وایت پیپر ارز ایکس ای آی؛ از معرفی شبکه تا رودمپ توکن xai

وایت پیپر ارز ایکس ای آی شامل چه اطلاعاتی است؟

لوگوی ارز ایکس ای آی
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ تیر ۱۴۰۳

وایت پیپر ارز دیجیتال یک منبع بسیار مهم و حیاتی برای ارزیابی کیفیت پروژه توکن‌ها در بازار کریپتوکارنسی است؛ بنابراین مطالعه وایت پیپر ارز ایکس ای آی برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال هستند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. البته شواهد نشان از این دارد که معمولا معامله‌گران ایرانی خیلی علاقه زیادی به مطالعه وایت پیپر ارزهای دیجیتال نداشته و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها اغلب در انتخاب گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری ایده‌آل در بازار کریپتوکارنسی دچار چالش‌هایی شوند.

از این رو در رمزینکس با ارزیابی دقیق وایت پیپر ارزهای دیجیتال جذاب، سعی داریم تا یک قدم حیاتی برای کاربران ایرانی در این راستا برداریم. در این مقاله نیز نوبت به ارزیابی دقیق و کامل اطلاعات وایت پیپر ارز ایکس ای آی می‌رسد.

وایت پیپر ارز ایکس ای آی چیست؟

قبل از هر چیزی لازم است تا شما بدانید که وایت پیپر ارز ایکس ای آی چیست و قرار است از مطالعه آن به چه نکاتی پی ببریم؟ ارزهای دیجیتال با کاربردها و اهداف مختلفی وارد بازار کریپتوکارنسی می‌شوند و تیم توسعه‌دهنده آن‌ها معمولا با توجه به تخصص و انگیزه‌های خود، سعی می‌کنند تا پروژه توکن خود را در یک مسیر شفاف در پیش بگیرند. در این بین وایت پیپر یک ارز دیجیتال مانند ایکس ای آی به کاربران بازار ارز دیجیتال کمک می‌کند تا ایده‌ها و ذهنیت تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال را بشناسند و بدانند که اصلاً قرار است روی چه ارزی با چه ویژگی‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

وایت پیپر ارز ایکس ای آی در واقع یک فایل pdf است که توسط تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال منتشر شده و مطالعه آن باعث می‌شود تا کاربران بتوانند تمام جزئیات مهم درباره شبکه این ارز دیجیتال و خود آن را به دست آورند. اینکه ایکس ای آی در چه حوزه‌ای در بازار ارز دیجیتال تعریف شده و قرار است چه مسیری را در آینده طی کند، همگی در این سند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به این ترتیب مطالعه این سند اهمیت بسیار زیادی برای امله‌گران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال و خود ارز xai خواهد داشت.

اطلاعات وایت پیپر ارز ایکس ای آی

اگر با اهمیت مطالعه وایت پیپر ارز ایکس ای آی برای شناخت دقیق و کامل این ارز دیجیتال آشنا شده و درک کردید که این موضوع تا چه حد می‌تواند روی کیفیت سرمایه‌گذاری شما تاثیر داشته باشد، دیگر هیچ جای نگرانی از بابت عدم دسترسی به این وایت پیپر و یا نداشتن دانش زبان انگلیسی برای مطالعه آن برای شما باقی نمی‌ماند، زیرا قرار است در ادامه تک‌تک جزئیات منتشر شده در این وایت پیپر را برای شما تشریح کنیم.

در ارزیابی و ارائه اطلاعات موجود در وایت پیپر ارز ایکس ای آی هیچ دخل و تصرفی از سوی تیم رمزینکس وجود نداشته و ما دقیقاً همان اطلاعات را قرار است به صورت کاملاً شفاف و به زبان ساده به شما منعکس کنیم. همچنین هیچ نظر شخصی درباره هیچ یک از این اطلاعات را نیز به شما تحمیل نخواهیم کرد تا در نهایت بتوانید شناخت کامل و کافی از زبان تیم توسعه‌دهنده ایکس ای آی نسبت به این ارز دیجیتال پیدا کنید.

معرفی xai

شبکه ارز ایکس ای آی بلااکچین لایه 3 اتریوم
offchain Labs توسعه‌دهنده بلاک‌چین لایه ۳ ایکس ای آی است.

اولین بخش از وایت پیپر این ارز دیجیتال به معرفی آن برمی‌گردد. در بخش معرفی xai اشاره شده که پلتفرم این ارز دیجیتال به صورت بالقوه به میلیاردها گیمر سنتی کمک می‌کند تا بتوانند یک تجارت آزاد داشته باشند و تمام آیتم‌های درون بازی‌های مورد علاقه خود را بدون نیاز به تعامل با کیف پول‌های دیجیتال معامله کنند. شبکه ارز xai به صورت غیرمتمرکز اداره شده و برای هر کسی این امکان را به وجود می‌آورد تا یک گره را در آن راه‌اندازی و پاداش‌های شبکه را نیز دریافت کند. این ارز دیجیتال توسط Offchain Labs و با استفاده از قدرت فناوری شبکه آربیتروم توسعه پیدا کرده است.

بلاکچین این ارز دیجیتال به صورت اختصاصی توسط بنیاد xai برای رفع چالش‌های بازی‌های وب ۳ در مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها توسعه پیدا کرده است. این شبکه اعتماد و شفافیت را برای همه گیمرها تقویت می‌نماید. همچنین این شبکه بلاکچین با قدرت‌گیری از شبکه بلاک چین اتریوم، انعطاف‌پذیری خود را در برابر هک‌های احتمالی و سایر آسیب‌پذیری‌ها نیز تقویت می‌نماید.

توکن xai در شبکه این ارز دیجیتال دو نقشه اساسی و مهم را به عهده خواهد داشت. در وهله اول به عنوان توکن گس برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها مورد استفاده قرار گرفته و از آن گذشته پاداش اعتبارسنجی گره‌ها با استفاده از این توکن پرداخت می‌شود.

همچنین در بخش معرفی، می‌توانید اطلاعاتی را درباره بازی‌های توسعه‌یافته در شبکه این ارز دیجیتال و رودمپ آن‌ها در آینده نیز مشاهده کنید.

پروتکل xai

دومین بخش از وایت پیپر ارز ایکس ای آی به ارزیابی پروتکل شبکه این ارز دیجیتال برمی‌گردد. طبق اطلاعات این بخش به این نکته پی می‌بریم که آربیتروم به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای اتریوم توسعه پیدا کرده و عاملی برای کاهش هزینه‌های تراکنش بلاکچین اتریوم نیز است. با توجه به اینکه شبکه ایکس ای آی به عنوان یک لایه ۳ برای اتریوم و لایه ۲ برای آربیتروم کار می‌کند، در این بخش از وایت پیپر، شما می‌توانید اطلاعات جذابی را درباره نحوه کارکرد شبکه آربیتروم به دست آورید.

طبق این اطلاعات، xai به عنوان یک زنجیره آربیتروم اوربیت عمل کرده و از فناوری Anytrust برای دستیابی به حداکثر سرعت و حداقل هزینه‌ها استفاده می‌کند. رشد و توسعه اکوسیستم ایکس ای آی توسط بنیاد xai نظارت شده و Offchain Labs نیز در این راه تحت هدایت این بنیاد کمک‌های فنی را ارائه می‌کند.

توکنومیکس xai

در سومین بخش از وایت پیپر ارز ایکس ای آی بحث توکنومیکس این ارز دیجیتال ارائه شده است. در این بخش به صورت دقیق مشخص شده که چه میزان توکن از شبکه این ارز دیجیتال به مجموعه افراد و کاربران همکار در آن تعلق می‌گیرد. طبق این اطلاعات ۵۰.۱ درصد از توکن‌های این ارز دیجیتال مربوط به نودها و جامعه آن خواهد بود. ۲۲.۴ درصد از توکن‌ها به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد. ۲۰ درصد از توکن‌ها مربوط به تیم این پروژه است و ۷.۵ درصد نیز برای توسعه اکوسیستم Xai در نظر گرفته شده است.

گره‌های نگهبان xai

گره های نگهبان در وایت پیپر ارز ایکس ای آی
هدف اصلی گره‌های نگهبان حل معضل تایید تراکنش‌ها در شبکه است.

همچنین در وایت پیپر ارز ایکس ای آی می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره sentry Node یا همان گره‌های نگهبان در شبکه این ارز دیجیتال پیدا کنید. اطلاعاتی از قبیل نحوه تبدیل شدن به یک گره تخصصی در شبکه این ارز دیجیتال گرفته تا نحوه پاداش‌دهی به این جامعه همگی در این بخش قرار گرفته است. طبق این اطلاعات نود‌ها می‌توانند روی رول‌آپ شبکه نظارت داشته باشند و در صورتی که بلوک نادرستی در شبکه پیشنهاد شود، زنگ هشدار را به صدا درآورده تا سایرین نیز بتوانند در این موضوع مداخله و مانع از ایجاد این بلوک در شبکه بلاکچین شوند.

اجرای گره‌های نگهبان xai

اگر شما به دنبال تبدیل شدن به یک گره نگهبان در شبکه ارز دیجیتال ایکس ای آی هستید، این بخش از وایت پیپر این ارز دیجیتال برای شما اهمیت پیدا خواهد کرد. برای تبدیل شدن به یک گره نگهبان در شبکه این ارز دیجیتال بایستی ۴ قدم زیر را بردارید:

  1. در مرحله اول بایستی یک کلید نگهبان را خریداری کنید.
  2. سپس باید آن را دانلود کرده و اجرا نمایید.
  3. در قدم سوم لازم است تا مدارک لازم برای تبدیل شدن به یک گره نگهبان را آپلود کنید.
  4. در نهایت با احراز هویت و کامل کردن مراحل آن می‌توانید تبدیل به یک گره نگهبان در شبکه این ارز دیجیتال شوید.

رودمپ xai

در وایت پیپر ارز ایکس ای آی بخش بسیار مهمی به نام رودمپ xai وجود دارد که تیم توسعه دهنده آن در این بخش سعی کرده تا نقشه راه توسعه شبکه این ارز دیجیتال را به صورت کامل و شفاف برای کاربران تشریح نماید. اولین مرحله از توسعه این ارز دیجیتال مربوط به دسامبر سال ۲۰۲۳ بود که در آن اقداماتی مانند تمرکززدایی شبکه، آزمایشات مختلف بر روی شبکه، فراهم کردن شرایط لازم برای خرید کلیدهای گره‌های نگهبان و مواردی از این دست عرضه شد.

در مرحله بعدی در فاصله ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۴، شاهد عملیاتی مانند ارتقاء گره‌ها و امکان بازخرید آنها، لیست شدن توکن در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز، راه‌اندازی بازی تاروچی (Tarochi)، آزاد شدن امکان استیکینگ این ارز دیجیتال و همچنین همکاری با شرکای مختلف خواهیم بود.

در نهایت در سومین مرحله که در فاصله آوریل تا ژوئیه ۲۰۲۴ در دستور کار قرار گرفته، بازی‌های جدیدتری نیز در شبکه راه‌اندازی شده و شرکای جدیدتری نیز به شبکه اضافه خواهد شد.

استیکینگ xai

در این بخش از وایت پیپر ارز ایکس ای آی می‌توانید اطلاعات مفید درباره شرایط استیک کردن این ارز دیجیتال را به دست آورید. در رمزینکس می‌توانید در یک مقاله کامل و جامع شرایط استیک ارز ایکس ای آی را مطالعه کرده و با بهترین استخرها و بهترین پلتفرم‌های ارائه کننده خدمات استیک این ارز دیجیتال نیز آشنا شوید.

ساختار ارز xai

بازی های شبکه xai
شبکه بلاکچین ارز ایکس ای آی بازی‌های جذابی دارد.

همچنین در این وایت پیپر می‌توانید اطلاعات جذاب دیگری مانند ساختار ارز ایکس ای آی، منابع بازی های xai و اطلاعات مفید و کافی درباره بازی‌های توسعه یافته در شبکه این ارز دیجیتال را نیز به دست آورید. اطلاعاتی که بیشتر برای گیمرهای این شبکه اهمیت پیدا خواهد کرد و راهنمایی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این بازی‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در انتهای این مقاله حالا شما بهتر می‌دانید که در وایت پیپر ارز ایکس ای آی چه مطالبی گنجانده شده و همچنین می‌توانید یک سرمایه‌گذاری کاملا حرفه‌ای بر روی این ارز دیجیتال داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید مقایسه‌ای دقیقی بین این ارز دیجیتال با سایر توکن‌های تعریف شده در بازار داشته و سرمایه‌گذاری خود را هدفمندتر کنید. ارائه این مقاله در رمزینکس در راستای بالا بردن دانش و اطلاعات کاربران برای معاملات هرچه بهتر در بازار ارز دیجیتال و خرید ایکس ای آی به صورت کاملا آگاهانه در دستور کار قرار گرفت.

سوالات متداول

مطالعه وایت پیپر ارز ایکس ای آی چه کمکی به ما می‌کند؟

در وایت پیپر ارز دیجیتال ایکس ای آی شما می‌توانید اطلاعات کامل مربوط به این ارز دیجیتال و شبکه آن را به دست آورده و یک سرمایه‌گذاری هدفمند بر روی آن داشته باشید.

منبع وایت پیپر ارز ایکس ای آی چیست؟

منبع وایت پیپر این ارز دیجیتال سایت رسمی xai است.

آیا اطلاعات وایت پیپر ارز ایکس ای آی شفاف و مطمئن است؟

مسلما نمی‌توانیم اطلاعات مندرج شده در وایت پیپر این ارز دیجیتال را تضمین کنیم، اما معمولاً برای پروژه‌های با کیفیت، اطلاعات وایت پیپر کاملاً شفاف و مطمئن درج می‌شود.

منبع: xai network

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید