ارز اسموث لاو پوشن (Smooth Love Potion) یکی دیگر از پروژه‌های دنیای جذاب متاورس است و به همین دلیل هم قابلیت‌های زیادی برای پیشرفت و صعود دارد. اخیراً محبوبیت توکن‌های اسموث لاو پوشن (SLP) به‌مانند سایر پروژه‌های دنیای مجازی متاورس افزایش قابل‌توجهی داشته است. در این مقاله به طور مفصل به ویژگی‌ها و مزایا این رمزارز پرداخته‌ایم.

اسموث لاو پوشن (SLP) چیست؟

اسموث لاو پوشن (Smooth Love Potion) نوعی ارز دیجیتال است که در بازی متاورس اکسی اینفینیتی وجود دارد. کاربران به کمک این رمزارز می‌توانند اکسی‌ها را که موجودات دیجیتالی کلکسیونی در بازی هستند پرورش دهند.

محبوبیت این توکن‌ها به حدی افزایش یافته است که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. در این مقاله قصد داریم جایگاه این رمزارز در بازی اکسی اینفینیتی و همچنین تأثیر آن بر کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

انقلاب بلاکچین دنیای کاملاً جدیدی از امکانات را باز کرده است که در تخیل محدود انسان نمی‌گنجد. برنامه‌های مربوط به فناوری بلاکچین به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و به سرعت جایگاه ثابتی در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله صنعت گیمینگ پیدا کرده‌اند.

بسیاری از سایت‌های بازی ترجیح می‌دهند از دارایی‌های رمزارزی محبوب مانند بیت کوین، اتریوم یا کاردانو به عنوان پول دیجیتال استفاده کنند اما بعضی دیگر تمام تلاش خود را می‌کنند تا توکن‌های بومی ویژه خودشان  را ایجاد کنند.

تاریخچه اسموث لاو پوشن و اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که به کمک آن می‌توان قدرت اسموث لاو پوشن را افزایش داد. اکسی (Axie) یک موجود دیجیتالی است که می‌توان آن را جمع آوری کرد، پرورش داد، آموزش داد و در نهایت از آن در این دنیای قابل مشاهده در جنگ استفاده کرد.

شخصیت‌های متحرک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ویژگی‌های منحصر به فردی که نشان دهنده در دسترس بودن و قدرت مبارزه آن‌ها است داشته باشند. علاوه بر این، از بلاکچین اتریوم می‌توان برای ذخیره تمام اطلاعات ژنتیکی آنها استفاده کرد.

برای بازتولید اکسی تعداد توکن مشخصی لازم است که تعداد آن با محاسبه نوع والد مشخص می‌شود. قبل از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ هزینه پرورش موجودات در قالب اکس پی بود؛ اما پس از انتشار نسخه آلفای بازی استفاده جدیدی برای اکس پی در نظر گرفته شد و یک رمزارز جدید مسئول کارهای آن شد.

سازندگان اسموث لاو پوشن

ترانگ نگوین مدیر عامل شرکت شغل خود به عنوان مهندس نرم‌افزار در ایالات متحده را رها کرد تا روی این پروژه تمرکز کند. به گفته نگوین، پتانسیل حوزه گیمینگ به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر بلاکچین قرار گرفته است زیرا بسیاری از گیمرها دارایی‌های بزرگی در بازی‌های شناخته‌شده ندارند.

طبق گفته بازیکنان بلاکچین، پلتفرم اتریوم آنها را قادر می‌سازد تا یک «بازی رویایی» بسازند. به گفته نگوین، روش پرورش برای کسانی ایجاد شده است که قبلاً بازی‌های کلکسیونی مانند کریپتو کیتیز (CryptoKitties) را انجام داده‌اند.

توکن اسموث لاو پوشن (SLP) چیست؟

توکن ERC-20 اسموث لاو پوشن که قبلا با نام اسمال لاو پوشن شناخته می‌شد در پاسخ به این تقاضا ایجاد شد.

اکسی اِج توکن گیمینگ اسموث لاو پوشن را ایجاد کرده است. این رمزارز بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و حضور آن در استخر نقدینگی یونی سواپ باعث شده بتواند در فضای گیمینگ و دیفای نفوذ کند.

این توکن با وجود اینکه یک توکن گیمینگ پیچیده نیست اما به دلایل جالبی استفاده می‌شود. این توکن در درجه اول به عنوان یک ارز دیجیتال مهم برای پرورش حیوانات خانگی در اکسی اینفینیتی استفاده می‌شود.

کاربرد اسموث لاو پوشن

کاربرانی که این ارز دیجیتال دارند می‌توانند از ویژگی‌های زیر که برای ارائه یک تجربه گیمینگ موفق در اکسی اینفینیتی طراحی شده است بهره‌مند شوند:

امکان پرورش اکسی‌ها تا هفت بار در بازی

دریافت پاداش‌های مشوق توسط پس از رسیدن به سطوح مشخص

امکان خرید و فروش آیتم‌ها در یونی سواپ

چرا اسموث لاو پوشن خوب است؟

همان‌طور که حالا می‌دانید این پروژه در واقع یک نوع پول درون بازی است و نگوین تصمیم گرفته است که استفاده از کوین مورد استفاده در بازی سوپر ماریو را ضروری کند. به گفته نگوین، اکسی با دیگر توکن‌های مثلی تفاوت دارد. این رمزارز یک توکن منحصر به فرد است زیرا جزو برترین توکن‌های گیمینگ بوده و در صرافی زیپمِکس (Zipmex) معامله می‌شود.

اسموث لاو پوشن چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که قبلاً گفته شد، برای پرورش دست یک اکسی باید مقدار خاصی از پوشن‌ها (معجون) خورده شود. تعداد نژادهای هر دو والدین بر هزینه هر پرورش تأثیر می‌گذارد. محاسبه مقدار پوشن به این صورت است که اگر والدین تعداد نژاد بالایی داشته باشند پوشن‌های بیشتری برای پرورش آنها مورد نیاز است.

مجاز بودن پرورش هفت مرحله دارد. با توجه به نمودارهای منتشر شده؛

در سطح اول حدود ۱۰۰ اسموث لاو پوشن،

سطح دوم ۲۰۰،

سطح سوم ۳۰۰،

سطح چهارم ۵۰۰،

سطح پنجم ۸۰۰،

سطح ششم ۱۳۰۰ و

سطح هفتم ۲۱۰۰ اسموث لاو پوشن استفاده می‌شود.

در زیر با نحوه محاسبه تعداد پوشن‌های لازم برای یک نژاد آشنا می‌شوید.

تعداد نژادهای والد اول ضرب در تعداد نژادهای والد دوم ضرب در تعداد پوشن‌های لازم.

نحوه به دست آوردن توکن‌های اسموث لاو پوشن

رایج‌ترین راه برای به دست آوردن پوشن‌ها، دریافت آنها به عنوان جایزه پس از برنده شدن در یک بازی در اکسی اینفینیتی است. اگرچه این روند ممکن است زمان زیادی طول بکشد زیرا امکان دارد قبل از اینکه بتوانید اولین نژاد را اجرا کنید باید در ۱۵ مسابقه برنده شوید. البته برای جلو افتادن و به دست آوردن این توکن بیشتر می‌توانید مقداری از آن را در یونی سواپ یا سایر صرافی‌ها بخرید.

اقتصاد توکنی و قیمت اسموث لاو پوشن

ارزش کلی این توکن سقف مشخصی ندارد و عرضه چرخشی آن به طور مداوم در حال تغییر است. این به این دلیل است که این توکن‌ها همیشه در نتیجه اکشن‌های درون بازی ایجاد می‌شوند و هر زمان که اکسی‌های جدید از طریق فرآیند پرورش تولید می‌شوند بخشی از این توکن‌ها سوزانده می‌شوند. در نتیجه دریافت این رمزارز مشروط به انجام بازی اکسی اینفینیتی است.

در نتیجه با گسترش پایگاه کاربران اکسی اینفینیتی، افزایش مشارکت بازیکنان، افزایش مسابقات درون بازی و سایر فعالیت‌های منجر به تولید این توکن می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه تعداد توکن‌های ایجاد شده شود.

کوین اسموث لاو پوشن هم در متاورس اکسی اینفینیتی و هم به دلیل اقتصاد گیمینگ، در بازار بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال دارای ارزش است. اساساً اسموث لاو پوشن با بسیاری از ارزهای درون بازی دیگر متفاوت است زیرا این توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز، در پلتفرم اکسی اینفینیتی و بازار اکسی و همچنین بازارهای متاورس و ان اف تی به طور کل معامله می‌شود.

از کجا اسموث لاو پوشن (SLP) بخریم؟

خرید ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن (SLP) از طریق صرافی ارز دیجیتال رمزینکس شامل چند مرحله ساده است که می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • ثبت نام در صرافی
  • ارسال مدارک احراز هویت
  • ثبت کارت بانکی
  • تایید کارت بانکی
  • فعال شدن سطح برنزی
  • فعال شدن واریز ریال و خرید و فروش رمزارز
  • فعال شدن سطح طلایی
  • فعال شدن امکان برداشت ریال و رمزارز

برای شروع به خرید اسموث لاو پوشن (SLP) در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس لازم نیست تا تکمیل شدن فرایند احراز هویت صبر کنید و صرفاً بعد از تأیید کارت بانکی می‌توانید بلافاصله اقدام به خرید و فروش اسموث لاو پوشن (SLP) کنید.

از طرفی هم تمامی مراحل از آغاز ثبت‌نام تا خرید و فروش، واریز و برداشت را می‌توانید در اپلیکیشن اختصاصی رمزینکس انجام دهید.

در نتیجه قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و قاعدتاً متاثر از قیمت‌های بازار جهانی تعیین خواهد شد و خود صرافی هیچ نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارد.