با توسعه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، بازار ارزهای دیجیتال در حال تجربه هیجان و تحولی قابل توجه است. این رویداد، مرحله‌ای مهم در تکامل ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. در این تحولات، معامله‌گران دچار احساسات می‌شوند، اما ابراز تردید از سوی مقامات دولتی، سایه سنگینی بر آینده ارزهای دیجیتال می‌اندازد. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری کوتاه مدت تمایل پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی، همه می‌پرسند چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت؟ یا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کدام است؟ برای دستیابی به پاسخ این سوالات، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت؟

هنگامی که تصمیم می‌گیرید روی یک ارز دیجیتال به صورت کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید، اهداف متفاوتی را نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت دنبال می‌کنید. به همین دلیل، می‌پرسید چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت؟ سرمایه گذاری کوتاه مدت در کریپتو، یعنی نهایت استفاده از نوسانات بازار، با بهره‌گیری از تغییرات سریع قیمت‌ها در طی چند روز یا چند ماه.

این رویکرد مستلزم درک عمیق از روندهای بازار، توانایی تحلیل نمودارها و ارقام و رفلکس‌های سریع برای واکنش به تغییرات بازار است. برای کسب سود در کوتاه مدت، سرمایه گذاران معمولا تمایل دارند ارزهایی را انتخاب کنند که هم نوسان بالایی دارند و هم نقدینگی و حجم بازارشان زیاد است. این رویکرد به ما کمک می‌کند تا بدانیم چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت؛ ۱۰ گزینه عالی

در بین هزاران ارز کوچک و بزرگی که وجود دارد، یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کار دشواری است. به همین دلیل ما بر اساس معیارهایی که مد نظر داریم، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را به شما معرفی می‌کنیم.

۵ ارز اول که برای معرفی در نظر گرفته‌ایم، جزو بزرگ‌ترین و بهترین پروژه‌ها در بازار کریپتو به شمار می‌روند که ضمن حفظ ارزش دارایی شما، پتانسیل زیادی برای رشد کوتاه مدت دارند.

۵ ارز بعدی، پروژه‌های پرریسک و جدیدتری هستند که پتانسیل زیادی برای رشد انفجاری در کوتاه مدت دارند. هدف ما این است که با ترکیب این دو نوع، گزینه‌های مختلفی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم تا متناسب با ریسک‌پذیری و اهداف سرمایه گذاری خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

گزینه‌هایی که به عنوان بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در نظر گرفته‌ایم، عبارت‌اند از:

  1. پولکادات (DOT)
  2. سولانا (SOL)
  3. آوالانچ (AVAX)
  4. دوج کوین (DOGE)
  5. شیبا اینو (SHIBA)
  6. پیکامون (PIKA)
  7. ایپ کوین (APE)
  8. فلوکی اینو (Fluki)
  9. دوج ورس (DOGEVERSE)
  10. اسپانج نسخه ۲ (SPONGEV2)

۱. پولکادات

ویژگیتوضیحات
نام ارزپولکادات
نماد ارزDOT
نوع ارزپلتفرم بلاک چین
سال راه‌اندازی۲۰۲۰
رتبه در بازار۱۳
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۱۰ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال پولکادات

اگر می‌پرسید چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت، پولکادات را به عنوان اولین گزینه در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به شما معرفی می‌کنیم. یکی از دلایل اصلی اینکه آن را بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌دانیم، این است که توانایی منحصربه‌فردی در ایجاد قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری در شبکه‌های مختلف بلاک چین دارد.

این توانایی، یک ویژگی حائز اهمیت است. زیرا به ایجاد ارتباط یکپارچه بین بلاک چین‌های مختلف می‌پردازد که یک چالش مهم در این حوزه محسوب می‌شود. رشد سریع اکوسیستم Polkadot، با پروژه‌هایی که در بخش‌های مختلف آن توسعه پیدا کرده، تطبیق‌پذیری و علاقه توسعه دهندگان به آن را نشان می‌دهد که عواملی ضروری برای رشد قیمت آن در کوتاه مدت هستند.

۲. سولانا

نماد ارز دیجیتال سولانا
سولانا، یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین شبکه‌های بلاک چین است.
ویژگیتوضیحات
نام ارزسولانا
نماد ارزSOL
نوع ارزپلتفرم بلاک چین
سال راه‌اندازی۲۰۲۰
رتبه در بازار۵
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۶۷ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال سولانا

با توجه به اینکه سولانا به عنوان یکی از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین شناخته می‌شود، می‌توان آن را بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در نظر گرفت. این پلتفرم جامعه پویا و فعالی دارد و مورد توجه بسیاری از توسعه دهندگان و سرمایه گذاران قرار گرفته. درواقع، سولانا یک پلتفرم بلاک چین پیشرفته شناخته می‌شود که تمرکز اصلی آن روی مقیاس‌پذیری گذاشته شده.

سولانا توانایی پردازش ۶۵ هزار تراکنش در هر ثانیه دارد که رقم شگفت‌انگیزی است. این سرعت فوق‌العاده، برگ برنده و بزرگ‌ترین شاخصه Solana محسوب می‌شود. به همین دلیل، برای افرادی که می‌پرسند چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت، گزینه مطمئنی است. این دستاورد چشم‌گیر با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (Proof of History) به دست آمده، که امکان همگام‌سازی زمان در سراسر شبکه بین گره‌ها (Nodes) را فراهم می‌کند.

در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، جایگاه سولانا با سرعت بسیار زیادی ارتقاء یافته و به دلیل رشد سریع و پتانسیل به چالش کشیدن پلتفرم‌های تثبیت‌شده از جمله اتریوم، لقب قاتل اتریوم را به خود اختصاص داده است. سولانا با سرعت بی‌نظیر خود، به یک بلاک چین بسیار پرطرفدار تبدیل شده که فقط با ۰.۰۰۰۲۵ دلار کارمزد، خودش را بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی کرده است.

۳. آوالانچ

ویژگیتوضیحات
نام ارزآوالانچ
نماد ارزAVAX
نوع ارزپلتفرم بلاک چین
سال راه‌اندازی۲۰۲۰
رتبه در بازار۱۴
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال آوالانچ

آوالانچ یکی از پلتفرم‌های پیشتاز نسل سوم بلاک چین به شمار می‌رود که روی سرعت، کارمزد پایین و مقیاس‌پذیری تمرکز دارد. چرا آن را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌دانیم؟ زیرا پلتفرم آن قابلیت همکاری با بلاک چین‌های دیگر و پشتیبانی از ماشین مجازی اتریوم (EVM) دارد که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد برنامه‌های خود را به راحتی روی آوالانچ اجرا کنند.

دلیل مهم بعدی که باعث قرارگیری آن در لیست بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت شده، توانایی پردازش هزاران تراکنش در ثانیه و فراهم کردن یک محیط غیرمتمرکز برای پرداخت‌ها، استیکینگ و امنیت شبکه است. توانایی پردازش سریع تراکنش‌ها، بارزترین ویژگی آوالانچ است که باعث درخشش آن شده؛ چیزی که به صورت کاملا غیرمتمرکز و کارآمد مدیریت می‌شود.

سیستم پاداش‌دهی این پلتفرم با هدف تشویق کاربران به مشارکت فعال طراحی شده. این سیستم با ارائه مشوق‌هایی، کاربران را به شرکت و سهیم شدن در رشد اکوسیستم آوالانچ ترغیب می‌کند. آوالانچ با زیرساخت انعطاف‌پذیر خود، طیف گسترده‌ای از پروژه‌های بلاک چین را پوشش داده و به توسعه دهندگان ابزارهایی برای نوآوری و توسعه انواع برنامه‌ها در درون اکوسیستم خود ارائه می‌کند.

۴. دوج کوین

ویژگیتوضیحات
نام ارزدوج کوین
نماد ارزDOGE
نوع ارزمیم کوین
سال راه‌اندازی۲۰۱۳
رتبه در بازار۱۱
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۸ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی و طعنه به بیت کوین به وجود آمد. اما به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. نوسانات شدید آن در طول مدتی که راه‌اندازی شده، آن را به بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل کرده است. قیمت دوج کوین تا به حال بارها تحت تاثیر نوسانات بازار و توییت‌های افراد مشهور از جمله ایلان ماسک قرار گرفته که چندین بار در حساب رسمی خود در X (توییتر سابق) از Dogecoin حمایت کرده است.

این بستر منحصربه‌فرد، نه تنها باعث تداوم اهمیت دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال شده، بلکه جامعه‌ای پرشور و وفادار نیز برای آن فراهم کرده. شاید تعجب کنید، اما علاوه‌بر ایلان ماسک، خالق و مالک اتریوم یعنی ویتالیک بوترین که یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان دنیا محسوب می‌شود نیز جزو طرفداران دوج کوین است. با این حال، باید در نظر داشته باشید که دوج کوین در وهله اول یک میم کوین است که ارزش ذاتی یا کاربرد عملی خاصی ندارد. بنابراین، اگرچه می‌تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد، اما باید مراقب نوسانات آن نیز باشید.

۵. شیبا اینو

ویژگیتوضیحات
نام ارزشیبا اینو
نماد ارزSHIB
نوع ارزمیم کوین
سال راه‌اندازی۲۰۲۰
رتبه در بازار۱۲
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال شیبا اینو

شبیا اینو (SHIB) با هدف جاه طلبانه پیشی گرفتن از موفقیت Dogecoin، الهام گرفتن از همان نژاد سگ Shiba Inu و برخورداری از افزایش محبوبیت به لطف نفوذ ایلان ماسک، در صحنه ارزهای دیجیتال ظهور کرد. برخلاف میمکوین‌های معمولی که هیچ کاربردی ندارند، شیبا اینو به یک اکوسیستم گسترده تبدیل شده که دارای صرافی غیرمتمرکز خود (ShibaSwap)، انکوباتور پروژه، توکن‌های اضافی (LEASH و BONE) و حتی انجمن نجات شیبا اینو است.

نقدینگی بالا، نوسانات شدید و هیاهوی پیرامون شیبا، اصلی‌ترین دلایلی هستند که آن را به بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل کرده‌اند. تنها یکی از نمونه‌های قابل توجه از موفقیت‌های تبلیغاتی پرشمار Shiba، مربوط به زمانی است که ایلان ماسک در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد یک سگ نژاد شیبا اینو خریده که در اثر همین توییت، قیمت توکن SHIB نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش یافت. اگر می‌پرسید چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت، حتما نیم نگاهی به شیبا داشته باشید.

۶. پیکامون

نماد پیکامون روی چند سکه ارز دیجیتال
پیکامون یکی از پروژه‌های پرریسک است که باید نسبت به آن محتاط باشید.
ویژگیتوضیحات
نام ارزپیکامون
نماد ارزPIKA
نوع ارزتوکن بازی (GameFi)
سال راه‌اندازی۲۰۲۳
رتبه در بازاربالای ۱۰۰۰
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)۸۰۷ هزار دلار
مشخصات ارز دیجیتال پیکامون

زمانی که پیش‌فروش پیکامون تنها پس از ۷ روز از شمارش معکوس ۶۰ روزه‌ای که برای آن تعیین شده بود به اتمام رسید و رکورد بیش از ۱.۳ میلیون دلاری را به ثبت رساند، مشخص شد بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. این یک دستاورد قابل توجه و ارزشمند، به‌خصوص در بین سایر ارزهایی که در صرافی‌های متمرکز درجه یک عرضه شده بودند، به شمار می‌رود. می‌توان آن را یک شاهکار نادر در دنیای رمز ارزها به شمار آورد که مشروعیت و پتانسیل پروژه را نشان می‌دهد.

هنگام عرضه PIKA در صرافی‌های Bitget، MEXC و Uniswap، حجم معاملات ۲۴ ساعته این توکن به رقم شگفت‌انگیز ۱۰ میلیون دلار رسید و در عین حال، افزایش قیمت نزدیک به ۷۰۰ درصدی را تجربه کرد. این عوامل دست به دست هم داد تا پیکامون را به عنوان بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی کنیم. تحرک ایجاد شده از طریق کمپین‌های تبلیغاتی با اینفلوئنسرهای جهانی، که قرار است در ادامه مسیر این توکن انجام شود، نشان می‌دهد که اعتماد و اشتیاق پیرامون آن همچنان ادامه خواهد داشت.

۷. ایپ کوین

ویژگیتوضیحات
نام ارزایپ کوین
نماد ارزAPE
نوع ارزمیم کوین، توکن حاکمیتی و کاربردی
سال راه‌اندازی۲۰۲۱
رتبه در بازار۴۱
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۲.۵ میلیارد دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال ایپ کوین

ایپ کوین (با نماد APE) یک توکن حاکمیتی و کاربردی در اکوسیستم Ape است. دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند در مورد پیشنهادات حاکمیتی پلتفرم Ape رای دهند و از مزایا و تخفیفات منحصربه‌فردی مانند دسترسی زودهنگام به محصولات و خدمات جدید بهره‌مند شوند. ایپ کوین پتانسیل رشد کوتاه مدت دارد، زیرا اکوسیستم ایپ به طور مداوم در حال توسعه و گسترش است. به همین دلیل، می‌تواند در لیست بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار بگیرد.

برای آن دسته از افرادی که می‌پرسند چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت، APE می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته، این نوع ارزها ریسک بسیار زیادی دارند و بخش بسیار ناچیزی از سبد سرمایه گذاری را باید به آن‌ها اختصاص داد تا اگر قیمت آن‌ها سقوط کرد، چیز زیادی را از دست ندهید. Ape Coin توکن بومی مجموعه NFT باشگاه میمون خسته (BAYC) است که کاملا در دنیای NFT شناخته شده. ایپ کوین برای خرید کالاها و خدمات در اکوسیستم BAYC و همینطور وثیقه‌گذاری وام کاربرد دارد.

۸. فلوکی اینو

ویژگیتوضیحات
نام ارزفلوکی اینو
نماد ارزFLUKI
نوع ارزمیم کوین
سال راه‌اندازی۲۰۲۱
رتبه در بازار۱۷۲
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)نزدیک به ۴۶۰ میلیون دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال فلوکی اینو

فلوکی اینو یکی دیگر از میم کوین‌هایی است که به صورت اتفاقی به وجود آمده و اگرچه هدف خاصی را دنبال نمی‌کند، اما با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شده. این ارز، با توییت ایلان ماسک شناخته شد و با پامپ بزرگی که داشت، توجه عده بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد.

اگر می‌خواهید شانس و اقبال خود را امتحان کنید، می‌توانید مقدار بسیار کمی از سرمایه خود را به Fluki اختصاص دهید. توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای رشد آن نیست، اما پتانسیل رشد انفجاری برای کسانی که می‌پرسند چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت را دارد.

۹. دوج ورس

ویژگیتوضیحات
نام ارزدوج ورس
نماد ارزDOGEVERSE
نوع ارزمیم کوین، پلتفرم متاورس
سال راه‌اندازی۲۰۲۱
رتبه در بازاربالای ۱۰۰۰
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)حدود ۵۰۰ هزار دلار
مشخصات ارز دیجیتال دوج ورس

دوج ورس (Dogeverse) یک میم کوین است که ادای احترامی به میم سگ شیبا اینو (Shiba Inu) یا همان دوج محسوب می‌شود. همانطور که اسم این میم کوین هم نشان می‌دهد، وجه منحصربه‌فرد آن قابلیت پشتیبانی از چندین بلاک چین مختلف است؛ در صورتی که بسیاری از توکن‌ها تنها روی یک بلاک چین مشخص کار می‌کنند. همانطور که تیم پشت این پروژه ادعا می‌کند، شما قادر خواهید بود به این توکن در بلاک چین‌های اتریوم، زنجیره بایننس، پالیگان، سولانا و چند شبکه اصلی دیگر دسترسی داشته باشید.

اگرچه این ویژگی به تنهایی برای اینکه Dogeverse را بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت بدانیم کافی نیست، اما نشان می‌دهد که حداقل در مقایسه با سایر میم کوین‌ها یکسری برتری دارد. ماهیت دوج ورس به گونه‌ای است که لزوما هدف خاصی را دنبال نمی‌کند، صرفا یک میم کوین است که برای سرگرمی به وجود آمده. بنابراین، برای سرمایه گذاری در آن باید بسیار هوشیار و مراقب باشید و بیشتر از ۱ درصد از سرمایه خود را به آن اختصاص ندهید.

۱۰. اسپانج نسخه ۲

پوستر ارز دیجیتال اسپانج نسخه ۲
اسپانج، یک میم کوین ساده نیست، بلکه با ایجاد یک پلتفرم قرارداد هوشمند، خود را از دیگر میم کوین‌ها متمایز می‌کند.
ویژگیتوضیحات
نام ارزاسپانج نسخه ۲
نماد ارزSPONGEV2
نوع ارزپلتفرم قرارداد هوشمند
سال راه‌اندازی۲۰۲۲
رتبه در بازار۲۲۴۷
ارزش بازار (تا آوریل ۲۰۲۴)بیش از ۱۵ میلیون دلار آمریکا
مشخصات ارز دیجیتال اسپانج نسخه ۲

اسپانج نسخه ۲ یک پلتفرم قرارداد هوشمند نسبتا جدید محسوب می‌شود که به دنبال ارائه راه‌حلی برای چالش‌های مقیاس‌پذیری، امنیت و کارایی در دنیای بلاک چین است. با توجه به اینکه نقشه راه مشخصی دارد که بر اساس آن پیش می‌رود و هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش نقدینگی دارد، می‌تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد.

اسپانج یک پروژه سرگرم‌کننده است که در زمان عرضه اولیه خود مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت. حالا، تیم پشت این پروژه نسخه دوم آن را با هدف توسعه و ترویج بیشتر آن راه‌اندازی کرده است. اما همچنان توصیه می‌کنیم بخش بسیار کمی از سرمایه خود را به آن اختصاص دهید و سرمایه گذاری سنگینی در آن انجام ندهید.

انواع سرمایه گذاری کوتاه مدت

شیوه‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. اسکلپ: به خرید و فروش رمزارزها در بازه زمانی بسیار کوتاه، معمولا بین ۱ تا ۱۵ دقیقه، گفته می‌شود. هدف این نوع معاملات، کسب سود از نوسانات جزئی قیمت است. در این استراتژی که بر پایه نوسانات بالای بازار استوار شده، باید معاملات متعددی در طول روز انجم دهید.
  2. معاملات روزانه: شباهت زیادی به اسکلپ دارد، اما با این تفاوت که روی نوسانات قیمتی در بازه‌های زمانی طولانی‌تر بین ۱۵ دقیقه تا ۲۴ ساعت تمرکز دارد. افرادی که از این نوع سرمایه گذاری استفاده می‌کنند، در طول روز معاملات کم‌تری نسبت به اسکلپرها انجام می‌دهند و هدفشان این است که در انتهای روز، تمامی معاملات خود را به اتمام برسانند. تحلیل تکنیکال و اخبار روز مهم‌ترین عواملی هستند که بر اساس آن‌ها معاملات خود را انجام می‌دهند.
  3. سویینگ: این نوع معاملات با هدف کسب سود از نوسانات قیمتی در بازه‌های زمانی طولانی‌تر، بین چند روز تا چند هفته، انجام می‌شود. در این استراتژی معاملات کم‌تری نسبت به دو روش دیگر انجام می‌شود؛ به طوری که شاید تعداد آن‌ها در طول ماه به چند مورد انگشت شمار برسد. همچنین، نیازمند مهارت‌های پیشرفته در تحلیل تکنیکال و بنیادی است.

برای جمع‌بندی این سه روش می‌توان گفت معاملات اسکلپ به دلیل امکان کسب سود سریع بدون نیاز به تحلیل عمیق بازار، جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، این نوع معاملات ریسک زیادی دارند و نیازمند صرف زمان قابل توجهی برای رصد بازار و انجام معاملات متعدد در طول روز هستند.

معاملات روزانه نیز مانند معاملات اسکلپ، پتانسیل کسب سود سریع را دارد. اما این نوع معاملات نیازمند تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار و صرف زمان متوسط برای انجام معاملات است. معاملات سویینگ کم‌ترین زمان را از شما می‌گیرند و امکان دارد سودهای قابل توجهی از آن‌ها کسب کنید، اما نیازمند مهارت‌های پیشرفته در تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار است.

نکاتی که برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در نظر گرفتیم

یک دست که یک آلت کوین را گرفته، به همراه تعداد زیادی آلت کوین دیگر در بکگراند
ارز دیجیتالی که برای سرمایه گذاری کوتاه مدت انتخاب می‌کنید، باید قابل دسترس باشد، ارزش بازار و نقدینگی زیادی داشته باشد و تلاش کند حداقل در یکی از بخش‌های بازار پیشتاز شود.

در ادامه، چند نکته کلیدی که برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به آن‌ها توجه کردیم را نام می‌بریم:

  • دسترس‌پذیری: دسترسی به یک ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف، چه متمرکز و چه غیرمتمرکز، برای پذیرش و مقبولیت گسترده آن اهمیت بسیار زیادی دارد. ما برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، امکان معامله ارز مورد نظر با ارزهای فیات را مد نظر قرار دادیم. زیرا این امر باعث ساده‌تر شدن فرایند خرید و فروش آن می‌شود.
  • ارزش بازار: تمامی ارزهایی که در لیست بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار دادیم، ارزش بازار بالایی دارند و از این نظر، برتر از ارزهای مشابه خود هستند. اگرچه ارزش بازار بالا لزوما به معنای بی‌عیب بودن یک پروژه نیست، اما نشان‌دهنده علاقه قابل توجه جامعه نسبت به آن و مقاومت در برابر دستکاری بازار به دلیل سرمایه هنگفتی که در آن قرار دارد است.
  • برتری و پیشتازی در یکی از بخش‌های بازار: بازار ارزهای دیجیتال از بخش‌های مختلفی مانند اثبات کار (Proof-of-Work)، اثبات سهام (Proof-of-Stake)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و بخش‌های مختلف دیگر تشکیل شده. ما برای انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، ارزهای دیجیتال برتر در هر بخش را انتخاب و معرفی کردیم تا تنوع و گستردگی این حوزه را کاملا احساس کنید.
  • محصولات کاربردی: تقریبا تمامی ارزهای دیجیتال منتخب در این لیست، دارای محصولی کاربردی هستند و صرفا به وعده‌ها و ایده‌ها اتکا نمی‌کنند. اولویت ما در این بررسی، معرفی ارزها و توکن‌های شبکه اصلی و کاربردی در محصولات عملیاتی یا پروتکل‌های غیرمتمرکز بود.
  • تیم و توسعه: اولویت را به پروژه‌هایی دادهیم که توسط تیم‌هایی شفاف و مجرب هدایت می‌شوند. فعالیت و توسعه مستمر پروژه نیز برای ما اهمیت بالایی دارد. پیشرفت مداوم نشان‌دهنده تعهد تیم به پروژه و پویایی آن در فضای رقابتی ارزهای دیجیتال است.
  • نوسانات: ارزهای دیجیتال به نوسانات بالا معروف هستند. افرادی که به صورت کوتاه مدت در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند، باید آماده حرکات ناگهانی و بزرگ قیمت آن‌ها باشند.
  • نقدینگی: به معنی سهولت خرید و فروش یک ارز دیجیتال با قیمتی ثابت است. نقدینگی بالا در بازار ارزهای دیجیتال به این معنی است که خرید و فروش یک رمز ارز با سرعت بالا و با قیمت نسبتا قابل پیش‌بینی انجام می‌شود که برای معاملات کوتاه مدت بسیار ضروری است.
  • ترندها و احساسات بازار: سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت در کریپتو اغلب، به توانایی پیش‌بینی حرکات بازار بر اساس روندها و احساسات کلی بازار متکی است. این امر مستلزم آگاهی در مورد اخبار، پیشرفت‌های تکنولوژیک، تغییرات نظارتی و احساسات جامعه است که همگی می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند.
  • تحلیل تکنیکال: استراتژی اصلی اکثر افرادی که معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهند، تحلیل تکنیکال است که شامل مطالعه چارت قیمت و حجم معاملات برای شناسایی الگوها و پیش‌بینی حرکات آتی است. این افراد برای تصمیم‌گیری آگاهانه، باید درک و شناخت بالایی از شاخص‌های تکنیکال مانند میانگین متحرک و سطوح مقاومت داشته باشند.
  • تحلیل فاندامنتال: اگرچه این نوع تحلیل بیشتر برای معاملات بلند مدت کاربرد دارد، اما اهمیت آن در معاملات کوتاه مدت را هم نباید فراموش کرد. در این نوع تحلیل، ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال بر اساس اخبار، پیشرفت‌های صنعت، پیشرفت‌های فناوری و محیط اقتصادی سنجیده می‌شود.

جمع‌بندی

در دنیای کریپتو، سرمایه گذاری کوتاه مدت سخت‌تر و پیچیده‌تر از سرمایه گذاری بلند مدت است. زیرا ارزهای دیجیتال به دلیل جذب سرمایه گذاران جدید و عوامل مختلف دیگر، احتمال اینکه در هر صورت در آینده رشد کنند، وجود دارد. اما در سرمایه گذاری کوتاه مدت ریسک از دست دادن سرمایه زیاد است. به همین دلیل باید بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را بشناسید.

اگر می‌پرسید چه ارزی بخریم برای کوتاه مدت، می‌توانیم ارزهای شناخته‌شده و مطمئنی از جمله پولکادات، سولانا و آوالانچ را به شما پیشنهاد بدهیم که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. اگر هم ریسک پذیری بالایی دارید، میم کوین‌هایی نظیر پیکامون، ایپ کوین و فلوکی اینو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نظر ارزش بازار، نقدینگی و عوامل دیگر، برتر از همتایان خود هستند.

نام ارزنماد ارزنوع ارزسال راه‌اندازیرتبه در بازارارزش بازار
پولکاداتDOTپلتفرم بلاک چین۲۰۲۰۱۳۱۰ میلیارد دلار
سولاناSOLپلتفرم بلاک چین۲۰۲۰۵۶۷ میلیارد دلار
آوالانچAVAXپلتفرم بلاک چین۲۰۲۰۱۴۳۸ میلیارد دلار
دوج کوینDOGEمیم کوین۲۰۱۳۱۱۸ میلیارد دلار
شیبا اینوSHIBمیم کوین۲۰۲۰۱۲۱۴ میلیارد دلار
پیکامونPIKAتوکن بازی۲۰۲۳بالای ۱۰۰۰۸۰۷ هزار دلار
ایپ کوینAPEمیم کوین۲۰۲۱۴۱۲.۵ میلیارد دلار
فلوکی اینوFLUKIمیم کوین۲۰۲۱۱۷۲۴۶۰ میلیون دلار
دوج ورسDOGEVERSEمیم کوین۲۰۲۱بالای ۱۰۰۰۵۰۰ هزار دلار
اسپانج نسخه ۲SPONGEV2پلتفرم قرارداد هوشمند۲۰۲۲بالای ۱۰۰۰۱۵ میلیون دلار
جمع‌بندی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

سوالات متداول در مورد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

چگونه ارز دیجیتال مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، عواملی مانند نوسانات، نقدینگی، روند بازار، شفافیت تیم، اصول پروژه و شاخص های تحلیل تکنیکال را در نظر بگیرید. در مورد هر پروژه به طور کامل تحقیق کنید و تحولات بازار را زیر نظر داشته باشید.

بهترین استراتژی سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

بهترین استراتژی برای همه یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند ریسک‌پذیری، دانش و تجربه شما در بازار ارزهای دیجیتال، افق زمانی سرمایه گذاری شما و شرایط خاص بازار بستگی دارد. با توجه به این عوامل، باید یکی از روش‌های اسکلپ، معاملات روزانه یا سویینگ را انتخاب کنید.

چطور می‌توان ریسک‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت را کاهش داد؟

برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری کوتاه مدت در کریپتو، در سبد سرمایه گذاری خود تنوع ایجاد کنید، سرمایه‌ای را وارد این بازار کنید که تحمل از دست دادن آن را دارید، برای به حداقل رساندن ضررهای احتمالی در معاملات خود از حد ضرر استفاده کنید و ترندها و خبرهای روز بازار را دنبال کنید.

آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت برای افراد مبتدی مناسب است؟

به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، معاملات کوتاه مدت ریسک بالایی دارند. افراد مبتدی، باید بیشتر احتیاط کنند، در مورد هر پروژه به طور کامل تحقیق کنند، درک درستی از استراتژی‌های معاملاتی و حرکات بازار داشته باشند و از توصیه‌های معامله‌گران باتجربه استفاده کنند.

آیا با سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌توان درآمد کسب کرد؟

اگرچه شاید برخی از معامله‌گران از سرمایه گذاری کوتاه مدت درآمد کسب کنند، اما این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخورداری است که به خاطر داشته باشید ترید کردن ریسک زیادی دارد و هیچ تضمینی برای سودآوری آن نیست.

چه ارزی مناسب سرمایه گذاری کوتاه مدت است؟

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، بسته به استراتژی و اهداف خود، هم می‌توانید به سراغ ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته شده نظیر پولکادات، سولانا و آوالانچ بروید و هم ارزهای دیجیتال پرریسک نظیر فلوکی اینو و دوج ورس.

منابع: analyticsinsight | mudrex | bitdegree