قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است. فعلا کاتالیزور کلیدی برای قیمت بیت‌کوین، داده‌های مربوط به اشتغال در آمریکا است. اقتصاددانان مورد‌نظر رویترز انتظار داشتند که در ماه دسامبر، بیش از ۲۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شود و نرخ بیکاری ۳/۷ درصد باقی بماند.

آمار اشتغال در آمریکا بر قیمت بیت‌کوین تأثیر دارند، زیرا بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیرگذار هستند. فدرال رزرو برای اطمینان از ثابت ماندن نرخ تورم و بیکاری، یک مأموریت دوگانه داشته و زمانی که تورم در حال افزایش باشد، تمایل به افزایش نرخ بهره دارد. در سال ۲۰۲۲، این بانک نرخ بهره را ۴۵۰ واحد (۴/۵ درصد) افزایش داد.

گزارش اشتغال بخش غیر‌کشاورزی (NFP) آمریکا دیروز (۶ ژانویه) منتشر شد که مهمترین رویداد هفته بود. همان طور که مشخص شد، اقتصاد ایالات متحده در دسامبر بیش از آنچه بازار انتظار داشت، افزایش مشاغل داشته است.

در ایالات متحده در ماه دسامبر، ۲۲۳ هزار شغل جدید ایجاد شد که بیش از ۲۰۰ هزار شغلی بود که انتظار آن می‌رفت. همچنین نرخ بیکاری از ۳/۷ درصد پیش‌بینی‌شده به ۳/۵ درصد کاهش یافت؛ این در حالی بود که فدرال رزرو در ماه دسامبر، نرخ بهره را کمتر از ماه‌های قبل افزایش داده بود.

طبیعتا بازارها بلافاصله به این گزارش واکنش نشان دادند. با واکنش سرمایه‌گذاران به گزارش NFP، دلار آمریکا روز را بسیار پایینتر از قبل به پایان رساند و قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۱۶,۹۲۲ دلار شد که این نزدیک به بالاترین حد سه‌هفته‌ای آن بود. علاوه بر بیت‌کوین، قیمت اتریوم (ETH) نیز افزایش یافت و قیمت‌ به سمت ۱,۳۰۰ دلار حرکت کرد.

در حال حاضر، بیت‌کوین با قیمت ۱۶,۹۴۳ و اتریوم با قیمت ۱,۲۶۴ دلار معامله می‌شوند.

منابع: coinjournal.net  news.bitcoin.com  invezz.com