اینسکریپشن‌ها روی بیت‌کوین

موفقیت استاندارد BRC20، به ویژه پذیرش آن‌ توسط صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، الگویی برای موفقیت نوآوری‌های مشابه ایجاد کرده است.

حمایت سریع برنامه‌های غیرمتمرکز

بازارهای NFT، به ویژه MagicEden و Tensor، در خط مقدم پذیرش و پشتیبانی از اینسکریپشن‌ها بودند. ادغام سریع این پروتکل‌های جدید نه تنها به Libreplex اعتبار بخشیده است، بلکه تجربه‌ای امن‌تر برای کسانی فراهم کرده که برای اولین بار با این فناوری کار می‌کنند.

ظهور $SOLS

 SOLS به عنوان اولین اینسکریپشن SPL20 نقشی حیاتی داشته است. حمایت هر دو صرافی متمرکز و غیرمتمرکز (CEXs و DEXs) علاوه‌براین که استفاده از توکن‌های SPL20 را قانونی کرده، الگویی برای موفقیت احتمالی سایر توکن‌ها نیز ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: انقلاب در دنیای رمزارزها با ترکیب SHIBA و SOLANA

جمع‌بندی

اگر بگوییم توکن‌های سولانا در آینده‌ای نزدیک فراتر از دارایی‌های صرف، به بلیت‌های کنسرت زنده، مجوزهای مالکیت کالاهای لوکس و حتی هویت‌های دیجیتال شما تبدیل می‌شوند، اغراق نکرده‌ایم! این دنیای شگفت‌انگیز، نه در آینده‌ای دور، بلکه همین حالا با ظهور اینسکریپشن SPL20 در حال شکل‌گیری است! اینسکریپشن SPL20 نویدبخش تحولی شگرف در دنیای دارایی‌های دیجیتال بر بستر بلاکچین سولانا است. اینسکریپشن سولانا، اطلاعات را به‌صورت ایمن و دائمی روی توکن‌ها ثبت می‌کند و به آن‌ها ابعاد و کاربردهای جدیدی می‌بخشد.

سوالات رایج

Solana چیست و چگونه کار می‌کند؟

سولانا یک شبکه بلاک‌چین متمرکز و مقیاس‌پذیر است که برای اجرای برنامه‌های قرارداد هوشمند و انجام تراکنش‌های رمزنگاری شده طراحی شده است. این شبکه به منظور افزایش سرعت و کارایی بلاک‌چین‌ها از تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌کند.

Solana به عنوان یک بستر برای توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال چه امکاناتی فراهم می‌کند؟

مهم‌ترین امکانات سولانا عبارت‌اند از:
– ارائه زبان برنامه‌نویسی قدرتمند
– توسعه سریع و ساده
– پشتیبانی از توکن‌های استاندارد
– محیط توسعه (IDE) قدرتمند
– پشتیبانی از پروژه‌های دیگر

منبع: medium

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید