ارز دیجیتال گالا (GALA) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ارز گالا چیست؟ بررسی کامل ارز دیجیتال گالا (Gala)

کوین‌های کالا معلق در آسمان
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنیای عجیب کریپتوکارنسی فقط به دنبال یافتن راهی برای انجام راحت‌تر و امن‌تر تراکنش‌های مالی نبوده و طی سال‌ها سعی کرده تا همه ابعاد زندگی انسان را در بر بگیرد. بازی‌های رایانه‌ای که طرفداران زیادی هم دارد، در دنیای کریپتوکارنسی با وجود ارز دیجیتال گالا، امکان‌پذیر شده است. 

دنیای گالا گیمز (Gala Games) فضایی را برای کاربران خود فراهم کرده است که آن‌ها می‌توانند از بازی‌های دو نفره (PvP) گرفته تا بازی‌هایی که امکان ساخت شهر و پیشرفت پیوسته در آن‌ها وجود دارد، استفاده کنند و با استفاده از ارز دیجیتال گالا، از این بازی‌ها لذت بیشتری ببرند. 

به همین منظور، بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی که علاقه خاصی به بازی‌های رایانه‌ای دارند، به دنبال آن هستند که بدانند ارز گالا چیست و چطور می‌توانند از آن برای بازی‌های Gala Games استفاده کنند. در همین راستا، در این مقاله از رمزینکس می‌خواهیم بدانیم ارز گالا چیست و در عین حال به تاثیر آن در دنیای بازی‌های رایانه‌ای پرداخته‌ایم.

ارز دیجیتال گالا چیست و چه تاثیری در Gala Games دارد؟

Gala Games در سال ۲۰۱۸ توسط سازنده بازی جذاب Zynga و سایر بازی‌ها به سک آن، Eric Schiermeyer با همراهی یکی از اولین تاثیرگذارترین ماینرهای دنیای کریپتوکارنسی Wright Thurston و یکی سازندگان بازی خلاقانه Farmville 2 که طرفداران زیادی دارد Michael McCarthy به دنیای کریپتوکارنسی معرفی شد. هدف ارائه Gala Games ایجاد تحولی شگرف در دنیای بازی‌های رایانه‌ای کریپتو محور با در نظر داشتن کنترل کامل بازیکنان بر اعمال خود در بازی‌ها بوده است. 

بازی‌های دنیای گالا شامل طیف گسترده‌ای از روش‌ها بازی می‌شود که همین امر از جذابیت‌های Gala Games به‌شمار می‌رود. از بازی‌های نقش‌محور (role-playing games)، فضاهای نبردهای چند کاربره (multiplayer online battle arenas)، ساخت شهر و یک در برابر یک (PvP) گرفته تا بازی‌های علمی تخیلی، همه و همه برای کاربران Gala Games در دسترس است. 

کاربران گالا با استفاده از رایانه شخصی خود و یا تلفن‌های همراه که از اندروید و یا iOS پشتیبانی می‌کنند، برای استفاده از ارز دیجیتال گالا در دنیای Gala Games استفاده کنند. تلفیق بازی‌ها با دنیای کریپتوکارنسی، امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال مختلف از جمله ارز دیجیتال گالا و NFTها را برای کاربران فراهم کرده است. 

نماد کوین گالا با نام پلتفرم گالا گیمز در پایین
تنوع بالای بازی‌های گالا گیمز علت محبوبیت آن است.

تاریخچه ارز Gala و دنیای Gala Games

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، دنیای بازی گالا توسط Eric Schiermeyer و دو تن از دوستان خلاق او در دنیای بازی و کریپتوکارنسی، سال ۲۰۱۸ معرفی شد. بازی‌های زیادی در ابتدا روی این پلتفرم در دسترس نبود اما تا سال ۲۰۲۰، تیم گالا توانست طیف گسترده‌ای از بازی‌ها را برای جذب کاربران بیشتر ارائه کند.

تا ۴ آوریل ۲۰۲۴، ۱۳ بازی به‌طور کامل در دسترس بازیکنان است و ۵ بازی دیگر در لیست انتشار هستند.

نکته جالب در تاریخچه ارز Gala، پلتفرم Gala Music است که مانند سایر پلتفرم‌های پخش موسیقی، امکان گوش کردن به بیش از ۷۸ هزار موسیقی را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین تیم ارز دیجیتال گالا در نظر تا پلتفرم پخش فیلم Gala Movie را نیز راه‌اندازی کند تا به این شکل بتواند چیزی شبیه یک «سوپر اپلیکیشن» کریپتویی در دنیای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کند.

اما به طور خلاصه، نقاط عطفی در تاریخچه ارز Gala وجود دارد که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست:

  • در دسامبر ۲۰۲۰ گالا گیمز تصمیم گرفت تا دیگر با کیف پول‌های بیت کوینی سازگاری نداشته و پلتفرم خود را برای کاربران با کیف پول‌های اتریوم یکپارچه کرد.
  • در ژانویه ۲۰۲۱ تیم ارز دیجیتال گالا همکاری خود را با شبکه Flare اعلام کرد و سازگاری این پلتفرم با شبکه Flare، موجب کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌ تراکنش‌ها شد. 
  • در مارس ۲۰۲۱، تحول بزرگی در دنیای گالا رخ داد و این تیم، با پالیگان همکاری خود را آغاز کرد.
  • رشد شبکه گالا با نام Gala Chain در اکتبر ۲۰۲۱ توسط تیم توسعه گالا اعلام شد.
  • پلتفرم خلاقانه Gala Music در فوریه ۲۰۲۲ ذر اختیار کاربران قرار گرفت.
  • در ژانویه ۲۰۲۳ ارز دیجیتال گالا در بستر بلاکچین آن، عرضه شد.
  • گالا‌سواپ که پلتفرمی همچون سوشی سواپ برای تبادل ارزهای دیجیتال است که در فوریه ۲۰۲۴ معرفی شد.
نماد ارز دیجیتال گالا در میان حباب‌هایی قرمز رنگ
از ارز دیجیتال گالا می‌توان برای تبادلات مالی در بازی استفاده کرد.

کاربرد ارز گالا چیست؟

ممکن است بپرسید کاربرد ارز گالا چیست و چه تاثیری در دنیای کریپتویی آن دارد. نکته مهم در رابطه با این اکوسیستم، قدرت گرفتن آن از ارز دیجیتال گالا است. ارز گالا توکن کاربردی اکوسیستم Gala Games است که امنیت شبکه را تا حد زیادی تامین می‌کند. ارز دیجیتال گالا قابلیت انتقال میان کاربران را داشته و بازیکنان می‌توانند در راستای اهداف مختلفی از گالا استفاده کنند. 

پلتفرم Gala Games در بستر بلاکچین اتریوم است اما این پلتفرم با همکاری با شبکه پالیگان و BNB، توانسته نوعی «پل میان‌زنجیره‌ای» برقرار کند که فضایی را برای تبادل دارایی‌های دیجیتال میان بلاکچین‌های مختلف در راستای کاهش هزینه تراکنش‌ها به‌وجود آورده است. اما در این میان، کاربرد ارز گالا چیست؟

ارز دیجیتال گالا توکن بومی پلتفرم Gala Games بوده که امکان تبادلات مالی داخل بازی‌ها را برا کاربران فراهم کرده است. نکته مهم اما، میزان توانایی کاربران برای شرکت در تصمیم‌گیری‌های مهم برای آینده گالا است. علاوه بر اینکه دارندگان ارز دیجیتال گالا می‌توانند درون بازی‌ها مورادی را خریداری کنند، بلکه در توسعه نقشه‌راه آینده گالا نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند. 

دارندگان توکن گالا و گره‌های این پلتفرم می‌توانند با شرکت در نوعی مکانیسم رای‌گیری، در رابطه با اینکه چه بازی‌هایی به پلتفرم اضافه شود یا چه بازی‌هایی باید با ارز دیجیتال گالا توسعه یابد، تصمیم‌گیری کنند.

مزایای ارز دیجیتال گالا چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، از ارز دیجیتال گالا می‌توان برای اهداف مختلف در پلتفرم گالا استفاده کرد. نکته مهم در رابطه با بازی‌های Gala Games، رایگان بودن آن‌ها است که کاربران می‌توانند با دسترسی به dAppهای مورد نظر، اقدام به انجام بازی‌های متنوع در این پلتفرم کنند. اما تنها کاربرد ارز دیجیتال گالا در بازی‌ها نیست و در ادامه به کاربرد‌های Gala پرداخته‌ایم.

  • بازی‌های P2E: در این نوع بازی‌ها که بازی‌های Play to Earn  (بازی برای کسب درآمد) نام دارند، کاربران از طریق انجام بازی‌های مختلف، ارز دیجیتال گالا به‌دست خواهند آورد.
  • مدیریت شبکه: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، دارندگان ارز گالا می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها مهم شبکه از جمله اضافه شدن بازی‌های جدید شرکت کنند.
لوگو کوین گالا با شمایلی چون مدار
دارندگان ارز دیجیتال گالا می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شبکه شرکت کنند.

انواع بازی‌های ارز گالا چیست؟

پلتفرم Gala Games بازی‌های متنوعی دارد که برای طیف گسترده‌ای از کاربران با علایق متفاوت در نظر گرفته شده است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین این بازی‌ها پرداخته‌ایم. 

  • Town Star: اولین بازی پلتفرم گالا گیمز بازی ستاره شهر است که طی آن کاربران برای ساخت و استفاده از امکانات مختلف شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند و برندگان سهمی از استخرهای نقدینگی خواهند داشت.
  • Mirandus: نوعی بازی نقش‌‌محور است که طی آن هر کاربر با هیولاهای بازی می‌جنگد، شهرسازی می‌کند و بابت پیشرفت دست‌آوردهایش جوایزی به او تعلق می‌گیرد.
  • Spider Tanks: یک بازی جنگی رو در رو بوده که طی آن کاربران با ابزارهای جنگی مختلف در طیف گسترده‌ای از نقشه‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
  • Fortitude: یک دیگر از بازی‌های متقابل است که بازیکنان برای حمله به محدوده تحت کنترل بازیکنان دیگر، استراتژی‌های مختلفی را برای حمله در نظر می‌گیرند.

جمع‌بندی

گالا تحولی بزرگ در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شود؛ زیرا با ارائه خلاقانه‌ترین و کاربرپسندترین بازی‌های در دنیای ارزهای دیجیتال، در مدت کمی توانست طرفداران زیادی را جذب پلتفرم خود کند. تیم توسعه گالا از پلتفرم بازی کار خود را آغاز و پس از راه‌اندازی بستری برای گوش‌دادن به موسیقی، رویای ایجاد پلتفرمی برای تماشای فیلم را نیز در سر می‌پروراند.

ارز دیجیتال گالا نیز به عنوان توکن بومی این شبکه، کاربردهای زیادی در بازی‌ها و نوع مدیریت بلاکچین گالا دارد. به همین منظور در این مقاله به بررسی اینکه ارز گالا چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و مزایای آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم.

سوالات متداول

آینده ارز گالا چیست؟

با توجه به رشد شبکه گالا و توسعه کاربردهای آن، انتظار می‌رود ارز دیجیتال گالا آینده درخشانی داشته باشد.

دانلود بازی گالا گیمز چطور امکان‌پذیر است؟

برای انجام انواع بازی‌های گالا گیمز باید از طریق پلتفرم‌هایی که امکان دسترسی به dAppها را فراهم کرده‌اند، اقدام کنید.

منابع: messari | kraken | ndax

درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید