جهش قیمت ورلدکوین در پی انتشار محصول OpenAI - مجله رمزینکس

جهش ۳۰ درصدی ورلدکوین (WLD) در یک هفته با شایعات مربوط به محصول جدید OpenAI

کندل استیک، نمودار صعودی، ورلدکوین و موشک از یک موبایل خارج شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش قیمت ورلدکوین با علاقه‌ی معامله‌گران همسو است، چرا که آن‌ها انتظار راه‌اندازی یک موتور جستجوی اختصاصی از سوی OpenAI، شرکت مادر چت‌جی‌پی‌تی، را دارند.

ورلدکوین با وجود نداشتن ارتباط مستقیمی با OpenAI، سم آلتمن، چهره‌ی سرشناس حوزه‌ی هوش مصنوعی، را به عنوان چهره‌ی پیشرو در پروژه‌ی اسکن عنبیه و این شرکت پیشگام هوش مصنوعی، با خود شریک می‌داند. با وجود این ارتباط غیرمستقیم، بازار واکنش مثبتی نشان داده است که اهمیت تأثیرگذاری حتی ارتباطات سفته‌بازانه در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال پرنوسان را برجسته می‌کند.

این جنجال اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد، زمانی که پیت هوانگ، محقق حوزه‌ی هوش مصنوعی، در شبکه‌های اجتماعی به راه‌اندازی قریب‌الوقوع «search.ChatGPT.com» در تاریخ ۲۰ اردیبهشت اشاره کرد. این خبر، توجه سرمایه‌گذاران را برانگیخته و ورلدکوین را در خط مقدم دارایی‌های دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی قرار داده است.

گزارش اخیر Santiment بر هیجان حاکم بر بازار می‌افزاید. این گزارش اشاره می‌کند که ارزش کل بازار Worldcoin در اوایل ماه می با ۴۴ درصد افزایش مواجه شده است. این افزایش با سخنان جنجالی وارن بافت در مورد پتانسیل فعالیت‌های مالی غیرقانونی تسهیل‌شده توسط فناوری هوش مصنوعی نیز تقویت شده است. چنین اظهارنظرهایی توجه به کوین‌های هوش مصنوعی را بیشتر کرده و ورلدکوین پیشتاز این جبهه است.

حجم معاملات روزانه نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. این حجم دیروز ۱۳۴ درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی بالای بازار است. در تاریخ ۱۷ اردیبهشت، معامله‌گر کریپتو ساحین‌تاس، چشم‌انداز قیمتی خود را برای WLD به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که این ارز دیجیتال می‌تواند در بلندمدت به ۱۶ دلار برسد.

کریپتو ساحین‌تاس گفت:

چشم‌انداز فنی در نمودار یک‌روزه‌ی ورلدکوین مثبت است. در کوتاه‌مدت می‌توان انتظار رسیدن قیمت به ۱۲ دلار و سپس ۱۶ دلار را داشت.

همکاری احتمالی OpenAI و Worldcoin می‌تواند فناوری‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را با خدمات ورلدکوین ترکیب کند و به طور بالقوه، کاربرد و جذابیت WLD را افزایش دهد. با این حال، با توجه به نقش پرنفوذ آلتمن در هر دو سمت می‌تواند منجر به بررسی‌های نظارتی شود.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید