ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) یا پای (PI) (پی آی) از جمله موضوعات جذاب در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. این رمز ارز با وعده استخراج با گوشی‌های هوشمند و کسب در آمد پا به بازار گذاشت و از همان ابداً هم مخالفان و موافقان زیادی پیدا کرد. بسیاری آن را کلاهبرداری می‌دانند و بسیاری هم خیر. در این مقاله از رمزینکس مروری جامع بر هست و نیست ارز دیجیتال pi یا پای (pi network) خواهیم انداخت تا بفهمیم آیا واقعاً کلاهبرداری است و آیا استخراج آن برای کسب درآمد به صرفه است و اینکه چگونه باید با این برنامه کار کنیم و چه آینده‌ای پیش رو دارد.

ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) چیست؟

ارزهای دیجیتالی زمانی که وارد بازار شدند مانند هر پروژه دیگری مشکلاتی به همراه داشتند. برخی از این مشکلات حل شده و برخی دیگر هنوز هم معضل بزرگی برای ارزهای دیجیتالی به شمار می‌روند. هر چند وقت یک بار شخصی یا اشخاصی پیدا می‌شوند که راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات ارائه می‌دهند و همه آن‌ها ادعا می‌کنند که راه‌حل آن‌ها بهترین است و به طور حتم مشکلات را حل خواهد کرد.

ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) (PI Network) تفاوت زیادی با باقی مواردی که تاکنون با آن‌ها آشنا شده‌اید، دارد و تیم دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کنند که این ارز می‌تواند انقلابی در صنعت ارزهای دیجیتالی ایجاد کند. علاوه بر این میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تاکنون در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

آنچه لازم است در مورد این ارز دیجیتال، ریسک آن و نحوه استفاده از آن را در این مطلب بخوانید. دانلود و استفاده از برنامه این ارز کاملاً رایگان بوده و اگرچه بلافاصله سودی از آن نصیب شما نمی‌شود اما پس از مدتی از خود بابت استفاده از این ارز جدید تشکر خواهید کرد.

چه کسانی مدیریت پای نتورک (PI Network) را بر عهده دارند؟

تا اینجا با توجه به توضیحاتی که آوردیم، آشنایی کوچکی نسبت به این ارز دیجیتالی پیدا کرده‌اید. حالا می‌خواهیم در مورد اینکه آیا پای نتورک (PI Network) کلاهبرداری است یا خیر صحبت کنیم. در این قسمت بیشتر به محصول پای نتورک (PI Network) (PI Network)، یعنی ارز دیجیتال پای توجه می‌کنیم.

پای نتوورک توسط وینسنت مک فیلیپ (Vincent McPhillip) فارغ‌التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه استنفورد و دکتر نیکولاس کوکالیس (Nicolas Kokkalis) و دکتر چنگدیائو فن (Chengdiao Fan)، توسعه داده شد.

پای نتورک (PI Network) چه تفاوتی با سایر رمز ارزها دارد؟

طبق گفته توسعه دهندگان آن، پای یک رمز ارز جدید برای استفاده روزمره توسط افراد سراسر جهان است که می‌توانید آن را از طریق تلفن همراه خود استخراج کنید. پای ادعا می‌کند که دو مزیت خیلی بزرگ نسبت به سایر رمز ارزها دارد:

  1. برای همه قابل دسترسی است و استخراج یا کسب سکه در آن بسیار آسان است.
  2. فرصت‌های جدیدی برای مردم فراهم می‌کند تا به جای پرتر کردن جیب بانک‌ها، غول‌های فناوری و سرمایه‌داران بزرگ، سود اقتصادی بیشتری برای خود کسب کنند.

واضح است که مورد اول واقعیت دارد و استفاده از این پروژه آسان است. هر کسی که تلفن هوشمند دارد می‌تواند نسخه مناسب اندروید یا آیفون را در گوشی خود نصب کند و تنها کاری که باید انجام دهد این است که روزی یک بار وارد برنامه شود. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد چگونگی عضویت در این شبکه استخراج سکه و کار کردن با آن را ارائه می‌دهیم.

نصب این برنامه در تلفن همراه علاوه بر ساده بودن، بسیار بی دردسر است و نیازی به استفاده از شارژ باتری یا اینترنت زیادی ندارد.

در مقابل پی آی، بیت کوین قرار دارد که برای استفاده و استخراج سکه در آن به تجهیزات و تخصص ویژه‌ای احتیاج دارید. انرژی، برق و زمانی که باید صرف استخراج بیت کوین کنید بیش از اندازه است و حتی در برخی موارد ممکن است هیچ پاداشی دریافت نکنید.

هنگامی که میزان برقی را که صرف استخراج بیت کوین شده، با کل میزان مصرفی برق کشورهایی مانند ونزوئلا یا دانمارک مقایسه می‌کنیم، می‌فهمیم که بیت کوین چه مشکل بزرگی را به وجود آورده است.

در مورد مزیت دوم پای که ادعا می‌کند که مرز ارزی است که به مردم تعلق دارد و می‌خواهد سرمایه و قدرت را از غول‌های بانک داری پس گرفته و به مردم بدهد.

استفاده و کاربرد ارز دیجیتال پای (PI)

برای چه مواردی می‌توان از ارز دیجیتال پای استفاده کرد؟

در حال حاضر پای کاربرد خاصی ندارد و استفاده آن‌چنانی نمی‌توان از آن کرد. مغزهای متفکر پی آی، نقشه‌ها و برنامه‌های بلند مدتی برای این رمز ارز دارند. آن‌ها تصمیم دارند در آینده‌ای نه چندان دور، بازاری همتا به همتا برای کالاها و خدمات مختلف ایجاد کنند که به افراد اجازه می‌دهد این کالاها را مستقیماً با استفاده از پای خریداری کنند.

علاوه بر این پس از ایجاد بازار همتا به همتا، به افراد این امکان داده می‌شود که ارز پای را با ارز فیات، دلار یا یورو مبادله کنند. این امکانات قرار است در «فاز ۳» پای برای کاربران فراهم شود.

فاز ۳ ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) چیست؟

هنگامی که نام فاز ۳ به گوشمان می‌خورد، این سؤال پیش می‌آید که فاز ۳ چیست؟ فاز ۱ در مارس ۲۰۱۹، زمانی که کاربران وارد پای شدند شروع شد و یک سال بعد به پایان رسید.

با این حساب ما اکنون در فاز ۲ قرار داریم که عمدتاً یک مرحله آزمایشی است و شامل جذب کاربران داوطلب می‌شود تا نرم‌افزار را در کامپیوتر خود آزمایش کنند تا شبکه را تبدیل به شبکه‌ای غیرمتمرکز کنند. البته بقیه مردم نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارند و می‌توانند کار خود را با گوشی راه بیندازید.

تاریخ اجرای فاز ۳ هنوز مشخص نیست و به میزان پیشرفت فاز ۲ بستگی دارد. کسی نمی‌داند فاز ۳ چه زمانی اجرا خواهد شد، ممکن است ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد یا حتی هیچ‌وقت اجرا نشود. این بلاتکلیفی دلیل اصلی عدم اعتماد بیشتر مردم به ملحق شدن به این پروژه است.

برنامه ارز دیچیتال پای نتورک (PI Network)

برای استخراج و استفاده از ارز دیجیتال پای نتوورک باید از برنامه مخصوص گوشی های هوشمند اختصاصی آن استفاده کرد که شک و تردیدهای زیادی در خصوص آن مطرح شده است.

چرا نباید برنامه پای را در تلفن همراه خود نصب کنید؟

اغلب ما برخلاف سرمایه گذاران بزرگ آشنایی فراوانی با بازار سهام نداریم، خطرات و مشکلاتی که ممکن است برای سرمایه ما پیش آید را نمی‌شناسیم. به همین دلیل ترجیح می‌دهیم منتظر انتشار نسخه بتا باشیم و تا زمانی که پای ثابت نکند که محصولی برای فروش دارد، از آن استفاده نخواهیم کرد.

در حال حاضر اغلب مردم بر این باورند که پای مانند یک طرح هرمی است، البته ترس و نگرانی این افراد به جاست. هدف پای بتا (PI Beta) این است که به سرمایه گذاران ثابت کند که با جذب کاربران می‌تواند هر روز بیش از قبل پیشرفت کند.

مطمئناً کسی دوست ندارد برنامه‌های مختلف با خطرات ناشناخته امنیتی را در تلفن همراه خود نصب کند. طبق گفته‌های توسعه دهندگان پی آی، این برنامه باتری گوشی را خالی نمی‌کند و به هیچ وجه عملکرد آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

این به این دلیل است که توسعه دهندگان برای ساخت این برنامه از پروتکل اجماع استلار (SCP) استفاده کردند تا راحت‌تر بتوانند فعالیت شما و تلفن شما را به عنوان یک گره فعال مورد بررسی قرار دهند.

این برنامه برخلاف بیت کوین، برای به روز رسانی سوابق به انرژی و هزینه زیادی احتیاج ندارد اما هنوز هم سؤالات بی پاسخ زیادی در مورد پای وجود دارد، از جمله این سؤالات بی پاسخ می‌توان به این اشاره کرد که الگوریتم پای تا چه اندازه ایمن است؟

در حال حاضر برنامه پای از قابلیت بسیار محدودی برخوردار است. اگرچه این برنامه دارای یک یا دو قابلیت خوب مانند فضایی برای گفتگو است اما تنها استفاده‌ای که از این فضا می‌شود این است که هر از گاهی کسی پیدا می‌شود که سؤالات ساده و پیش پا افتاده‌ای می‌پرسد، مانند «چگونه می‌توانم سکه پای را با پول معاوضه کنم؟»؛ که در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم که سکه پای فعلاً بی ارزش است و مانند بیت کوین چند سال طول خواهد کشید تا قیمت آن رشد کند.

چرا باید برنامه پای را در تلفن همراه خود نصب کنید؟

هنوز هم اغلب مردم وارد دنیای بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتالی نشده‌اند که این کار آن‌ها به دلیل ترس از دست دادن سرمایه و دارایی یا عدم اعتماد به این بازار دیجیتالی است.

بسیاری هم همان ۱۰ سال پیش که بیت کوین به تازگی به جهان معرفی شده بود، تصمیم گرفتند ریسک این کار را بپذیرند و وارد دنیای ارز دیجیتالی شوند. مطمئناً خیلی‌ها خواهند گفت که به خطر نینداختن سرمایه و وارد نشدن به بازار بیت کوین کار عاقلانه‌ای است و در مقابل نیز خیلی‌ها وجود دارند که خواهند گفت پذیرفتن این ریسک و خرید بیت کوین عاقلانه‌ترین کاری بود که تا الآن انجام داده‌اند.

استخراج پای شباهت بسیاری به نحوه استخراج بیت کوین دارد. در پای نیز مانند بیت کوین، کاربرانی که پیش‌تر به برنامه پیوسته‌اند، پاداش بیشتری از استخراج سکه، نسبت به کسانی که بعداً به برنامه می‌پیوندند، دریافت می‌کنند.

در برنامه پای به کسانی که به تازگی وارد برنامه شده‌اند «پیشگامان» می‌گویند و پیشگامان در ابتدا هر ساعت ۰/۲۵ پای کسب می‌کنند. پس از افزایش تعداد کاربران و رسیدن آن به ۱ میلیون کاربر، این نرخ نصف می‌شود و در نهایت پس از رسیدن به ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون کاربر، پذیرش کاربر جدید برای استخراج توسط پای نتوورک (PI Network) متوقف خواهد شد.

حتی در صورتی که آشنایی خاصی با تکنولوژی نداشته باشید و تنها در زمینه بازاریابی تبحر داشته باشید، خواهید توانست پای ماینر (Pi miner) موفقی شوید. البته اگر به دنبال موفقیت بیشتر در این زمینه هستید، بهتر است منتظر فاز ۳ پای بمانید که در آن زمان پای برای رمزگذاری برخی از قراردادهای بازار پای (PI)، یک برنامه را با قابلیت پشتیبانی از زبان‌های مختلف ارائه خواهد داد. پای نتورک (PI Network) با این روش منبع توکن خود را تنظیم خواهد کرد.

برای نصب برنامه پای بر روی تلفن همراه، نیازی به خرید برنامه توسط کاربران وجود ندارد، کافی است تلفنی را برای استخراج در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این برنامه به خوبی استفاده کنند؛ اما در مقابل برای استخراج بیت کوین، ابتدا لازم است مبلغی را در برنامه بیت کوین سرمایه گذاری کنید.

آیا استفاده از برنامه موبایل پای نتورک (PI Network) بی‌خطر است؟

پیش‌تر اشاره کردیم که برنامه پای کوچک‌ترین تأثیری بر شارژ باتری و عملکرد گوشی شما نخواهد گذاشت و همچنین کاربران نیازی به حل مشکلات محاسباتی و صرف انرژی و زمان بیش از حد برای ساخت بلاک چین ندارند، بلکه آن‌ها با دعوت سایر کاربران یا گره‌ها و ایجاد یک نمودار اعتماد جهانی، به ایمن سازی شبکه کمک می‌کنند.

هنگام اجرای بلاک چین، کاربران پاداش خود را با سکه‌های پای بر اساس زمانی که استخراج را شروع کرده‌اند، دریافت می‌کنند و کاربرانی که قبل از دیگران استخراج را شروع کردند، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند.

چرا باید برنامه پای (PI) خود را هر ۲۴ ساعت فعال کنید؟

برای اینکه بتوانید هر روز بدون کوچک‌ترین زحمتی پول در بیاورید لازم است که برنامه را هر ۲۴ ساعت یک بار فعال کنید.

برای فعال شدن برنامه را باز کنید، علامت رعدوبرقی را مشاهده می‌کنید که لازم است هر ۲۴ ساعت یک بار روی آن کلیک کنید. این کار را لازم است هر روز تکرار کنید چون‌که سازندگان این برنامه می‌خواهند با این کار شما مطمئن شوند که شخصی واقعی برنامه را فعال کرده است و این کار توسط ربات انجام نشده و همچنین هیچ تقلبی در استخراج صورت نگرفته است.

کد دعوت پای (PI) یعنی چه؟

هنگامی که برنامه پای نتورک (PI Network) را بر گوشی خود نصب می‌کنید، در ابتدا باید مشخصات خود را وارد کنید. پس از وارد کردن مشخصات باید کد دعوت را وارد کنید که همان آی دی شخصی است که شما را دعوت کرده است. به همین دلیل کد دعوت بسیار مهم است و بدون آن نمی‌توانید وارد برنامه شوید.

چنانچه کد دعوت ندارید، می‌توانید با استفاده از این کد «Soniabiii» وارد برنامه شوید. به خاطر داشته باشید که برای ورود به برنامه و اجرای آن باید از فیلترشکن استفاده کنید.

با تایید پنج نفر از اعضای فعلی پای نتوورک که حدود چند دقیقه ممکن است طول بکشد و کاملا محرمانه نیز است، دایره ایمنی تکمیل خواهد شدو یک علامت سپر با عدد ۱۰۰% در صفحه اصلی اپلیکیشن‌ ظاهر خواهد شد. این بدان معناست که شما به این افراد اعتماد دارید و با داشتن افراد بیشتری در حلقه امنیتی خود، درآمد پای شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

هر چقدر افراد بیشتری به شبکه دعوت کنید، پای (pie) بیشتری دریافت خواهید کرد. برای استخراج در پای نتوورک (PI Network) لازم نیست کاری انجام دهید، یا پول و انرژی مصرف کنید. شما فقط به خاطر داشته باشید که هر ۲۴ ساعت یک بار برنامه را فعال کنید و با خیال راحت به سایر فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید.

اکنون تعداد افرادی که وارد بازار رمز ارز می‌شوند و بیت کوین خریداری می‌کنند روز به روز رو به افزایش است و همین باعث می‌شود استخراج بیت کوین دشوارتر شود. قیمت بیت کوین هم مانند محبوبیتش رو به افزایش است و الآن بهترین موقعیت برای خرید بیت کوین به شمار می‌رود.

گفتیم که برنامه پای (PI)، برنامه‌ای است که می‌توانید آن را از طریق تلفن همراه خود اجرا کنید و از طریق همین تلفن همراه می‌توانید استخراج را شروع کنید، البته تنها در صورتی که توسط کاربری دعوت شوید. هنگامی که وارد برنامه می‌شوید، می‌توانید دوستان و آشنایان خود را به سیستم دعوت کنید و از طریق دعوت آن‌ها درآمد شما تا میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال شما اکنون با گوشی خود استخراج می‌کنید، حالا دو نفر را به برنامه دعوت می‌کنید که آن‌ها نیز در برنامه استخراج می‌کنند و فعالیت آن‌ها به میزان به طور مداوم استخراج و پای دریافتی شما را افزایش می‌دهد.

به این ترتیب که هر کاربر، افراد بیشتری را به شبکه دعوت می‌کند، شبکه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. تقریباً ۱۰ میلیون کاربر پیشگام فعال در شبکه وجود دارد که از طریق تلفن خود استخراج می‌کنند و این رقم هر روز رو به افزایش است.

ارز دیجیتال پای نتوورک و کلاهبرداری

در مورد بی خطر بودن یا کلاهبرداری بودن ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) نظرات ضد و نقیض زیادی وجود دارد که در ادامه سعی شده است به تمامی جنبه های آن پرداخته شود.

چرا ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) کلاهبرداری نیست؟

در مورد این پرسش، پاسخ‌های متفاوتی در خصوص مطرح شده است. در هر صورت بسیاری بر این باورند که خیر ارز دیجیتال پای (PI) کلاهبرداری نیست. دلیل آن هم این است که پای هم مانند سایر رمز ارزها، از جمله بیت کوین، اتریوم (Ethereum) و لایت کوین (litecoin) است که به مرور زمان ارزش و محبوبیت فراوانی به دست آوردند.

نباید فراموش کرد که شما برای ورود به ارز دیجیتال پای (PI) به هیچ گونه سرمایه‌ای نیاز ندارید و صرفاً زمان و گوشی تلفن همراه تنها سرمایه‌هایی هستند که شما به کار خواهید گرفت.

بقیه رمز ارزها هم در ابتدا تنها در داخل شبکه خود معامله می‌شدند و به مرور به صورت عمومی مورد معامله قرار گرفتند. هنوز هم بسیاری از مردم کوچک‌ترین اطلاعی از لزوم استخراج رمز ارزها ندارند و نمی‌دانند که تمامی رمز ارزها باید استخراج شوند.

مسلماً چندین سال قبل که بیت کوین به تازگی وارد بازار شده بود و رقابت چندانی در این شبکه وجود نداشت، استخراج بیت کوین راحت‌تر بود. در واقع در ابتدا استخراج تمامی رمز ارزها راحت‌تر بود و به سادگی می‌توانستید با تلفن یا کامپیوتر خود سکه استخراج کنید و درآمد زیادی از این طریق کسب کنید.

اگر در حال حاضر در شبکه گوگل پای به دنبال بررسی قیمت یا نمودار پای هستید، خواهید دید که قیمت هر پای ۴۱ سنت است. البته پای نتوورک (PI Network) هنوز هم هیچ صرافی را به طور عمومی اعلام نکرده است.

بنابراین با توجه به قیمت هر پی آی، موقعیت و فرصت بهتر از این برای سرمایه گذاری پیدا نخواهید کرد. از همه بهتر اینکه برای شروع به تنها لازم است برنامه را دانلود و بارگذاری کرده و سپس استخراج را به صورت رایگان در تلفن خود شروع کنید.

چرا ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) کلاهبرداری است؟

بسیاری چندان روی خوشی به ارز دیجیتال پای (PI) نشان نداده‌اند و عمدتاً به چشم یک کلاهبرداری تازه در دنیای ارزهای دیجیتال به آن نگاه می‌کنند. این گونه افراد در خصوص کلاهبرداری بودن ارز دیجیتال پای به چند دلیل زیر اشاره می‌کنند.

  • در وایت پیپر این ارز دیجیتال صرفاً به کلیات اشاره شده است. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال به جزئیات فنی و ساختاری آن بسیار کم پرداخته‌اند.
  • موضوع دیگری که مطرح می‌شود این است که این رمز ارز هیچ سورس کدی ندارد و یا ما در اختیار نداریم. پروژه‌های معتبر اغلب سورس کدها را برای توسعه در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما این موضوع در خصوص پای نتوورک صدق نمی‌کند.
  • وایت پیپر مبتدیانه نوشته شده است. در واقع اصلاً اثری از یک مقاله دانشگاهی دیده نمی‌شود. برای نمونه اگر مقاله را نگاه کنید متوجه می‌شود که صرفاً با یک نقشه راه از ارز دیجیتال پای نتوورک تمام می‌شود در حالی که مقالات علمی و دانشگاهی باید با یک جمع بندی و نتیجه گیری تمام شوند.
  • توضیحاتی اندک فنی هم که در خصوص پای نتوورک داده شده است تا حدودی نامفهوم و گاهی هم اشتباه است.

استخراج ارز دیجیتال پای نتورک

ارز دیچیتال پای از جنبه استخراج نیز با دیگر ارزهای دیجیتال تفاوت دارد که در ادامه به فرایند کلی آن پرداخته شده است.

از کجا بدانیم که استخراج به پایان رسیده است؟

هنگامی که استخراج پایان می‌یابد، برنامه به طور خودکار به کاربر یادآوری می‌کند که استخراج پایان یافته است تا دوباره آن را فعال کند. پس هنگامی که اعلانی را از طرف برنامه مشاهده کردید، برنامه را باز کنید و استخراج را فعال کنید و بعد از چندین ماه که داد و ستد عمومی آغاز شود، خواهید دید که چه سرمایه فراوانی در حساب خود دارید.

تمام پای‌هایی که تا این لحظه استخراج کرده‌اید یا قرار است در آینده استخراج کنید تا زمانی که امکان معامله به صورت عمومی فراهم نشود، قادر به فروش آن‌ها نخواهید بود. پس تا آن زمان از طریق تلفن خود هر روز روند استخراج پای را تکرار کنید و منتظر بمانید.

می‌توانید پای‌های استخراج شده را ذخیره کرده و هر روز تعداد آن‌ها را افزایش دهید تا زمانی که معامله عمومی آزاد می‌شود بتوانید از فروش آن‌ها سود خوبی به دست آورید.

کسانی که آشنایی بیشتری با تکنولوژی دارند و می‌دانند چگونه با کامپیوتر و آدرس آی پی (IP Address) کار کنند، می‌توانند به وب‌سایت پای بروند و برنامه مخصوص کامپیوتر را که پای نود (PI Node) نام دارند از آنجا دانلود کنند.

پس از دانلود این برنامه بر روی کامپیوتر و فعال کردن آن هم‌زمان با فعال سازی برنامه بر روی گوشی، خواهند توانست از دو سیستم متفاوت استخراج کرده و پای بیشتری دریافت کنند.

راهنمای گام به گام روش استخراج ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network)

در حالی که استخراج بیت کوین بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است و همچنین برق زیادی هم مصرف می‌کند که برای محیط زیست مضر است، توسعه دهندگان پای توانستند قدم بزرگی به سمت پیشرفت و رشد فرایندهای استخراج بردارند.

هدف اصلی ایجاد شبکه‌ای مطلوب و مناسب برای مردم این بود که کاربران بتوانند با استفاده از گوشی و بدون صرف انرژی، زمان، باتری و پول، سکه‌های خود را بدون کوچک‌ترین محدودیتی استخراج کنند. علاوه بر این وب‌سایت چنجلی (Changelly) نیز برنامه‌ای را که به اندازه برنامه پای ساده است را برای دانلود قرار داده است.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که با انجام مراحلی ساده و بدون نیاز به صرف وقت و انرژی، پای به دست آورید اما تا زمانی که توسعه دهندگان گزینه مون (Moon) را اجرا نکنند برداشت و یا انتقال پول امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای ورود به پای نتورک (PI Network) و دریافت برنامه لازم است چند مرحله بسیار ساده و راحت را قدم به قدم دنبال کنید.

  1. برنامه Pi Network را از بازار مخصوص اندروید یا آپل دانلود کنید.
  2. با آی دی فیس‌بوک یا شماره تلفن ثبت‌نام کنید.
  3. گذرواژه خود را انتخاب کنید. گذرواژه شما باید حداقل ۸ رقم و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ انگلیسی باشد.
  4. مشخصات خود را پر کنید و حتماً نام واقعی خود را وارد کنید.
  5. کد دعوت را وارد کنید. برای این قسمت می‌توانید این کد «Soniabiii» را وارد کنید.
  6. با وارد کردن کد دعوت وارد برنامه خواهید شد. سپس روی نماد رعدوبرق در سمت راست کلیک کنید. این کار را هر ۲۴ ساعت یک بار تکرار کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌ها را فعال کنید تا برنامه به شما یادآوری کند که چه زمانی باید استخراج را فعال کنید.
  7. پس از فعال کردن استخراج، دوباره بر روی گزینه رعدوبرق کلیک کنید. در قسمت Ambassador، بر گزینه INVITE MORE کلیک کنید. سپس شما می‌توانید کد دعوت را برای مخاطبین خود بفرستید. اگر می‌خواهید کد دعوت را در برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید در قسمت USE OTHER CHANNELS خواهید توانست سایر شبکه‌های اجتماعی را برای اشتراک کد دعوت انتخاب کنید.

به همین راحتی اکنون شما کاربر فعال پای نتوورک (PI Network) هستید که با کوچک‌ترین زحمتی هر روز پای استخراج می‌کنید. حالا شما تمامی اطلاعات لازم در مورد نحوه عملکرد این برنامه و چگونگی کار کردن با آن را دارید و نیازی به ارائه توضیحات بیشتر وجود ندارد.

نقش کاربران در برنامه پای (PI)

طبق وایت پیپر (White paper)، برای کاربران پای چهار نقش وجود دارد.

  • پیشگامان: این اولین سطح برای همه کاربران است. نرخ استخراج برای پیشگامان ۰/۲۵ پای بر ساعت است.
  • مشارکت کننده: کاربری که به مدت ۳ روز پای استخراج کند این نقش به او تعلق می‌گیرد.
  • سفیر: کاربری است که دیگران را برای عضویت در پای نتوورک (PI Network) دعوت می‌کند.
  • گره: این نقش برای آن دسته از کاربران است که کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به شبکه متصل کرده‌اند.

مزایای ارز دیچیتال پای (PI Network)

ارز دیجیتال پای نتوورک (PI Network)، رمز ارز جدیدی هستند که توسط افرادی مانند من و شما استخراج و پشتیبانی می‌شوند. این برنامه توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد توسعه یافته است و این گروه برنامه را طوری طراحی کرده‌اند که استفاده از آن برای همه راحت و امکان‌پذیر باشد و بدون نیاز به مصرف شارژ در گوشی شما هر روز استخراج را ادامه دهد. در واقع هدف اصلی ساخت برنامه‌ای بود که هر شخصی در سراسر جهان با کمترین امکانات بتواند است در استخراج جهانی پای مشارکت داشته باشد.

به طور کلی این برنامه مزایای فراوانی دارد که سایر ارزهای دیجیتالی از آن بی‌بهره هستند که از آن جمله می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

  • استفاده و کار کردن با این برنامه بسیار راحت است. کسانی که با عملکرد ارزهایی مانند بیت کوین آشنایی دارد بلافاصله متوجه تفاوت این دو از لحاظ کارکرد خواهند شد.
  • میزان استخراج سکه در این برنامه به عواملی مانند قدرت دستگاه و یا کاربر بستگی ندارد و فرایند استخراج برای همه ساده و قابل دسترس است.
  • افرادی که به توسعه و بهبود برنامه کمک می‌کنند و همراه با خود افراد دیگری را نیز به برنامه دعوت می‌کنند، پاداش قابل توجهی دریافت خواهند کرد.

پرسش های متداول

در ادامه سعی شده است به چند پرسش رایج در خصوص این ارز دیجیتا پاسخ داده شود.

پای نتورک چگونه استخراج می‌شود؟

استخراج در تعدادی از ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد که بر بستر بلاک چین پیاده شده‌اند و از یک مکانیزم اجماع استفاده می‌کنند. پای نتورک هیچ بلاک چین و مکانیزم مشخصی برای استخراج ندارد. استخراج یک ارز دیجیتال واقعی، به توان محاسباتی و اینترنت نیاز دارد.

آیا می‌توانم با لمس روزانه صاعقه در نرم‌افزار پای، درآمد کسب کنم؟

خیر! پای هویت مشخصی به عنوان ارز دیجیتال ندارد. عددی که به‌عنوان دارایی در نرم‌افزار نشان داده می‌شود، عدد بی‌ارزشی است که بیانگر دارایی شما نیست.

چگونه پای نتورک را بفروشم؟

پای در هیچ صرافی معتبر ارز دیجیتال لیست نشده است و قابل خریدوفروش نیست.

قیمت پای نتورک چند است؟

پای در هیچ صرافی داخلی و خارجی قابلیت معامله ندارد و ارزش آن صفر است.

سخن آخر

مطمئناً ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) پیشرفت عظیمی در دنیای ارز دیجیتالی به شمار می‌رود و اگر تیم پای به بهبود و توسعه آن ادامه دهند در سال‌های آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه رمز ارز خواهیم بود. فارغ از اینکه کلاهبرداری باشد یا نباشد، شما برای استخراج این ارز دیجیتال نیازی به وارد کردن سرمایه ندارد. پس امتحانش رایگان است.

نظر شما در مورد ارز دیجیتال پای نتورک (PI Network) و آینده آن چیست؟