افت نرخ تولید شرکت‌های استخراج عمومی بیت‌کوین - مجله رمزینکس

کاهش تولید بیت‌کوین شرکت‌های استخراج عمومی پس از هاوینگ آوریل

اسکناس‌های یورو و بیت‌کوین‌ها به همراه چکشی که نشانه‌ی استخراج بیت‌کوین است روی میز قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش منتشر شده توسط نشریه The Miner Mag حاکی از آن است که شرکت‌های استخراج عمومی بیت‌کوین در ماه آوریل پس از رویداد هاوینگ، کاهش تولید بیت‌کوین را در بازه‌ی ۶ تا ۱۲ درصد تجربه کرده‌اند.

استخراج‌گران عمده‌ی بیت‌کوین شامل بیت‌فارمز، سیفر، کلین‌اسپارک، کور ساینتیفیک، رایت و تِراوولف همگی تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته‌اند. با این وجود، گزارش مذکور اشاره می‌کند که بازار کارمزد قوی بیت‌کوین به طور موقت تأثیر هاوینگ بر این شرکت‌ها را تعدیل کرده است.

هات ۸ شاهد کاهش قابل توجه تولید بیت‌کوین است

هات ۸ (Hut 8)، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج بیت‌کوین در آمریکای شمالی، کاهش قابل توجهی در تولید اختصاصی خود را برای ماه آوریل گزارش کرده است.

این شرکت در به‌روزرسانی ماهانه‌ی خود که در روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که با ناوگان اختصاصی استخراج خود، در ماه آوریل ۱۴۸ بیت‌کوین استخراج کرده است که بیانگر کاهش ۳۶ درصدی نسبت به ماه مارس می‌باشد.

کاهش مذکور منجر به نرخ هش (Hashrate) تحقق‌یافته‌ی ۳.۴۴ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) شده است که افت قابل توجهی را نسبت به رکورد ۶.۲۷ اگزاهش بر ثانیه ثبت شده توسط هات ۸ در دسامبر و پس از ادغام با یواس‌بی‌تی‌سی (USBTC) نشان می‌دهد.

در حالی که هاوینگ بر تولید تاثیر گذاشته است، هات ۸ دلیل اصلی این کاهش را عمدتاً به جابجایی استخراج‌کننده‌های اختصاصی مستقر در سایت‌های Kearney و Granbury نسبت می‌دهد. این سایت‌ها در دسامبر توسط ماراتون خریداری شده‌اند.

آشر جنوت، مدیرعامل هات ۸، در این بیانیه اعلام کرد که تیم با موفقیت توانسته‌اند بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه استخراج‌کننده روی ۴۴۰ پالت را تنها در مدت هشت روز در ماه آوریل جابجا کنند. این اقدام با هدف به حداقل رساندن زمان توقف فعالیت ناوگان شرکت صورت گرفته است.

علاوه بر این، آقای جنوت اعلام کرد که استخراج‌کننده‌های جابجا شده‌ی Kearney و Granbury خانه‌ی جدیدی در سایت Salt Creek در تگزاس پیدا کرده‌اند. این سایت ظرف مدت قابل توجهی از زمان شروع ساخت و ساز، طی سه ماه عملیاتی شده است. سایت Salt Creek دارای ظرفیت برق ۶۳ مگاوات است.

هات ۸ همچنین اعلام کرد که کل ظرفیت ماینینگ شخصی، میزبانی و مدیریت انرژی آن در ماه آوریل به بیش از یک گیگاوات افزایش یافته است.

این توسعه تا حدودی به دلیل راه‌اندازی سایتی به ظرفیت ۲۱۵ مگاوات در Ward County، تگزاس، به نمایندگی از Ionic Digital بود. ظهور Ionic Digital از پرونده‌ی ورشکستگی فصل ۱۱ سِلسیوس، تحولی قابل توجه در عملیات استخراج هات ۸ به شمار می‌رود.

تنظیم مجدد عملیات استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از هاوینگ

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از جمله Riot Platforms، عملیات خود را پس از رویداد هاوینگ در ۱ اردیبهشت که پاداش ماینینگ را از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین (معادل تقریباً ۱۸۰۶۰۰ دلار در زمان نگارش) کاهش داد، تنظیم کرده‌اند.

همانطور که گزارش شده است، خروج قابل توجه بیت‌کوین از سوی استخراج‌کنندگان می‌تواند در ماه‌های پس از رویداد هاوینگ آینده در افق دیده شود.

مارکوس ثیلن، رئیس تحقیقات در ۱۰ ایکس ریسرچ (۱۰x Research)، در یادداشتی اخیر تخمین زده است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پتانسیل فروش تقریباً ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین را پس از هاوینگ دارند.

تحلیل شرکت مدیریت دارایی CoinShares نشان می‌دهد که Riot، TeraWulf و CleanSpark از جمله بهترین شرکت‌های موقعیت‌یابی شده برای مقابله با چالش‌های پیش روی صنعت هستند.

منبع: cryptonews

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید