NFT‌هایی که توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ،، راه‌اندازی شده‌اند، با افزایش فروش روزانه ۸۰۰ درصدی، شاهد افزایش قیمت بودند. فروش آن‌ها سر به فلک کشیده چرا‌که به نظر می‌رسد ترامپ در حال آماده شدن برای حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک و توییتر است.

بر اساس داده‌های کریپتو‌اسلم (CryptoSlam)، مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی NFT‌های ترامپ، حجم فروش آنها به ۳/۵ میلیون دلار در روز افزایش یافت و در کمتر از یک ماه بعد، به‌طور قابل‌توجهی به کمتر از ۳۰ هزار دلار در روز کاهش یافت. این افت ادامه پیدا کرد تا اینکه در چند روز گذشته میزان فروش آن ۸۰۰ درصد جهش پیدا کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که در ۱۷ ژانویه، حجم معاملات ۳۴,۰۰۰ دلار بوده؛ در حالی که در ۱۸ ژانویه حجم معاملات آن‌ها ۸۰۰ درصد افزایش یافت و به ۳۰۶,۰۰۰ دلار رسید.

NFT‌ها در ابتدا هر کدام ۹۹ دلار قیمت داشتند و در مجموع ۴۵,۰۰۰ مجموعه کلکسیونی در شبکه پالیگان (Polygon) ساخته شد. کلکسیون‌های دیجیتال، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را به‌عنوان یک ابرقهرمان، یک گاوچران و در نقش‌های دیگر به تصویر می‌کشند. آن‌ها در ابتدا با وعده فرصتی برای برنده شدن جوایز ویژه، مانند دسترسی به ملاقات و احوالپرسی با او، فروخته شدند.

قیمت کف این NFT‌ها که ارزانترین قیمت فهرست‌شده یک NFT برای یک پروژه خاص است، از حدود ۰/۰۵ اتر (ETH) شروع شد و از آن زمان به ۰/۳۳ اتر افزایش سرسام‌آور داشته است.

منبع: cryptoglobe.com