داستان برادران وینکولواس؛ دوقلوهای افسانه‌ای - مجله رمزینکس

داستان برادران وینکولواس؛ دوقلوهای افسانه‌ای

برادران وینکولواس دو تن از معتبرترین صاحب‌نظران در حوزه ارزهای دیجیتال هستند.
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

داستان برادران وینکولواس می‌تواند برای تمامی کسانی که به دنیای کریپتوکارنسی و کارآفرینی علاقه‌دارند، جذاب و هیجان‌انگیز باشد. برادران وینکولواس که شامل دو برادر با نام‌های کامرون و تایلر است، کارهای زیادی را با یکدیگر در دنیای کریپتو و در کل تکنولوژی انجام داده‌اند و با چالش‌های بزرگی نیز روبه‌رو بودند. در این مقاله از رمزینکس به زندگی و داستان زندگی آن‎ها می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

معرفی برادران وینکولواس 

تایلر و کامرون وینکولواس دو برادر دوقلو هستند که در سال در انگلستان و در شهر ساوتهمپتون متولد شده‌اند. جالب است بدانید که پس از تولد آن‌ها در این شهر، آن‌ها به گرنویچ نقل مکان کرده و در آنجا بزرگ شدند. بر خلافِ نظر بسیاری از افراد، برادران وینکولواس در یک خانواده مذهبی و مسیحی بسیار معتقد بزرگ شدند؛ اما شاید خودشان چندان راه خانواده را در پیش نگرفتند و خارج از چارچوب عمل کردند. 

البته که خودِ این دو برادر معتقد هستند که در خانواده‌ای سطح پایین بزرگ‌شده‌اند؛ اما محل زندگی آن‌ها جزء یکی از مرفه‌ترین محله‌ها در کشور انگلیس بود و آن‌ها تمام سال‌های تحصیلات خود را در مدارس خصوصی و سطح بالا گذرانده‌اند که همین موضوع نیز باعث ورود برادران وینکولواس به دانشگاه هاروارد شد. 

ورود برادران وینکولواس به ورزش 

شاید اولین فعالیت کامرون و تایلر، یک فعالیت ورزشی و شروع فعالیت در رشته قایقرانی به صورت تخصصی بوده است. البته آن‌ها ابتدا خود به قایقرانی علاقه نشان نداده بودند و آن تشویق مادر بود که برادران وینکولواس را به شروع این رشته ورزشی سوق داد. در آن زمان کامرون و تایلر در مدرسه Brunswick School که یک مدرسه خصوصی بود درس می‌خواندند و حتی این مدرسه را به تاسیس یک باشگاه قایق‌رانی تشویق کردند. 

پیشنهاد خواندنی: موسس توئیتر کیست؟ بیوگرافی جک دورسی

البته این دو برادر پس از شروع این رشته ورزشی، به‌شدت به آن علاقه‌مند شده و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه رقم زدند تا جایی که خودشان یک کلاب خصوصی قایق‌رانی تاسیس کردند و حتی پس از ورود به دانشگاه هاروارد نیز برای تیم‌های قایق‌رانی این دانشگاه فعالیت کردند؛ اما داستان اصلی برادران ولنکلواس در اینجا تمام نمی‌شود و همه‌چیز مربوط به ورودِ آن‌ها به دانشگاه هاروارد است. در بخش بعدی بیشتر جزئیات این موضوع را بررسی می‌کنیم. 

برادران وینکولواس در سال 2000 برای تحصیل در رشته بازرگانی به دانشگاه هاروارد رفتند
کامرون و تایلر وینکولواس دو برادر فعال و نام آشنا در دنیای ارزهای دیجیتال هستند.

برادران وینکولواس و دانشگاه هاروارد 

سرانجام برادران وینکولواس در سال ۲۰۰۰ برای تحصیل در رشته بازرگانی به دانشگاه هاروارد رفتند و موفق شدند که در سال ۲۰۰۴ مدرک کارشناسی خود را از این دانشگاه دریافت کنند. البته علاوه‌بر تحصیل رشته بازرگانی، آن‌ها فعالیت‌های جانبی دیگری را نیز در هاروارد انجام می‌دادند که شامل عضویت در مدرسه کلیسای مسیح و فعالیت جدی در تیم قایق‌رانی این دانشگاه بود. 

در دوره کارشناسی بود که یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی این دو برادر رقم خورد و اینکه بسیاری از افراد پس از سال ۲۰۰۴ برادران ونکلواس را به بازندگان پروژه فیسبوک خطاب می‌کنند، به همین دوره بازمی‌گردد. حال چگونه این اتفاق رقم خورد؟ 

آن‌ها در اواخر سال ۲۰۰۲ ایده راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی را داشتند که تنها برای استفاده از دانشجویان دانشگاه هاروارد و تعامل دانشجویان با یکدیگر بود. آن‌ها نام این شبکه اجتماعی را HarvardConnection گذاشتند و نسخه اولیه آن را با کمک گرفتن از چند برنامه‌نویس، ساختند؛ اما برای توسعه این پلتفرم و تبدیل آن به یک شبکه اجتماعی موفق، به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای‌تر احتیاج داشتند. 

پیشنهاد خواندنی: راجر ور؛ مسیحی که برای آزادی اقتصاد ظهور کرد

هم‌زمان با فعالیت این دو برادر، مارک زاکربرگ که او هم یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد بود، پلتفرمی برای مقایسه دانشجویان دانشگاه با یکدیگر و رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس رای دانشجویان هاروارد توسعه داده بود که تقریبا بین تمامی دانشجویان رواج یافت. جالب است بدانید که این پلتفرم بدون اطلاع به مسئولین دانشگاه و با استفاده از اموال دانشگاه هاروارد توسط زاکربرگ توسعه داده شده بود که این موضوع مشکلاتی را نیز برای او به‌وجود آورد؛ اما همچنان در آن دانشگاه باقی ماند. 

پلتفرمی که مارک زاکربرگ توسعه داده بود، باعث شد که نامِ آن به عنوان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در تمام دانشگاه بین دانشجویان خطاب شود. همین موضوع از چشم برادران وینکولواس نیز پنهان نماند و آن‌ها در اوایل سال ۲۰۰۳ پیشنهاد و درخواست توسعه شبکه اجتماعی خودشان (HarvardConnection) را به مارک زاکربرگ دادند که این پیشنهاد، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این دو برادر در تمام طول عمرشان بود. 

مارک زاکربرگ پیشنهاد برادران ونکلواس را پذیرفت و آن شبکه اجتماعی را توسعه داد؛ اما نه به همراه این دو فرد؛ بلکه به تنهایی. یعنی پس از پذیرش پیشنهاد برادران وینکولواس، زاکربرگ تا مدت زیادی به بهانه‌های مختلف، پروژه را به تاخیر می‌انداخت، در حالی که خود با بهره‌گیری از ایده کامرون و تایلر، داشت یک شبکه اجتماعی به نام Facebook توسعه داد و به‌زودی متوجه همه‌گیر شدنِ این شبکه اجتماعی در بین دانشجویان و حتی افراد خارج از دانشگاه شد.

برادران وینکولواس پیشنهاد و درخواست توسعه شبکه اجتماعی خودشان (HarvardConnection) را به مارک زاکربرگ دادند
پس از ناتمام ماندن پروژه مشترک برادران وینکولواس و زاکربرگ، این دو نفر شبکه اجتماعی دیگری را توسعه دادند.

برادران وینکلواس که از این موضوع عصبانی بودند، شروع به توسعه شبکه اجتماعی دیگری به نام ConnectU کردند که مشابه فیس‌بوک بود؛ اما این پروژه چندان موفق ظاهر نشد و در نهایت فیسبوک بود که با همه‌گیر شدنِ هرچه بیشتر در بین افراد به موفقیت بزرگ دست یافت. این موضوع تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۰۶ تقریبا افراد از همه کشورها از فیسبوک استفاده می‌کردند. 

اما برادران وینکولواس به همین راحتی دست از تلاش برنداشتند و سرانجام ConnectU در سال ۲۰۰۷ از فیسکبوک و مارک زاکربرگ به دلیل دزدی ایده درخواست غرامت کردند. لازم به ذکر است که این شکایت حدود یک سال طول کشید و در پایان پرونده، برادران وینکولواس توانستند ۶۵ میلیون دلار و بخشی از سهام فیسبوک را به عنوان غرامت از مارک زاکربرگ دریافت کنند. البته در آن زمان شاید این مبلغ برای فیسبوک چندان بزرگ نبود؛ زیرا ارزشش به حدود ۴ میلیارد دلار می‌رسید. 

پیشنهاد خواندنی: بیوگرافی آندریاس آنتونوپولوس؛ متخصص ارزهای دیجیتال و سیستم‌های بلاک چین

ورود برادران ونکلواس به بازار کریپتو و دنیای ثروتمندان 

در ابتدا دریافت غرامت از مارک زاکربرگ توسط برادران ونکلواس موجب ثروتمند شدنِ آن‌ها شد؛ اما همچنان تا چند سال پس از این اتفاق، آن‌ها در بین افراد، مردانی ثروتمند محسوب نمی‌شدند و بیشتر افراد این دو برادر را همان شکست‌خورده‌های پروژه فیسبوک می‌دانستند؛ اما با ورود آن‎‌ها به دنیای ارزهای دیجیتال، ورق برگشت! 

در سال ۲۰۱۲ این دو برادر در سفری که داشتند، با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آشنا شده و همانند قایق‌رانی، تصمیم گرفتند تا روی این حوزه نیز عمیق شوند و مقدار زیادی بیت‌کوین خریدند. 

در آن زمان بیت‌کوین چندان در بین افراد شناخته‌شده نبود و تنها ۱۰ دلار قیمت داشت و در سال ۲۰۱۳ این دو برادر اعلام کردند که دارایی ارز دیجیتال آن‌ها چیزی حدود ۱۱ میلیون دلار است. با این اوصاف احتمالا می‌توانید ادامه داستان را نیز حدس بزنید. 

با گذشت زمان بیت‌کوین در بین افراد به عنوان یک دارایی دیجیتال معتبر، محبوبیت زیادی پیدا کرد تا پس از سال ۲۰۱۷ قیمت هر بیت‌کوین، از ۱۰ هزار دلار نیز فراتر رفت و برادران ونکلواس به جمع میلیاردرهای جهانی پیوستند. 

سال 2017 قیمت هر بیت‌کوین، از 10 هزار دلار نیز فراتر رفت و برادران ونکلواس به جمع میلیاردرهای جهانی پیوستند. 
برادران وینکولواس با سرمایه‌گذاری در بیت کوین، میلیاردر شدند.

همزمان با افزایش ثروت آن‌ها به واسطه خرید بیت کوین، با گذشت زمان برادران وینکولواس فعالیت‌های خود را در بازار کریپتو گسترش دادند و حتی به دو تن از معتبرترین صاحب‌نظران در این حوزه تبدیل شدند. به عنوان مثال آن‌ها در سخنرانی‌هایی که داشتند، برخی از سیاست‌های و سیستم‌های بیت‌کوین را مورد انتقاد قرار دادند و معتقد بودند که علی‌رغم ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، باید چارچوب‌ها و قوانینی برای آن‌ها مشخص شود. 

علاوه بر این، برادران ونکلواس صرافی جمینی که هم‌اکنون یک صرافی معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان است را تاسیس کردند. 

زندگی افراد موفق؛ یادگیری از اشتباهات

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با بررسی زندگی برادران وینکولواس همراه شما بودیم. خواندن زندگی‌نامه افراد تاثیرگذار و ثروتمند که موفقیت‌های زیادی در بازار کریپتو و یا سایر زمینه‌ها کسب کردند، همواره به شما این فرصت را می‌دهد تا از اشتباهات و فعالیت‌های آن‌ها درس بگیرید و بتوانید تصمیمات بهتری نسبت به فعالیت‌های تخصصی خود بگیرید. 

سوالات متداول 

برادران ونکلواس چه ارتباطی با مارک زاکربرگ و فیسبوک داشتند؟

این دو برادر مدعی بودند که ایده ساخت فیسبوک توسط مارک زاکربرگ از آن‌ها بدون اجازه دزدیده و اجرایی شده است که سرانجام موفق به دریافت غرامت از مارک زاکربرگ نیز شدند. 

چه چیزی باعث ثروتمند شدن برادران ونکلواس در سطح جهانی شد؟

برادران ونکلواس در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰ میلیون دلار از غرامتی که از پرونده فیسبوک دریافت کردند را بیت‌کوین خریدند و به همین ترتیب با افزایش قیمت بیت‌کوین به ثروت زیادی دست یافتند.

درباره نوید امیرنجات
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید