آینده ارز دیجیتال تزوس چگونه رقم خواهد خورد؟ - پیش بینی قیمت TXZ - مجله رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  2. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  3. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  4. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

آینده ارز دیجیتال تزوس چگونه رقم خواهد خورد؟ – پیش بینی قیمت TXZ

آینده ارز دیجیتال تزوس چگونه رقم خواهد خورد؟ - پیش بینی قیمت TXZ
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

مسیر رشد و درخشش ارز دیجیتال تزوس آسان نبود و با وجود تمامی موانع توانست رشد بسیار خوبی از خود نشان دهد. توکن این شبکه، یعنی XTZ، در بهترین صرافی‌های دنیا قرار گرفته و محبوبیت بالایی میان سرمایه گذاران پیدا کرده است. اما این محبوبیت تا کجا ادامه پیدا می‌کند و چه چیزی در انتظار آینده آن است؟ پیش از تحلیل آینده این ارز بهتر است نگاهی به ماهیت آن بیا‌ندازیم.

نگاهی به ارز تزوس 

تزوس نوعی شبکه بلاک‌چین بوده که میزبان توکن XTZ است که با عنوان tezzie نیز شناخته می‌شود. این شبکه به منظور مشارکت کاربران در شبکه و امور مالی غیرمتمرکز به طور رسمی در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد و به دارندگان توکن‌ها این امکان را می‌دهد که درباره تغییرات مربوط به شبکه رای و نظر خود را اعلام کنند.

ورود تزوس به ارز دیجیتال، طبقه بندی بلاک‌چین را تغییر داد و دارایی‌های رمزنگاری شده را به دو گروه «حاکمیت خارج زنجیره‌ای» و «حاکمیت درون زنجیره‌ای» تقسیم کرد. اتخاذ این نوع سیستم حاکمیتی توانست رضایت کاربر را تا حد زیادی جلب کند و احتمال ایجاد هارد‌فورک‌ها را کاهش دهد.

برای کارایی بیشتر این سیستم، کاربران قادر به رای دهی از طریق فرایندی به نام baking هستند و از این طریق توکن‌های XTZ خود را درون قراردادهای ویژه‌ای قفل می‌کنند. کاربران می‌توانند خود baker باشند یا توکن‌های خود را در اختیار baker ها قرار دهند. در هر دو صورت می‌توانند توکن‌های XTZ تولید شده را به عنوان پاداش دریافت کنند.

تحلیل رودمپ تزوس 

تیم تزوس از زمان عرضه تاکنون برنامه‌های زیادی برای پیشرفت این شبکه انجام داده است. با این اوصاف در آینده‌ای نه چندان دور پروژه‌ای هیجان انگیز و پر از شگفتی رو‌به‌رو خواهیم بود و پیشرفت‌ها در زمینه DeFi، NFT و… ادامه خواهد داشت. در حال حاضر نقشه راه رسمی از سمت شبکه اعلام نشده اما برای درک بهتر اتفاقاتی که پیش رو قرار دارد، برنامه‌های این شبکه را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

  • ۱۷ فوریه – خرید ارز درون برنامه‌ای: با توسعه این ویژگی کاربران می‌توانند به خرید BTC، ETH و XTZ در کیف پول هوشمند Sylo بپردازند.
  • ۲ مارچ – Baking: انتشار Baking Tezos به کاربران کیف پول Sylo امکان دریافت پاداش در ازای نگهداری توکن‌های XTZ داخل کیف پول را می‌دهد.
  • ۲۵ مارچ – ردیاب کریپتو: با وجود این قابلیت کاربران کیف پول هوشمند Sylo می‌توانند از‌ قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مورد علاقه‌شان مطلع شوند. علاوه بر این، اطلاعات دیگری مانند ارزش بازار، حجم معاملات ۲۴ ساعت و تاریخچه قیمت‌ها نیز در دسترس قرار دارند.

علاوه بر این‌ها از زمان راه‌اندازی تاکنون به روز‌رسانی‌های مختلفی انجام شده که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آتن (Athens)

آتن اولین پروتکل پیشنهادی برای Tezos بود و آتن A و آتن B در فوریه ۲۰۱۹ پیشنهاد شدند. از بین این دو پیشنهاد، آتن A به دنبال کاهش تعداد کوین‌های مورد نیاز برای مشارکت در شبکه و افزایش محدودیت گاز بود و مقدار سکه‌های لازم برای مشارکت را از ۱۰،۰۰۰ XTZ به ۸،۰۰۰ XTZ کاهش داد. از طرف دیگر آتن B صرفا افزایش محدودیت گاز را دنبال می‌کرد. در نتیجه آتن A رای بیشتری را از آن خود کرد و در می ۲۰۱۹ به طور مستقل در پروتکل فعال شد.

بابیلون (Babylon)

بابیلون ابتدا در جولای/آگوست ۲۰۱۹ معرفی شد و در اکتبر همان سال به طور رسمی و مستقل در پروتکل فعال گردید و نسخه نهایی پس از بهینه‌سازی‌های مختلفی ارائه شد. از‌جمله تغییرات قابل توجهی که انجام شد، ارائه نوع جدیدی از الگوریتم اجماع Emmy+ و قابلیت‌هایی برای بازنگری حساب‌ها بود که به عملکرد توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند کمک می‌کند.

کارتاژ (Carthage)

به طور کلی دو نوع پیشنهاد کارتاژ ارائه شد که اولین پیشنهاد مورد تایید قرار نگر‌فت؛ پس از آن پیشنهاد بعدی در سال ۲۰۱۹ ارائه شد و به دلایل مختلفی مورد پذیرش قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ فعال شد. از‌جمله تغییراتی که کارتاژ ایجاد کرد می‌توان به افزایش محدودیت گاز در هر بلاک و افزایش توان عملیاتی به میزان ۳۰٪، بهبود دقت فرمول‌های Baking و… اشاره کرد. همچنین فرمول‌های جدید و مطمئن‌تری برای ارائه پاداش ارائه گردید.

رقبای ارز دیجیتال تزوس 

هریک از ارزهای دیجیتال برجسته رقبای خود را در این صنعت دارند و تزوس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ در ادامه با رقبای این شبکه بیشتر آشنا می‌شویم.

  • Meter: نوعی پلتفرم غیرمتمرکز با زیرساختی بسیار قوی که به طور ویژه برای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. دارایی‌های مالی در این پلتفرم بدون هزینه بالا، به طور سریع در زنجیره‌های بلوکی جریان پیدا می‌کنند.Meter غیرمتمرکز‌ترین لایه دوم اتریوم بوده و دو توکن MTR و MTRG از این شبکه ارائه شده‌اند.
  • Ethereum: اتریوم نوعی فناوری مرتبط با پول دیجیتال و پرداخت‌های جهانی است. وجود سکه‌های ETH و هزاران برنامه غیرمتمرکز موجب تقویت این شبکه می‌شوند. اتریوم موجب رشد و شکوفایی روش‌های نوین کسب درآمد آنلاین و موارد دیگر شده است و هر‌کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند از ویژگی‌های آن بهره ببرد. یکی دیگر از جذابیت‌های اتریوم این است که ارسال و دریافت پول در سراسر جهان با وجود DeFi در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  • Solana: سولانا بلاک‌چینی سریع، ایمن و مقاوم در برابر سانسور است و زیر‌ساخت‌های لازم برای پذیرش جهانی را دارد. همچنین مقیاس پذیری بالای آن به گونه‌ای است که امکان پردازش ۵۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه وجود دارد و بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
  • Chainlink: چین‌لینک شبکه‌ای غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را به دنیای بیرون وصل می‌کند و برای اتصال هر قرارداد هوشمند از گره‌های قابل اعتماد و داده‌هایی بسیار دقیق استفاده می‌شود.
  • Algorand: کسب درآمد با کمترین زمان و تلاش در این شبکه امکان پذیر است. در آلگوراند از الگوریتم اثبات سهام برای ایجاد امنیت و تمرکز‌زدایی شبکه استفاده می‌شود. همچنین برنامه‌های پیچیده را به طور بسیار ساده‌ای ارائه کرده و بسیاری از شرکت‌ها از تامین مالی غیر‌متمرکز آن استقبال کرده‌اند.

برخی دیگر از معروف‌ترین رقبای Tezos عبارتند از: Hyperledger ،Mastercard Blockchain، BlockCypher، Metamask، HYPR، GoCoin، Polybius، Stellar Platform.

پیش بینی قیمت TXZ  

Tezos تا امروز عملکرد خوبی از خود نشان داده و به نظر می‌رسد به اهداف خود خواهد رسید. با این حال برای عموم سرمایه گذاران این سوال مطرح می‌شود که در آینده باید انتظار چه قیمتی را از TXZ داشته باشیم. در ادامه قیمت این ارز طی سال‌های آتی را بررسی می‌کنیم. ناگفته نماند که پیش‌بینی‌های ذکر شده بر اساس منابع مختلفی، ازجمله سایت‌های cryptopolitan، cryptonewsz و bitnation ذکر شده‌اند و قطعیتی بر رخ دادن آن‌ها وجود ندارد.

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۳

برخی منابع حداکثر قیمت XTZ در سال ۲۰۲۳ را، ۱/۷۸ دلار و میانگین قیمت را ۱/۵۸ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. از سوی دیگر ممکن است قیمت آن تا ۱/۵۳ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر برخی پیش‌بینی‌ها به طور خوش‌بینانه تری انجام شده‌اند و انتظار دارند که این توکن در رقابت با سایر ارزها رشد سریعی از خود نشان دهد و به قیمت ۶ تا ۶/۸ دلار برسد.

وبسایت bitnation اینطور ذکر کرده که با رشد این ارز، انتظار می‌رود که حداکثر قیمت به ۲/۸۱ دلار و میانگین قیمت به ۲/۵۱ دلار برسد. همچنین اگر سیر بازار نزولی شود، ممکن است شاهد قیمت ۲/۲۱ دلار باشیم. با این اوصاف روند صعودی بازار شکل گرفته و باید ببینیم این ارز در سال ۲۰۲۴ به چه ارزشی خواهد رسید.

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۴

بسیاری از منابع معتقدند که در سال ۲۰۲۴ ارز تزوس رشد بسیار چشمگیری را تجربه خواهد کرد. بر‌همین اساس پیش‌بینی‌های مختلفی پیرامون آن انجام شده است؛ برخی حداکثر قیمت ۲/۶۴ دلار و میانگین قیمت ۲/۱۴ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. برخی دیگر نیز با در نظر گرفتن وضعیت خوب بازار، احتمال رسیدن قیمت به ۸ دلار را در نظر گرفته‌اند. همچنین حداکثر قیمت ۳/۸۲ دلار و میانگین قیمت ۳/۵۲ دلار از دیگر احتمالات ممکن هستند.

همانطور که دیدیم پیش‌بینی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۴ جنبه مثبتی داشتند. اما آیا XTZ ارزش خود را در سال ۲۰۲۵ و سال‌های بعد حفظ خواهد کرد؟

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۵ 

انتظار می‌‌رود که در سال ۲۰۲۵ حداکثر  قیمت معاملاتی یک توکن XTZ برابر با ۳/۶۳ دلار و میانگین قیمت آن ۳/۳۰ دلار باشد. اما این تنها پیش‌بینی انجام شده نیست! Cryptonewsz باور دارد که سال ۲۰۲۵ عوامل مختلفی باعث صعود این ارز خواهند شد و قیمت آن از سطح مقاومت خود بسیار فراتر خواهد رفت و ممکن است به ۱۰ دلار برسد. این قیمت برای بسیاری از افراد دور از ذهن به نظر می‌رسد اما در بازار ارز دیجیتال رخ دادن هر چیزی ممکن است.

منابع متعدد دیگری هم به رشد این ارز باور دارند و حداکثر قیمت ۴/۸۲ دلار و میانگین قیمت ۴/۵۲ دلار را برای XTZ پیش‌بینی کرده‌اند. در ادامه با‌هم خواهیم دید که منابع ذکر شده، سال ۲۰۲۶ را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۶ 

تا سال۲۰۲۶ تزوس به پذیرش گسترده‌ای از سمت مردم خواهد رسید و اعتماد بسیاری از کاربران را جلب خواهد کرد. با در نظر گرفتن این موضوع قیمت آن به گونه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که در ادامه ذکر می‌کنیم.

  • سایت cryptopolitan بازه قیمتی ۴/۸۹ دلار تا ۵/۵۵ دلار را پیش‌بینی کرده است. حداقل قیمت مورد انتظار این منبع برای معامله ۴/۷۲ دلار است.
  • سایت cryptonewsz وضعیت بسیار خوبی را برای این ارز تصور کرده و احتمال رسیدن قیمت به ۱۲ دلار را پیش‌بینی می‌کند.
  • بر‌اساس سایت bitnation با وجود پذیرش گسترده این ارز در سال ۲۰۲۶، میانگین قیمت آن می‌تواند به ۵/۵۳ دلار برسد. اما رشد این ارز در اینجا متوقف نمی‌شود و بهتر است نگاهی به ارزش آن در سال ۲۰۲۷ بیاندازیم.

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۷ 

این ارز در سال ۲۰۲۷ نیز می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند؛ به طوریکه ممکن است به حداکثر قیمت ۸/۲۸ دلار و میانگین قیمت ۷/۱۰ دلار برسد. همچنین اگر شرایط بازار به خوبی پیش نرود، حداقل قیمت آن تا پایان سال ۲۰۲۷ ممکن است ۶/۹۱ دلار باشد.

برخی دیگر از منابع قیمت کمتری را برای XTZ پیش‌بینی کرده‌اند که بازهم بسیار امیدوار کننده است؛ بر‌این اساس میانگین قیمت این ارز ۶/۵۳ دلار در نظر گرفته شده است. تا اینجا روند صعودی و مثبت XTZ را مشاهده کردیم و در همین راستا به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۸، سال پر رونقی برای این پروژه خواهد بود.

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۸ 

به دنبال رشد این ارز در سال‌های قبل، در سال ۲۰۲۸ نیز شاهد صعود دیگری خواهیم بود. بر‌اساس برخی تحلیل‌های صورت گرفته، XTZ می‌تواند به حداکثر قیمت ۱۲/۰۶ دلار و میانگین قیمت ۱۰/۳۲ دلار برسد. همچنین این احتمال وجود دارد که شاهد حداکثر قیمت ۷/۸۴ دلار و میانگین قیمت ۷/۵۴ دلار باشیم. تا اینجا احساسات مثبت بسیار زیادی در بازار نسبت به این ارز دیجیتال ایجاد شده که باید ببینیم در سال ۲۰۲۹ این امر ادامه‌دار است یا خیر!

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۹ 

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۹، این ارز بر‌اساس احساسات مثبت بازار به رشد خود ادامه دهد؛ تقریبا بسیاری از تحلیلگران به این موضوع باور دارند اما پیش‌بینی‌های قیمت متفاوتی را ارائه داده‌اند. برخی از آن‌ها حداکثر قیمت ۱۷/۳۰ دلار و میانگین قیمت ۱۴/۹۹ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. از طرف دیگر برخی منابع احتمال ایجاد حداکثر قیمت ۸/۸۴ دلار و میانگین قیمت ۸/۵۴ دلار را در نظر گرفته‌‌اند. همچنین در صورت نامطلوب بودن شرایط، این ارز ممکن است به حداقل قیمت ۸/۲۴ دلار برسد. اما Tezos در سال ۲۰۳۰ چه جایگاهی خواهد داشت؟

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۳۰

قاعدتا این انتظار وجود دارد که XTZ در سال ۲۰۳۰ قیمت بسیار چشمگیری داشته باشد. در همین راستا برخی تحلیلگران حداکثر قیمت ۲۵/۳۸ دلار و میانگین قیمت ۲۲/۲۱ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. از سوی دیگر این ارز ممکن است حداکثر قیمت ۹/۸۵ دلار را تجربه کند و پایان سال را با میانگین قیمت ۹/۵۵ دلار به اتمام برساند.

آیا تزوس ارز مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

تا اینجا شبکه تزوس، ویژگی‌ها و پیش‌بینی‌های قیمت آن را بررسی کردیم و شواهد نشان می‌دهند که این شبکه برنامه‌های مختلفی برای توسعه خود در نظر دارد. با این حال برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح می‌شود که آیا تزوس سرمایه گذاری مناسبی است یا خیر. پاسخ به این سوال بستگی به اهداف شخصی کاربر و میزان ریسک پذیری آن‌ها دارد. بهترین کار در نظر گرفتن استراتژی‌های معاملاتی مناسب است تا از این طریق بتوان با سرمایه گذاری‌های بلند مدت و کوتاه مدت به سود مناسبی دست پیدا کرد.

سوالات متداول

چگونه می‌توان از Tezos درآمد کسب کرد؟

یکی از راه‌های کسب درآمد از این پلتفرم، استیکینگ است که کاربران می‌توانند از این طریق درآمد غیرفعال کسب کنند.

آیا تزوس سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای است؟

با بررسی تحلیل‌های صورت گرفته متوجه می‌شویم که در حال حاضر سرمایه گذاری در این ارز، امری هوشمندانه است.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ